Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Scherpe nagels bijveilen???

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

essieonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback

Scherpe nagels bijveilen???

Ongelezen bericht door essieonline »

Onze Bentley (kruising Bullmastiff en Ridgeback) hebben we een aantal weken geleden opgehaald uit het asiel.
Het is echt een lieverd, hij blijft maar pootjes geven, dolenthousiast :smile:

Alleen zijn z'n nagels erg scherp. Als hij zijn poot op je arm legt zit je meteen onder de schrammen, nou zijn een paar schrammen niet erg maar het doet ook nog eens zeer...
Mag je hondennagels misschien veilen? Of moet dit bij de dierenarts of trimmer gebeuren?
Het is zo'n goedzak dat hij alles toelaat, dus als hij naar de dierenarts of trimmer zou moeten met ons erbij zou dit volgens mij wel moeten lukken...

Graag reacties :wink:
Afbeelding

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley ;)
Marion.

Re: Scherpe nagels bijveilen???

Ongelezen bericht door Marion. »

Zijn het puppenageltjes? Persoonlijk zou ik die niet vijlen (al zijn die wel heel scherp).

Grote honden nagels kun je natuurlijk vijlen, maar wellicht als je een paar weken de hond fatsoenlijk uitlaat dat de scherpe kantjes er ook vanaf gaan? Miep hier slaat ook regelmatig met haar pootje, en die leveren ook bloedende schrammen op. Maar ik doe daar niets aan, want ik ben lui. Ik breng ze 3x per jaar naar de trimster, en die knipt de nagels als dat nodig is.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik knip de puntjes er gewoon af met een speciale tang, voor honden nagels, je kunt je even laten adviseren in een trimsalon hoe je dat moet doen, maar ik zou gewoon knippen dus :wink:
essieonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door essieonline »

dankje voor jullie reacties!

Nee, het is geen pup meer. Hij is afgelopen week 3 jaar oud geworden.
Nagels knippen heb ik zelf nog nooit gedaan, dus mogelijk kan de dierenarts hierbij helpen bij een jaarlijkse controle.

En veel wandelen en rennen op hard wegdek doen we al, maar dit lijkt niet echt te helpen. Jammer...
Dan ga ik toch maar eens de dierenarts raadplegen denk ik??

Veilen is dus geen goed idee?? Ik weet niet eens of ze wel hondenveilen hebben uberhaupt?
Afbeelding

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley ;)
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik heb vroeger bij een van onze barsois haar nagels wel gevijld. Ze had wat slappe voeten waardoor haar nagels niet voldoende afsleten. Een lastig werkje..... Wij gebruikten een wat grotere vijl die we bij een bouwmarkt kochten. Nu spreek ik al van ruim 20 jaar geleden. Toen hadden ze nog niet zoveel dingen voor de hond die je nu wel kan kopen.Ik weet wel dat sommige mensen een soort dremeltje gebruiken voor de nagels. Dat schijnt ook goed te gaan. Als jullie hond veel toe laat zou je dat ook nog kunnen proberen. Anders even bij een trimsalon informeren of zij de nagels kunnen knippen.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

essieonline schreef:Nagels knippen heb ik zelf nog nooit gedaan, dus mogelijk kan de dierenarts hierbij helpen bij een jaarlijkse controle.
Kan. Maar dierenartsen doen het ook niet veel. Ik zou liever naar een trimsalon gaan, geloof ik.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie