Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mooie rasvertegenwoordiger

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: Mooie rasvertegenwoordiger

Ongelezen bericht door ladybird »

''JP'' schreef:
samantha1986 schreef:Al vind ik deze ook wel erg mooi!

Afbeelding
prachtige boxer, en een geweldige foto ook, vind deze laatste mooier dan die gestroomde boxer om eerlijk te zijn.... :ok:
Ik vind deze boxer veel te weinig reuenhoofd hebben, zeker tov het lichaam en iets te weinig diepte in de borst.(maar dat wordt steeds erger bij de boxer) Doe mij deze maar:

Ch. Plato van de Hazenberg

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
''JP''
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): ''labrador retriever''
''jack russel terrier''
''rottweiler''

Ongelezen bericht door ''JP'' »

ladybird schreef:
''JP'' schreef:
samantha1986 schreef:Al vind ik deze ook wel erg mooi!

Afbeelding
prachtige boxer, en een geweldige foto ook, vind deze laatste mooier dan die gestroomde boxer om eerlijk te zijn.... :ok:
Ik vind deze boxer veel te weinig reuenhoofd hebben, zeker tov het lichaam en iets te weinig diepte in de borst.(maar dat wordt steeds erger bij de boxer) Doe mij deze maar:

Ch. Plato van de Hazenberg

Afbeelding

Afbeelding
ik vind deze plato bijvoorbeeld weer echt verschrikkelijk lelijk, ieder zn smaak natuurlijk
maar ik vind hem totaal uit verhouding, lijkt wel of hij ook erg kort is, de borst veel te diep, al met al vind ik deze plato juist uit verhouding, nu weet ik niet veel over de ras standaard voor boxers moet ik eerlijk toegeven...... :wink:
Laatst gewijzigd door ''JP'' op 23 feb 2010 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

ladybird schreef: Afbeelding
Deze lijkt me zo'n te kort lichaam te hebben, of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
''JP''
Vaste gebruiker
''jack russel terrier''
''rottweiler''

Maxine schreef:
ladybird schreef: Afbeelding
Deze lijkt me zo'n te kort lichaam te hebben, of zie ik dat verkeerd?
ook het eerste wat mij opviel...... :denken:
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

ik zie toch ook de foto's of niet wijsneus!!!, neelix is ook niet tonrond hoor!, en zelf weet ze mooi te vertellen dat foto's vertekenen, en geeft iemand hier ook een voorbeeld van bij neelix, is het ook weer niet goed!, voorlopig is meneer neelix nederlands en duits kampioen, en waarschijnlijk ook al snel wereldkampioen, waar hij overigens nog maar één punt voor nodig heeft, gek he?, dit alles behalen als je tonnetje rond bent?, ook gekwalificeerd voor de crufts in 2010, doe dat allemaal mar eens na!.... :ok:[/quote]

Wereldkampioen? :19: Dat behalen ze alleen maar op de worldwinner en kan in 1 show klaar zijn. Internationaal kampioen zal je wel bedoelen?

En niet zo tetteren, ik heb hier 3 honden crufts gekwalificeerd, ik vind dat nu niet zo spannend hoor. :19:[/quote]

en ik vind dat wel spannend, ieder zn kijk he, en inderdaad je hebt gelijk, ik bedoelde internationaal kampioen
leuke avatar trouwens, en denk eerder dat wat anderen aan het tetteren zijn, maar daar word niks van gezegd, een grote vriendjes club hier, staat dit forum ook om bekend hoor.... :ok:[/quote]

internationaal showkampioen denk ik, voor internationaal kampioen hoort er bij honden zoals labs, staande honden spaniels een werkproef bij en die is niet voor elke hond weggelegd.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Zoals de rasstandaard zegt over de rug: de gehele rug is kort, recht breed en sterk bespierd.
Als je dan kijkt naar de andere boxer heeft die juist een lange rug. :wink: De borst van beide honden zal ongeveer gelijk zijn aan volume, alleen doordat Plato korter in rug was, toont de borst stukken prominenter. Overigens had Plato een prachtig gangwerk.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

MoniqueDM schreef:
@Leonie: weet jij toevallig of deze hond uit een jachtlijn komt?
Sorry verder niet naar gekeken. :wink:
''JP''
Vaste gebruiker
''jack russel terrier''
''rottweiler''

jeanine schreef:ik zie toch ook de foto's of niet wijsneus!!!, neelix is ook niet tonrond hoor!, en zelf weet ze mooi te vertellen dat foto's vertekenen, en geeft iemand hier ook een voorbeeld van bij neelix, is het ook weer niet goed!, voorlopig is meneer neelix nederlands en duits kampioen, en waarschijnlijk ook al snel wereldkampioen, waar hij overigens nog maar één punt voor nodig heeft, gek he?, dit alles behalen als je tonnetje rond bent?, ook gekwalificeerd voor de crufts in 2010, doe dat allemaal mar eens na!.... :ok:
Wereldkampioen? :19: Dat behalen ze alleen maar op de worldwinner en kan in 1 show klaar zijn. Internationaal kampioen zal je wel bedoelen?

En niet zo tetteren, ik heb hier 3 honden crufts gekwalificeerd, ik vind dat nu niet zo spannend hoor. :19:[/quote]

en ik vind dat wel spannend, ieder zn kijk he, en inderdaad je hebt gelijk, ik bedoelde internationaal kampioen
leuke avatar trouwens, en denk eerder dat wat anderen aan het tetteren zijn, maar daar word niks van gezegd, een grote vriendjes club hier, staat dit forum ook om bekend hoor.... :ok:[/quote]

internationaal showkampioen denk ik, voor internationaal kampioen hoort er bij honden zoals labs, staande honden spaniels een werkproef bij en die is niet voor elke hond weggelegd.[/quote]

denk dat neelix de werktest waar je over spreekt met vlag en wimpel zal halen, neelix is echt een raket als het om werken gaat, al denken veel mensen anders als ze hem zien, niet alle showtypes zijn luie honden.( neelix heeft diverse werkcertificaten). :ok: maar zal eens aan de eigenaar vragen of hij nou op weg is naar internationaal showkampioen of internationaal kampioen, wist niet eens dat hier een verschil in zat moet ik eerlijk toegeven.... :wink:
Laatst gewijzigd door ''JP'' op 23 feb 2010 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij is er bij de rassen waar een werktitel voor nodig is om internationaal kampioen te worden niet zoiets als een aparte titel internationaal showkampioen.
Tenminste, bij mijn eigen ras kun je alléén maar internationaal kampioen worden (dus met 4x een CACIB-titel op zak onder verschillende keurmeesters en in meerdere landen) wanneer je daarnaast ook een werkdiploma hebt. Anders gewoon helemaal niet.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

LongFields schreef:Is die laatste een Golden?
Zo ja, dan vind ik hem niet mooi, de kop is wel heel erg iel vind ik.
Ik hou ook niet van Flatcoat-kop-Goldens.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sita schreef:Het viel mij ineens op bij de vorige clubmatch en ook bij de foto's die geplaatst worden op het stabijforum. Daarvoor was het mij nog nooit in die mate opgevallen. Hoe het vroeger was, dat weet ik niet, zolang ga ik nog niet mee in het stabijwereldje.
Het zijn bepaalde honden en de lijnen waar die in terugkomen, daar zie je dat dus.
Ik kan het je wel eens laten zien als je wilt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
jeanine
Actief

LongFields schreef:Volgens mij is er bij de rassen waar een werktitel voor nodig is om internationaal kampioen te worden niet zoiets als een aparte titel internationaal showkampioen.
Tenminste, bij mijn eigen ras kun je alléén maar internationaal kampioen worden (dus met 4x een CACIB-titel op zak onder verschillende keurmeesters en in meerdere landen) wanneer je daarnaast ook een werkdiploma hebt. Anders gewoon helemaal niet.
ik heb me laatst laten vertellen dat de "gebruikshonden" naast internationaal kampioen ( bij mijn staande hond 1 binnenlands CACIB 1 buitenlands CACIB en een veldwerkkwalificatie open klasse)
nu ook internatioanaal schoonheidskampioen kunnen worden, dit dan met de gebuikelijke regels, en dus voor de vele honden die nooit een werktitel zullen halen. denk aan sommige spaniel rassen en de vele retrievers.

van mij had dat niet gehoeven, had je nog een beetje onderscheiding tussen de jongens en de mannen.

maar misschien heb ik me wel verkeerd laten informeren, misschien weet er iemand hoe het zit??
Afbeelding
jeanine
Actief

''JP'' schreef:
jeanine schreef:ik zie toch ook de foto's of niet wijsneus!!!, neelix is ook niet tonrond hoor!, en zelf weet ze mooi te vertellen dat foto's vertekenen, en geeft iemand hier ook een voorbeeld van bij neelix, is het ook weer niet goed!, voorlopig is meneer neelix nederlands en duits kampioen, en waarschijnlijk ook al snel wereldkampioen, waar hij overigens nog maar één punt voor nodig heeft, gek he?, dit alles behalen als je tonnetje rond bent?, ook gekwalificeerd voor de crufts in 2010, doe dat allemaal mar eens na!.... :ok:

En niet zo tetteren, ik heb hier 3 honden crufts gekwalificeerd, ik vind dat nu niet zo spannend hoor. :19:

internationaal showkampioen denk ik, voor internationaal kampioen hoort er bij honden zoals labs, staande honden spaniels een werkproef bij en die is niet voor elke hond weggelegd.[/quote]

denk dat neelix de werktest waar je over spreekt met vlag en wimpel zal halen, neelix is echt een raket als het om werken gaat, al denken veel mensen anders als ze hem zien, niet alle showtypes zijn luie honden.( neelix heeft diverse werkcertificaten). :ok: maar zal eens aan de eigenaar vragen of hij nou op weg is naar internationaal showkampioen of internationaal kampioen, wist niet eens dat hier een verschil in zat moet ik eerlijk toegeven.... :wink:[/quote]

denk dat je er nu iertsje te licht over denkt, een knjv diploma of een apporteerdiploma heeft hier niks mee te maken, de lat ligt wel even hoger.
ga maar eens kijken hoeveel retrievers of spaniels of staande honden daadwerkelijk internationaal kampioen zijn, nou dat zijn er niet zo heel veel. ( die van mij wel :E: )
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Elmo/maureen schreef:
heidie schreef:Komop Jp ga mensen niet proberen over zijn/haar honden kennis want eerder in die topic over rastypische hoofden... daar ging ook wat mis. Mag ik vragen waarom je je zo aangevallen voelt??? En wat interesseert jou het wat andere van jou hond vinden??
Ik snap echt niet waar je de energie vandaan haalt.. hahah Zinloos
Als je een hond mooi vind zeg je dat en vind je dat niet zeg je dat ook.
Gelukkig verschillend mensen van mening en das nou ook de reden waarom je op show de ene keer een U krijgt en de andere keer een G.

Jammer dat er zoveel geziek in een topic komt, maar het was juist de vraag wat JIJ een mooie rasv ertegenwoordiger van je ras vind. Logisch dat daar hele andere types uit komen lijkt me. Zullen we het topic weer gebruiken voor welk deze bedoelt is???

En mocht er iemand zijn die deze discussie voort wilt laten gaan. Schaam je niet en open een topic! :lol1:

Om zelf maar eens te beginnen, ben ik een reu tegen gekomen waar ik bij alle foto's opslag verliefd ben.... Geweldig beest!!! Lekker atletisch niet te grof of te hoog voor een dallie en in mijn ogen een mooie kop, goed gehoekt en mooie voeten. op de foto vind ik overgens dat zijn bekken teveel uit elkaar staan. Maar dat zie ik op de andere niet echt terug. Deze hond is nu volgens mij 2 a 3 jaar oud
Afbeelding

idd van 2007
wie is dit dan Heidie?
Tis muffin van millvieuw dalmatians, waar lizzy ook haar pup vandaan heeft
http://www.millview.org/html/millview_dalmatiner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marion. schreef:Ik hou ook niet van Flatcoat-kop-Goldens.
Het is in het gehéél geen Flatcoat kop. Hij doet mij veel meer denken aan een Epagneul Breton, in het hoofd.
Verder is het beestje mij ook wat te iel, maar goed, het kan nog een jonkie zijn.
Dat komt door die oogstand en -vorm denk ik, dat bretonnige ;)
Het lijkt mij wel een jonge hond.

