Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groepen met honden niet meer welkom bij Kiosk soestduinen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Re: Groepen met honden niet meer welkom bij Kiosk soestduinen

Ongelezen bericht door Ariane »

Eline* schreef: Dan komt er geen hond.
:smile:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Las op het BHF dat ze dan niet meer willen omdat de grote groepen vaak hun eigen eten en drinken mee nemen en te weinig consumties gebruiken. Hadden ze beter consumptie verplicht op het terras erbij kunnen zetten. Dan kun je kiezen, of op terras met consumptie, dan verdienen ze tenminste eraan, of je gaat aan de andere tafel verderop zitten met je eigen spul. Deze reden van hun snap ik wel, maar als ik met een grote groep ben en wel wat wil eten en drinken van hun mag ik dan wel of niet op terras? Het is gewoon niet duidelijk. Ze moeten de keuze aan de mensen zelf over laten, willen ze niets bestellen, dan aan picknictafel, ga je op terras moet je bestellen.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

bouvierpoedel schreef:Ach kom op.
Leef jezelf in in die ondernemer.
En zoals gezegt leest hij mee hier.
Lees het topic eens door wat er word gescheven over hem/zaak/omzet/beleid.
Vind je het dan nog vreemd om retour mail te krijgen die jullie niet leuk vinden.??
Het is altijd een gunst geweest dat honden werden toegelaten en niet een recht.
En niet leuk om daar niet meer welkom te zijn binnen en op terras.
Maar er is een oplossing van picknik tafels.
Dus niet helemaal ongewenst.
Ga dan een paar mensen bij elkaar zetten die een persoonlijk gesprek willen aangaan om iets structueel tot stand te brengen met de eigenaar.
Heb je gelijk een andere en betere insteek dan het lullen om het lullen wat mij nu verweten word.

.
Als ik die ondernemer was die dit las, zou ik me even flink achter de oren krabben en me afvragen of ik het niet beter anders had kunnen doen.
De klant is koning, of je het leuk vind of niet. Als je besluit je beleid te wijzigen is dat uiteraard geheel aan jou, maar je kan je klanten daar ook tijdig over informeren, toch? Van bijzonder gastvrij naar ''ga maar aan die picknicktafels zitten, verder ben je niet welkom op het terras'' is nogal een omslag.

Het maakt niet zoveel uit of hij honden wel of niet wil toestaan. Het is de manier waarop.

Mailtjes met ''rare reactie'' als titel zijn derhalve absoluut uit den boze. Een ondernemer met hart voor zijn eigen zaak verlaagd zich niet tot dergelijke stommiteiten, al zou een heel forum zijn tent voor rotte vis uitmaken.
En dat gebeurd hier niet eens; mensen zijn slechts boos en verbaasd dat zij plotseling niet meer welkom zijn en dan OOK nog een onbeschoft mailtje krijgen als ze om opheldering vragen. En dat is terecht.

Die picknicktafeltjes klinkt leuk, maar dat is natuurlijk wel een hele schrale pleister op de wonde. Daarmee krijg je je klanten niet terug.

Daarnaast begrijp ik jou persoonlijke frustratie hiermee niet.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Zoek stok! schreef:@ smoekie. Dat hondenbezitters nauwelijks iets zouden bestellen, klopt niet. Ik kan me nog de grote wandelingen van het hondenforum daar herinneren. Dan wordt er behoorlijk wat te eten besteld: patat, tosti's, ijsjes etc.
Daarom zeg ik ook als ik om me heen kijk wat men "gemiddeld" besteld is dat mijn inziens ontzettend weinig. Dus vandaar dat ik mijn twijfels zet of zij idd 85% van de totale omzet zouden beslaan. Daarbij heb ik vaak genoeg gezien hoe men op het terras een flesje water uit de tas haalde en dat dronk ipv een bakkie koffie of wat dan ook te bestellen. :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb er gewoon al iets op tegen, ook zonder hond bij me, dat een restauranteigenaar even voor mij gaat bepalen waar ik kom te zitten. Dat maak ik verdorie nog wel zelf uit. :pffff:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

