Nu ga ik binnenkort met hem voor het eerst naar de trimsalon om zijn oortjes te laten plukken en om iets te laten doen aan de haren op zijn snuit/voorhoofd/bij de oogjes. Zelf wegknippen vind ik wat eng omdat hij zo beweeglijk is. Bij de trimsalon zullen ze me zonder twijfel veel kunnen vertellen over een goede verzorging van Otto's vacht, maar ik vind het prettig om wat meer meningen te horen. Het is mijn eerste hond, vandaar.
Ik borstel hem nu twee, drie keer per week. Dit doe ik nu met twee soorten borstels: een 'gewone' borstel zoals die ik zelf ook gebruik voor mijn haar, met van die rubberen bolletjes op de pennen. Hiermee borstel ik hem even kort, vooral over zijn rug. De andere is een borstel met nylon haren. Daarmee doe ik de haren op zijn kopje, borstkas en pootjes. Daarnaast heb ik nog zo'n rubberen handschoen die ik af en toe over zijn vacht haal.
Voor het 'dagelijks onderhoud': gaat dit goed of kan ik beter andere borstels/kammen gebruiken? En/of dagelijks borstelen ipv 2-3 keer per week? (Het gaat goed tot de eerstvolgende keer uitlaten, we komen altijd wel een hond tegen waarmee even gestoeid moet worden)
Qua trimsalon: laten behandelen als een ruwharige hond, dus 2-3 keer per jaar de hele vacht laten plukken? Omdat hij niet verhaart?
Verder tips, suggesties... zijn welkom.
Even een foto om een wat duidelijker beeld te geven: