Ik heb Jamey net voor een groot deel geplukt (alleen de lastigere gebieden moeten nog, oftewel ik heb het zadel dus gedaan, en bovenste stuk van haar pootjes), maar bij gedeeltes van haar rug (richting kont) kwam ook de ondervacht mee, waardoor ze dus een kalige plek heeft. Ze was van te voren ook al krabberig, maar de vacht zat ook heel los, ze was goed plukbaar, en dan heeft ze altijd jeuk. Daarom ben ik toch maar gaan plukken, ook al had ik liever wat langer gewacht. De huid ziet er gewoon rustig uit, niets aan de hand...
Is niet de eerste keer trouwens, 3 jaar terug ofzo heeft ze het ook al eens gehad nadat ze door een ABHB (volgens mij) trimster getrimd was. Toen was het zonder problemen verder weer goedgekomen.
Heb ik iets verkeerd gedaan met plukken?
Heb gewoon het losse haar weggeplukt (als ik iets wil plukken wat vast zit laat Jamey dat erg goed weten, met piepen en/of blikkerende tandjes), en daarna gewassen met tea tree shampoo van de tuinen (vanwege de jeuk die ze had, en om de losse haartjes weg te spoelen)...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kalige plek na het plukken?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
kalige plek na het plukken?

You'll be in my heart... Always...
-
shanty
Re: kalige plek na het plukken?
Ik ben dan wel geen trimmer maar pluk mazzel ook altijd zelf. Ik heb nog nooit kale plekken gehad. Denk dat je toch iets te vroeg geplukt hebt.. Want als ik zal plukken waneer het niet plukrijp is dan wordt het inderdaad kaal.
Wassen als je nog niet klaar bent is niet heel handig want nu is het haar vrij zacht en word plukken vrij lastig.
Waarom pluk je haar niet in 1 keer
Wassen als je nog niet klaar bent is niet heel handig want nu is het haar vrij zacht en word plukken vrij lastig.
- Jacksel
- Zeer actief
omdat we het allebei zat warenshanty schreef:Ik ben dan wel geen trimmer maar pluk mazzel ook altijd zelf. Ik heb nog nooit kale plekken gehad. Denk dat je toch iets te vroeg geplukt hebt.. Want als ik zal plukken waneer het niet plukrijp is dan wordt het inderdaad kaal.

- Jacksel
- Zeer actief
Even misschien een duidelijkere omschrijving. Je kan duidelijk zien dat de vacht dunner is op die plek, en als je daar dan gaan kroelen met je vingers zie je direct de huid (gewoon tussen de haren dus), in tegenstelling tot de rest, waar de ondervacht gewoon best wel dik is en je dus niet zo op de huid kan kijken. Als je gewoon naar haar kijkt zie je dus verder niet ineens een kale plek ofzo.

-
hercujess
Sommige honden hebben standaard op sommige plekken kale plekken en bij andere honden ligt het inderdaad aan de manier van plukken. Weer wat geleerd en je niet te druk om maken. Het is tenslotte je eigen hond en niet die van een ander. Dan zou het erger zijn. Als je een paar weken verder bent, zie je er niks meer van