gepriegel om met de schaar tussen de kussentjes te gaan knippen. Bovendien ben ik bang dat
ik een keer in zijn teentjes knip.
Moderator: moderatorteam

Ik gebruik voor dat klusje een klein schaartje met "afgronde punten"; zorg dat je de haren op gelijke hoogte knipt met de kussentjes. Dus niet de haren ertussenuit knippen, maar zodanig dat de haren net zo lang zijn als de kussentjes... (zie eerste foto hieronder, die is volgens mij best duidelijk).AnneAmsterdam schreef:Ik trim zelf het haar van mijn yorkshireterrier maar ik ben er nog niet uit hoe ik nou het best de haren tussen zijn voetkussentjes korter kan maken. Bij zulke kleine voetjes is het een heel
gepriegel om met de schaar tussen de kussentjes te gaan knippen. Bovendien ben ik bang dat
ik een keer in zijn teentjes knip.Zijn er tips?

Ligt van hond tot hond, Lotje loopt al 12 jaar zo rond en het hindert haar niets. Zelfs niet toen ze nog agility deed.(Een van diegene die reageerden liet het haar daar groeien.. liever niet doen; dat hindert de hond als die haren te lang worden)

Die heb ik ook, maar gebruik ik nooit. Scheert veel te kort voor tussen de tenen/voetzooltjes. Dan krijg je irritatie.patricia schreef:
http://www.dursydog.nl/product/293/421/ ... er/216001/" onclick="window.open(this.href);return false;