Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help help!

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Re: Help help!

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ik wilde niet bot over komen maar je vraagt hier om hulp....

en je krijgt reactie... en je doet er niets mee... maaar ondertussen is je pup wel al 4 dagen aan de diaree..

pup's drogen snel uit ... ook al drinken ze...

en als je zelf dan aan de haal gaat met producten die voor mensen zijn bedoelt... tjah...
(ik geef een kanarie ook geen medicijnen/producten die voor een kat zijn bedoelt... :wink: )

dan kun je deze reacties verwachten

maar iig welkom op het forum.....
en hoop dat je nog veel kan leren en lezen hier :wink:

veel plezier
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Juliee schreef:Heel erg bedankt, ik begrijp de reacties, maar ik houd ontzettend veel van m'n puppy. Hij krijgt echt alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. Ik ben constand met 'm bezig.
En alsof 't niet erg genoeg is dat hij zich niet goed voelt word ik ook nog eens uitgemaakt voor een slecht baasje, alles behalve dat.
Als je hond ziek is, ga je naar de dierenarts. Doe je dat niet, dan krijg je kritiek. Simpeler kunnen we het niet maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Juliee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Juliee »

Nogmaals vroeg ik niet om kritiek maar om hulp, en hij heeft al geen diaree meer.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Waarom vraag je om hulp als je er vervolgens niets mee doet? Dan heeft het ook geen zin om iets te vragen.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Juliee schreef:Nogmaals vroeg ik niet om kritiek maar om hulp, en hij heeft al geen diaree meer.
Wat wil je nu eigenlijk...
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Gelukkig heeft je pup geen diarree meer.
Het is moeilijk uit een mail op te maken hoe ernstig je pup eraan toe is.
Dus misschien was dit gewoon een geval van darmen van streek en dat gaat meestal wel over als je het voer aanpast.
Vind de reacties wel wat overdreven hoor .

Groetjes Rian
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Juliee schreef:Heel erg bedankt, ik begrijp de reacties, maar ik houd ontzettend veel van m'n puppy. Hij krijgt echt alle liefde en aandacht die hij nodig heeft. Ik ben constand met 'm bezig.
En alsof 't niet erg genoeg is dat hij zich niet goed voelt word ik ook nog eens uitgemaakt voor een slecht baasje, alles behalve dat.
Nou ja, ik vind het ook wel bijzonder om te lezen dat je hond zich écht echt niet lekker voelde, je hier leest dat je 't beste naar de DA kan gaan en dat dan vervolgens niet doet. Zelfs niet als je hoort dat je 'm iets giftigs hebt lopen voeren. Wat is nou de moeite van even naar de DA gaan en tenminste zeker weten dat er vakkundig naar gekeken wordt? Medische zorg hoort toch net zo goed bij bij het houden van een hond als liefde en aandacht :19: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Juliee schreef:Nogmaals vroeg ik niet om kritiek maar om hulp.
De dierenarts kan je ook helpen. :19:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Frederiek schreef:
Nou ja, ik vind het ook wel bijzonder om te lezen dat je hond zich écht echt niet lekker voelde, je hier leest dat je 't beste naar de DA kan gaan en dat dan vervolgens niet doet. Zelfs niet als je hoort dat je 'm iets giftigs hebt lopen voeren. Wat is nou de moeite van even naar de DA gaan en tenminste zeker weten dat er vakkundig naar gekeken wordt? Medische zorg hoort toch net zo goed bij bij het houden van een hond als liefde en aandacht :19: .
En dat, inderdaad.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Nee hoor, je bent echt geen slechte baas! Maar dit is een heel groot forum en sommigen kunnen soms wat hard reageren. Als je net nieuw bent kan dat soms erg bot over komen. Er zitten hier mensen met heel veel kennis en ervaring, dus je kan heel veel leren. Ik heb al 32 jaar honden en ik leer hier nog steeds nieuwe dingen :wink: Ik weet dat het moeilijk is,maar probeer door sommige "negatieve" reactie´s heen te kijken en serieuze tips op te pakken. Je weet zelf dat je goed bent voor je pup. We hebben ook wel eens anders meegemaakt hier met mensen die eigenwijs waren en niets aan wilden nemen. Die waren weer snel van het forum verdwenen. Maar helaas zijn de honden daar meestal weer de dupe van.
Maar jij bent zover ik dat kan beoordelen goed bezig met je pup. :wink:

Gaat het al weer wat beter met haar? Met pups moet je altijd wat voorzichtig zijn als ze erg aan de diarree zijn. Maar dat zal je wel weten van je buurvrouw. Zij heeft al heel wat ervaring met rottweilers, schreef je.