christo schreef:Ik heb er gewoon al iets op tegen, ook zonder hond bij me, dat een restauranteigenaar even voor mij gaat bepalen waar ik kom te zitten. Dat maak ik verdorie nog wel zelf uit. :pffff:
Jij sjouwt toch altijd je eigen tuinstoel overal mee naartoe dacht ik? :mrgreen:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

smoekie schreef:
Zoek stok! schreef:@ smoekie. Dat hondenbezitters nauwelijks iets zouden bestellen, klopt niet. Ik kan me nog de grote wandelingen van het hondenforum daar herinneren. Dan wordt er behoorlijk wat te eten besteld: patat, tosti's, ijsjes etc.
Daarom zeg ik ook als ik om me heen kijk wat men "gemiddeld" besteld is dat mijn inziens ontzettend weinig. Dus vandaar dat ik mijn twijfels zet of zij idd 85% van de totale omzet zouden beslaan. Daarbij heb ik vaak genoeg gezien hoe men op het terras een flesje water uit de tas haalde en dat dronk ipv een bakkie koffie of wat dan ook te bestellen. :19:
Ja je hebt ze er tussen zitten, net zo goed mensen met als zonder hond hoor en dat zou ik als ondernemer ook irritante vinden, maar had ik simpelweg al jaren geleden een bordje "consumptie verplicht" opgehangen.
Ik denk gewoon dat de "mooi weer mensen" (al dan niet met of zonder kinderen) erover gezeurd hebben en de kiosk eigenaar gezwicht is. En de achteraf banken om toch niet helemaal de klandizie te verliezen misschien, snijdt het mes aan 2 kanten, dacht hij.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ariane schreef:
christo schreef:Ik heb er gewoon al iets op tegen, ook zonder hond bij me, dat een restauranteigenaar even voor mij gaat bepalen waar ik kom te zitten. Dat maak ik verdorie nog wel zelf uit. :pffff:
Jij sjouwt toch altijd je eigen tuinstoel overal mee naartoe dacht ik? :mrgreen:
Ik ben in staat om desnoods mijn eten staand te nuttigen. :klaar: :mrgreen:

Nee hoor, maar als je met z'n tweeën naar een leuk restaurant gaat en het is niet al te druk, en de ober staat erop om je aan een krap iel tweepersoonstafeltje te zetten waar je amper je bord kwijt kunt, dan is het kiezen of delen, of ik eet hier en aan één van de drie vierpersoonstafels die hier leeg staan, of ik eet bij je concurrent. :pffff:
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

smoekie schreef:
Ook wij bestelden altijd van alles na een wandeling dan hebben we best trek in iets te eten en te drinken.
Er was weinig meer keuze dan patat, snacks en ijs. Maar als je nu een broodje of pannekoek had kunnen nuttigen hadden we dat ook zeker gedaan. Helaas was dit er voorheen nooit, het was een hokje van 3 bij 3 ofzo en daar hadden ze alles wat ze verkochten alleen dus patat, tosti, koek en dat soort kleine dingen. WE waren al blij dat we voortaan waarschijnlijk ook iets meer keuze zouden hebben als dat nieuwe grote gebouw er zou staan maar helaas mogen onze honden dan niet meer mee. Dus gaan wij ook niet. We gaan voortaan wel op de picknickbank zitten met eigen consumpties
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

smoekie schreef:Daarbij heb ik vaak genoeg gezien hoe men op het terras een flesje water uit de tas haalde en dat dronk ipv een bakkie koffie of wat dan ook te bestellen. :19:

Het valt mij juist altijd op dat het vooral ouders met kinderen zijn die een hele supermarkt meeslepen. Van luiers tot flesjes appelsap, belegde broodjes, mueslirepen, bananen en ander vreetspul. Dat kan ook makkelijk, want alles gaat mee in de kinderwagen/buggy.
Mensen met honden sjouwen dat allemaal niet mee hoor, die kopen wel wat.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
smoekie
Zeer actief

yuki schreef:
smoekie schreef:
Ja je hebt ze er tussen zitten, net zo goed mensen met als zonder hond hoor en dat zou ik als ondernemer ook irritante vinden, maar had ik simpelweg al jaren geleden een bordje "consumptie verplicht" opgehangen.
Ik denk gewoon dat de "mooi weer mensen" (al dan niet met of zonder kinderen) erover gezeurd hebben en de kiosk eigenaar gezwicht is. En de achteraf banken om toch niet helemaal de klandizie te verliezen misschien, snijdt het mes aan 2 kanten, dacht hij.

