Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe slaapt jouw grote hond?
Moderator: moderatorteam
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: hoe slaapt jouw grote hond?
Belle (ruim 40 kilo en een dikke vacht) ligt het meest gewoon op de plavuizen. Af en toe kruipt ze op een kussen of op de bank, maar vaak wordt haar dat al snel te warm denk ik, want ze ligt er nooit heel lang. Wel wordt het wat meer nu ze wat ouder wordt, Tot voor een jaar terug lag ze eigenlijk alleen maar op de plavuizen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Hades heeft zo'n groot 'Blijf!' kussen waarop hij zich regelmatig even opkrult. In z'n bench ligt een kleedje, maar dat schuift hij vaak gewoon opzij. Eigenlijk ligt hij het meest op de kale vloer
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
Job
- Zeer actief
juist... de vloer is meestal warm genoeg dus!Frederiek schreef:Hades heeft zo'n groot 'Blijf!' kussen waarop hij zich regelmatig even opkrult. In z'n bench ligt een kleedje, maar dat schuift hij vaak gewoon opzij. Eigenlijk ligt hij het meest op de kale vloer.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Wij hebben de grootste Perlamand staan van 1.19m en daar ligt er eigenlijk altijd wel eentje in overdag, tenzij het echt heel warm is. Verder liggen er twee dubbelgevouwen 1persoonsdekbedden met hoes en vetbed en we hebben veel vloerruimte.
Jelka ligt zelden op de kale vloer, de andere twee wel.
Ik heb vorig jaar bij IKEA een matras gekocht wat uit drie delen bestond. Het koste maar € 20,00 (omgerekend). Het grootste deel is 135x90. Daar heb ik een hoes omheen gedaan en er ligt een vetbed op. Hier slaapt Jelka altijd 's nachts op, in de slaapkamer. Die andere twee stukken liggen onderin de mand.
Het bleek eenmalig te zijn dat ze deze matrassen hadden want ik heb ze daarna nooit meer gezien want ik wilde er nog eentje bij bij hebben voor in de woonkamer.
Het verschilt dus duidelijk van hond tot hond, hoe ze het liefste liggen.
Jelka ligt zelden op de kale vloer, de andere twee wel.
Ik heb vorig jaar bij IKEA een matras gekocht wat uit drie delen bestond. Het koste maar € 20,00 (omgerekend). Het grootste deel is 135x90. Daar heb ik een hoes omheen gedaan en er ligt een vetbed op. Hier slaapt Jelka altijd 's nachts op, in de slaapkamer. Die andere twee stukken liggen onderin de mand.
Het bleek eenmalig te zijn dat ze deze matrassen hadden want ik heb ze daarna nooit meer gezien want ik wilde er nog eentje bij bij hebben voor in de woonkamer.
Het verschilt dus duidelijk van hond tot hond, hoe ze het liefste liggen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Op de bank, of op dr kussen, is een boxbed maar ben ik niet heel tevreden over, hij is al helemaal ingezakt, en dat terwijl die aardig wat kostte, nu moet de bank eraan geloven...
Groetjes Lianne
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik heb de hoes nog nooit ervan gehaald. 't Is kunstleer en kan wel tegen een stootje.Ilse met haar witte schreef:Wat me opvalt is dat veel grote honden niet op enorme kussens ed liggen.
Ik heb moeite een kussen of iets dergelijks te vinden in Gaia's formaat.Biabed lijkt me ook heel goed en makkelijk maar is net niet groot genoeg. Het moet meer dan 1 bij 1 meter zijn en als het zo groot is heb ik er weinig zin in de hoes er om de dag of twee af te sleuren en er weer op te doen. Dat trekt mijn rug niet. Ik zoek nog even door maar denk al wel wat gevonden te hebben.
Luca graaft altijd om haar ideale plekje te creëeren, maar geen centje pijn.
Ik heb de op een na grootste maat van 80 x 100 cm. De grootste maat is 120 x 100 cm.
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Hier ligt mijn mecheltje overal, van de bank tot op het kleed, tot op zijn eigen schapenvachtje.
Heb nu een houtenmand besteld die ik met ongeveer een week verwacht, daar gaat zijn schapenvachtje in, en een dekbed eronder, en dan kan hij lekker graven en heerlij liggen op zijn eigen plekje.
Heb nu een houtenmand besteld die ik met ongeveer een week verwacht, daar gaat zijn schapenvachtje in, en een dekbed eronder, en dan kan hij lekker graven en heerlij liggen op zijn eigen plekje.

