Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schollebos

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Dreetje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Schollebos

Ongelezen bericht door Dreetje »

Wie kent het Schollebos?
Kun je daar een flinke wandeling maken, is het losloopgebied en zijn er uitgezette routes?
Andrea

Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Re: Schollebos

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Je kan flink wandelen in het Schollebos, maar het is niet echt een losloopgebied. Op het grote veld mogen ze nog geneens komen.. :ugh: Ik vind het daar altijd erg druk met wandelaars. Er is wel een klein hondenstrandje en aan 1 kant zit een pannenkoekenrestaurant waar je ook trecht kan voor een lekkere bak koffie.

Je kan beter in het hitland gaan wandelen, in hitland noord (bij de ijsbaan bij nieuwerkerk ad ijssel) is het veel rustiger en ook omdat daar veel minder wandelaars zijn kan je de honden lekker laten uitrennen. Je hebt daar echter geen mogelijkheid om iets te drinken.

wij gaan er vanmiddag ook weer heen, is onze vaste zondagstek :mrgreen:
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Dreetje
Zeer actief

Tanja Simba&Bella schreef: Je kan beter in het hitland gaan wandelen, in hitland noord (bij de ijsbaan bij nieuwerkerk ad ijssel) is het veel rustiger en ook omdat daar veel minder wandelaars zijn kan je de honden lekker laten uitrennen. Je hebt daar echter geen mogelijkheid om iets te drinken.
Die tip kreeg ik ook al via het buitenlandse hondenforum.
Ik ga er zeker een keer naar toe.
Andrea

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

het lage bergsche bos is ook losloop gebied, reeuwijk ook, de laatste is weer een stukje verder dan hitland, maar ook erg leuk
Afbeelding
Dreetje
Zeer actief

Jeannettebo schreef:het lage bergsche bos is ook losloop gebied, reeuwijk ook, de laatste is weer een stukje verder dan hitland, maar ook erg leuk
Ik heb op verschillende sites gelezen dat er geen honden/niet los mogen komen/lopen in het lage bergsche bos.
Bij welk gedeelte mag dat wel? Heb je misschien een straatnaam?
Andrea

Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Iedereen laat zijn honden loslopen in het Lage Bersche Bos.

Je kan in de tomtom dit adres invoeren voor het Lage Bergse Bos:

Bergsebosdreef 6 8
2661 GN Bergschenhoek

Schollebos ligt bij ons om de hoek, ook daar laat iedereen zijn hond gewoon loslopen en ik weet niet anders dan dat dit ook gewoon mag buiten de broedseizoenen? :denken:

Schollebos vind ik geen aanrader als je van verder komt. Ik ga er vaak heen omdat het op loopafstand is, maar ik pak liever de auto naar het Lage Bergse bos. Veel groter en leuker! :ok:

Edit:
Hitland vind ik persoonlijk niks aan. Ik houd meer van de bossen dan van die open vlaktes e.d. :F:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Hondenbeleid Rottemeren gebied, daar valt ook het Lage Bergse Bos onder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”