Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wassen
Moderator: moderatorteam
- Maryline
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dwergpincher
wassen
Hallo,
ik heb een vraagje ivm je hond wassen.
ze hebben mij verteld dat je je hond niet teveel mag wassen, alleen als het nodig is.
maar wat is dan 'alleen maar nodig'
ik was hem altijd als zijn vacht een beetje begint te ruiken, maar met welke shampoo moet je dat doen?
een shampoo voor honden of mag dat je eigen shampoo zijn?
en kan dat dat een hond last heeft van een beetje pelletjes? ik denk dat mijn dwergpincher er een klein beetje last van heeft.
groetjes, Maryline
ik heb een vraagje ivm je hond wassen.
ze hebben mij verteld dat je je hond niet teveel mag wassen, alleen als het nodig is.
maar wat is dan 'alleen maar nodig'
ik was hem altijd als zijn vacht een beetje begint te ruiken, maar met welke shampoo moet je dat doen?
een shampoo voor honden of mag dat je eigen shampoo zijn?
en kan dat dat een hond last heeft van een beetje pelletjes? ik denk dat mijn dwergpincher er een klein beetje last van heeft.
groetjes, Maryline
Dogs Never Bite Me, Just Humans..
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: wassen
Ik was mijn honden nooit. Als je regelmatig borstelt en hij voeding van goede kwaliteit krijgt zal hij niet snel gaan ruiken. Honden hebben wel een eigen geur die wat sterker kan zijn als ze b.v natgeregend zijn. Dit gaat niet weg met wassen.
Wanneer ik mijn honden wel zou wassen is als ze b.v in de poep hebben gerold of in een rotte vis. Dit moet je dan wel met een goede honden shampoo doen die je bij b.v een dierenwinkel kan kopen. Shampoo voor mensen ontvet de hondenvacht teveel.
Jouw hond heeft last van schilfertjes? Datkan duiden op een droge huid of dat hij wat aan het verharen is. Je kan hem wat zalmolie of een beetje schapenvet over zijn eten doen (ook te koop bij dierenwinkels)
Dus ik zou het wassen echt tot een minimum beperken.
Wanneer ik mijn honden wel zou wassen is als ze b.v in de poep hebben gerold of in een rotte vis. Dit moet je dan wel met een goede honden shampoo doen die je bij b.v een dierenwinkel kan kopen. Shampoo voor mensen ontvet de hondenvacht teveel.
Jouw hond heeft last van schilfertjes? Datkan duiden op een droge huid of dat hij wat aan het verharen is. Je kan hem wat zalmolie of een beetje schapenvet over zijn eten doen (ook te koop bij dierenwinkels)
Dus ik zou het wassen echt tot een minimum beperken.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik zou in elk geval niet je eigen shampoo gebruiken maar hondenshampoo. Honden hebben een andere huid dan wij. Hades is 2x in z'n leven met hondenshampoo gewassen (hij is 17 maanden), en misschien drie keer afgespoeld met gewoon water. Hij stinkt gewoon niet
. Ik zou het in elk geval zo min mogelijk met shampoo doen, vaker dan 1 à 2 keer per maand lijkt me al wel vrij veel, eigenlijk. Zijn pelletjes trouwens velletjes?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Maryline
- Vaste gebruiker
ok.
zal eens kijken om zalmolie te kopen.
hij heeft er niet veel last van maar af en toe zo dat je het ziet en hij heeft een zwarte vacht dus zie je dat nog eens duidelijker.
@ frederiek: met pelletjes bedoel ik schilfertjes.
zal eens gaan kijken in een dierenwinkel vanmiddag.
zal eens kijken om zalmolie te kopen.
hij heeft er niet veel last van maar af en toe zo dat je het ziet en hij heeft een zwarte vacht dus zie je dat nog eens duidelijker.
@ frederiek: met pelletjes bedoel ik schilfertjes.
zal eens gaan kijken in een dierenwinkel vanmiddag.
- dagmar88
- Zeer actief
Je moet altijd een speciale hondenshampoo nemen omdat de PH waarde van de huid van mens en hond erg verschillend is.
