Keuvel gezellig verder met z'n 2'tjes, Marion. Ik heb geen behoefte om om jou in te gaan.Marion. schreef:Sorry, die foto's die ik voor me heb waren van jouw eigen trimkunsten? Ok.SandraH schreef:Gut....daar komt de commentator om de hoek kijken.....voor het eerst zeg ik hier maar niets op....voordat ik 'de oorlog' verklaar aan alle trimsters in het algemeen...
De 'oorlog' aan trimsters in het algemeen snap ik dan helemaal niet hoor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wanneer 5 jarige golden laten trimmen?
Moderator: moderatorteam
-
mwillow
Re: Wanneer 5 jarige golden laten trimmen?
-
mwillow
Ik moest net snel weg en daardoor niet de foto's van net na het trimmen geplaatst.
Deze zijn genomen net na hun trimsalonbezoek van de afgelopen keer:
En na een trimbeurt van mezelf:
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
Die koeievlaai was Saar hoor. En Sjakie volgens mij. En Mieppies getrimde nekkie had ik zelf al laten zienMoniqueDM schreef:Ik had toevallig een mooi plaatje van jouw Miepje (nee, niet die met die koeievlaaien) die met een keurig schoon, net getrimd nekje op de foto staat hoor
.
Maar op jouw verzoek zal ik 'm niet plaatsen.
Wel een foto van Donna die een week daarvoor was getrimd (buik was vuil, maar dat mocht de pret niet drukken):
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
zo werd de golden bij ons ook 2x per jaar getrimt. Alleen was haar staart dan ook uitgedunt. Als ze dan haar staart recht naar achter stak was het bij de billen eerst een stukje kort en dan naar het puntje toe steeds kortere plukken zeg maar.SandraH schreef:Ik moest net snel weg en daardoor niet de foto's van net na het trimmen geplaatst.vosse schreef:Toevallig foto's van je net getrimde goldens?
Stanley voor:
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Mijn Golden heeft inderdaad een hele andere vacht.*Jolanda* schreef:ik borstel `m nu zelfs iedere dag... als ik dat 1 dag niet doe dan heb ik een flinke bult haren op de grond liggen...
Maar als ik jou golden vergelijk met Timber dan ziet dat er heel wat anders uit
Heb je `m zelf zo kort in zijn vacht gehouden?
want als ik zo eens naar Timmie kijk dan is dat toch iets anders
Laatst heb ik flink wat onderwol verwijderd maar daarna had hij allemaal irritatie plekken op zijn huid waar hij veel last van had. Ben daarna ook voor iets anders met hem naar de dierenarts geweest en die gaf ook aan dat hij een wat onrustige huid heeft...
Eigenlijk is Kiera altijd al zo. Ik heb haar vacht nooit geknipt (behalve dan bij de poten, oren en staart), dus is haar natuurlijke coupe.
Ik denk dat je misschien eerst beter even naar een trimmer kan gaan om nu in ieder geval zijn haar meer in model te brengen en die jou kan vertellen hoe je hem moet borstelen. Jij woont in Emmen toch? Hier zijn best veel trimsalons, vraag wel even goed na wat ze gaan doen. Zo belde ik een aantal jaar geleden (toen ik het nog niet zelf deed) een trimmer op en vroeg wat hij doet aan Goldens, en hij scheert ze dus. Daar is Kiera toen dus niet heen gegaan

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nee, Sjakie niet, maar Saar zat van top tot teen onder.Marion. schreef: Die koeievlaai was Saar hoor. En Sjakie volgens mij. En Mieppies getrimde nekkie had ik zelf al laten zien
Ach..., goed voor het vachtje hè
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jolanda.
Je kunt ook een Golden fokker in de buurt opbellen met de vraag of zij ook Goldens trimmen.
Zit je gelijk op de goede plek zonder angst bij een trimsalon terecht te komen die je hond verknipt.
Je kunt ook een Golden fokker in de buurt opbellen met de vraag of zij ook Goldens trimmen.
Zit je gelijk op de goede plek zonder angst bij een trimsalon terecht te komen die je hond verknipt.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik heb, errug brutaal, iemand aangeschoten in een bos waar ik altijd wandelde en waar zij altijd liep met haar netjes geknipte Goldens; waar ze ze knipte.
En toevallig net de goede persoon getroffen, ze deed t zelf. En wilde ook Anne en Fenna af en toe wel doen.
Mijn 'streven' is zo'n 3x per jaar naar de trimmer, en zelf bijpunten. Ze zijn nu in de rui, dus ik borstel nu echt frequent.
De trimmer die ik hiervoor had was heel goed, maar die daarvoor weer zeer beroerd...Helaas kwam ik daar dus ook wat te laat achter. Nou ja. Dat was een korte zomer-coupe, zeg maar...
Mijn 'streven' is zo'n 3x per jaar naar de trimmer, en zelf bijpunten. Ze zijn nu in de rui, dus ik borstel nu echt frequent.
De trimmer die ik hiervoor had was heel goed, maar die daarvoor weer zeer beroerd...Helaas kwam ik daar dus ook wat te laat achter. Nou ja. Dat was een korte zomer-coupe, zeg maar...
-
hercujess
@Jolanda: Mocht je inmiddels nog geen trimmer gevonden hebben: ik zit een half uur bij je vandaan en toevallig heb ik veel ervaring met Goldens
ik maak ze ook showklaar!
-
*Jolanda*
Ik heb besloten om contact te zoeken met zijn fokker om te kijken wat zij doet. Haar honden zijn altijd prachtig getrimd vind ik. DUs ik hoop dat zij mij verder kan helpen. Ze zit hier wel een stukje rijden vandaan maar als ik dan 100% zeker weet dat hij er prima uit komt te zien.
Ik wacht haar reactie even af en anders neem ik even contact met je op hercujess....
Deze vind ik er erg mooi uit zien (vanuit mijn leken oog
) dit is een van de haar show en fok honden.
"Miss of My Dreams My Love of Splendour"

