Hee! Ik ben Maarten en woon op dit moment in een studentenhuis. We hebben een huishond (een Franse Bulldog) die af en toe een beetje raar uit de hoek kan komen. Vandaar dat ik een account heb aangemaakt om te kijken wat jullie ideeën daarover zijn.
Max (reu, jaar of 5) is een hond die we van iemand hebben overgenomen die hem aan de ketting had liggen en hem alleen de hoogstnoodzakelijke verzorging gaf. In het begin was het een zeer lastige hond (we hebben hem nu een jaar of 4), kon vaak agressief uit de hoek komen en luisterde niet goed. Inmiddels is alles een stuk verbeterd en is Max eigenlijk gewoon een hele gezellige en leuke huishond. Hij wil alleen af en toe nog wel eens een knauw uitdelen, dit doet hij zelden tegen huisbewoners maar wat regelmatiger tegen 'vreemden'. Max kan vooral agressief uit de hoek komen wanneer hij rustig ligt en je hem aan gaat halen. Soms is het zelfs zo dat hij helemaal bij je op schoot kruipt en om aandacht vraagt. In het begin gaat het dan allemaal goed maar op een gegeven moment is hij het blijkbaar zat en dat laat hij dan ook duidelijk merken. Soms waarschuwt hij eerst nog door een beetje te grommen maar soms komt het ook totaal onverwacht.
Ten opzichte van vreemden is Max vooral agressief tegen dronken mensen en vrouwen. We zijn een huis waar 6 jongens wonen, misschien heeft dat er iets mee te maken? Verder is Max eigenlijk heel gehoorzaam. De basiscommando's als zit/af/pootje/in je mand/wachten beheerst hij prima. Ook als Max een knauw geeft en je hem dan naar zijn mand stuurt doet hij dat meteen. Je moet hiervoor alleen soms wel even een barse stem opzetten wil hij in zo'n situatie meteen luisteren.
Tegenover andere honden reageert Max heel wisselend, over het algemeen proberen we contact een beetje te vermijden omdat ook in die omgang hij soms nogal agressief uit de hoek kan komen.
Al met al zouden we Max voor geen goud wegdoen, maar het zou heel fijn zijn als we het agressieve kantje er een beetje af konden krijgen. Ik begrijp dat dat misschien lastig is gezien zijn verleden en leeftijd maar het is altijd het proberen waard. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten!
Alvast bedankt!
Maarten
PS: Ik ga dit bericht ook in het opvoedingstopic plaatsen omdat het daar beter past. Maar een uitgebreide introductie kan nooit kwaad
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
HuizeEKT
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- M@ri@nne
- Zeer actief
Re: Even voorstellen
Dan lijkt het mij handiger om daar dan ook inhoudelijk te reageren en dit topic alleen als voorsteltopic te zien. 
Groetjes, Marianne.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Even voorstellen
Welkom en sterkte met die koppige buldog 
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer: