Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoere haarspeldjes/elastiekjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Stoere haarspeldjes/elastiekjes

Ongelezen bericht door Linsey »

Aradia schreef:Ben benieuwd naar de foto!!! Fijn als je dat wilt doen.
Die badstof dingen blijven inderdaad niet zitten.

Ik ga eerst op internet een die knipjes bestellen en dan misschien proberen met wat
gel of zo inderdaad en desnoods twee knipjes.

En die elastiekjes met ijzer of "tandartselastiekjes" tja........niet het ideaalstje.....maar
als het blijft zitten.... :scratch:
Tandartselastiekjes worden bij zowat alle showrassen gebruikt met lang haar zoals lhasa apsos, shih tzus, havanezen,..... Dus heel belangrijk bij zo'n honden dat de vacht niet afbreekt, ze worden ook gebruikt bij poedels en yorkshire terriers en andere rassen om de vacht in te binden. Zolang je die elastiekjes uit de vacht knipt en niet eruit trekt, breken die geen haar af. En die blijven bij zowat elke hond zitten. Vroeger kon men die alleen bij de tandarts krijgen (dient om rond de beugel te doen), daarom die zo genoemd worden, maar ondertussen worden ze ook gebruikt voor kinderen en ook speciaal verkocht om in het haar van honden te doen, je kan ze ondertussen zowat overal vinden.
Maar zoals bij elke jonge hond moet de hond leren om die dingen te dragen, Kai had al heel vroeg elastiekjes in om te wennen was toen nog niet nodig want hij bijna geen haar, maar was vooral om te wennen. Hij heeft er nu compleet geen problemen mee.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Caya jast die tandartsstiekjes er zo uit,
ze is gewoon een monster.
Heb nu bij het kruidvat maar weer elastiekjes gekocht
die metal free zijn, de gewone stiekjes die voor mensen bedoeld zijn. :U:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je met je hond wilt gaan showen gaat dat natuurlijk niet, maar ik zou het gewoon knippen. Ik zie me straks echt niet iedere ochtend met stiekjes of clipjes te mieren.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Neeltje schreef:Als je met je hond wilt gaan showen gaat dat natuurlijk niet, maar ik zou het gewoon knippen. Ik zie me straks echt niet iedere ochtend met stiekjes of clipjes te mieren.
Ik doe Kai zijn elastiekje iedere avond in en dat blijft zitten tot de volgende avond. Al moet ik het tussendoor wel eens terug wat beter in doen.
Maar ik zou ook gewoon bijknippen als je niet van plan bent om shows te doen. Ik heb Lotjes haar op haar hoofd ook wat bijgeknipt zodat het voorste bijgeknipt haar het achterste tegenhoud eigenlijk. Je kan die haren ook uitdunnen met een uitdunschaar zelfs zo dat als je shows moest doen niemand er iets van merkt.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”