hmm lastig probleem. het enige wat ik kan bedenken is dat ze zich tegenover kleinere honden sterk voelt en dat uit in dominant gedrag. micky heeft dit ook wel, niet zo erg als het van jullie herder klinkt, maar van kleinere honden moet ze niks hebben. ik vind het wel erg positief dat bousca ook als ze dit gedrag vertoont, nog wel luistert. maar ja, je weet maar nooit al te zeker of je hond niet toch een keer uithaalt. sorry, maar ik weet het ook niet zo goed! dominantie denk ik gewoon... veel succes!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
- eee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Even voorstellen
welkom op het forum!
hmm lastig probleem. het enige wat ik kan bedenken is dat ze zich tegenover kleinere honden sterk voelt en dat uit in dominant gedrag. micky heeft dit ook wel, niet zo erg als het van jullie herder klinkt, maar van kleinere honden moet ze niks hebben. ik vind het wel erg positief dat bousca ook als ze dit gedrag vertoont, nog wel luistert. maar ja, je weet maar nooit al te zeker of je hond niet toch een keer uithaalt. sorry, maar ik weet het ook niet zo goed! dominantie denk ik gewoon... veel succes!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Welkom!
Lastig probleem is dat. Het is wel heel fijn dat ze niet bijt, maar als een hond zich zo tegenover mijn hond gedraagt heb ik ook graag dat de eigenaren dit voorkomen. Het kan andere honden namelijk wel onzeker maken, ookal word er niet gebeten. Ik zal haar dan ook aan de lijn houden als jullie met andere honden lopen tot dit probleem (grotendeels) onder controle is. Dus gewoon aanleren om andere honden te negeren. Wat je kan is een balletje of ander leuk speeltje mee nemen. Zodra ze dan een hond ziet, haal je dat speeltje tevoorschijn en mag ze er, samen met jullie even mee spelen. Zo zou ze uiteindelijk de link kunnen leggen dat ze naar jullie toe moet komen in plaats van op de andere hond af.
Lastig probleem is dat. Het is wel heel fijn dat ze niet bijt, maar als een hond zich zo tegenover mijn hond gedraagt heb ik ook graag dat de eigenaren dit voorkomen. Het kan andere honden namelijk wel onzeker maken, ookal word er niet gebeten. Ik zal haar dan ook aan de lijn houden als jullie met andere honden lopen tot dit probleem (grotendeels) onder controle is. Dus gewoon aanleren om andere honden te negeren. Wat je kan is een balletje of ander leuk speeltje mee nemen. Zodra ze dan een hond ziet, haal je dat speeltje tevoorschijn en mag ze er, samen met jullie even mee spelen. Zo zou ze uiteindelijk de link kunnen leggen dat ze naar jullie toe moet komen in plaats van op de andere hond af.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Welkom
Ik denk eerder aan onzekerheid dan aan dominantie. Ik zou (als jullie dat al niet doen) bij een goede hondenschool gaan trainen. Als jullie nu al in paniek raken bij het zien van een andere hond, breng je dat over op je hond en vererger je de zaak alleen maar. Bij een hondenschool (een goede kc) zit vaak ook een gedragstherapeut verbonden. Die zou ik eens naar de houding van je hond laten kijken bij de ontmoeting met andere honden. Als je weet waarom ze het doet kan je ook gericht gaan werken aan de oplossing ervan. Veel ligt aan je eigen houding, ook daaraan zal gewerkt moeten worden. Tot die tijd zou ik haar niet meer loslaten, je moet voorkomen dat ze een keer écht aan kan vallen en bijten, ik vind de tanden ontbloten wat zorgelijk klinken.