Afbeelding

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik vind deze Bostons erg mooi :

Afbeelding
Halfbroer van Faith

Afbeelding
De tante van Jim Jam
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jeanine schreef:
ik heb me laatst laten vertellen dat de "gebruikshonden" naast internationaal kampioen ( bij mijn staande hond 1 binnenlands CACIB 1 buitenlands CACIB en een veldwerkkwalificatie open klasse)
nu ook internatioanaal schoonheidskampioen kunnen worden, dit dan met de gebuikelijke regels, en dus voor de vele honden die nooit een werktitel zullen halen. denk aan sommige spaniel rassen en de vele retrievers.

van mij had dat niet gehoeven, had je nog een beetje onderscheiding tussen de jongens en de mannen.

maar misschien heb ik me wel verkeerd laten informeren, misschien weet er iemand hoe het zit??
Ik ben hier wel benieuwd naar eigenlijk. Misschien weet Marjoleine of Sonja hier meer over?
Als het zo is heb ik er namelijk nog 2 waar dit voor op gaat. :wink:
Op zich is het natuurlijk wel zo wat je schrijft, maar het onderscheid is er in mijn ogen dan toch, omdat er geen internationaal kampioen staat maar internationaal schoonheidskampioen. Dan zie je gewoon duidelijk of er al dan niet een werktitel aan vast zit.
jeanine
Actief

LongFields schreef:
jeanine schreef:

Ik ben hier wel benieuwd naar eigenlijk. Misschien weet Marjoleine of Sonja hier meer over?
Als het zo is heb ik er namelijk nog 2 waar dit voor op gaat. :wink:
Op zich is het natuurlijk wel zo wat je schrijft, maar het onderscheid is er in mijn ogen dan toch, omdat er geen internationaal kampioen staat maar internationaal schoonheidskampioen. Dan zie je gewoon duidelijk of er al dan niet een werktitel aan vast zit.

het onderscheid is er super duidelijk, de titel internationaal kampioen heeft natuurlijjk veel meer waarde, dan heb je een mooie hond die ook heeft bewezen te willen werken. daarom ben ik ook super blij dat senna de titel internationaal kampioen heeft.
een nederlandse man met stabijs vertelde het mij in kortrijk, we hadden het erover omdat senna daar internationaal kampioen was geworden. heb het eigenlijk zo aangenomen :oeps: ,
hoop dat er iemand duidelijkheid kan geven
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jeanine schreef: het onderscheid is er super duidelijk, de titel internationaal kampioen heeft natuurlijjk veel meer waarde, dan heb je een mooie hond die ook heeft bewezen te willen werken. daarom ben ik ook super blij dat senna de titel internationaal kampioen heeft.
een nederlandse man met stabijs vertelde het mij in kortrijk, we hadden het erover omdat senna daar internationaal kampioen was geworden. heb het eigenlijk zo aangenomen :oeps: ,
Mijn honden willen ook best werken, alleen zijn er bij mijn ras maar een beperkt aantal werkcertificaten die gelden, en die zijn voor mijn honden maar vooral voor mijzelf niet haalbaar.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

heidie schreef:
Elmo/maureen schreef:
heidie schreef:Komop Jp ga mensen niet proberen over zijn/haar honden kennis want eerder in die topic over rastypische hoofden... daar ging ook wat mis. Mag ik vragen waarom je je zo aangevallen voelt??? En wat interesseert jou het wat andere van jou hond vinden??
Ik snap echt niet waar je de energie vandaan haalt.. hahah Zinloos
Als je een hond mooi vind zeg je dat en vind je dat niet zeg je dat ook.
Gelukkig verschillend mensen van mening en das nou ook de reden waarom je op show de ene keer een U krijgt en de andere keer een G.

Jammer dat er zoveel geziek in een topic komt, maar het was juist de vraag wat JIJ een mooie rasv ertegenwoordiger van je ras vind. Logisch dat daar hele andere types uit komen lijkt me. Zullen we het topic weer gebruiken voor welk deze bedoelt is???