Ik wacht haar reactie even af en anders neem ik even contact met je op hercujess....
Deze vind ik er erg mooi uit zien (vanuit mijn leken oog
"Miss of My Dreams My Love of Splendour"

-
*Jolanda*
Ik heb een adres gekregen van Timber zijn fokster. Waar zij haar honden heen brengt voor een show het is een stukje rijden namelijk in Heerden maar goed dan maken we er gewoon een uitje van samen met magic...
De fokster doet de honden allemaal zelf tenzij ze een "grote" show heeft dan niet dan brengt ze ze naar hun toe...
Ik ben stiekem best zenuwachtig hoor om hem weg te brengen hihi...
Ben ontzettend benieuwd hoe hij eruit komt te zien...
De fokster doet de honden allemaal zelf tenzij ze een "grote" show heeft dan niet dan brengt ze ze naar hun toe...
Ik ben stiekem best zenuwachtig hoor om hem weg te brengen hihi...
Ben ontzettend benieuwd hoe hij eruit komt te zien...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Uiteindelijk is de wereld maar klein
. Maak je wel mooie voor- en nafoto's? De metamorfose zal verbluffend zijn!
-
*Jolanda*
Uiteraard maak ik mooie foto's ...
-
hercujess
@Jolanda: ik weet zeker dat Berno en de zijnen er een knappe hond van maken. Ik weet dat één van zijn werkneemsters zelf ook Goldens heeft en showt.
-
*Jolanda*
Heb er wel vertrouwen in... Als Jeannette (de fokster van Tim) de goldens er heen brengt dan zal het vast wel goed zitten...hercujess schreef:@Jolanda: ik weet zeker dat Berno en de zijnen er een knappe hond van maken. Ik weet dat één van zijn werkneemsters zelf ook Goldens heeft en showt.
Maar dit is de eerste keer dus ben benieuwd hoe Tim er zelf op reageerd en of hij zich een beetje gedraagd....
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Ik ben erg benieuwd hoe hij er straks uitziet! Ik trim zelf ook en hou ook meer van de natuurlijke trim
Vind sommige echt te getrimd en ik ken er zelf bij die ene golden retriever scheren :N:

-
*Jolanda*
Nou de afspraak is gemaakt 29 maart mag hij voor het eerst heen. Ben erg benieuwd hoe hij eruit komt te zien en hoe hij zich gaat gedragen daar...
- linda1985
- Zeer actief
-
*Jolanda*
Ik ook ben alleen hoe stom het ook klinkt best een beetje zenuwachtig.. hihi
straks komt hij er niet uit te zien :N:
alhoewel het ook maar haar is dus het groeit wel weer aan.
straks komt hij er niet uit te zien :N:
alhoewel het ook maar haar is dus het groeit wel weer aan.
- linda1985
- Zeer actief
Zal wel meevallen toch? Heeft de trimster ervaring met golden retrievers? Ik heb er toevallig vorige week nog een getrimd 

-
*Jolanda*
En hij is heen geweest
http://www.hondenforum.nl/plaza/post387 ... l#p3878336" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind `m er goed uit zien het is even wennen maar hij ziet er ook meteen weer een stuk jonger uit....
Hij heeft zich goed gedragen gelukkig....
http://www.hondenforum.nl/plaza/post387 ... l#p3878336" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind `m er goed uit zien het is even wennen maar hij ziet er ook meteen weer een stuk jonger uit....
Hij heeft zich goed gedragen gelukkig....
- linda1985
- Zeer actief