Ik zou graag advies willen hebben over het aanschaffen van een anti-blaf band.
De situatie is als volgt, we hebben een bijna 2 jaar oude x jack/chihuahua. Een super vrolijk en lief beest, waar we dol op zijn!
Nu is het alleen zo dat ze echt enorm tekeer gaat als de bel gaat. Puur uit enthousiasme want verlatingsangst heeft ze niet (meer)! Het probleem is ook wel dat onze woonkamer op de tweede verdieping zit en wij dus 2 trappen af moeten om open te doen. Als er iemand boven blijft om haar te corrigeren gaat het redelijk maar diegene moet wel echt naast haar gaan staan om haar te corrigeren. Het is drama ze klapt echt bijna uit elkaar van enthousiasme kwispelen, piepen, janken rond de trap rennen en heel hard blaffen! Net zolang tot wij weer boven zijn en als dat zonder bezoek is blijft ze zo onrustig (wel zonder blaffen)! We hebben echt alles al geprobeerd om haar te trainen maar het lukt echt niet! Ik ben echt radeloos want wat een volume komt er uit zo'n klein hondje!
Dus nu heb ik eigenlijk al besloten dat ik een anti-blaf band ga aanschaffen. Maarja er zijn zoveel verschillende verhalen over welke types wel of niet werken.
Mijn persoonlijke favoriet is die met citronella spray, die met een hoge pieptoon vraag ik me af of dat uberhaupt wel werkt, mijn partners voorkeur gaat uit naar die met een elektrisch schokje. Met hem velen. Maar ik weet niet of ik het over mijn hart kan verkrijgen om haar zo'n band om te doen!
Staat me toch wel een beetje tegen. Want wil haar echt geen pijn doen.
Dus ik zou heel graag van jullie willen horen wat jullie advies is en ervaringen zijn!?
lieve groet,
Fleur