Wij wassen onze hond redelijk vaak (2 keer per maand) omdat ze behoorlijk graag in de modder speelt en 's a vonds weer op ons voeteneind ligt.
Bij onze (zwarte) schnautzers gebruikten we teershampoo; de geur is even wennen maar het werkt wel heel goed tegen schilfertjes.
http://www.horsesanddogs.nl/N_frame.htm ... _2345.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is normaal ook bij de dierenspeciaalzaak te krijgen.
Wij wassen onze hond redelijk vaak (2 keer per maand) omdat ze behoorlijk graag in de modder speelt en 's a vonds weer op ons voeteneind ligt.
Bij onze (zwarte) schnautzers gebruikten we teershampoo; de geur is even wennen maar het werkt wel heel goed tegen schilfertjes.
http://www.horsesanddogs.nl/N_frame.htm ... _2345.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is normaal ook bij de dierenspeciaalzaak te krijgen.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Wij hebben de hond pas 2x gewassen (in paar jaar tijd). En dan wel met speciale hondenshampoo van de dierenwinkel. Heb gehoord dat vaak wassen slecht is (idd voor de vetlaag).
- eee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Micky is ook pas 3 keer gewassen in 6 jaar tijd, als ze in bed zou slapen zou ik dat wel vaker doen.. maar voor die pelletjes kan je misschien speciaal hondenvoer proberen wat zorgt voor een goede vochtbalans in de huid. en geen mensenshampoo! succes 
-
Kimsjen
- Zeer actief
Gewoon vaker het beddengoed wassen, kan ookeee schreef:Micky is ook pas 3 keer gewassen in 6 jaar tijd, als ze in bed zou slapen zou ik dat wel vaker doen.. maar voor die pelletjes kan je misschien speciaal hondenvoer proberen wat zorgt voor een goede vochtbalans in de huid. en geen mensenshampoo! succes
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik was ze hier alleen als ze weer eens in de eendenstront heeft gerolt. Gezien de stank die er dan vanaf komt is alleen water en borstelen niet genoeg haha.
Ik heb een speciale hondenshampoo, gewoon bij de dierenwinkel gekocht.
Ik heb een speciale hondenshampoo, gewoon bij de dierenwinkel gekocht.
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Mijn moeder heeft bij haar tekkels het advies gekregen met Balneum Hermal badolie te wassen omdat ze droge huid hadden en schilfers. Ik doe dit ook ondanks dat het voor mensen is. Kyra heeft nu eigenlijk nooit meer last van schilfers, heel af en toe gaat ze met hondenshampoo onder de douche en tussentijds doe ik een beetje wamr water in het bad met een klein beetje olie omdat ze anders te vet haar krijgen, en ze glansd en heeft geen schilfers meer.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Misschien komen de schilfers wel van het wassen?
Zo'n kortharige hond zou ik helemaal niet wassen trouwens, felix is in zes jaar twee keer gewassen vanwege rollen in dooie verrotte vissen
Zo'n kortharige hond zou ik helemaal niet wassen trouwens, felix is in zes jaar twee keer gewassen vanwege rollen in dooie verrotte vissen
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Maryline
- Vaste gebruiker
héhé... ^^
nee ik probeer hem niet teveel te wassen (heb hem nog maar 3 keer gewassen)
maar ik vroeg het mij gewoon eens af hoe of wat
nee ik probeer hem niet teveel te wassen (heb hem nog maar 3 keer gewassen)
maar ik vroeg het mij gewoon eens af hoe of wat
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Mijn vorige hond waste ik misg 1 keer per jaar ... daarnaast met borstelen en gewoon af en toe wassen met alleen water ging super, had nooit een stinkende hond of schilfers en had toch een halflang harig ras .. halve new foundlander/ duitse dog.
En idd als ze nat regenen hebben ze altijd wel apart geurtje ... gewassen of niet.
En idd als ze nat regenen hebben ze altijd wel apart geurtje ... gewassen of niet.

