Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slechte adem
Moderator: moderatorteam
- Baron
- Actief
- Mijn ras(sen): Kortharige dwergteckels
- Aantal honden: 2
Slechte adem
Baron stinkt zo nu en dan echt verschrikkelijk uit zn mond. Er kan dan een hele walm voorbij komen als hij gaapt bijvoorbeeld.
Waar kan dit door komen? Hij eet 2x per dag brokken en savonds een Rodischijf. Hij drinkt (meestal) goed en we poestsen ook zn tanden (met moeite welliswaar)..
Pas zijn zn tandjes nog nagekeken bij de dierenarts en alles was in orde en volledig gewisseld!
Waar kan dit door komen? Hij eet 2x per dag brokken en savonds een Rodischijf. Hij drinkt (meestal) goed en we poestsen ook zn tanden (met moeite welliswaar)..
Pas zijn zn tandjes nog nagekeken bij de dierenarts en alles was in orde en volledig gewisseld!
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Re: Slechte adem
Het kan liggen aan tandsteen of een slechte kies, maar als de dierenarts het heeft nagekeken zal het daar niet aan liggen.
Wat voor brokken voer je hem? Brokjes zijn goed voor de tanden, maar je moet oppassen welke brokjes je voert. Bijvoorbeeld : Biofood en Royal canin zijn goeie brokken; Pedigree en Frolic zijn dan weer slechte. Dat zie je ook bij de ingrediënten trouwens. 12% dierlijke bijproducten vlees? Flauwekul, dat is bot en huid poeder, of andere troep die mensen niet nodig hebben. Bovendien 12% is te weinig. En door de EU goedgekeurde kleurstoffen is ook rotzooi. Noem het maar gerust gif.
Vers kan in jouw geval voor verandering zorgen, of de betere merken brok. Bespreek dit met de DA , die weet het beste wat voor jouw hond het beste is, denk ik.
Wat voor brokken voer je hem? Brokjes zijn goed voor de tanden, maar je moet oppassen welke brokjes je voert. Bijvoorbeeld : Biofood en Royal canin zijn goeie brokken; Pedigree en Frolic zijn dan weer slechte. Dat zie je ook bij de ingrediënten trouwens. 12% dierlijke bijproducten vlees? Flauwekul, dat is bot en huid poeder, of andere troep die mensen niet nodig hebben. Bovendien 12% is te weinig. En door de EU goedgekeurde kleurstoffen is ook rotzooi. Noem het maar gerust gif.
Vers kan in jouw geval voor verandering zorgen, of de betere merken brok. Bespreek dit met de DA , die weet het beste wat voor jouw hond het beste is, denk ik.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik vind brokjes helemaal niet goed voor het gebit. Als ze dat kauwen wordt het zacht en gaat tegen de kiezen aanzitten en veroorzaakt juist plak
Je kunt beter geregeld een vers bot geven aangevuld met spiervlees of een lapje pens.
Hier vind je een hoop informatie:
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 20512.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier vind je een hoop informatie:
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 20512.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als je bovenstaande zegt, hoe kun je dan ook onderstaande zeggen?Lellibel schreef:
Bijvoorbeeld : Biofood en Royal canin zijn goeie brokken; Pedigree en Frolic zijn dan weer slechte.
Weet je welke in de EU goedgekeurde bewaarmiddelen in Royal Canin zitten? Of hoeveel procent vlees? Vast niet, want dan had je dit niet zo gezegdLellibel schreef:Dat zie je ook bij de ingrediënten trouwens. 12% dierlijke bijproducten vlees? Flauwekul, dat is bot en huid poeder, of andere troep die mensen niet nodig hebben. Bovendien 12% is te weinig. En door de EU goedgekeurde kleurstoffen is ook rotzooi. Noem het maar gerust gif.![]()
Dat vers het verschil kan maken ben ik met je eens, dat je goed advies bij de DA zult krijgen weer niet.Lellibel schreef:Vers kan in jouw geval voor verandering zorgen, of de betere merken brok. Bespreek dit met de DA , die weet het beste wat voor jouw hond het beste is, denk ik.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Mijn honden krijgen kvv van smuldier en ik vind ze zo nu en dan ook erg uit hun bek stinken.Soms staan ze naast me en laten ze een boer....haast niet te harden dan, die lucht
Ik denk dat de kvv (in jouw geval de rodischijf) de "boosdoener" is
edit*toevoeging
Ik denk dat de kvv (in jouw geval de rodischijf) de "boosdoener" is
edit*toevoeging
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Lellibel
- Zeer actief
Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo, je gaat toch wel geregeld langs een goede DA of niet? Een DA moet heel wat weten voor hij DA kan worden, veel meer dan de meeste hondeneigenaren weten.Rosita Compagner schreef:Als je bovenstaande zegt, hoe kun je dan ook onderstaande zeggen?Lellibel schreef:
Bijvoorbeeld : Biofood en Royal canin zijn goeie brokken; Pedigree en Frolic zijn dan weer slechte.
