Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

......

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: ......

Ongelezen bericht door malinois »

Cash schreef:
crutz schreef:
LongFields schreef:Als ik het zo lees, is het gewoon zo dat het eigenlijk gewoon draait om bij welke club je terechtkomt, er lijken flink wat verschillen te zijn qua trainingsmethodiek en hulpmiddelen.
Maar ja, dat is denk ik net zo goed het geval bij de verschillende KC's en FHN-hondenscholen.
idd :wink:

het is niet voor niets nu zo dat wij niet meer in Brabant trainen.....heb de afstand die we nu rijden er graag voor over (circa 100 km enkele reis) maar de meeste brabanders verklaren ons voor gek....
Zou het dan aan bepaalde delen van het land liggen?
Volgens mij is Brabant toch ook bekend als dat daar de hardere africhters trainen?
ik train juist in Brabant omdat in Gelderland geen geschikte vereniging zit in mijn ogen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Cash schreef:
crutz schreef:
LongFields schreef:Als ik het zo lees, is het gewoon zo dat het eigenlijk gewoon draait om bij welke club je terechtkomt, er lijken flink wat verschillen te zijn qua trainingsmethodiek en hulpmiddelen.
Maar ja, dat is denk ik net zo goed het geval bij de verschillende KC's en FHN-hondenscholen.

het is niet voor niets nu zo dat wij niet meer in Brabant trainen.....heb de afstand die we nu rijden er graag voor over (circa 100 km enkele reis) maar de meeste brabanders verklaren ons voor gek....
Volgens mij is Brabant toch ook bekend als dat daar de hardere africhters trainen?
Volgens mij heb je die overal wel. Misschien zijn er meer van in Brabant? Gelukkig zijn er ook veel goede, leuke en lieve africhters in Brabant.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cash schreef:
crutz schreef:

t gaat mij niet om het al dan niet hard africhten, kan best wat hebben :wink:
het gaat er om of een straf reëel is en de zwaarte past bij de "overtreding"
dus niet overstraffen, doorstraffen etc......want dan ben je nutteloos bezig....

je hebt dus hard en hard, waarbij hard met verstand prima is, maar hard zonder verstand helaas de variant is die vaak voorkomt....en niet alleen in Brabant, zou zo nl ook in andere provincies niet direct weten waar ik zou willen trainen....
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

malinois schreef: gelukkig ken ik die ook niet, overigens wordt er niet veel met prikker getraint meer bij ons, meer TT dan prikker... (nogmaals met prikker maak je juist meer adrenaline dus de hond wordt alleen maar gekker). En dan de TT als hulpmiddel zoals BB hem gebruikt en niet als zwaar correctiemiddel
Wat Linda ook al zegt; als je een foto/filmpje ziet van een hond die in training is zit er vrijwel altijd een TT of prikker om.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Cash schreef:
crutz schreef:

In Brabant zijn de meeste KNPV-clubs in vergelijk met andere provincies, dus ook grotere kans dat je daar dus excessen zal tegenkomen. Maar er zijn daar ook genoeg mensen/clubs die dus heel anders te werk gaan. :wink:
Alleen al hier in de gemeente Valkenswaard zijn 4 KNPV clubs (2 in Valkenswaard, 1 in Dommelen en 1 in Borkel) en daar zijn al verschillen tussen.
Je moet ook zelf kritisch zijn.
De club waar ik train was destijds 1 van de eerste clubs waar mensen met balletjes op het veld stonden, ze werden toen voor gek versleten. Nu zie je vrijwel overal balletjes. :wink:
Er is duidelijk een beweging gaande vind ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Cash
Zeer actief

crutz schreef:t gaat mij niet om het al dan niet hard africhten, kan best wat hebben :wink:
het gaat er om of een straf reëel is en de zwaarte past bij de "overtreding"
dus niet overstraffen, doorstraffen etc......want dan ben je nutteloos bezig....

