Wij zullen in ieder geval onze vakantieplekken aanpassen aan Bob.
Aan het strand of de rivier in Frankrijk klinkt wel goed
Moderator: moderatorteam

Wij willen ook graag met kinderen en hond kamperen dus ik volg dit topic even. Dit hierboven ziet er wel ontzettend jaloersmakend uit zeg! Super.Muis.. schreef:Dat is wel erg kort door de bocht...StormenRoxy schreef:njha.. je moet je hond overal mee naar toenemen..
zo gaat dat..
en de illusie van zwemmen in open water.. zou ik ook maar wegnemen..
want als je naar zee gaat zijn alle stranden hondvrij.. dus een dagje strand zit er niet in..
In Frankrijk mag je hond op diverse plaatsen gewoon zwemmen hoor.
Hier in de rivier de Drôme
Owww ik weer weer terug!!!!

Zelfde situatie.fenneke schreef: t kan wel eens lastig zijn want tegenwoordig zijn we maar weer met zijn tweeen --kinderen zijn allemaal het huis weer uit-- en dan kun je bv niets iets samen bekijken maar dat hebben we er voor over want de voordelen zijn groter
we hebben geen hond om hem thuis--pension-- te laten

Bonnie F schreef:Zelfde situatie.fenneke schreef: t kan wel eens lastig zijn want tegenwoordig zijn we maar weer met zijn tweeen --kinderen zijn allemaal het huis weer uit-- en dan kun je bv niets iets samen bekijken maar dat hebben we er voor over want de voordelen zijn groter
we hebben geen hond om hem thuis--pension-- te laten
Het zijn niet echt hondjes voor een pension....(even generaliserend)
ik denk dat ik het wat anders bedoel dan jijBonnie F schreef:Zappa heeft er moeite mee als iemand de kudde verlaat. Ook dit hebben we met hem moeten oefenen (om overlast te voorkomen). Het zijn nu eenmaal stresskipjes....

Wat bedoel je met kennelhekjes? Wij nemen de honden namelijk ook mee in de caravan en ik zit wel met die lijnen die door elkaar gaan namelijkMarjoleine schreef:Wij hebben een caravan en nemen kennelhekjes mee. Daarmee breiden we de voortent uit zeg maar, zodat ze allemaal los kunnen. Anders breek je je nek over die lijnen en gaan ze vlechten ook nog :N:
Wij gaan gewoon nergens heen waar de honden niet mee naar toe kunnen.
We doen ook graag stedentripjes en dan gaan de hondjes uit logeren.
Niet in pension, maar bij vrienden waar ze het prima hebben en gewoon in huis zijn.
Gewoon omdat je ze geen lol doet met zulke dingen en dat is dan voor geen van de partijen leuk.

Speciaal een grotere caravan gekochtMarjoleine schreef:Wij hebben een caravan en nemen kennelhekjes mee. Daarmee breiden we de voortent uit zeg maar, zodat ze allemaal los kunnen.
ja dat hebben wijMartijn schreef:
Je kunt ook een looplijn uitzetten. En horizontale kabel net boven de hogte van je hond met daaraan een kortere lijn van de gespannen kabel naar de halsband.

En doe jij dat met twee honden,(jij hebt toch ook twee honden?) dat lijkt me niet ideaal.Dan komen ze toch nog in de knoop?fenneke schreef:ja dat hebben wijMartijn schreef:
Je kunt ook een looplijn uitzetten. En horizontale kabel net boven de hogte van je hond met daaraan een kortere lijn van de gespannen kabel naar de halsband.
een lijn van 4 meter tussen 2 kurketrekkers en een looplijn van anderhalve meter
bevalt prima

ik heb een net, heb het via internet gekocht, want zocht er een met kleine openingen,DjockPuck schreef: Trouwens waar koop je die kennel hekjes of een net?
Heb even gegoogeld maar kon niet zo gauw iets vinden.
Als wij met de caravan gaan, gaan de hondjes mee ( heb kleintjes)
En als we ergens heen gaan gaan ze ook mee, mogen we er niet in samen met de honden dan gaan wij ook niet.

Martijn schreef:YvetteJ schreef:Die kennelhekjes lijken mij trouwens ook ideaal, die van ons gaat namelijk altijd onder de stoelen door om steeds heel beteuterd te kijken omdat ie nog maar 20 cm lijn over heeftMisschien toch maar eens overwegen voor komende vakantie!
Je kunt ook een looplijn uitzetten. Een horizontale kabel net boven de hoogte van je hond met daaraan een kortere lijn van de gespannen kabel naar de halsband.
als je het tegen mij hebt ik heb maar een hond dus dan is het wel makkelijkDjockPuck schreef:En doe jij dat met twee honden,(jij hebt toch ook twee honden?) dat lijkt me niet ideaal.Dan komen ze toch nog in de knoop?fenneke schreef:ja dat hebben wijMartijn schreef:
een lijn van 4 meter tussen 2 kurketrekkers en een looplijn van anderhalve meter
bevalt prima
die ervaring hebben wij ook een keer gehadCato schreef: . En oa geleert dat bv zon kurkentrekker niet witte herder proef is, maar ook dat hij het kamperen erg leuk vond.

Mag ik hier even over nadenken?rakker2000 schreef:ik heb een net, heb het via internet gekocht, want zocht er een met kleine openingen,DjockPuck schreef: Trouwens waar koop je die kennel hekjes of een net?
Heb even gegoogeld maar kon niet zo gauw iets vinden.
Als wij met de caravan gaan, gaan de hondjes mee ( heb kleintjes)
En als we ergens heen gaan gaan ze ook mee, mogen we er niet in samen met de honden dan gaan wij ook niet.
heb hem dacht ik via een wegenbouwbedrijf dia afzettingen verkochten.
maar heb hier bij intresse nog 25 meter net te koop liggen (kon hem alleen kopen per 50 meter,
heb hem doormidden geknip) bij intresse mag pb.

Ik zet mijn tent binnen hun netjelonneke schreef:Wij zetten een net rond de caravan zodat ze lekker rond kunnen lopen hoeven ze niet aan de lijn

Ideaal !JML schreef:Ik zet mijn tent binnen hun netjelonneke schreef:Wij zetten een net rond de caravan zodat ze lekker rond kunnen lopen hoeven ze niet aan de lijn![]()
Dan kunnen mijn hondjes ook rond lopen!

ja dat zijn die nettenelly p schreef:Ideaal !JML schreef:Ik zet mijn tent binnen hun netjelonneke schreef:Wij zetten een net rond de caravan zodat ze lekker rond kunnen lopen hoeven ze niet aan de lijn![]()
Dan kunnen mijn hondjes ook rond lopen!
Zijn dat die netten wat ze gebruiken in de wegenbouw ?