Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kamperen met een hond, hoe gaat dat?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kamperen met een hond, hoe gaat dat?

Ongelezen bericht door YvetteJ »

elly p schreef:Goed idee, dat gaan we ons ook aanschaffen.
Een rol netten is al geregeld, alleen de paaltjes nog. :lol1:
Wij krijgen oranje.. :cheer:
Waar heb je dat geregeld?? (* te lui om te googlen :mrgreen: :oeps: )
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Connecties. :lol1:
Mijn man kent iemand die zo'n rol heeft liggen.
Denk dat je ze wel kan kopen waar ze bouwmaterialen verkopen.
Afbeelding
Groetjes, Elly
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Het enige dat ik me net nog bedacht was dat Cheeks onder de tent doorglipt.
Ik dacht namelijk dat ze heel lief aan het voeteneind lag te slapen..... maar dat was dus niet zo!
Madam zat lekker om 5 uur in de morgen al buiten. Beetje vogels kijken, mensen kijken die naar het toiletgebouw wandelen, etc.
Niet erg want dan zit ze achter het netje, maar voor de nachtrust heb ik besloten dat ze voortaan in de bench slaapt of in onze slaapcabine.

Ze zijn niet over het net gegaan, alleen die twee van Lonneke :piew:
Toby en Djucko hadden een knap staaltje teamwork! Toby sprong tegen het net, waardoor Djucko er net overheen kon jumpen! :smile:

Ik heb ook een oranje netje ;)
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Wij zijn vorig jaar wezen kamperen met de honden en kind, dit jaar gaan we weer.
De honden hebben een eigen 4 persoonkoepeltentje waar ze snachts in slapen. tentje gebruiken we ook om tassen enzo in de zetten, maar er blijft ruimte zat voor ze over.
Overdag zaten ze aan de grondpin samen, ging best goed, al zaten wel een paar keer in de knoop. De laatste dag had tommy door dat ie het touw door kon bijten en we hadden natuurlijk geen ander (stevig) touw mee genomen :boos: Dit jaar willen we een net of hekje meenemen. Staat zo'n net erg strak of krijgt een teckel het wel voor elkaar om er onderdoor te gaan? Tommy gooit overal zijn neus onder en kan dan ook onder bijvoorbeeld de strak getrokken voortent door. Is een hekje dan geschikkerder?

We hebben de honden wel zo af en toe alleen gelaten als we gingen zwemmen of dergelijke. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat mijn schoonouders en schoonzus ook op camping stonden, Als wij dan weg gingen keken mn schoonouders af en toe ff bij onze honden en die van mn schoonzus. Op een vreemde camping in net buitenland zou ik ze niet zo voor de tent laten liggen denk ik. Ook omdat ze compleet uit hun plaat gaan als er iemand bij de tent komt (wat de grondpin wel heeft gehouden :F: )
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

JML schreef:Het enige dat ik me net nog bedacht was dat Cheeks onder de tent doorglipt.
Ik dacht namelijk dat ze heel lief aan het voeteneind lag te slapen..... maar dat was dus niet zo!
Madam zat lekker om 5 uur in de morgen al buiten. Beetje vogels kijken, mensen kijken die naar het toiletgebouw wandelen, etc.
Niet erg want dan zit ze achter het netje, maar voor de nachtrust heb ik besloten dat ze voortaan in de bench slaapt of in onze slaapcabine.

Ze zijn niet over het net gegaan, alleen die twee van Lonneke :piew:
Toby en Djucko hadden een knap staaltje teamwork! Toby sprong tegen het net, waardoor Djucko er net overheen kon jumpen! :smile:

Ik heb ook een oranje netje ;)
Maar we hebben 's nachts geen last gehad van cheeks :cheer: laat d'r lekker vogeltjes kijken :cheer:

En ja Toby en Djucko zijn echt een team als het gaat om dingen uit te halen :oeps:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik heb een duitse herder gehad die loops werd tijdens onze kampeervakantie. Word je 's nachts wakker omdat je je eigen hond hoort blaffen....aan het andere eind van de camping :N:
Ze ontsnapte zelfs door de lijn door te knagen. Toen we belaagd werden door loslopende erfhonden en mijn man zelfs gebeten werd (en flauwviel :Q: ) hebben we maar een eind aan de vakantie gemaakt...