Weet je welke in de EU goedgekeurde bewaarmiddelen in Royal Canin zitten? Of hoeveel procent vlees? Vast niet, want dan had je dit niet zo gezegdLellibel schreef:Dat zie je ook bij de ingrediënten trouwens. 12% dierlijke bijproducten vlees? Flauwekul, dat is bot en huid poeder, of andere troep die mensen niet nodig hebben. Bovendien 12% is te weinig. En door de EU goedgekeurde kleurstoffen is ook rotzooi. Noem het maar gerust gif.![]()
Dat vers het verschil kan maken ben ik met je eens, dat je goed advies bij de DA zult krijgen weer niet.Lellibel schreef:Vers kan in jouw geval voor verandering zorgen, of de betere merken brok. Bespreek dit met de DA , die weet het beste wat voor jouw hond het beste is, denk ik.
Royal canin vind ik goede brokken, in ieder geval beter dan de meeste brokken. Ze hebben een goede vorm, goede ingrediënten. Er zit inderdaad weinig vlees (poeder) in , maar anders konden ze die vorm ook niet aannemen. Ik heb ergens een Hondenleven liggen met daarin iets over Royal canin, ga zo even zoeken
Laatst gewijzigd door Lellibel op 28 jan 2010 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Er schijnen druppeltjes te zijn die je door het water doet. Dat is het enige wat ik weet. Wie, wat en waar weet ik verder niet.

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Onze hond was altijd aan de diarree van Royal Canin. Wij zijn overgestapt op vers voeren en ik vind dat dat erg uitmaakt. Zijn tanden zijn mooi schoon en hij stinkt niet uit zijn bek. Hij krijgt ook regelmatig een bot waar hij dan de hele avond op ligt te knagen of een penslap die hij aan stukken kan trekken. Ben er erg tevreden over en hij is nooit meer aan de diarree!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
O, dat kan best, maar zelden tot nooit op voedingsgebied.Lellibel schreef:Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo, je gaat toch wel geregeld langs een goede DA of niet? Een DA moet heel wat weten voor hij DA kan worden, veel meer dan de meeste hondeneigenaren weten.![]()
Kijk maar hoeveel voedingsleer ze krijgen en waardoor die colleges ondersteund worden
Heb je je wel eens afgevraagd wat er in zit waardoor ze die vorm wél aan kunnen nemen?Royal canin vind ik goede brokken, in ieder geval beter dan de meeste brokken. Ze hebben een goede vorm, goede ingrediënten. Er zit inderdaad weinig vlees (poeder) in , maar anders konden ze die vorm ook niet aannemen.
En heb je je wel eens verdiept in de spijsvertering van een hond?
En zeg je dan nog steeds zonder blikken of blozen dat het goed is?
Al die ballaststoffen en andere zaken die ze niet nodig hebben of die erdoor zitten omdat de van nature aanwezige goede stoffen doodgekookt zijn?
Want hee, een brok is lang houdbaar.
Enig idee waardoor?
Niemand geeft een konijn vlees, want het is een groeneter.
Waarom krijgt een vleeseter als een hond dan wel granen? Hoe logisch is dat?
On topic: het kan goed door de brokken komen maar ik denk ook dat het deels door het wisselen komt. Daardoor ruiken ze vaak uit hun bek, ook nog enige tijd erna.
