Er is een soort "standaardregel" dat de lange wandeling van de dag niet langer zou mogen zijn (bij opgroeiende pups dan) van 5 minuten per maand dat de hond oud is.
Dus, bij een pup van 3 maanden is dat 15 minuten dus en bij een pup van 4 maanden is dat 20 minuten.
Zelfs als je die regels met een korreltje zout neemt en er geen kookwekker naast legt

vind ik eigenlijk dat voor een pup van die leeftijd, in een "kwetsbaar " ras (rug) een half uurtje per dag wandelen ECHT genoeg is. Daarbuiten natuurlijk poep/piesrondjes!
Ik zou dus zelf met zo'n jong ding een "rondje" van 1/2 uur aanhouden. Nou kan ik er ook prima mee leven

als dat 1 x per week 45 of 60 miunten is, maar zeker niet elke dag. Zou IK dus niet doen.
Pup heeft natuurlijk energie voor 100

maar heeft ook absoluut, desnoods verplicht, rust nodig. Doorlopen tot-ie moe wordt zou ik zeker nooit doen; pups geven dat doorgaans slecht aan dat ze moe zijn en ongemerkt loop je dan langer door dan de bedoeling is.
Bij Merlijn (onze eerste) hebben we ons redelijk goed aan die 5-minuten regel gehouden, bij Tristan veel minder, ik denk dat we daar een soort 10minuten regel voor hanteerden
Probeer een gulden middenweg te bedenken, maar doe voorzichtig met een opgoeiende pup!
Suzanne