Heb je gelijk in hoor, maar doorgaans en daar ook volgens mij, is het ook verplicht als je op het terras of binnen gaat zitten een consumptie te nemen. Misschien is het allemaal wel "verkeerd" opgevat en zit men nu over dingen te speculeren terwijl het een heel andere reden heeft

Ik kan me zoals ik al eerder zei niet voorstellen dat als wij daar willen gaan zitten met Nell we verzocht zouden worden aan de picknick tafels plaats te nemen. Wel kan ik me dat voorstellen als je met een wat grotere groep bent en dus ook met meerdere honden tegelijk. Lijkt mij persoonlijk ook niet te veel gevraagd.

Maar en ook dat zei ik al eerder, denk dat het voor iedereen die daar graag wandelt en daar graag ging zitten het beste zou zijn het aan de eigenaar persoonlijk te vragen. Dat gaat volgens mij toch altijd beter dan via via (zoals hier op het HF) en of via mail waarvan je niet weet of de eigenaren zelf antwoord geven of iemand anders en of de (als dat idd zo is) wat minder vriendelijke reacties terug niet voortkomen uit het feit zoals ik begrepen heb dat ze hier meelezen.

Want hoe je het went of keert. Ik sta er wel van te kijken dat mensen hier denken te weten hoe en waaruit hij zijn omzet haalt :scratch: Laat een ondernemer zelf bepalen hoe hij zijn toko runt. Je kunt hoogstens vragen of het nog toegestaan is met je hond daar te komen. En dan zal je van hem of haar zelf wel horen of het binnen idd inmiddels niet meer mag en of je wel op het terras plaats mag nemen al dan niet met een grotere groep of dat je dan idd verplicht bent aan de picknick tafels te gaan zitten. :19:

Tis natuurlijk wel heel makkelijk om gelijk volledig met 1-2 personen mee te gaan in het een of ander zonder het zelf te hebben meegemaakt of te hebben gevraagd. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

tekkel schreef:Het valt mij juist altijd op dat het vooral ouders met kinderen zijn die een hele supermarkt meeslepen. Van luiers tot flesjes appelsap, belegde broodjes, mueslirepen, bananen en ander vreetspul. Dat kan ook makkelijk, want alles gaat mee in de kinderwagen/buggy.
Nou inderdaad. Als wij 20 km gaan hobbelen dan is het enige wat meegaat een flesje water voor de honden. En die vullen we dan meestal weer aan bij het koffie kopje onderweg, waar wij zelf altijd wat te eten en te drinken nuttigen.
Overigens lopen wij toch heel regelmatig, door heel Nederland, en ik kan me echt niet heugen dat we ergens (zelfs buiten!) niet welkom waren. Het lijkt me bij dat enorme losloopgebied ook niet een heel handige zet. Nu moeten ze het hebben van weekenden en schoolvakanties denk ik :19:
smoekie
Zeer actief

tekkel schreef:
smoekie schreef:Daarbij heb ik vaak genoeg gezien hoe men op het terras een flesje water uit de tas haalde en dat dronk ipv een bakkie koffie of wat dan ook te bestellen. :19:

Het valt mij juist altijd op dat het vooral ouders met kinderen zijn die een hele supermarkt meeslepen. Van luiers tot flesjes appelsap, belegde broodjes, mueslirepen, bananen en ander vreetspul. Dat kan ook makkelijk, want alles gaat mee in de kinderwagen/buggy.

Die zie ik alleen maar in pretparken /grote speeltuinen, en daarvan kan ik het me nog enigzins indenken. Ik ben zelf nooit een "sleper" geweest :wink: als wij weggaan halen we daar waar we zijn gewoon patat-drinken-ijs weet ik veel wat allemaal. Ben er altijd te beroerd voor geweest om het mee te slepen, en vond het ook niet nodig. Maar er zijn nou eenmaal genoeg gezinnen voor wie zo'n uitje een kostbare aangelegenheid is en zijn dan wel de entree kunnen betalen, maar het veel te veel geld is om de kinderen de hele dag door van van alles te voorzien. Cola'tje - patatje in de efteling is ook niet echt "leuk" meer. :wink: Dus in die zin weet ik precies wat je bedoelt, en geef ze daar ngo gelijk in ook.

