Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen voor Dutchypuppy -- AFGELAST!!!

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Wandelen voor Dutchypuppy -- AFGELAST!!!

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

hallo allemaal,
Ik zit op het groenhorst college in barneveld, ik doe een dierverzorging opleiding en we hebben van school de opdracht gekregen om met een groepje iets te organiseren waarmee we geld kunnen verdienen voor een goed doel.
Wij zijn gelijk aan de slag gegaan en het leek ons leuk om een hondenwandeling te organiseren voor het doel : Dutchypuppy. Deze wandeling zal zijn op de soesterduinen. Wij vragen per persoon een bijdrage van 3,- (voor kinderen onder de 12 = 1,50) Dit bedrag gaat rechtstreeks naar het goede doel. Per betaling ontvang je een bonnetje waarmee je 1x gratis koffie of thee kan halen en er is natuurlijk iets lekkers voor de hond bij.
Verder kan je eventueel nog meedoen aan een letterspeurtocht waarmee je iets leuks kan winnen.

De wandeling wordt gehouden op: Soesterduinen
Is op: zondag 14 maart
Verzamelen om: 12.50
Wandeling begint om: 13.00

Wij hopen natuurlijk op zoveel mogelijk mensen, zodat we echt een leuk bedrag kunnen geven aan Dutchypuppy.
Als je vragen hebt of je wilt aanmelden kan je een berichtje naar mij sturen. je mag ook een e-mail sturen naar dit adres:
dutchpuppywandeling@gmail.com

-------

Over het goede doel:
Dutchypuppy is een organisatie die opkomt voor zwerfhonden en mishandelde honden over de hele wereld. De organisatie zorgt voor hulp ter plaatse. zo is er bijvoorbeeld een speciale bus waarin zwerfhonden kunnen worden gecastreerd / gesteriliseerd, zodat het aantal niet verder toeneemt. Verder worden er verschillende instanties gesteund die ter plaatse zijn opgebouwd door de lokale bevolking.
Laatst gewijzigd door Judith&Jayla op 04 mar 2010 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Re: Wandelen voor Dutchypuppy - Soesterduinen - 14 maart

Ongelezen bericht door Moyodo »

Waar moet je verzamelen? Bij de kiosk? En is het duidelijk aangegeven? Moet ik van te voren betalen? Ik weet meestal pas een dag vooraf of ik wel of niet kan komen. Leuk dat jij je daarvoor inzet. Mijn dochter wil ook naar het Groenhorst College en ook zo'n soort opleiding doen. Zij is ook gek op dieren, met name paarden.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Wat een leuk initiatief :ok:
Ik kan die dag niet, maar wens je alvast veel succes en plezier die dag.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Leuk initiatief. Tegenover de stichting sta ik wat skeptisch als ik zie hoe ontzettend veel geld er aan de strijkstok blijft hangen, zie jaarverslag 2009 op hun site.
Inkomsten rond de 35.000 en 22.000 euro daarvan is besteed aan van alles, maar niet aan de asiels.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

juist, hier gaat ook geen cent naar een stichting die openlijk liegt en waar zo enorm veel onkostenvergoeding wordt gerekend dat er van elke euro maar een heeeel klein deel naar de dieren gaat.
Bovendien toen ik daar vragen over stlede werd ik van hun hyves verwijderd.
DutchyPuppy stinkt!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Job schreef:juist, hier gaat ook geen cent naar een stichting die openlijk liegt en waar zo enorm veel onkostenvergoeding wordt gerekend dat er van elke euro maar een heeeel klein deel naar de dieren gaat.
Bovendien toen ik daar vragen over stlede werd ik van hun hyves verwijderd.
DutchyPuppy stinkt!
Gut, ik probeerde het nog aardig te brengen. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Job
Zeer actief

ik kies vaak voor duidelijkheid. :F:
trouwens niets tegen het initiatief van de school hé?
Zou alleen leuker zijn als ze een doel kiezen waar meer van het opgehaalde geld naar het daarvoor bestemde doel gaat.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Job schreef:ik kies vaak voor duidelijkheid. :F:
trouwens niets tegen het initiatief van de school hé?
Zou alleen leuker zijn als ze een doel kiezen waar meer van het opgehaalde geld naar het daarvoor bestemde doel gaat.
Precies, dat ben ik helemaal met je eens! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

even voor de duidelijkheid. wij hebben het doel zelf mogen kiezen en ons leek het een goed doel. We dachten namelijk juist dat dit doel veel aan het goede doel besteed en niet aan de mensen erom heen.. dat hebben we dan dus fout gedacht ?!?!
Dat is wel heel erg balen, want als het echt zo onder de mensen leeft zullen we niet veel wandelaars meekrijgen..