Moraal van het verhaal: reken even uit of je teef niet loops wordt......
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ik gebruik zo'n geplastificeerde kabel

dan niet doorgebeten :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

JML schreef:Het enige dat ik me net nog bedacht was dat Cheeks onder de tent doorglipt.
Wij hebben (gelukkig) een tent waar je ook de flap aan het grondzeil vast kunt ritsen dus daar hebben we gelukkig geen last van, als die niet dichtzat hadden ze het namelijk in mum van tijd door om lekker buiten te gaan kijken idd! :lol1:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Bitje
nieuw lid
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bitje »

Eigenlijk dus allemaal positieve ervaringen met het de hond meenemen op vakantie, mits je je programma enigszins aan de hond aanpast.

Zoals het er nu voor staat gaat Tobi dus lekker mee op vakantie. Een pension zouden we nu al moeten boeken (gok ik) en we weten nog niet 100 % zeker of we wel op vakantie gaan.

Ik zit nu een beetje te zoeken naar campings in de Ardennen. Tot nu toe mogen bij de meeste campings honden (mits aangelijnd) gewoon op de camping. Ik zie ook regelmatig foto's van campings waar er ook honden lekker in een riviertje spetteren, dus zo'n camping zal het wel worden.

Met douchen gaan we gewoon na elkaar. En wat bijvoorbeeld zwemmen (in een zwembad) betreft... Ik denk dat we eerst eens moeten zien wat voor karakter Tobi gaat ontwikkelen. Kan hij even alleen bij de tent (of bijvoorbeeld even in de auto) of wordt hij dan helemaal gek?
Musea bezoeken doen we nu eigenlijk ook al nooit. Dus zal het wel een lekkere luier- en wandelvakantie worden.

Kortom, we moeten gewoon eens kijken hoe het is, kamperen met een hond. Bevalt het niet dan zijn we zo weer thuis, en anders rijden we door naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders...
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Inderdaad, gewoon gaan en ervaren!

Heb je trouwens nog wat leuke pupfoto's van Tobi?
Ik zie ze graag!
Lekker in de fotohoek plaatsen, worden we allemaal blij van...
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

chant schreef:Staat zo'n net erg strak of krijgt een teckel het wel voor elkaar om er onderdoor te gaan? Tommy gooit overal zijn neus onder en kan dan ook onder bijvoorbeeld de strak getrokken voortent door. Is een hekje dan geschikkerder?
Het net is net iets hoger dan de paaltjes. Erik had het zo opgezet dat het extra stuk net als 'flap' naar binnen op de grond lag. Dan hier en daar wat extra haringen om het goed dicht te maken.
chant
Zeer actief

JML schreef:
chant schreef:Staat zo'n net erg strak of krijgt een teckel het wel voor elkaar om er onderdoor te gaan? Tommy gooit overal zijn neus onder en kan dan ook onder bijvoorbeeld de strak getrokken voortent door. Is een hekje dan geschikkerder?
Het net is net iets hoger dan de paaltjes. Erik had het zo opgezet dat het extra stuk net als 'flap' naar binnen op de grond lag. Dan hier en daar wat extra haringen om het goed dicht te maken.
Ok, dat klinkt aardig teckelproef :mrgreen: dan gaan we daarvoor! is ook wat makkelijker mee te nemen dan hekjes denk ik. We moeten al met 2volwassen, een kind, een DH en een teckel en nog alle troep in een kleine peugeot :N:

Schrikdraad durf ik niet aan. Dex is op de manege een keer tegen het schrikdraad aangelopen en is daar nu erg bang voor, ben bang dat ie dan niet eens het tentje uit durft te komen :hmmm:
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Volgens mij is dat schrikdraad ook een grapje. :lol1:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
chant
Zeer actief

ik heb het serieus wel eens gezien op de camping, dus had best serieus kunnen zijn :mrgreen:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

dat willen wij dus ook, op een camping in frankrijk waar wel een meer of strand is waar de hond ook mag komen om af te koelen.
het wordt ook onze eerste keer en we zien het wel, we gaan het gewoon doen en kijk her en der rondt van wat ik allemaal nodig ben voor de hond zodat het voor hem zo comfortabel mogelijk wordt. en hij is ook niet alleen, er gaat nog een hondje mee dus dat scheelt alweer.
vraag me alleen af of je hem nog speciaal ergens voor in moet enten of iets wat verplicht is om daar heen te gaan.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

iig altijd rabies :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”