Een combinatie dus, lijkt me.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Gil stinkt ook nog steeds uit zijn bek ondanks dat het wisselen klaar is,
het zal nog wel over gaan gok ik zo 
- Lellibel
- Zeer actief
Een hond leeft al ontzettend lang met de mens samen, en is al lang geen totale vleeseter meer. Trouwens , ook wolven eten bessen.Marjoleine schreef:O, dat kan best, maar zelden tot nooit op voedingsgebied.Lellibel schreef:Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo, je gaat toch wel geregeld langs een goede DA of niet? Een DA moet heel wat weten voor hij DA kan worden, veel meer dan de meeste hondeneigenaren weten.![]()
Kijk maar hoeveel voedingsleer ze krijgen en waardoor die colleges ondersteund worden
Heb je je wel eens afgevraagd wat er in zit waardoor ze die vorm wél aan kunnen nemen?Royal canin vind ik goede brokken, in ieder geval beter dan de meeste brokken. Ze hebben een goede vorm, goede ingrediënten. Er zit inderdaad weinig vlees (poeder) in , maar anders konden ze die vorm ook niet aannemen.
En heb je je wel eens verdiept in de spijsvertering van een hond?
En zeg je dan nog steeds zonder blikken of blozen dat het goed is?
Al die ballaststoffen en andere zaken die ze niet nodig hebben of die erdoor zitten omdat de van nature aanwezige goede stoffen doodgekookt zijn?
Want hee, een brok is lang houdbaar.
Enig idee waardoor?
Niemand geeft een konijn vlees, want het is een groeneter.
Waarom krijgt een vleeseter als een hond dan wel granen? Hoe logisch is dat?
On topic: het kan goed door de brokken komen maar ik denk ook dat het deels door het wisselen komt. Daardoor ruiken ze vaak uit hun bek, ook nog enige tijd erna.
Een combinatie dus, lijkt me.
Een dierenarts wordt echt niet zomaar dierenarts, dan zou iedereen maar dierenarts zijn.
Ik snap heus wel dat er ook wel niet zulke goede dingen in zitten. Maar daardoor meteen gaan barfen vind ik overdreven. Wist je dat in bijna alles wel troep zit? Ook appels worden bespoten. Ook vlees wordt roder gemaakt. Aaah we moeten zelf boer worden
Ik kan je niet vertellen wat je wel en niet moet doen, en jij mij ook niet, het ligt gewoon bij iedereen anders en als jij je hond vers wilt geven, doe je dat toch

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Lellibel schreef:Een hond leeft al ontzettend lang met de mens samen, en is al lang geen totale vleeseter meer. Trouwens , ook wolven eten bessen.![]()
Een dierenarts wordt echt niet zomaar dierenarts, dan zou iedereen maar dierenarts zijn.Ze hebben al heel wat patiënten gehad met huid, bek en diverse andere problemen door verkeerde voeding. Ik denk niet dat een dierenarts dan zomaar iets voor schrijft. Je hebt er van die dierenartsen bijzitten, maar die zijn gelukkig tamelijk zeldzaam. Wat ze eten in hun vrije tijd moeten ze zelf weten, maar ze weten wel wat waar in zit.
Ik snap heus wel dat er ook wel niet zulke goede dingen in zitten. Maar daardoor meteen gaan barfen vind ik overdreven. Wist je dat in bijna alles wel troep zit? Ook appels worden bespoten. Ook vlees wordt roder gemaakt. Aaah we moeten zelf boer wordenJee van een beetje van dat spul ga je echt niet dood hoor, en een hond ook niet. Als je hond er slecht op reageert (lees: niet eten, slechte adem, andere problemen) dan moet je overgaan op een voeding waar je hond niet slecht op reageert. Vermijdt het voer dat echt slecht is voor de hond.
Ik kan je niet vertellen wat je wel en niet moet doen, en jij mij ook niet, het ligt gewoon bij iedereen anders en als jij je hond vers wilt geven, doe je dat toch
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- alm@
- moderator
Hier niet hoor van die ene keer per jaar dat ze een prikje krijgen.Lellibel schreef:Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik weet niet hoe erg het is, en of je over vergelijkingsmateriaal beschikt. Maar ik hoop niet dat je een frisse adem van je hond verwacht 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- smoekie
- Zeer actief
Dan zijn er zeker meerdere alm@'s hier want ik meen me toch wel eens het een en ander van je honden te herinneren ( qua gezondheid)alm@ schreef:Hier niet hoor van die ene keer per jaar dat ze een prikje krijgen.Lellibel schreef:Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- alm@
- moderator
Wat dan? Een oorontsteking behandelen en een beet hechten door een andere da tel ik niet meesmoekie schreef:Dan zijn er zeker meerdere alm@'s hier want ik meen me toch wel eens het een en ander van je honden te herinneren ( qua gezondheid)alm@ schreef:Hier niet hoor van die ene keer per jaar dat ze een prikje krijgen.Lellibel schreef:Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo.