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- eee
- Zeer actief
- Contacteer:
haha ja dat is waar, maar ze verhaart zo ontzettend, dat ik dan elke dag het beddengoed zou moeten verschonen of in een heel erg harig bed zou moeten slapen...en laat ik dat nou niet ideaal vinden..Kimsjen schreef:Gewoon vaker het beddengoed wassen, kan ookeee schreef:Micky is ook pas 3 keer gewassen in 6 jaar tijd, als ze in bed zou slapen zou ik dat wel vaker doen.. maar voor die pelletjes kan je misschien speciaal hondenvoer proberen wat zorgt voor een goede vochtbalans in de huid. en geen mensenshampoo! succes
-
Kimsjen
- Zeer actief
hahaha, ja dan heb je een ander probleem. Of je kunt je beddengoed afdoen met zo'n pluizen roller
. Kost dan wel de nodige energie.
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Misschien kun je gewoon een losse overtrek of deken over je dekbed leggen, dan kun je dat vaker in de was gooien? Wij hebben een dunne sprei over het bed liggen en daar liggen ze wel eens op.

- eee
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, zo'n ding gebruiken we ook al voor de bank waar ze wel eens stiekem op ligt, maar dan ben je een kwartier en 6 velletjes verder voordat de bank er weer enigszins toegankelijk uitziet.. op dit moment verhaart die harenbak echt waar je bijstaatKimsjen schreef:hahaha, ja dan heb je een ander probleem. Of je kunt je beddengoed afdoen met zo'n pluizen roller. Kost dan wel de nodige energie.
ja, dat is waar maar ook dan valt de helft van de haren er weer af en kruipt Mick gegarandeerd als ik ff niet oplet onder de dekens...maar het is ook niet zo erg hoor, ik kan ook wel zonder dr slapenMoyodo schreef:Misschien kun je gewoon een losse overtrek of deken over je dekbed leggen, dan kun je dat vaker in de was gooien? Wij hebben een dunne sprei over het bed liggen en daar liggen ze wel eens op.
- geronimo
- Actief
- Mijn ras(sen): marron een jack russell
cheyenne australian cattledog
sam de bordercollie - Locatie: Bunschoten
Ik was ze alleen als ze door de poep hebben rollen zoals marron vandaag gedaan heeft ze was echt niet banken
verschrikkelijk
verschrikkelijk

“And they called us native”
Geronimo
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Als ze echt goor zijn worden ze hier echt gewassen... verder doe ik als ze een beetje vies zijn een emmer warm water pakken met een beetje ( echt maar een drupje )hondenshampoo en een washandje lekker ouderwets 
-
Neeltje
Tirsa was ik 2 of 3 keer per jaar, is ze gewoon weer even fris. Of als ze hier in het leemwater heeft gezwommen, want dat krijg je er met geen andere mogelijkheid uit.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik was mijn honden eigenlijk alleen als ze van het pension thuiskomen na onze vakantie.
Daar gebruiken ze houtmot in de kennels en dat vind ik een verschrikkelijke rotlucht, vandaar.
Als ze in vies water gezwommen hebben of ergens in hebben liggen rollen gaan ze onder de slang in de tuin, maar zonder shampo of alleen wat shampo op de stinkende plek.
Daar gebruiken ze houtmot in de kennels en dat vind ik een verschrikkelijke rotlucht, vandaar.
Als ze in vies water gezwommen hebben of ergens in hebben liggen rollen gaan ze onder de slang in de tuin, maar zonder shampo of alleen wat shampo op de stinkende plek.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- krullie
- Zeer actief
ik moet mijn hond wel wassen..
en dat doe ik met tea tree shampoo.
en daarna een vette olie over zijn vacht..
een korthaar kan je ook goed borstelen en dan met een spray doen..
dan ruikt ie weer lekker..
mijn kleine rakker was ik alleen als hij weer eens gerold heeft..
ook met tea tree shampoo..
als ie droog is goed borstelen..want dan juist gaan ze verharen..
en dat doe ik met tea tree shampoo.
en daarna een vette olie over zijn vacht..
een korthaar kan je ook goed borstelen en dan met een spray doen..
dan ruikt ie weer lekker..
mijn kleine rakker was ik alleen als hij weer eens gerold heeft..
ook met tea tree shampoo..
als ie droog is goed borstelen..want dan juist gaan ze verharen..