nog wat antwoorden op vragen:
We verzamelen idd bij de kiosk.. dat stukje tussen de kiosk en de parkeerplaats in. Wij hebben t-shirts aan met een dutchypuppy logo erop.. dus zijn wel herkenbaar denk ik zo :) Je hoeft pas te betalen bij aankomst en krijgt dan ook bonnetjes voor thee/ koffie.
Het zou leuk zijn als je komt!!
Afbeelding
Job
Zeer actief

Zoals Eline al scgreef,
ze beweren over 2009 35.000 euro bionnen gehaald te hebben en 22.000 euro daarvan is uitgegeven aan onkosten!!!
Dus maar 13.000 euro over voor een goed doel.
Daarvan is trouwens nog bijna niks uitgegeven,
ze beweren geld aan Sara te hebben gegeven (hondenasiels Roemenië),
maar Sara zegt echt niks van Dutchy Puppy's te hebben gekregen.
1 grote oplichterij als je het mij vraagt.
Kijk geef aan Cadiz van Eline,
dan wil ze vast zeggen hoeveel van het geld voor de dieren wordt gebruikt! :idea:

edit bedrag aangepast sorry
Laatst gewijzigd door Job op 03 mar 2010 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:even voor de duidelijkheid. wij hebben het doel zelf mogen kiezen en ons leek het een goed doel. We dachten namelijk juist dat dit doel veel aan het goede doel besteed en niet aan de mensen erom heen.. dat hebben we dan dus fout gedacht ?!?!

Ja, dat heb je fout gedacht.

Opbrengsten dutchypuppy
· Sesimbra Portugal
De actie voor Sesimbra Portugal, die we in december 2008 opstartten, heeft €740.21 euro
opgebracht. De verwachtingen hiervoor waren aanzienlijk hoger.
· Dogwalk
De Dogwalk heeft een netto resultaat van € 5.222,44 opgeleverd: opbrengsten deelnemers en
sponsors (€ 11.417.50) minus kosten organisatie (€ 6.195.06). Het evenement heeft voorts
buitengewoon omvangrijke exposure gekregen. Dit jaar zal de Dogwalk opnieuw worden
georganiseerd. Gezien de langere voorbereidingstijd en het economische herstel hopen wij
meer sponsorgelden te ontvangen.
· Maanddonateurs
Aan maanddonateurs ontvingen we in 2009 € 8.433,14.
· Geef Gratis
Via de stichting Geef Gratis ontvingen we € 793,50
· Collectebussen
Opbrengst collectebussen: € 199.39.
· Overige sponsorgelden
Aan overige sponsorgelden ontvingen we: € 13.558,83.
Het voorlopige totaalbedrag aan opbrengsten over 2009 bedraagt € 35,142,57--. De
opbrengsten van de film Hachi tot 31 december 2009 €3,300,-- en het bedrag dat Bridget won
bij Skyradio Christmastree for Charity (€5,000,--) zijn nog niet inbegrepen, deze bedragen
moeten wij nog ontvangen.

Uitgaven dutchypuppy
· Onkosten
Ondermeer kosten: huur, accountant, bankkosten, advocaatkosten, porti, internet, dogwalk,
reis/verblijf projecten en drukwerk informatie materiaal: € 22.000,--.
· Save the Dogs
Behalve vele tienduizenden kilo's voer hebben we begin 2009 een bedrag van €2000,--
geschonken.
· Slatina
Voor het project Slatina hebben we €7.500,-- gereserveerd.
· Sesimbra
Voor het project Sesimbra hebben we €5.000,-- gereserveerd.

Dit is een deel van het jaarverslag. De term gereserveerd alleen al roept discussie op, want dat is dus niet gedoneerd?
22.000 euro aan onkosten vind ik echt schrikbarend.

Ons jaarverslag is nog niet openbaar omdat het nog moet worden nagelopen door derden, maar om even kort een beeld te schetsen:
Onze inkomsten waren 12.531,79 euro en we hebben dit jaar 13.513,08 euro rechtstreeks gedoneerd aan Kimba. De 1000 euro meer donaties konden vanwege het restsaldo van 2008.
Nogal een verschilletje..
Overigens niet bedoeld om onze stichting nou zo geweldig neer te zetten, maar even als vergelijk. Er zijn vele stichtingen die de donaties echt doorsluizen naar de asiels en projecten en één ding is zeker en dat is dat Dutchypuppy dat ieder geval niet is.
Laatst gewijzigd door Eline* op 03 mar 2010 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief

dat is dan lekker balen :(
Wij kunnen nu jammer genoeg het goede doel niet meer veranderen, omdat we al posters en alles hebben opgehangen met dit doel erop.. het is dan niet mogelijk om dat nog te veranderen in een goed doel.
Dan maar hopen dat dit wel de goede kant op gaat ( naar de dieren dus)
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

juudjepuudje schreef:dat is dan lekker balen :(
Wij kunnen nu jammer genoeg het goede doel niet meer veranderen, omdat we al posters en alles hebben opgehangen met dit doel erop.. het is dan niet mogelijk om dat nog te veranderen in een goed doel.
Dan maar hopen dat dit wel de goede kant op gaat ( naar de dieren dus)
Ik zou het als ik jullie was specifiek geven aan een bepaald project van de stichting en ook terugkopeling vragen van wat er met het geld is gebeurd. In de hoop dat het ieder geval niet op de grote hoop terecht komt waarvan de huur ed. van weet ik het wat wordt betaald. ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief

Dat is een goed idee!!!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je zou zelfs kunnen overwegen om het opgehaalde geld te investeren in spullen en deze te doneren voor een bepaald asiel. Natuurlijk horen daar de welbekende kiekjes bij vanuit de stichting als de spullen worden overhandigd en dan is het kringetje weer rond.
Ik zou er ieder geval even goed over nadenken. ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moyodo
Erelid

Dutch Puppy steunt ook Sesimbra in Portugal, je zou dus bij Dutch Puppy aan kunne geven dat jullie bijv. het hele bedrag aan hun willen geven en dan zou je dat kunnen checken via vereniging Bianca in Sesimbra zelf, dan kun je het aan Ana vragen of het hele bedrag aan gekomen is. Om maar als voorbeeld te geven. Als je engels kunt, kun je met Ana voor die tijd contact houden erover.Zo weet je of het daadwerkelijk aangekomen is.
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief

oke, allemaal.. Hier een belangrijk bericht over deze wandeling.. na de reacties gisteren te hebben gelezen over hoe jullie het goede doel vinden en natuurlijk na het lezen van de jaarcijfers hebben we vandaag met ons groepje een gesprek gehad over hoe we nu verder willen. We hadden eigenlijk allemaal geen zin om nog verder te gaan voor het goede doel (dutchypuppy) We hebben dit met school besproken en die gaven ons de optie om ons meer tijd te geven, zodat we tijd hebben om voor een ander doel te gaan wandelen. we moeten nu wel veel dingen overnieuw doen, maar hopen dan wel een beter gewenst resultaat te krijgen, zodat al het geld ook echt naar ons goede doel zal gaan en niet naar allerlei andere zaken zoals salarissen enzo...

Dit houdt in dat de wandeling op 14 maart niet door zal gaan, maar op een andere datum (die wij nu nog niet weten) Wij gaan dit weekend hard op zoek naar een beter goed doel. Dus als hiervoor nog leuke ideeen zijn horen wij dat natuurlijk ook graag :)
Als wij een nieuwe datum hebben en natuurlijk een ander goed doel dan melden wij dat graag aan jullie allemaal! ik ben erg blij dat jullie ons hiervoor hebben gewaarschuwd!
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

juudjepuudje schreef:oke, allemaal.. Hier een belangrijk bericht over deze wandeling.. na de reacties gisteren te hebben gelezen over hoe jullie het goede doel vinden en natuurlijk na het lezen van de jaarcijfers hebben we vandaag met ons groepje een gesprek gehad over hoe we nu verder willen. We hadden eigenlijk allemaal geen zin om nog verder te gaan voor het goede doel (dutchypuppy) We hebben dit met school besproken en die gaven ons de optie om ons meer tijd te geven, zodat we tijd hebben om voor een ander doel te gaan wandelen. we moeten nu wel veel dingen overnieuw doen, maar hopen dan wel een beter gewenst resultaat te krijgen, zodat al het geld ook echt naar ons goede doel zal gaan en niet naar allerlei andere zaken zoals salarissen enzo...

Dit houdt in dat de wandeling op 14 maart niet door zal gaan, maar op een andere datum (die wij nu nog niet weten) Wij gaan dit weekend hard op zoek naar een beter goed doel. Dus als hiervoor nog leuke ideeen zijn horen wij dat natuurlijk ook graag :)
Als wij een nieuwe datum hebben en natuurlijk een ander goed doel dan melden wij dat graag aan jullie allemaal! ik ben erg blij dat jullie ons hiervoor hebben gewaarschuwd!
Prima beslissing :ok:
Moyodo
Erelid

Re: Wandelen voor Dutchypuppy -- AFGELAST!!!

Jammer....
Afbeelding
Job
Zeer actief

O wat goed van jullie,
nu ja zowel Eline met Cadiz als Sesimbra die hier genoemd wordt
zullen vast heel blij zijn met wat extra geld!
Ik kan niet zeggen dat het me lukt mee te wandelen,
maar kan ik, als het doel mee aanstaat
ook gewoon wat doneren? :U:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Voor Kimba wandel ik dan tzt graag mee :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat goed van jullie! Wel jammer dat het zo moet lopen, maar wel heel fijn dat je het zo kon regelen.
Uhh, tja goede doelen zijn hier al genoemd. Ik zou ook gaan voor http://www.dierenhulpcadiz.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en misschien is het dan extra leuk om een speciaal project uit te kiezen waarvoor je wilt gaan lopen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Even iets positiefs over Dutchypuppy. Het lukt ze wel om veel publiciteit te genereren mbt de zwerfhonden in Europa. Dat vind ik ook wat waard.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Judith&Jayla
Zeer actief

Bedankt voor de reacties! het was wel even een lastige beslissing, maar we zijn allemaal blij met deze keuze... wij zaten nu te denken aan het doel kngf- blinde geleiden honden.
dit is een bekender doel, waardoor mensen eigenlijk gelijk weten waar ze hun geld aan geven en wij lezen veel positieve kritiek over dit goede doel?
Wat vinden jullie van dit doel?

over de vraag of je ook gewoon kan doneren.. daar doen wij natuurlijk helemaal niet moeilijk over :lol1:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

_Persoonlijk_ trekt mij het KNGF niet zo. Maar dat is omdat ik het geen goed dierendoel vind. Het is een goed doel voor mensen, de honden worden daar niet beter op.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het sneu voor jullie, maar wel een goede beslissing! :ok:
Jullie moeten gewoon fijn een doel kiezen waar jullie achterstaan en het leuk vinden wat voor te organiseren.
Het fonds voor blindegeleidenhonden is inderdaad bekend en wie weet spreekt het daardoor meer aan!
Mochten jullie onverhoopt toch kiezen voor Dierenhulp Cadiz zullen we jullie zo goed mogelijk helpen om er ook publiciteit aan te geven. :engel:
Momenteel is er hard geld nodig vanwege de overstromingen in Zuid-Spanje en dus ook in het asiel. De situatie is door de hevige regenval redelijk nijpend doordat er oa kenneldaken zijn ingestort.
Maar goed, ik wil je nergens toe overhalen. Ik vind het verschrikkelijk leuk dat jullie dit doen! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Even iets positiefs over Dutchypuppy. Het lukt ze wel om veel publiciteit te genereren mbt de zwerfhonden in Europa. Dat vind ik ook wat waard.
Voorlopig is hun publiciteit er oorzaak van dat de goede doelenstichtingen weer in een slecht daglicht komen omdat er gedoneerd geld wordt gebruikt voor iets anders dan voor het goede doel. :ugh: Er zijn meer stichtingen die een hoop aandacht genereren voor buitenlandse honden en in de regel is dat helaas ook weinig positief.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

juudjepuudje schreef:Bedankt voor de reacties! het was wel even een lastige beslissing, maar we zijn allemaal blij met deze keuze... wij zaten nu te denken aan het doel kngf- blinde geleiden honden.
dit is een bekender doel, waardoor mensen eigenlijk gelijk weten waar ze hun geld aan geven en wij lezen veel positieve kritiek over dit goede doel?

over de vraag of je ook gewoon kan doneren.. daar doen wij natuurlijk helemaal niet moeilijk over :lol1:
Ook een goed doel natuurlijk, maar lijkt het je niet leuker om juist wat aan de kleinere doelen te geven. Ze krijgen natuurlijk nooit genoeg, maar de kngf krijgt al ontzettend veel, dan weet je ook niet wat er mee gebeurd. Ik denk dat het leuker is dat je na afloop, na weken/maanden doorgeeft aan iedereen wat er met het geld gedaan is.
Afbeelding
Moyodo
Erelid

Maar dan moeten ze bij een ander goed doel ook eerst kijken hoe het jaarverslag is anders zitten ze met hetzelfde probleem toch? Je moet dan wel zeker weten dat het hele bedrag goed terecht komt.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

sjaak-k schreef:
juudjepuudje schreef:Bedankt voor de reacties! het was wel even een lastige beslissing, maar we zijn allemaal blij met deze keuze... wij zaten nu te denken aan het doel kngf- blinde geleiden honden.

Ook een goed doel natuurlijk, maar lijkt het je niet leuker om juist wat aan de kleinere doelen te geven. Ze krijgen natuurlijk nooit genoeg, maar de kngf krijgt al ontzettend veel, dan weet je ook niet wat er mee gebeurd. Ik denk dat het leuker is dat je na afloop, na weken/maanden doorgeeft aan iedereen wat er met het geld gedaan is.
Eens. Hoe concreter de hulp die straks gegeven kan worden, des te leuker. Daarbij heb ik ook niets met het Kngf. Ik ben opgegroeid met de beelden op het netvlies van hoe een doofblinde vrouw bij mij in de buurt meerdere blindengeleidenhonden achter elkaar kreeg. Terwijl ze zo'n hond tijdens het wandelen bij elk misstapje zowat verrot schold. :(
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”