Maar niet als we tijdens wandelingen ergens gaan zitten, of wat dan ook. En net zoals in die pretparken/speeltuinen staan er ook voor hen altijd picknicktafels waar ze met hun kinderen kunnen gaan zitten om het e.o.a. te eten/drinken als ze dat van huis uit meenemen.

Keren dat we in zandvoort zaten om maar een voorbeeldje te noemen namen de hondenmensen vaak 1 bakkie koffie waar ze zo 2 uur op teerde terwijl moeders met gezin aan de andere kant van het terras (of kijkend naar onzelf bijv.) het ene patatje-ijsje na het andere bestelde voor ze na dik 2 uur weer heengingen :wink:

Ik mag 's zomers graag naar groeneveld gaan en zie daar precies hetzelfde :19: 1 bakkie koffie (tussendoor af en toe een slokje water uit de fles uit de tas) terwijl ze zo 1,5 - 2 uur op terras blijven zitten. Maakt mij niet uit, maar sta er dan wel van te kijken als men zegt dat de hondenmensen voor 85% van de omzet zouden zorgen. Zou het me nog enigzins kunnen voorstellen als men zou zeggen dat zij voor 85% van de totale bezetting zouden zorgen. Maar dat is dan wel weer iets totaal anders :wink:
Laatst gewijzigd door smoekie op 30 mar 2010 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

smoekie schreef:
Tis natuurlijk wel heel makkelijk om gelijk volledig met 1-2 personen mee te gaan in het een of ander zonder het zelf te hebben meegemaakt of te hebben gevraagd. :wink:
Smoek, de meeste mensen die hier reageren waren er afgelopen weekend of komen er regelmatig. Alleen jij een Bouvierpoedel waarschijnlijk niet.

Je schreef dat je veel restaurants kent waar de honden niet mee mogen. Ik ken alleen de benzinepompen en de Mac Donalds waar ze niet mee mogen. Wij nemen echt heel vaak 1 of meer honden mee uit eten en hebben 1 keer (!) bij een restaurant gestaan waar het niet mocht. Dat was een pannekoekenrestaurant in Strijen. Verder van goedkope eetcafé's tot sterrenrestaurants gewoon altijd welkom.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

smoekie schreef:Ik mag 's zomers graag naar groeneveld gaan en zie daar precies hetzelfde :19: 1 bakkie koffie (tussendoor af en toe een slokje water uit de fles uit de tas) terwijl ze zo 1,5 - 2 uur op terras blijven zitten. Maakt mij niet uit, maar sta er dan wel van te kijken als men zegt dat de hondenmensen voor 85% van de omzet zouden zorgen. Zou het me nog enigzins kunnen voorstellen als men zou zeggen dat zij voor 85% van de totale bezetting zouden zorgen. Maar dat is dan wel weer iets totaal anders :wink:
Dan kijk je toch echt scheel. De keren dat ik met een groep (of met 1 iemand) naar Groeneveld ben geweest hebben we behoorlijk gebunkerd en gedronken. In elk geval voor heel wat meer omzet gezorgd dan dat oudere echtpaar dat lekker met een dekentje over hun beentjes in het zonnetje zaten te dommelen.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

sirene schreef:
smoekie schreef:
Smoek, de meeste mensen die hier reageren waren er afgelopen weekend of komen er regelmatig. Alleen jij een Bouvierpoedel waarschijnlijk niet.

Je schreef dat je veel restaurants kent waar de honden niet mee mogen. Ik ken alleen de benzinepompen en de Mac Donalds waar ze niet mee mogen. Wij nemen echt heel vaak 1 of meer honden mee uit eten en hebben 1 keer (!) bij een restaurant gestaan waar het niet mocht. Dat was een pannekoekenrestaurant in Strijen. Verder van goedkope eetcafé's tot sterrenrestaurants gewoon altijd welkom.
Wij namen Yuk ook vaak mee. In de mac in onze stad was hij dacht ik welkom (kwam er niet vaak) en bij La Place (grenzend aan ons stadsbos) ook. Op de zitplekken althans, niet bij het zelfbedienings eet gedeelte.

