echt waarExpecting schreef:Van juli 2001Aimee schreef:Hoe oud is deze hond??Expecting schreef:Ik vind deze golden echt ontzettend mooi, is van een fokker niet eens zo ver uit de buurt:
Deze oogt nog zo klein&jong...
Moderator: moderatorteam
echt waarExpecting schreef:Van juli 2001Aimee schreef:Hoe oud is deze hond??Expecting schreef:Ik vind deze golden echt ontzettend mooi, is van een fokker niet eens zo ver uit de buurt:

Maar van wanneer de foto is staat er niet bij. Ik denk niet dat ze hier al 1.5 is ofzo. Ik dacht ook meteen "volgens mij is dat nog een (wat oudere) pup". Kan er naast zitten natuurlijkExpecting schreef:Van juli 2001Aimee schreef:Hoe oud is deze hond??Expecting schreef:Ik vind deze golden echt ontzettend mooi, is van een fokker niet eens zo ver uit de buurt:
edit: verkeerd gekeken: 2008

Van de show in Utrecht in 2008.Moos schreef:Maar van wanneer de foto is staat er niet bij. Ik denk niet dat ze hier al 1.5 is ofzo. Ik dacht ook meteen "volgens mij is dat nog een (wat oudere) pup". Kan er naast zitten natuurlijk
Hoeft ook niet, smaken verschillen. Ik zou er wel graag een pup van willen als de tijd rijp isAimee schreef:Ik vind die vacht zo vreemd eruit zien, en nog een soort puppy-hoofd. Nee sorry, kan het niet mooi vinden
hmmz.. De hond ziet er wel een stukje ouder uit dan 3 maandenMarjoleine schreef:Van de show in Utrecht in 2008.Moos schreef:Maar van wanneer de foto is staat er niet bij. Ik denk niet dat ze hier al 1.5 is ofzo. Ik dacht ook meteen "volgens mij is dat nog een (wat oudere) pup". Kan er naast zitten natuurlijk
En die was in oktober. Toen was dit hondje dus een maand of 14.
edit: dat kan niet. Ze is van juli 2008??
Dat kan dus niet. Deze foto is van de show in oktober 2008.
Ik moet mn haar bruin vervenMarjoleine schreef:Ze is van april 2008. Dus op deze foto was ze een half jaar, het was dus net puppyklasse.
Wel goed zeggen, expecting![]()
Anders raken we in de war
Het is ook een pup van 6 maandenAimee schreef:Ik vind die vacht zo vreemd eruit zien, en nog een soort puppy-hoofd. Nee sorry, kan het niet mooi vinden

Zoiets dacht ik al, dat verklaard iig het puppy hoofdMoos schreef:Het is ook een pup van 6 maandenAimee schreef:Ik vind die vacht zo vreemd eruit zien, en nog een soort puppy-hoofd. Nee sorry, kan het niet mooi vinden![]()
Off topic:Anne&Taar schreef:twinmom-jess schreef:[Ik weet dat er veel meer erfelijke ziektes zijn, maar dat blijft altijd een gok. Bij welk ras of vuilnisbakje dan ook. Ik weet gewoon wel zeker dat de ouders van Brego op dat soort ziektes getest zijn en ook vrij hiervan zijn.
En dat je veel nakomelingen hoort, tja. Brego was dan toevallig het enige levende pupje in het nest, maar reken maar uit: gemiddeld 6/8 pups per nest = zo'n 30 pups per jaar. En dat is dus maar op 1 jaar.
quote]
Er zijn echt een hoop erfelijke ziekten welke zich snel in een populatie kunnen verspreiden. En nee, deze komen beslist niet voor bij kruisingen! Je noemt nu zelf alleen een paar zeer, zeer bekende ziekten, maar een ziekte als bv Exercise induced Collaps neemt door een fokbeleid waarbij teveel op dezelfde ouderdieren gespitst wordt, en dan met name de reuen, een enorme vlucht.
http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=385" onclick="window.open(this.href);return false;
Strenge selectie op 1 gewenst kenmerk, bv uiterlijk maar ook prestaties op jonge leeftijd, levert bijna automatisch een probleem op en ander niveau op. Als er, ipv op uiterlijke kenmerken, op werkcapaciteiten zou worden geselecteerd waarbij gebruik gemaakt wordt van oudere dieren (minstens zo belangrijk), levert dat dus ook automatisch gezondere dieren op: een ziek dier kan niet een heel leven lang werken.

Vind ik ook prachtigSepp schreef:
Ik hou van een heel ander typer border. Mooie sterke krachtige korthaar..... deze hond vind ik zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo mooiiiiiiiiiii![]()
![]()
. Helemaal mijn type. Maar ja ik besef goed dat heel veel mensen een korthaar BC niet mooi vinden.
Meet (T)roy:
Hij is een erg goede werker, heeft in 2 jaar tijd 26 top 6 plaatsen gehaald in trails in Great Britain. Bij zijn omschrijving staat ook nog dat hij Child en Dog- bomb-proof is...da's nog eens leuk.
Nog ff en ik ga hem ontvoeren hahaha.
Groetjes
Nanda

heidie schreef:en (jaja daar kom ik weer..) vergeet Elmo zelf ook niet! Das een mooi bruintjeElmo/maureen schreef:
Dit vind ik een erg mooie hond! Eerlijk gezegd toen ik hem voor het eerst zag was ik er gelijk weg van. En het geluk is dat Elmo zijn zoon is.
Inderdaad een mooie Dalmaat, al vind ik hem niet meteen dat ik denk; wauw. Kan ook door de foto komen.heidie schreef:Nog zo'n knapperd!

Ben het helemaal met je eens. Vind sommige Aussies tegenwoordig teveel op een Border lijken en sommigen krijgen enorme plofvachten. :N:_Do_ schreef:
Zo zie ik ze graag, breed, niet te veel vacht, correct gebouwd.
GoedzoLéonieHonden schreef:Ben het helemaal met je eens. Vind sommige Aussies tegenwoordig teveel op een Border lijken en sommigen krijgen enorme plofvachten. :N:_Do_ schreef:
Zo zie ik ze graag, breed, niet te veel vacht, correct gebouwd.
_Do_ schreef:GoedzoLéonieHonden schreef:
Ben het helemaal met je eens. Vind sommige Aussies tegenwoordig teveel op een Border lijken en sommigen krijgen enorme plofvachten. :N:![]()
Maar het komt op het zelfde neer als bij de labrador, mensen fokken een ras naar hun wensen ipv dat ze een ras kopen wat bij hun past. Daarnaast hebben de keurmeesters een hele grote rol, want die bepalen wie en Ch word.
Gelukkig heb je bij de aussie ook nog de acsa vereniging, met hun eigen stambomen, wedstrijden, shows en rasomschrijving.
Alles aangepast om het ras zo goed mogelijk uit te laten komen op de manier waarvoor ze gefokt zijn.