Bij de verenigingen waar ik train en getraint heb is deze nog nooit gebruikt.chrico schreef:Nu TS toch niet meer reageerd, wat ik overigens erg jammer vind want ik ben echt benieuwd naar de beweegredenen waarom de keuze op deze manier van trainen is gevallen. Op het moment dat dat duidelijk is kan er over gesproken worden.
Het is gek, bij sommige honden heb ik geen probleem met een bepaald hulpmiddel. Het kan nodig zijn voor het gevoel van de baas om welke rede dan ook. Die spijkerband zou verboden moeten worden, dat schaar ik persoonlijk onder pure dierenmishandeling. Ook al zie je geen uiterlijke verwondingen, ze zijn er wel. Scheer zo een hond maar eens kaal na het gebruik van de band, zelfs met goed gebruik door een kenner (dit is algemeen en niet persoonsgericht).
De hond heeft onderhuidse bloedingen na gebruik en sorry maar dat kan nu ten stelligste ontkend worden, maar wat is anders het doel dan de hond via pijn te laten luisteren.
Het ergste is dat deze band gebruikt word omdat bijv iedereen op een club die band gebruikt. Er word niet verder gedacht of vergoeielijkt wat de functie van de band is onderling. Dat vind ik een triest gegeven.
(en nee, ik zuig dit niet uit mijn duim. Ik heb namelijk een hond binnen gehad die last van zijn nek had en kaalgeschoren omdat ik er niet achter kon komen wat het was en ja, ik schrok me helemaal kapot van wat ik zag toen de vacht weg was. Het was het resultaat van een spijkerband)
Tenminste ik heb het nooit gezien.