Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
To do's met hond in Drenthe?
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
To do's met hond in Drenthe?
Manlief en ik gaan met Sjon en Roos naar het Land van Bartje, van maandag tot donderdag.
Het park waar we verblijven grenst aan boswachterij Odoorn-Exloo, dus daar gaan we al flink aan de wandel.
Maar Drenthe is groot, en mooi. Daarom wil ik de kenners vragen, waar in Drenthe is het nou echt mooi lopen met de hond? Ze moeten wel los mogen, dat is wel zo leuk voor de vakantievreugd. Verder willen we gewoon lekker op sjouw met het gajes en genieten.
Waar oh waar kunnen wij het beste heen?
Het park waar we verblijven grenst aan boswachterij Odoorn-Exloo, dus daar gaan we al flink aan de wandel.
Maar Drenthe is groot, en mooi. Daarom wil ik de kenners vragen, waar in Drenthe is het nou echt mooi lopen met de hond? Ze moeten wel los mogen, dat is wel zo leuk voor de vakantievreugd. Verder willen we gewoon lekker op sjouw met het gajes en genieten.
Waar oh waar kunnen wij het beste heen?
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: To do's met hond in Drenthe?
Ik wandel regelmatig met veel plezier in boswachterij Gieten. En het Dwingelerveld is ook heel mooi.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- marjoleinn
- Actief
Het bos in Grolloo en Schoonloo is ook errug mooi en vooral erg groot. Heerlijk wandelen daar!

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Het Boomkroonpad? Moet je alleen wel even informeren of er ook honden mee mogen, want dat weet ik niet. 
- Maylala
- Zeer actief
Bedankt voor de suggesties! Manlief en ik gaan snel even kijken wat het gaat worden, we hebben gelukkig ook tijd zat.

Pff, daarvoor hoef ik de deur niet eens uit, kwestie van in de spiegel kijken.alm@ schreef:Het veenlijk bekijken
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Gaat 't zó snel bij jou?Maylala schreef:
Pff, daarvoor hoef ik de deur niet eens uit, kwestie van in de spiegel kijken.alm@ schreef:Het veenlijk bekijken![]()

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
het drenths-friesewold is erg mooi omtewandelen, het bos in Diever is nog losloop gebeid... en er zijn vast nog meer losloopgebieden.
Let je goed op ze hebben de regels qua loslopen erg aangpast, veel plekken wat altijd losloop was is nu aanlijn...dus de bordjes etc goed in d egaten houden.
Let je goed op ze hebben de regels qua loslopen erg aangpast, veel plekken wat altijd losloop was is nu aanlijn...dus de bordjes etc goed in d egaten houden.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ja het boomkroonpad..maar of je hond mee mag..moet je even vragen,
ik ga altijd naar havelte , hunnebedden... maargoed denk dat daar niks byzonders verder is, alleen kun je er wel mooi wandelen
ik ga altijd naar havelte , hunnebedden... maargoed denk dat daar niks byzonders verder is, alleen kun je er wel mooi wandelen

- Maylala
- Zeer actief
Bedankt voor de tips, hier zijn we wel even zoet mee!

Dat is ook het enige wat we willen.Chicoahua schreef: maargoed denk dat daar niks byzonders verder is, alleen kun je er wel mooi wandelen
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
nou dan is het daar best mooi, je kan alle kanten op, op de heide, op een grote vlakte, of gewoon in het bos..langs de hunnebedden
ik vind het altijd wel mooi wandelen omdat het er niet zo heel druk is en hij lekker los kan. er moet ook een meer zijn voor honden..daar ben ik zelf niet geweest maargoed het weer is er nu ook niet naar.
en als de hondjes moe zijn, kunnen jullie lekker spelen in de speeltuin of naar de vlindertuin gaan
veel plezier
ik vind het altijd wel mooi wandelen omdat het er niet zo heel druk is en hij lekker los kan. er moet ook een meer zijn voor honden..daar ben ik zelf niet geweest maargoed het weer is er nu ook niet naar.
en als de hondjes moe zijn, kunnen jullie lekker spelen in de speeltuin of naar de vlindertuin gaan
veel plezier

- Maylala
- Zeer actief
Morgen gaan we!
Heb er zin in om al jullie tips te gaan bewandelen. 
- Maylala
- Zeer actief
Bedankt voor de waarschuwing, daar gaan we goed op letten.jacq1970 schreef:Let je goed op ze hebben de regels qua loslopen erg aangpast, veel plekken wat altijd losloop was is nu aanlijn...dus de bordjes etc goed in d egaten houden.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Stom, zou ik het bijna vergeten. Rondom de Drentsche Aa is het prachtig wandelen. 
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer:
He wat leuk , ik wandel bijna dagelijks met mijn hond in het bos rondom de gletsjerkuil achter het land van Bartje misschien zien we mekaar nog,in iedergeval is het exloerbos allemaal losloop, wat ook leuk is is het drouwenerzand maar daar mag de hond niet overal los als je een stukje verder gaat naar Gasselte bij het waterwin gebied daar mag de hond ook los, dan kun je nog doorrijden naar Gieten het bos bij het zandgat ook daar mag de hond los en inderdaad nog een stuk verder bij het boomkroonpad, verder kun je heel mooi wandelen in het bos bij Elp bij de zandspeelplaats of je gaat naar Ellersthaar in het bos, je kunt ook nog doorrijden vanuit daar en dan de weg oversteken naar de tweelingen, waar je hond niet los mag dat is omheind dus als ze niet over de wildroosters springen is het verder geen probleem.
Ook kun je nog naar poolshoogte bij Odoorn of naar het valtherbos in Emmen, nou dit zijn dus allemaal plekken hier in de buurt waar ik heen ga met mijn hond.
De gebieden zijn nog niet veranderd hoor qua loslopen, dat gaat pas in als de borden klaar zijn, ik heb pas nog met een boswachter gepraat en die verwacht dat het pas in of na de zomer ingaat, ik heb ook een kaart gekregen wat straks allemaal aanlijngebied word en wat verboden is voor honden en waar ze wel los mogen, nou daar word je niet vrolijk van.
Veel plezier in drenthe deze week.
Ook kun je nog naar poolshoogte bij Odoorn of naar het valtherbos in Emmen, nou dit zijn dus allemaal plekken hier in de buurt waar ik heen ga met mijn hond.
De gebieden zijn nog niet veranderd hoor qua loslopen, dat gaat pas in als de borden klaar zijn, ik heb pas nog met een boswachter gepraat en die verwacht dat het pas in of na de zomer ingaat, ik heb ook een kaart gekregen wat straks allemaal aanlijngebied word en wat verboden is voor honden en waar ze wel los mogen, nou daar word je niet vrolijk van.
Veel plezier in drenthe deze week.

- Maylala
- Zeer actief
- drent.lover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
- Contacteer:
kijk dit is in de gletsjerkuil dus als je zoiets bruin wits ziet dan zal het kyra wel zijn
" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit is nog een eindje verder in het bos
o en als jullie nog naar het hunebedmuseum willen hier in Borger, daar kun je ook mooi met je hond wandelen, daar ben ik ook vaak te vinden bij het kanaal
en dit is nog een eindje verder in het bos
o en als jullie nog naar het hunebedmuseum willen hier in Borger, daar kun je ook mooi met je hond wandelen, daar ben ik ook vaak te vinden bij het kanaal