In dit geval waren groepen met hondenmensen hier altijd zeer welkom en nu een heel stuk minder. Dat is anders dan dat het nooit zo was.

De leukste ervaringen hebben wij in Oostenrijk gehad in een restaurant waar we altijd kwamen. Nadat we de goedbedoelde weisswurst vriendelijk doch dringend hadden geweigerd, omdat hij op een dieet van vis zat, kwam er een gegrilde vis uit de keuken met compliment van de eigenaar :engel:
Toen hij eens een keer even in het appartement was gebleven, werd door de ober teleurgesteld gevraagd waar onze "Faltenhund"was :ok:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

smoekie schreef: Maar en ook dat zei ik al eerder, denk dat het voor iedereen die daar graag wandelt en daar graag ging zitten het beste zou zijn het aan de eigenaar persoonlijk te vragen. Dat gaat volgens mij toch altijd beter dan via via (zoals hier op het HF) en of via mail waarvan je niet weet of de eigenaren zelf antwoord geven of iemand anders en of de (als dat idd zo is) wat minder vriendelijke reacties terug niet voortkomen uit het feit zoals ik begrepen heb dat ze hier meelezen.

Want hoe je het went of keert. Ik sta er wel van te kijken dat mensen hier denken te weten hoe en waaruit hij zijn omzet haalt :scratch: Laat een ondernemer zelf bepalen hoe hij zijn toko runt. Je kunt hoogstens vragen of het nog toegestaan is met je hond daar te komen. En dan zal je van hem of haar zelf wel horen of het binnen idd inmiddels niet meer mag en of je wel op het terras plaats mag nemen al dan niet met een grotere groep of dat je dan idd verplicht bent aan de picknick tafels te gaan zitten. :19:

De reacties die wij kregen naar aanleiding van een normale vraag waarom de hondengroepen niet meer welkom waren, kwamen van de eigenaren zelf. "het beleid is veranderd" dat was het antwoord. En voortaan zijn we welkom op de picknickbanken (die waarschijnlijk daar door de gemeente zijn geplaatst en waarschijnlijk helemaal niet van hun zijn)
smoekie
Zeer actief

sirene schreef:
smoekie schreef:

Nou, als ik goed gelezen heb, zijn er 4 geweest waarbij 1 iemand met 6 honden (linda) niet weggestuurd is?

Van Irene (ts) kom ik niet zo heel goed wijs uit omdat ik begrepen heb dat zij met een grote groep daar kwam met 15 honden terwijl het zo te lezen aardig druk was. Ze konden niet op de bankjes eromheen zitten omdat het vol was omdat daar allemaal moeders met kinderen zaten. En ze zegt weg te zijn gegaan omdat ze nergens konden zitten. Uit alles maak ik op dat het er gewoon “druk” was. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat mensen op de bankjes en aan de picknicktafels gaan zitten zodat het terras leeg blijft omdat zij geen drankjes willen bestellen of wat dan ook. Want dat is wat ze later zegt. (dat het terras zeker niet vol zou hebben gezeten, maar alles daaromheen de bankjes en tafels dus wel)

Ik kan me ergens nog wel indenken dat haar reactie ook niet “super” is geweest en de eigenaren zich misschien ook wel wat in de zak gescheten voelden. Waarom? Omdat ik me kan voorstellen als het zo druk is als zij in begin zegt (bankjes en picknicktafels waren vol) zij gewoonweg de ruimte niet hadden om een groep met 15 honden op het terras te laten zitten en ze nu niet meer “binnen” mogen. En ze daarom naar de andere bankjes worden gewezen :19: Ik ben dan wel benieuwd op welke toon zij gezegd heeft dat ze nu een hoop inkomsten mis gaan lopen. Dus ja, goed en wel beschouwd hebben we het dan over 3 ervaringen waarbij ik me van Irene toch wel het beste kan voorstellen dat zij als grote groep terwijl het zo druk is naar een andere plek worden gewezen, en als de andere 2 (Yvette-Jippie) er zijn geweest (beide met 6 honden) terwijl het nog aardig druk was en eigenlijk geen plek, kan ik me ook bij hen wel het een en ander voorstellen.