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Een Biabed van 120x100?Ceseman schreef:
Ik heb de hoes nog nooit ervan gehaald. 't Is kunstleer en kan wel tegen een stootje.
Ik heb de op een na grootste maat van 80 x 100 cm. De grootste maat is 120 x 100 cm.
Dan heb ik niet goed genoeg opgelet dan....
Groetjes Ilse

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Hier heb ik de link voor je bij wie ze 'm verkopen.Ilse met haar witte schreef:Een Biabed van 120x100?Ceseman schreef:
Ik heb de hoes nog nooit ervan gehaald. 't Is kunstleer en kan wel tegen een stootje.
Ik heb de op een na grootste maat van 80 x 100 cm. De grootste maat is 120 x 100 cm.![]()
http://www.beestenspul.net/product/Huis ... en/?next=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn best aardig aan de prijs, maar als ik zie dat ik nu al jarenlang geen mand of kleed heb hoeven aan te schaffen, is het op lange termijn niet zo duur.
En het belangrijkste de honden liggen er fantastisch op.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Luka heeft op het werk en in de keuken een biabed, waar hij heel graag in ligt met name vanwege het randje dat hij goed als hoofdsteuntje kan gebruiken
In de huiskamer heeft hij een heel dik kussen, waar hij ook graag op ligt. Persoonlijk vind ik de biabedden het meest ideaal, ze zijn makkelijk schoon te houden
In de huiskamer heeft hij een heel dik kussen, waar hij ook graag op ligt. Persoonlijk vind ik de biabedden het meest ideaal, ze zijn makkelijk schoon te houden

- Chione
- Zeer actief
Voor Lola heb ik een nep biabed, 80x100 ook beschikbaar in 120x100. Vind het ook een ideaal ding waar ze duidelijk lekker in ligt. Ik doe er nooit een hoes omheen, wel regelmatig een andere deken.Ceseman schreef:Hier heb ik de link voor je bij wie ze 'm verkopen.Ilse met haar witte schreef: Een Biabed van 120x100?![]()
http://www.beestenspul.net/product/Huis ... en/?next=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn best aardig aan de prijs, maar als ik zie dat ik nu al jarenlang geen mand of kleed heb hoeven aan te schaffen, is het op lange termijn niet zo duur.
En het belangrijkste de honden liggen er fantastisch op.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... ekig/27429" onclick="window.open(this.href);return false;

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Muk
Op de bank, op de vloer (zowel op het laminaat als op het carpet) en in de tuin op de tegels. Wij hebben speciaal voor hem een heeeeeeeeeeel groot hondenhok gemaakt, maar daar slaap hij dus niet in. Ik wil best een hondenmand kopen (van Leewsicht of iets vergelijkbaars), maar ik geloof niet dat hij daar ineens in gaat slapen.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Elena heeft haar eigen stoel
die ze ook wel s moet delen met de katten

Verder ligt ze ook wel s bij me op de bank.
Heb ook een bench staan met zo'n nep schapenvacht erin.
Maar daar ligt ze bijna nooit in, poes Jinta daarentegen vind dat een heerlijk plekje
Tenzij dr kattevriendje Breezer weer sjacho is, want dan maait hij haar de bench uit om vervolgens te gaan zitten pissen op dat kleed
Dat kleed is trouwens al best oud hoor, was eigenlijk van Roan en dat kocht ik toen hij een jaar of 4 was.
Roan zou dit jaar 15 jaar geworden zijn
Kleed mankeerd nog helemaal niks aan.
Kenji en Ditch wonen buiten. Kenji heeft de kennel met dubbel geisoleerd nachthok.
Ditch de schuur met bench.
In t nachthok en de bench heb ik 2,5 kg zaagsel gedaan en daarop 2,5 kg stro.
Is nu wel lekker warm met die kou.
Als t snachts niet meer vriest gaat t zaagsel en stro eruit en krijgen ze ieder een dikke deken
En dan nog liggen ze meestal voor t hok.
Of ze liggen saampjes in de bench van Ditch

Verder ligt ze ook wel s bij me op de bank.
Heb ook een bench staan met zo'n nep schapenvacht erin.
Maar daar ligt ze bijna nooit in, poes Jinta daarentegen vind dat een heerlijk plekje
Tenzij dr kattevriendje Breezer weer sjacho is, want dan maait hij haar de bench uit om vervolgens te gaan zitten pissen op dat kleed
Dat kleed is trouwens al best oud hoor, was eigenlijk van Roan en dat kocht ik toen hij een jaar of 4 was.
Roan zou dit jaar 15 jaar geworden zijn
Kleed mankeerd nog helemaal niks aan.
Kenji en Ditch wonen buiten. Kenji heeft de kennel met dubbel geisoleerd nachthok.
Ditch de schuur met bench.
In t nachthok en de bench heb ik 2,5 kg zaagsel gedaan en daarop 2,5 kg stro.
Is nu wel lekker warm met die kou.
Als t snachts niet meer vriest gaat t zaagsel en stro eruit en krijgen ze ieder een dikke deken
En dan nog liggen ze meestal voor t hok.
Of ze liggen saampjes in de bench van Ditch
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
Voor Floyd, duitse dog, ook grootste maat biabed. Past prima, vetbed erin die regelmatig de was in gaat en idd af en toe een groene zeep sopje.
-
Wilm@
Barca en Enco hebben nog allebei hun eigen matras met daar overheen een aerosleep. Over die aerosleep leg ik een oude laken of hoeslaken. Als de boys drijfnat thuiskomen dan gaan ze uit zichzelf al op hun matras liggen maffen. Alle geurtjes verdwijnen en geen zand, modder, nattigheid of andere rommel in huis.
Uurtje later is al het vocht in die aerosleep getrokken en ik donder het gewoon in de wasmachine en daarna in de droger. Het hele zwikkie gaat weer om het matras en de bubs blijft schoon, fris en...heel! Briards hebben het heel snel warm dus fleecedekentjes enzo is niet aan hun besteed.
Ik heb nu wel een schitterende houten hoekmand van 1.30m bij 1.30m met die bekende botjes erop. De kleur is zwart en ik ga dit met krijtverf, in de zomer, overschilderen. Biabed op maat erin, anti-uitglij onder het biabed en dan hebben ze een nieuw bedje. Of ik donder die matrassen erin?
Als je het matras idee met aerosleep ook wilt bedenk dan dat de maten moeten kloppen met die aerosleep. Ik gebruik kindermatrassen van 1.20m bij 60cm....zoiets?
Uurtje later is al het vocht in die aerosleep getrokken en ik donder het gewoon in de wasmachine en daarna in de droger. Het hele zwikkie gaat weer om het matras en de bubs blijft schoon, fris en...heel! Briards hebben het heel snel warm dus fleecedekentjes enzo is niet aan hun besteed.
Ik heb nu wel een schitterende houten hoekmand van 1.30m bij 1.30m met die bekende botjes erop. De kleur is zwart en ik ga dit met krijtverf, in de zomer, overschilderen. Biabed op maat erin, anti-uitglij onder het biabed en dan hebben ze een nieuw bedje. Of ik donder die matrassen erin?
Als je het matras idee met aerosleep ook wilt bedenk dan dat de maten moeten kloppen met die aerosleep. Ik gebruik kindermatrassen van 1.20m bij 60cm....zoiets?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
wat is een aerosleep?Wilm@ schreef:Barca en Enco hebben nog allebei hun eigen matras met daar overheen een aerosleep. Over die aerosleep leg ik een oude laken of hoeslaken. Als de boys drijfnat thuiskomen dan gaan ze uit zichzelf al op hun matras liggen maffen. Alle geurtjes verdwijnen en geen zand, modder, nattigheid of andere rommel in huis.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
kiefer ligt altijd bij mij in de buurt, bij de pc staat een hele grote mand met dekens en een bolletjeskussen erin, en lijf meestal ook
. hij ligt op de bank tegen mij aan, hij ligt ook op een 1 pers.matras waar een hoes overheen zit en een deken, en op een groot bolletjeskussen waar vetbedden overheen liggen. en op de slaapkamer beneden op bed.