je hebt dus hard en hard, waarbij hard met verstand prima is, maar hard zonder verstand helaas de variant is die vaak voorkomt....en niet alleen in Brabant, zou zo nl ook in andere provincies niet direct weten waar ik zou willen trainen....
Ben ik helemaal met je eens.
Mijn trainer destijds kon ook echt wel corrigeren en maakte bij zijn hond ook wel gebruik van de TT maar wel 'eerlijk' en 1x en klaar. En ook nadat hij eerst andere mogelijkheden had geprobeerd.
AfbeeldingAfbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge schreef:In Brabant zijn de meeste KNPV-clubs in vergelijk met andere provincies, dus ook grotere kans dat je daar dus excessen zal tegenkomen. Maar er zijn daar ook genoeg mensen/clubs die dus heel anders te werk gaan. :wink:
Alleen al hier in de gemeente Valkenswaard zijn 4 KNPV clubs (2 in Valkenswaard, 1 in Dommelen en 1 in Borkel) en daar zijn al verschillen tussen.
De club waar ik train was destijds 1 van de eerste clubs waar mensen met balletjes op het veld stonden, ze werden toen voor gek versleten. Nu zie je vrijwel overal balletjes. :wink:
idd, in Brabant zijn de meeste clubs en ook nog veel clubs waar men dus idd "van oudsher" traint en de nieuwe aanwas maar kort blijft, dat zijn ook de clubs waar niets veranderd, de clubs met verandering daar zie je idd ook voer en ballen komen....

want heel simpel, corrigeren kan eigenlijk alleen maar bestaan naast belonen, anders is het nutteloos
Cash
Zeer actief

Inge schreef: In Brabant zijn de meeste KNPV-clubs in vergelijk met andere provincies, dus ook grotere kans dat je daar dus excessen zal tegenkomen. Maar er zijn daar ook genoeg mensen/clubs die dus heel anders te werk gaan. :wink:
Maar dat was bij ons ook zo hoor met de clicker.
Mijn trainer begon er mee, ik ging er ook mee lopen. In het begin werden we uitgelachen 'zie dat nou lopen!' etc etc
Binnen no time liep de halve club te clickeren. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge schreef: De club waar ik train was destijds 1 van de eerste clubs waar mensen met balletjes op het veld stonden, ze werden toen voor gek versleten. Nu zie je vrijwel overal balletjes. :wink:
Deze ontwikkeling heeft bij de "gewone" hondenclubs net zo goed plaatsgevonden, dus ik denk dat er meer overeenkomsten zijn tussen de africhting en de overige hondensporten zoals GG dan mening hondenbezitter zou denken. :wink:
Ik ben in 1991 begonnen met het trainen op een hondenclub (AHC) en toen liep iedereen nog met een slipketting rond, en was het advies wanneer je een linksomkeert wilde maken en je hond lette niet op "zet je knie er maar even in". :N: Veel oefeningen werden aangeleerd met veel druk, en dan nog eens die slipketting eraan.
Dat was toen heel normaal en niemand die er iets van zei destijds.

In die bijna 20 jaar is er op gehoorzaamheidstrainings-gebied enorm veel veranderd, veel ten goede, maar ook wel dingen die nu de andere kant uit zijn doorgeslagen, wat soms de duidelijkheid voor de hond niet echt ten goede is gekomen.
Ik vind het dan ook niet vreemd, dat eenzelfde ontwikkeling, hoewel wellicht flink wat jaren later, ook in de africhting te zien is zoals jij beschrijft Inge. :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cash schreef:
malinois schreef: gelukkig ken ik die ook niet, overigens wordt er niet veel met prikker getraint meer bij ons, meer TT dan prikker... (nogmaals met prikker maak je juist meer adrenaline dus de hond wordt alleen maar gekker). En dan de TT als hulpmiddel zoals BB hem gebruikt en niet als zwaar correctiemiddel
Wat Linda ook al zegt; als je een foto/filmpje ziet van een hond die in training is zit er vrijwel altijd een TT of prikker om.
is daar dan altijd iets mis mee? De mijne zul je ook altijd met TT om zien, wil niet zeggen dat ik hem uberhaupt gebruik. Nogmaals de TT wordt bij ons niet als zwaar correctiemiddel gebruikt maar als hulpmiddel zoals BB hem gebruikt en ja daarvoor zul je hem dus altijd om moeten hebben.

zeer recent dus: http://www.hondenforum.nl/plaza/africht ... 81172.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

idem hier. De zaterdag ook met prikband, want dan is er achter het veld de voetbal bezig en staan er kinderen op ballen te schoppen naast dat veld. Met prikband kan ik hem tegenhouden moest er een bal richting hem vliegen, op het veld is hij wederom los.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

duitse herder schreef: :ok: Dat was voor mij dus een reden om geen IPO te gaan trainen. Het begint met een slipketting, dan wordt het pennenband en daarna een TT.
En toch snap ik iets niet. Die ene keer dat ik Tuana heb gezien, toen zij nog met je zuster thuis woonde, had ze een prikband om (wat overigens het doel voorbij streefde want ze hing in de prikker). Ik kan dat niet rijmen met je bovenstaande uitspraak :scratch:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