Voor wat betreft die restaurants, laat ik het zo zeggen. Ik weet niet of er geen honden toegelaten zouden worden. Ik heb het in ieder geval nooit meegemaakt. Ik kan dus niet zeggen dat ik een bord heb gezien met “verboden voor honden” maar ja, ik kijk daarin gewoon naar mezelf en zou Nell gewoon nooit meenemen naar een restaurant juist omdat ik het zelf ook niet echt fris vind. Zeker niet in regenachtige dagen en al helemaal niet als je met langharige loopt. Dat heb ik tot nog toe alleen maar in zandvoort e.d. meegemaakt en ja ook met wat mindere dagen en de geur die daarbij meekwam was ik ook niet echt van gecharmeerd, dus wat dat betreft zal het dan misschien wel te maken hebben in wat voor soort restaurant je eet.

In lage vuursche mogen de honden ook gewoon naar binnen, maar daar zitten wij eigenlijk altijd buiten of overdekt (en dus buiten :wink: ) dan heb je daar als het wat miezerig weer is ook geen last van. Hoe dan ook, zelf zou ik niet snel kiezen voor een restaurant waarvan ik weet dat daar veel honden binnen zitten en ja voor wat betreft hier. Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt en dat het ook afhankelijk zal zijn van hoeveel “plek” er op het terras is.
Marion. schreef:
smoekie schreef:Ik mag 's zomers graag naar groeneveld gaan en zie daar precies hetzelfde :19: 1 bakkie koffie (tussendoor af en toe een slokje water uit de fles uit de tas) terwijl ze zo 1,5 - 2 uur op terras blijven zitten. Maakt mij niet uit, maar sta er dan wel van te kijken als men zegt dat de hondenmensen voor 85% van de omzet zouden zorgen. Zou het me nog enigzins kunnen voorstellen als men zou zeggen dat zij voor 85% van de totale bezetting zouden zorgen. Maar dat is dan wel weer iets totaal anders :wink:
Dan kijk je toch echt scheel. De keren dat ik met een groep (of met 1 iemand) naar Groeneveld ben geweest hebben we behoorlijk gebunkerd en gedronken. In elk geval voor heel wat meer omzet gezorgd dan dat oudere echtpaar dat lekker met een dekentje over hun beentjes in het zonnetje zaten te dommelen.

Want ik heb gezegd dat “alle” hondeneigenaren weinig bestellen? :19: Beter lezen Marion of sta jij model voor alle hondeneigenaren die tijdens een wandeling gaan zitten :smile:

Ik zeg wat ik zie en meemaak. Niks meer, niks minder hoor. Dus een iets gematigder antwoord zonder mij direct als “bijziend” te bestempelen zou je sieren :F:
smoekie
Zeer actief

Irene schreef:
smoekie schreef: Maar en ook dat zei ik al eerder, denk dat het voor iedereen die daar graag wandelt en daar graag ging zitten het beste zou zijn het aan de eigenaar persoonlijk te vragen. Dat gaat volgens mij toch altijd beter dan via via (zoals hier op het HF) en of via mail waarvan je niet weet of de eigenaren zelf antwoord geven of iemand anders en of de (als dat idd zo is) wat minder vriendelijke reacties terug niet voortkomen uit het feit zoals ik begrepen heb dat ze hier meelezen.

