Als voorbereiding op onze "gezinsuitbreiding" had ik al wel regelmatig op de site gelezen maar nu wij eergisteren Hummer hebben opgehaald, meld ik ons ook maar aan.
Wij hebben heel bewust voor een herplaatsingshond gekozen, maar gezien ons gezin gezegend is met 3 jonge kinderen (2 jongens van 7 en (net)3 en een meisje van 5)hadden wij toch bepaalde karakter-eisen (leeftijd, kleur, ras e.d. waren voor ons dan weer niet belangrijk). Uiteindelijk is het dus Hummer geworden. Hummer is een kruising van 14/15 maanden oud (de vorige eigenaar wist het niet zeker en zijn paspoort moeten we nog krijgen).
Heel veel foto's en verhalen hebben we dus nog niet, maar wat ik al wel kan zeggen is dat het een hele actieve knaap is die graag en veel rent (gelukkig wonen wij 1 straat verwijderd van het bos), erg mensgericht is en heerlijk met andere honden speelt terwijl hij respectvol ontzag heeft voor onze oude kat. Hummer is ook meteen de eerste dag mee naar stal geweest en de paarden vindt hij zelfs ook erg leuk (gezonde nieuwsgierigheid zonder zich bedreigd te voelen)
Op dit moment weten onze oudste 2 kinderen nog niet dat we een hond hebben omdat zij vanavond thuiskomen van een logeerpartij bij opa en oma, en ik denk dat vooral onze dochter helemaal door het dolle zal zijn.
Nu dus eerst maar een paar foto's...als iemand nog een gok wil doen naar bepaalde raskenmerken dan graag! De vorige eigenaar vertelde ons dat er in ieder geval Border Collie in zat...ik dacht zelf aan iets van Golden Retriever / Labrador???