alm@ schreef:
duitse herder schreef: :ok: Dat was voor mij dus een reden om geen IPO te gaan trainen. Het begint met een slipketting, dan wordt het pennenband en daarna een TT.
En toch snap ik iets niet. Die ene keer dat ik Tuana heb gezien, toen zij nog met je zuster thuis woonde, had ze een prikband om (wat overigens het doel voorbij streefde want ze hing in de prikker). Ik kan dat niet rijmen met je bovenstaande uitspraak :scratch:
je laat ook geen kans onbenut he... :mrgreen: Kim trainde er mee, mijn keuze was het ook niet. Mocht je serieus interesse hebben in mijn antwoord erop, kan je mij altijd pben :ok: Volgens mij heb ik toen ook al uitleg gegeven waarom
Perry en Noah

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

duitse herder schreef:
alm@ schreef:
je laat ook geen kans onbenut he... :mrgreen: Kim trainde er mee, mijn keuze was het ook niet. Mocht je serieus interesse hebben in mijn antwoord erop, kan je mij altijd pben :ok: Volgens mij heb ik toen ook al uitleg gegeven waarom
huhuh :roll:
duitse herder
Zeer actief

Zodra er iets over Tuana of fokker te bespreken valt, is Alma er altijd bij. Ik heb nooit commetaar over Nanni of Noah gehad... Misschien toeval hoor, maar het valt mij wel behoorlijk op de laatste tijd :19:
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

crutz schreef:
Panna schreef:
crutz schreef:en dan gelijk de lat en spijkerbanden er bij, want ja, lossen hadden ze hem ook nog niet geleerd....
Wat is een lat?
precies zoals het er staat.....een lat, iets waar je mee kan slaan, maakt dat soort volk vaak niet uit wat het is eigenlijk.....als het maar hard aankomt....en bij voorkeur straffen in het overdrevene, dus niet 1 goede correctie zoals Jan hierboven ook al aangeeft (dan heb ik er veel minder moeite mee) maar net niet genoeg corrigeren en dan wel blijven straffen.....de hond leert niets hiervan....dus het is onnodig geweest....
Zo ken ik er idd een die zo "trainde". Met dat verschil dat de hond daar dus wel degelijk van "leerde" (als dat al het goede woord is) want ze kwamen van heinde en verre om hem de honden te laten trainen. Of hij kocht een hond voor 3x niks en ving er als de hond "klaar" was een bedrag voor waar ik stijl van achterover viel :roll:

In de gulden tijd ving hij er maar zo 10.000 nlg voor en in de euro tijd hoorde ik wel eens bedragen van 6000 euro voorbij komen :O:

Kheb 1x gezien hoe hij de honden "trainde" en kreeg er letterlijk de krampen van in mijn buik :jank:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Mechelfan schreef: wel grappig: de Brabanders rijden een heel eind om te trainen, wij rijden een heel eind naar brabant om daar te trainen! daarbij op te merken dat mijn hond niet weet wat een pennenband of spijkerband is, koek kent ze wel!
Nu nog wat bos aanplanten zodat je wat meer op "frustratie" kunt trainen :wink:
alm@
moderator

duitse herder schreef:Zodra er iets over Tuana of fokker te bespreken valt, is Alma er altijd bij. Ik heb nooit commetaar over Nanni of Noah gehad... Misschien toeval hoor, maar het valt mij wel behoorlijk op de laatste tijd :19:
Commentaar over Nanni of Noah zal je ook niet krijgen van mij. Het overige is niet iets van de laatste tijd maar sinds ik hier op het forum kom. Door een af en toe onbeheersbare kwaadheid laat ik mij wel eens gaan. Nutteloos want eigenlijk sta jij erbuiten al doe je vaak anders voorkomen. Laatste keer geweest, ik negeer het in het vervolg want het dient geen ander nut dan mijn boosheid te uiten en dat is kinderachtig en verziekt topics :ok: en bovendien begrijpen de meesten er niks van.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

alm@ schreef:
duitse herder schreef:Zodra er iets over Tuana of fokker te bespreken valt, is Alma er altijd bij. Ik heb nooit commetaar over Nanni of Noah gehad... Misschien toeval hoor, maar het valt mij wel behoorlijk op de laatste tijd :19:
Commentaar over Nanni of Noah zal je ook niet krijgen van mij. Het overige is niet iets van de laatste tijd maar sinds ik hier op het forum kom. Door een af en toe onbeheersbare kwaadheid laat ik mij wel eens gaan. Nutteloos want eigenlijk sta jij erbuiten al doe je vaak anders voorkomen. Laatste keer geweest, ik negeer het in het vervolg want het dient geen ander nut dan mijn boosheid te uiten en dat is kinderachtig en verziekt topics :ok: en bovendien begrijpen de meesten er niks van.
Misschien eens aanmelden op dh forum en desbetreffende persoon zelf aanspreken? want dit word behoorlijk vervelend zo.., :ugh:
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

alm@ schreef:

:smile: wat een zelfkennis alma, kun je dat ergens leren? :scratch:

Ik wil dat ook leren :jank:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
alm@
moderator

smoekie schreef:
alm@ schreef:

:smile: wat een zelfkennis alma, kun je dat ergens leren? :scratch:

Ik wil dat ook leren :jank:
Dat moet ín je zitten :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

:jank: :jank:

Echt? Of is er nog hoop voor me :F:
Mechelfan
Actief

Gos schreef:
Mechelfan schreef: wel grappig: de Brabanders rijden een heel eind om te trainen, wij rijden een heel eind naar brabant om daar te trainen! daarbij op te merken dat mijn hond niet weet wat een pennenband of spijkerband is, koek kent ze wel!
Ik ga vanmiddag viooltjes planten.....werkt dat ook denk je? :wink:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Mechelfan schreef:
Gos schreef:
die zijn volgende week of zo bij de Aldi en Lidl in de aanbieding :engel:
Jan
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Mechelfan schreef:
Gos schreef:
Wat denk je zelf :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Jaap* schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik erger me dood aan die normaliserende houding.
Als je ergens maar lang genoeg mee omgaat wordt het normaal. Maar als je er even gewoon over nadenkt is het absurd vind ik.
Je kunt alles rechtpraten als je dat graag wilt, iemand die zijn kind straft met stokslagen kan daar ook een heel pedagogisch verantwoord verhaal aan ophangen immers.
Maar ik weiger pertinent om dit normaal te vinden. Simpelweg omdat het ruimschoots een grens overschrijdt voor mij.
Een grens van respect en een moreel besef. Ik zou van mijn langzalzeleven geen deel uit willen maken van dit soort praktijken. Laat staan er mee geassocieerd willen worden.
Ik zou me doodschamen. En dat durft zich sport te noemen.
:ok:

Ik heb enge dingen zowel bij dvin-clubs, nbg-clubs en behendigheid gezien en gehoord.
Nando wordt alleen met leren halsband/tuig getraind. Mocht hij een slipketting, prikker o.i.d. nodig hebben om onder appèl te krijgen, dan houdt het gewoon op.
Dat is een grens die ik persoonlijk niet wil overgaan.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Martijn schreef:
Jaap* schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik erger me dood aan die normaliserende houding.
Nee. Ligt niet aan jou.
Ik heb precies hetzelfde.

Als het nu nog om gedragsproblemen ging kon ik er nog iets bij bedenken. Maar voor dressuur?
ik ben een leek om het gebied van de hondensporten maar ik ben zwaar geshockeerd :eek:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

mariaa schreef: ik ben een leek om het gebied van de hondensporten maar ik ben zwaar geshockeerd :eek:
Soms kan een leek zien waar een africhter overheen kijkt :wink:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Mechelfan
Actief

Nu nog wat bos aanplanten zodat je wat meer op "frustratie" kunt trainen :wink:[/quote]

Ik ga vanmiddag viooltjes planten.....werkt dat ook denk je? :wink:[/quote]
die zijn volgende week of zo bij de Aldi en Lidl in de aanbieding :engel:[/quote]

Gelukkig maar dat ik bij de bloemenveiling werk....alles het hele jaar in de aanbieding!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vind het jammer dat TS die de foto's plaatste niet meer meeleest of hopelijk wel meeleest en dingen relativeert misschien..
Er hebben hier mensen gereageerd op die spijkerband, en dat waren over het algemeen mensen die erg veel ervaring hebben in trainen met honden (ipo, knpv, vdh reddingswerk, agility, g en g), en ook bepaalde trainingsmethodes die ook wat weerstand geven bij sommigen gebruiken.
Die mensen reageren en willen advies geven dat het wellicht ook anders kan.. en dat TS misschien op een club zit die de honden wellicht snel wil opleiden om door te verkopen? :19: ik wil niet over een kam scheren, maar merk wel een beetje dat knpv clubs die honden opleiden voor verkoop toch wat hardere trainings methoden erop na houden dan de clubs en mensen die de knpv ook als sport doen en niet de intentie hebben hun hond te verkopen.. of zit ik er nu helemaal naast?
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”