En mocht er iemand zijn die deze discussie voort wilt laten gaan. Schaam je niet en open een topic! :lol1:

Om zelf maar eens te beginnen, ben ik een reu tegen gekomen waar ik bij alle foto's opslag verliefd ben.... Geweldig beest!!! Lekker atletisch niet te grof of te hoog voor een dallie en in mijn ogen een mooie kop, goed gehoekt en mooie voeten. op de foto vind ik overgens dat zijn bekken teveel uit elkaar staan. Maar dat zie ik op de andere niet echt terug. Deze hond is nu volgens mij 2 a 3 jaar oud
Afbeelding

idd van 2007
wie is dit dan Heidie?
Tis muffin van millvieuw dalmatians, waar lizzy ook haar pup vandaan heeft
http://www.millview.org/html/millview_dalmatiner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind mama trouwens nog mooier.
Afbeelding
jeanine
Actief

LongFields schreef:
jeanine schreef: het onderscheid is er super duidelijk, de titel internationaal kampioen heeft natuurlijjk veel meer waarde, dan heb je een mooie hond die ook heeft bewezen te willen werken. daarom ben ik ook super blij dat senna de titel internationaal kampioen heeft.
Mijn honden willen ook best werken, alleen zijn er bij mijn ras maar een beperkt aantal werkcertificaten die gelden, en die zijn voor mijn honden maar vooral voor mijzelf niet haalbaar.
dat kan natuurlijk ook, maar als je bv kijkt naar rassen waar een afscheiding is tussen werk en showlijn wordt het wat lastiger
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Contacteer:

Elmo/maureen schreef:
Ik vind mama trouwens nog mooier.
Idd Mama is ook heel erg mooi voro een teef al mag het voor mij nog meer meisje meisje qua bouw. Ze heeft wel een heerlijk hoofd!
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

ze heeft een heel erg mooi hoofd, erg mooi bevlekt! Ik hou wel van dat bevlekte om de ogen. Alleen zie je dat niet veel bij zwart gevlekte honden.
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Contacteer:

Je ziet het wel, maar idd minder als bij de bruine dalmaat. Vaak (denia en haar zus als uitzondering haha) hebben bruine dalmatier ook veel meer stippen.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

heidie schreef:Je ziet het wel, maar idd minder als bij de bruine dalmaat. Vaak (denia en haar zus als uitzondering haha) hebben bruine dalmatier ook veel meer stippen.
Ja. Maar ik hou ook niet van te druk bevlekte dalmaten. :-)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Elmo/maureen schreef:
heidie schreef:Je ziet het wel, maar idd minder als bij de bruine dalmaat. Vaak (denia en haar zus als uitzondering haha) hebben bruine dalmatier ook veel meer stippen.
Ja. Maar ik hou ook niet van te druk bevlekte dalmaten. :-)
Ik ook niet. Vind minder stippen mooier. Vind Denia dus ook een mooie aftekening hebben.
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Ik vind dit een erg mooie basenji reu: Bulldobas No Regrets
Afbeelding

Heeft ook een prachtig koppie
Afbeelding

En dit teefje vind ik ook erg mooi: Bulldobas Rockin' Redhead
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Hoort de Basenji voor zo steil te zijn?
(geen kritiek hoor, bij de Whippet is dat nl. wel zo ;-))
Er wordt een goed terugliggende schouder gevraagd maar over de voorhandshoeking zegt de standaard niets. Verder een diepe borst en een trots en rechtop gedragen hoofd.
Ik zou echter bij een terugliggende wel meer voorborst verwachten en dus meer hoeking in de voorhand.

De standaard vraagt ook een matige kniehoeking en een lang onderbeen.
Als men zich daaraan houdt zijn veel basenji's overhoekt, lijkt mij zo.

Afbeelding

zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Zo, nu kannie erbij...de papa van de pupjes van Laecey...ik vind dit een schitterende rasvertegenwoordiger!
De foto is niet zo heel erg duidelijk, maar duidelijk genoeg denk ik :wink:

Afbeelding
Afbeelding
heidie
Zeer actief
Contacteer:

zeta-jones schreef:Zo, nu kannie erbij...de papa van de pupjes van Laecey...ik vind dit een schitterende rasvertegenwoordiger!
De foto is niet zo heel erg duidelijk, maar duidelijk genoeg denk ik :wink:

Afbeelding
Nie veel verstand van het ras, maar ik vind het idd een mooie hond
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”