Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Combinatie van heupgordel met flexilijn
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Combinatie van heupgordel met flexilijn
Bestaat er ook een heupgordel met een soort van flexilijn?
Dat je de lijn vast kan zetten op een bepaalde lengte maar ook dat de lijn automatisch op- en uit kan rollen?
Dat je de lijn vast kan zetten op een bepaalde lengte maar ook dat de lijn automatisch op- en uit kan rollen?
- Senta
- Zeer actief
Re: Combinatie van heupgordel met flexilijn
Dat kan je ook met een gewone heupgordel doen. Aan de ring voor de lijn klik je een karabijner die groot genoeg is om de flexi aan vast te maken. En dan de flexi aan de karabijner vastzetten.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Ik krijg allerlei visualisaties met zo'n systeem en jouw honden 
Laatst gewijzigd door Carmen op 08 feb 2010 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zo wil ik hem ook nog weleens gebruiken...vooral met Liam ging het op die manier heel goed.Senta schreef:Dat kan je ook met een gewone heupgordel doen. Aan de ring voor de lijn klik je een karabijner die groot genoeg is om de flexi aan vast te maken. En dan de flexi aan de karabijner vastzetten.
Maar Liam was een heel rustig hondje die niet in 1 keer in volle vaart onverwachts wegrende. Als dat gebeurt ben je, denk ik, niet blij.
- Senta
- Zeer actief
Ik zou het zelf niet zo snel doen op die manier. Zeker niet met een flexi met koord 
- theab
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
- Contacteer:
Zo heb ik met Saartje het Pieterpad deels gelopen.
Zelf een riem om en de flexi daaraan vast.
Ze liep mooi voor me uit en kon sta zeggen op de hoeken van de straten in de dorpen.
Hahahaa wat een lange zin he.
Zelf een riem om en de flexi daaraan vast.
Ze liep mooi voor me uit en kon sta zeggen op de hoeken van de straten in de dorpen.
Hahahaa wat een lange zin he.
- Hamilton
- Zeer actief
wil jij met zo'n heupgordel dan je beide handen vrij hebben? hoe rem je de flexi dan als hij er zo bij hangt?
wat ik gedaan heb met de sneeuw en gladheid deze winter, herhaaldelijk schoot de flexi uit m'n handen doordat ik dikke handschoenen aanhad, ik deed een politielijn om mijn middel,1 musketon klikte ik over de lijn vast, zo strak mogelijk tegen m'n middel aan, de andere musketon haalde ik door de flexi heen en zette deze aan 'n oog vast. wel hield ik de flexi gewoon in mijn hand, maar mocht hij eruit schieten, bleef hij aan de riem hangen. zo kon ik ook wat makkelijker fotos maken, even de flexi los, bleef toch wel hangen , en fotos maken
ik heb laats wel een stukje gevonden over Nordic walking met honden, die hadden het ook over een heupgordel met Flexi, alleen geen plaatjes ervan kunnen vinden
wat ik gedaan heb met de sneeuw en gladheid deze winter, herhaaldelijk schoot de flexi uit m'n handen doordat ik dikke handschoenen aanhad, ik deed een politielijn om mijn middel,1 musketon klikte ik over de lijn vast, zo strak mogelijk tegen m'n middel aan, de andere musketon haalde ik door de flexi heen en zette deze aan 'n oog vast. wel hield ik de flexi gewoon in mijn hand, maar mocht hij eruit schieten, bleef hij aan de riem hangen. zo kon ik ook wat makkelijker fotos maken, even de flexi los, bleef toch wel hangen , en fotos maken
ik heb laats wel een stukje gevonden over Nordic walking met honden, die hadden het ook over een heupgordel met Flexi, alleen geen plaatjes ervan kunnen vinden
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik zet de flexi altijd gewoon vast aan een extra riem. Voor mij werkt dat perfect. Vooral in de bergen bij het klimmen. De hond kan dan zijn eigen tempo bepalen bij het omhoog lopen. Als de lijn op is wacht hij dan even tot ik weer bij hem ben en dan gaat hij weer verder. Nu heb ik een klein hondje die dus niet veel gewicht in de strijd kan gooien. Ook bij het afdalen is het fijn. Ieder zoekt zijn eigen weg en ik heb beide handen vrij. Op erg stijle hellingen gebruik ik stokken. Los lopen vind ik in een vreemd land ( in ons geval was dat Noorwegen) geen optie. Als je hond het komando stop ken is er met flex geen enkel probleem. O,ja vaak lopen we boven de boomgrens dus hij wikkeld zich niet zo gauw om een boom.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mwah lijkt mij niet zo fijn. Als hond dus even sprintje trekt naar uiteinde flexilijn trekt dat best wel alsnog in je rug. Ik vind het te veel ruimte voor aan de heupgordel en ben bang dat het voor de geleider blesuregevoelig is..

- Tamara.
- Zeer actief
Dat is ook een optie, jaSenta schreef:Dat kan je ook met een gewone heupgordel doen. Aan de ring voor de lijn klik je een karabijner die groot genoeg is om de flexi aan vast te maken. En dan de flexi aan de karabijner vastzetten.
- Tamara.
- Zeer actief
En hóe zie jij dat dan voor jeCarmen schreef:Ik krijg allerlei visualisaties met zo'n systeem en jouw honden
Tsja, dat moet dan in het systeem zittenHamilton schreef:wil jij met zo'n heupgordel dan je beide handen vrij hebben? hoe rem je de flexi dan als hij er zo bij hangt?(
Mocht je het toch nog kunnen vinden ben ik wel geinteresseerdHamilton schreef: ik heb laats wel een stukje gevonden over Nordic walking met honden, die hadden het ook over een heupgordel met Flexi, alleen geen plaatjes ervan kunnen vinden
- Tamara.
- Zeer actief
Het 'halt' commando kennen mijn honden ook heel goed en luisteren ze sowieso tijdens het wandelen aan de riem altijd naar.blacky schreef:Ik zet de flexi altijd gewoon vast aan een extra riem. Voor mij werkt dat perfect. Vooral in de bergen bij het klimmen. De hond kan dan zijn eigen tempo bepalen bij het omhoog lopen. Als de lijn op is wacht hij dan even tot ik weer bij hem ben en dan gaat hij weer verder. Nu heb ik een klein hondje die dus niet veel gewicht in de strijd kan gooien. Ook bij het afdalen is het fijn. Ieder zoekt zijn eigen weg en ik heb beide handen vrij. Op erg stijle hellingen gebruik ik stokken. Los lopen vind ik in een vreemd land ( in ons geval was dat Noorwegen) geen optie. Als je hond het komando stop ken is er met flex geen enkel probleem. O,ja vaak lopen we boven de boomgrens dus hij wikkeld zich niet zo gauw om een boom.
Maar jij had dus ook een gewone riem om je middel en daaraan de flexi vast? Mij lijkt dat toch niet helemaal comfortabel, denk ik..
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Een beetje als wat er laatst bij mij gebeurde. Ik was met Arie in een behoorlijk tempo aan het hardlopen en hij spotte ineens een wegrennend konijn. Ik ging er bijna op mijn buik achteraan en heb mijzelf grijpend aan een lantaarnpaal tot stilstand kunen brengen.Tamara. schreef:En hóe zie jij dat dan voor jeCarmen schreef:Ik krijg allerlei visualisaties met zo'n systeem en jouw honden![]()
![]()
Nou dat dus en dan met een 8 meter aanloop door flex :lol:
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik had een gewone canvas riem om. Een extra lange die ik ook over de jas kon vast maken. Bij warm weer (en dat is als je in de bergen aan het wandelen bent al erg gauw kon ik de riem een paar gaatjes strakker zetten. riem zat door het handvat van de flex. Moest de hond even kort dan riep ik hem bij me en zette de flex vast of hield mijn hond er op. Ik heb het ook geprobeerd met een gewone politie lijn maar dit was heel onhandig. Met de flex werkte prima omdat die zelf steeds oprolde.Tamara. schreef:Het 'halt' commando kennen mijn honden ook heel goed en luisteren ze sowieso tijdens het wandelen aan de riem altijd naar.blacky schreef:Ik zet de flexi altijd gewoon vast aan een extra riem. Voor mij werkt dat perfect. Vooral in de bergen bij het klimmen. De hond kan dan zijn eigen tempo bepalen bij het omhoog lopen. Als de lijn op is wacht hij dan even tot ik weer bij hem ben en dan gaat hij weer verder. Nu heb ik een klein hondje die dus niet veel gewicht in de strijd kan gooien. Ook bij het afdalen is het fijn. Ieder zoekt zijn eigen weg en ik heb beide handen vrij. Op erg stijle hellingen gebruik ik stokken. Los lopen vind ik in een vreemd land ( in ons geval was dat Noorwegen) geen optie. Als je hond het komando stop ken is er met flex geen enkel probleem. O,ja vaak lopen we boven de boomgrens dus hij wikkeld zich niet zo gauw om een boom.
Maar jij had dus ook een gewone riem om je middel en daaraan de flexi vast? Mij lijkt dat toch niet helemaal comfortabel, denk ik..