- Baron
- Actief
- Mijn ras(sen): Kortharige dwergteckels
Zo, ik heb iets gemist vanavond op het forum! Snel gegaan met de reacties.
Nou het valt vooral op als die geeuwt dan komt er echt een lucht voorbij
Hij krijgt eukeneba brokken.. smuldier heb ik ook geprobeerd maar dat stinkt al vanzichzelf en daar liet ie windjes van! haha
Rodi bevalt me eigenlijk wel. Ik heb ook een tijd Duck geprobeerd maar dat is zo moeilijk te krijgen! Dat is biologisch geloof ik, was ook goed spul.
We poetsen zn tanden wel en dat helpt wel voor een dag of twee.
Ik denk dat het allemal niet zo veel kwaad kan die toevoegingen. En over de dierenartsen; ik denk dat het idd gewoon ligt aan je eigen dierenarts maar als ze je GEEN goed advies geven dan neem ik aan dat je een beetje wordt opgelicht want dat kan natuurlijk niet!
Nou het valt vooral op als die geeuwt dan komt er echt een lucht voorbij
Hij krijgt eukeneba brokken.. smuldier heb ik ook geprobeerd maar dat stinkt al vanzichzelf en daar liet ie windjes van! haha
Ik denk dat het allemal niet zo veel kwaad kan die toevoegingen. En over de dierenartsen; ik denk dat het idd gewoon ligt aan je eigen dierenarts maar als ze je GEEN goed advies geven dan neem ik aan dat je een beetje wordt opgelicht want dat kan natuurlijk niet!
- smoekie
- Zeer actief
Lellibel schreef:Waarom zou je geen goed advies van een DA kunnen krijgen? Die kent je hond door en door dacht ik zo.
Dat bedoel ik ook, ik meende me te heugen dat jij ook om andere reden behalve de jaarlijkse prik wel eens bij je DA was geweest. Nu weet ik niet of wat ik gelezen heb alles is geweest, maar t was in ieder geval niet zo dat het alleen om de "jaarlijkse" prik ging vandaar mijn reactiealm@ schreef:Wat dan? Een oorontsteking behandelen en een beet hechten door een andere da tel ik niet meesmoekie schreef:Dan zijn er zeker meerdere alm@'s hier want ik meen me toch wel eens het een en ander van je honden te herinneren ( qua gezondheid)alm@ schreef: Hier niet hoor van die ene keer per jaar dat ze een prikje krijgen.en de bloednagels zijn door Whera dichtgebrand
- alm@
- moderator
Ik had het ook wat verkeerd neergezetsmoekie schreef: Dat bedoel ik ook, ik meende me te heugen dat jij ook om andere reden behalve de jaarlijkse prik wel eens bij je DA was geweest. Nu weet ik niet of wat ik gelezen heb alles is geweest, maar t was in ieder geval niet zo dat het alleen om de "jaarlijkse" prik ging vandaar mijn reactiewas ook verder niet aanvallend bedoelt, maar van wat ik hier wel eens las wist ik wel dat je behalve de prik wel vaker bij de DA op "visite" bent geweest.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ze zullen je vooral het voer/merk adviseren wat ze zelf verkopen. Trek vooral je eigen conclusies. Hier op het forum wil niemand je wat verkopen. Alleen gratis en voor niks onze kennis delen, doe er je voordeel mee.Baron schreef:Zo, ik heb iets gemist vanavond op het forum! Snel gegaan met de reacties.
Nou het valt vooral op als die geeuwt dan komt er echt een lucht voorbij![]()
Hij krijgt eukeneba brokken.. smuldier heb ik ook geprobeerd maar dat stinkt al vanzichzelf en daar liet ie windjes van! hahaRodi bevalt me eigenlijk wel. Ik heb ook een tijd Duck geprobeerd maar dat is zo moeilijk te krijgen! Dat is biologisch geloof ik, was ook goed spul.