Mijn naam is Marijke, 25 jaartjes jong en wonende in België/ Antwerpen.
Ik lees hier al een héle tijd mee, maar heb me nu pas succesvol geregistreerd.
We hebben sinds tien maandjes een prachtige blue merle aussie bij ons wonen.
Hoe ik op dit ras terecht kwam?
Ik heb thuis (bij mijn ouders dus) altijd een Duitse Herder rond mij gehad, maar toen het zelf begon te kriebelen om een hond (en ik een huis met tuin had) wou ik een ander ras... Ik had héél veel zin in agility, fly-ball en gehoorzaamheid en met een DH zag ik de agility niet zo zitten. Bovendien wil ik ooooooit kinderen, en dan leek een DH me niet zo'n geschikt ras...
Na ongeveer een jaar zoeken en rondsnuffelen in boeken/ internet, bleven er twee opties over: een border collie of een australische herder. Via de club (waar we met de DH trainden) vernam ik dat aussies wat rustiger waren en groter werden (vriendlief wou een grote hond), dus is dat de keuze geworden...
En zo kwamen we uit bij onze fokker, waarvan de hond op dat moment drachtig was... We stonden op de lijst (nr 16) en er werd welgeteld één pubje - blue merle reu - geboren... Nooit gedacht dat hij bij ons terecht zou komen! De fokkers wilden hem echter als eventuele dekreu inzetten later (een teefje zelf houden, ging immers niet). Toen stonden we ineens op nr.3! We zijn dat twee keer op bezoek gegaan en het klikte meteen! Niet alleen met de fokkers zelf, maar ook met de moederhond. Die is nogal gereserveerd naar vreemde (mannen) en bij het eerste bezoek sprong ze meteen op mijn vriend zijn schoot. Ik denk dat het dat vooral heeft gedaan, dat de moederhond ons echt 'goedkeurde'...
Acht weken later kwam Elmo -Chasing Clouds- dan bij ons wonen... En hij was een prachtige en héél rustige en brave puppy! Nooit gesloopt, héél snel zindelijk, na drie weken doorslapen, snel gehoorzaam... Echt een knuffeltje!
Op twaalf weken met de hondenschool begonnen, in de puppyklas... Daar ben ik op zestien weken "buitengesmeten", omdat Elmo alles al kon en ik toch al oefeningen aan het doen was voor de 'oudere pubs'... Heb dan de juniorcursus gedaan (normaal van 6 - 9 maanden), maar ik werd daar op 20 weken aangeraden proef af te leggen voor de B-cursus... Heb dat gedaan, Elmo slaagde met 72/80... Toen hij 8 maanden was, werd het daar ook "saai" voor onze intelligente jongen, heb dan maar proef gedaan voor de C-cursus... Hij slaagde ook daar met 94/100... (zonder snoepjes of spelen tussendoor!) En nu zitten we dus in de C-klas. Hij is ingeschreven om op 28 februari brevet te spelen, dan gaan we hogerop... Maar ik weet niet of we dat gaan halen, Elmo is op 9 maanden gaan puberen en is een tijdje achteruit gegaan. Nu gaat het weer redelijk, maar het is een eigenwijs pubertje momenteel
We zien wel... Ik had nooit gedacht dat het zo snel zou gaan met hem, ben al blij met zijn behaalde proeven...
WANT...
In januari begin ik met agility, vind ik véél belangrijker dan het gehoorzaamheidsprogramma... Ik ben eens benieuwd!
Ik wil ook fly-ball wel eens proberen, maar nu spits ik me nog toe op de agility! Hopelijk gaat Elmo het leuk vinden!
Aangezien agility nieuw is voor me, ga ik hier véél vragen stellen!
Genoeg gekletst, nu wat foto's van mijn grote jongen
Is hij niet prachtig???

Als pubje, nog bij de fokker

Bij ons in de tuin (die nog niet is aangelegd... Niet op letten aub)

Met één van de twee poezen, Elmo en Flo speelden altijd zo leuk... Nu vindt Flootje het iets minder fijn

Hij mocht niet in de zetel...

Met vrouwtje zwemmen... Fijn toch?

9 maanden oud, in de wei achter onze tuin

1 jaartje oud... Ook achter onze tuin!(hebben achter onze tuin agrarisch gebied, zalig om te wandelen!)