- zonta
- Actief

Bruno slaapt overal , heeft niet echt een favoriet plekje.
Gr,Zonta
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Ik heb een grote bench met oude tuinstoelkussens, 2 hondenmatrassen en een flinke loungebank met zachte sprei erover in de huiskamer en waar liggen ze........... op het zeil of hooguit op het vloerkleed (alleen als er geen plaats genoeg meer is om languit op het zeil te liggen omdat ik ivm uitglijden met spelen overal kleden heb gelegd
). Ze liggen heus ook wel op de bank maar zal wel te warm zijn want veel langer dan een half uurtje of zo houden ze dat niet vol.
Verder slapen ze overal waar wij zijn, onder de keukentafel op de plavuizen als we eten op buiten op de stenen (terwijl ze ook gras hebben).
Verder slapen ze overal waar wij zijn, onder de keukentafel op de plavuizen als we eten op buiten op de stenen (terwijl ze ook gras hebben).
-
Wilm@
Hier zie je een aerosleeprenee-uk schreef:wat is een aerosleep?Wilm@ schreef:Barca en Enco hebben nog allebei hun eigen matras met daar overheen een aerosleep. Over die aerosleep leg ik een oude laken of hoeslaken. Als de boys drijfnat thuiskomen dan gaan ze uit zichzelf al op hun matras liggen maffen. Alle geurtjes verdwijnen en geen zand, modder, nattigheid of andere rommel in huis.
http://link.marktplaats.nl/319836567" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit heb ik om de matrassen en het zorgt ervoor dat ze niet te warm liggen, het vocht en modder van hun vacht trekt in die sleep. Hun matrassen blijven schoon en het gaat langer mee. Zodra de bubs echt smerig wordt flikker ik het in de wasmachine en droger. Binnen 3 uur is alles weer schoon en fris.
Een babymatras + aerosleep (de oude versie wat ook in de droger mag) + een hoeslaken + gewone laken.
Doe de aerosleep om het matras met behulp van de vier hoekelastieken. Leg je laken erop. Pak je hoeslaken en doe die omgekeerd om je matras......hier de 'werkwijze'.
Je neemt een matras (ik heb de Bonell uitvoering vanwege hun bottenstelsel. Het wibbelt ook minder dan een bolletjesslaapplaats, Barca durft niet op die bolletjes matrassen)

Je spant er de aerosleep omheen. (spotgoedkoop op bv MP denk om de verhoudingen matras - aerosleep)

Leg daar een oude laken op. (hier zie je een gewone 1 persoons dekbedhoes die dubbel is gevouwen.)

Doe nu de hoeslaken andersom om je matras. Hierdoor blijft je oude laken op zijn plaats en je beschermt de onderkant van je matras. Ook kun je nu aan het elastiek zo het hele matras optillen. Hoeslakens zijn spotgoedkoop bij bv Ikea. Ook hier, denk om de matrasmaat.

En maffen maar. De jongste kon niet wachten! Zijn bedje moest ik nog opmaken.

Die aerosleep bestaat uit een honinggraat, neemt bv vocht op en laat lucht door. Ze liggen niet op de tocht. Ik gebruik niet de bijbehorende aerosleeplakens omdat daar gaatjes inzitten en die komen vanzelf wel in mijn oude lakens. Laken wordt inderdaad smerig na een ferme hoosbui, het voordeel hiervan is dat ik alles zo in de wasmachine en wasdroger kan donderen. Is alles weer schoon en droog, dan span ik de boel er weer omheen. Van de zomer heb ik een keer alles moeten wassen omdat het echt vies was. Tussendoor doe ik gewoon de tuindeur open en 'schud' het zand eraf of ik draai het laken om. Vieze kant vouw ik naar binnen en de schone kant komt weer boven. Werkt perfect! Als ik een verjaardag heb dan til ik de matrassen zo naar boven en de volgende dag liggen ze weer op hun plek. Ook til je het gemakkelijk op tijdens het stofzuigen. Deze matrassen zijn erg licht en makkelijk opzij te schuiven met je voeten. Alles is via MP aangeschaft en ik kan geweldig afdingen...per matras en aerosleep was ik €35, 00 kwijt, bijna 3 jaar geleden, hé! Als je twee of meerdere honden hebt denk om de hoogte van de matrassen, zit enorm veel verschil in! Ik vind het een ideale uitvinding van mijzelf....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Wendy1981
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-pei!
Dex, middelgrote hond, heeft een kussen van happy house van 123 x 77 cm met fibervulling.

Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Op de bank, stoel, mand of grond
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hier liggen ze lekker op de bank te maffen. 

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
mwillow
Whooper ligt op een babybedmatras met daar overheen een fleece deken. Stanley haat kussens en te dikke dekens en ligt op een dubbel gevouwen fleece deken.......of op de bank.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Tyson slaapt in een rietenmand , Samara heeft een grote ronde mand waaronder nog een dikke dekbed dubbelgevouwen onderligt voor de warmte en de zachtheid.. Bowie heeft een groot kussen van 1,20 bij 1.00 meter.
Het liefst ligt alles op de bank dus ze kunnen zelf kiezen, Samara ligt overigens eigenlijk altijd op de bank end e rest rouleert.
Het liefst ligt alles op de bank dus ze kunnen zelf kiezen, Samara ligt overigens eigenlijk altijd op de bank end e rest rouleert.
- essieonline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback
Onze hond Bentley slaapt soms op zijn Happy House deken/kleed met ribstof en soms op de leren bank (met Grand Foullard er overheen)...dit vind hij allebei heerlijk.
Als het maar lekker zacht en warm is
@ Wendy71; wat een prachtige Ridgeback heb je zeg! Wij hebben pas onze Bentley (kruising Bullmastiff X Ridgeback) opgehaald uit het asiel, 3 jaar oud. Supermooie hond ook om te zien, mooi slank en gespierd).
Als het maar lekker zacht en warm is
@ Wendy71; wat een prachtige Ridgeback heb je zeg! Wij hebben pas onze Bentley (kruising Bullmastiff X Ridgeback) opgehaald uit het asiel, 3 jaar oud. Supermooie hond ook om te zien, mooi slank en gespierd).

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley
- Argos
- Actief
- Mijn ras(sen): Kuvasz
Argos kuvasz 8 maanden, slaapt in de kamer op de grootse maat vetdeken die ze in de dierenwinkel hadden. Hier past hij niet languit op, maar dan ligt zijn kop of kont er gewoon naast, vind hij niet erg.
In de keuken waar hij 's nachts slaapt heeft hij gewoon een grote maat bolletjeskussen, maar ook geen extra grote maat. Hier past hij opgerold prima op, en zo slaapt hij 's nachts toch het liefst.
Als hij languit wil liggen gaat hij gewoon lekker op de vloer liggen of met zijn kop of kont naast het kussen.
Op het werk ligt hij eigenlijk gewoon op de vloerbedekking. Hij had hier een kussen maar wilde er perse niet op haha.
Het blijft wel een eigenwijze Kuvasz, dus als je een duur groot kussen haalt heb je best kans dat hij of zij er niks van wil weten
In de keuken waar hij 's nachts slaapt heeft hij gewoon een grote maat bolletjeskussen, maar ook geen extra grote maat. Hier past hij opgerold prima op, en zo slaapt hij 's nachts toch het liefst.
Als hij languit wil liggen gaat hij gewoon lekker op de vloer liggen of met zijn kop of kont naast het kussen.
Op het werk ligt hij eigenlijk gewoon op de vloerbedekking. Hij had hier een kussen maar wilde er perse niet op haha.
Het blijft wel een eigenwijze Kuvasz, dus als je een duur groot kussen haalt heb je best kans dat hij of zij er niks van wil weten
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Hier idemFrederiek schreef:Hades heeft zo'n groot 'Blijf!' kussen waarop hij zich regelmatig even opkrult. In z'n bench ligt een kleedje, maar dat schuift hij vaak gewoon opzij. Eigenlijk ligt hij het meest op de kale vloer.
- krullie
- Zeer actief
mika (45 kilo)
heeft hier een leren 2 zits..
een leren 3 zits..
en een kussen..
maar hij ligt ook op de keukenstoelen.
en in de gang op de mat..
heeft hier een leren 2 zits..
een leren 3 zits..
en een kussen..