De reacties die wij kregen naar aanleiding van een normale vraag waarom de hondengroepen niet meer welkom waren, kwamen van de eigenaren zelf. "het beleid is veranderd" dat was het antwoord. En voortaan zijn we welkom op de picknickbanken (die waarschijnlijk daar door de gemeente zijn geplaatst en waarschijnlijk helemaal niet van hun zijn)
Alleen maar "het beleid is veranderd" ? Niks meer?
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Nee helaas niet. Ze hebben een nieuw gebouw en daar horen nieuwe regels bij en dat was het.
Geen verdere uitleg hoe en waarom
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Pfff wat vragen sommige mensen toch weer veel ruimte. :roll:

Even voor de liefhebbers,
bij de Mac bij Beuningen mag de hond wel mee naar binnen hoor,
ze hebben ook waterbakken voor ze staan. :ok:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Moyodo schreef:Las op het BHF dat ze dan niet meer willen omdat de grote groepen vaak hun eigen eten en drinken mee nemen en te weinig consumties gebruiken. Hadden ze beter consumptie verplicht op het terras erbij kunnen zetten. Dan kun je kiezen, of op terras met consumptie, dan verdienen ze tenminste eraan, of je gaat aan de andere tafel verderop zitten met je eigen spul. Deze reden van hun snap ik wel, maar als ik met een grote groep ben en wel wat wil eten en drinken van hun mag ik dan wel of niet op terras? Het is gewoon niet duidelijk. Ze moeten de keuze aan de mensen zelf over laten, willen ze niets bestellen, dan aan picknictafel, ga je op terras moet je bestellen.
Je was al verplicht een consumptie te nemen. Ik heb namelijk vlak voor de verbouwing een wandeling gemaakt met een grote groep en iedereen plofte toen op het terras neer. Ik ging erbij zitten, maar had geen portemonnee bij me. Ik werd toen vriendelijk verzocht te vertrekken :(
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

sirene schreef:Je schreef dat je veel restaurants kent waar de honden niet mee mogen. Ik ken alleen de benzinepompen en de Mac Donalds waar ze niet mee mogen. Wij nemen echt heel vaak 1 of meer honden mee uit eten en hebben 1 keer (!) bij een restaurant gestaan waar het niet mocht. Dat was een pannekoekenrestaurant in Strijen. Verder van goedkope eetcafé's tot sterrenrestaurants gewoon altijd welkom.
Hier dezelfde ervaring. Ik ga regelmatig ergens lunchen met de honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

smoekie schreef:Want ik heb gezegd dat “alle” hondeneigenaren weinig bestellen? :19: Beter lezen Marion of sta jij model voor alle hondeneigenaren die tijdens een wandeling gaan zitten :smile:

Ik zeg wat ik zie en meemaak. Niks meer, niks minder hoor. Dus een iets gematigder antwoord zonder mij direct als “bijziend” te bestempelen zou je sieren :F:
Proest. En jij staat wel model voor alle kiosk-gangers? En laat ik toch maar zo gokken dat de keren dat jij bij Groeneveld of waar dan ook bent, dat dat altijd zonnige dagen zijn. En dat jij hooguit 1x per jaar zo'n groep treft die met honden aan het wandelen zijn en die met 1 kopje koffie 2 uur op een terrasje zouden zitten. Voor jouw beeldvorming: die wandelgroepen zijn daar om te wandelen met hun hond, dát is hun belangrijkste bezigheid. Een hapje en een drankje achteraf is wel leuk.

En alle keren dat die groepen er wandelen in regen, sneeuw en storm zie jij ze vast niet. Tot zover jouw ervaring.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

wat een honds beleid zeg :pffff:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik vind dat er een demonstratie moet komen. Met spandoeken en Hart van Nederland erbij. Ik stel voor om dat aanstaande donderdag te laten gebeuren.
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

haha, nou ik vind het allang best, voor mij hebben ze al afgedaan op de manier hoe ze mij een reactie hebben gestuurd. zou er geen dubbeltje meer aan willen uitgeven daar.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Rosita Compagner schreef:Ik vind dat er een demonstratie moet komen. Met spandoeken en Hart van Nederland erbij. Ik stel voor om dat aanstaande donderdag te laten gebeuren.
:oohja: zou het ?
Hahaahaha, ik zou het wel een bak vinden !
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

http://www.happerijentapperij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier hebben vorig jaar na de puppenreünie gegeten en gedronken.
Ook dichtbij de Soesterduinen en hondjes allemaal welkom!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Rosita Compagner schreef:Ik vind dat er een demonstratie moet komen. Met spandoeken en Hart van Nederland erbij. Ik stel voor om dat aanstaande donderdag te laten gebeuren.
goed zo actie :lol:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”