Nogmaals welkom op het forum en ik hoop toch dat je veel plezier hebt hier! :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Helen87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): De mooiste westpointers die er bestaan :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Helen87 »

Sommige reacties zijn misschien wel wat hard. Maar als je om hulp vraagt en er daarna niks mee doet dan is dat toch ook niet zo heel gek!

Hond ziek = dierenarts. Klaar. Geen paracetamol of roosvice of andere mensen dingen. Een dierenarts en medicatie voor dieren is er niet omdat het ook met mensen middelen kan.
Rijst met kip prima. Maar ook de dierenarts. Overigens de kip wel koken he.. beter niet bakken.

En over parvo, parvo is heel besmettelijk. Hier op Curacao is het een veel voorkomende ziekte. En in het asiel zijn er regelmatig een bups zieke pups die het allemaal hebben. Komt er een hond binnen met parvo en ze komen pas achter als hij in het puppyhok overgeeft of diarree krijgt dan is het gedaan. Wij hebben ook een pup met parvo thuis gehad, helaas is deze (na een aantal dierenarts bezoeken want hij had diarree) overleden. We mochten 3 weken geen hond in huis hebben ivm besmettingsgevaar en moesten een aantal keer cleanen met chloor. Ook buiten overal waar de pup was geweest. Onderschat het niet.
Afbeelding
De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan - Mahatma Gandhi
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ayka-Zira-Honey schreef:

(ik geef een kanarie ook geen medicijnen/producten die voor een kat zijn bedoelt... :wink: )
Nee, heel verstandig.
Dan gaat hij miauwen :ugh:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Juliee
geregistreerd lid

Bedankt voor de positieve reacties mensen.
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik het niet ruim heb, maar er wel altijd alles aan zou doen om me puppy te helpen.
Het is een hij, hij heet Butcher. Hij is echt heel erg opgeknapt en hij rent weer vrolijk en volledig happy rond.
Ik vind de reacties die ik nu nog steeds krijg een beetje overdreven, hij is toch beter?
En ik vroeg om hulp in de zin van wat kan ik tegen diaree doen, ieder mens kan zich wel bedenken dat je met een puppy die ziek is naar de DA moet, zo geldt dat t zelfde voor een mens die naar de dokter moet.
Hij was tegen alles ingent dus ik maakte me niet echt zorgen over parvo of wat dan ook.
Ik heb gister wat foto's van 'm gemaakt.

Afbeelding
De DA zei dat ze nog nooit zown gezonde puppy had gezien :)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ontzettende diarree kan ook parvo zijn en dan is je pup heel snel dood. En dat kan heel plotseling gaan. Kortom, ook ik zou (zeker bij een pup!) heel snel bij de da hebben gezeten.
En zelf medicatie toedienen (zoals paracetamol) is echt een absolute :neenee: , zeker ook omdat (en dat blijkt wel uit het feit dat je paracetamol geeft) je nog onvoldoende verstand hebt van honden.
Juliee
geregistreerd lid

Muk schreef:Ontzettende diarree kan ook parvo zijn en dan is je pup heel snel dood. En dat kan heel plotseling gaan. Kortom, ook ik zou (zeker bij een pup!) heel snel bij de da hebben gezeten.
En zelf medicatie toedienen (zoals paracetamol) is echt een absolute :neenee: , zeker ook omdat (en dat blijkt wel uit het feit dat je paracetamol geeft) je nog onvoldoende verstand hebt van honden.
De DA zelf heeft tegen mij gezegd dat een kwart stuk kinderparacetamol MAG.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Juliee schreef:
Muk schreef:Ontzettende diarree kan ook parvo zijn en dan is je pup heel snel dood. En dat kan heel plotseling gaan. Kortom, ook ik zou (zeker bij een pup!) heel snel bij de da hebben gezeten.
Wat bizar! Niet meer doen hoor, is ECHT slecht!

Enne.... niet om het een of ander, maar je hebt nu deze pup. Die verdient in elk opzicht het beste. Een paar dagen lang diarhee is gewoon te lang voor een pup. Breed of niet breed... dat had je van tevoeren meoten bedenken dat je hond ooit medische zorg nodig heeft. DAt geld moet er zijn of je had geen hond moeten nemen.
Klinkt hard he? ;-( Maar zo is het wel.

Er kan wel ik weet niet wat aan de hand zijn. Diarhee is een symptoom van iets en dat kan onschuldig zijn, maar ook heel schuldig... ingeent of niet. Dus, doe jezelf en de hond een plezier: bij dit soort dingen veel sneller naar de DA en de ontlasting laten onderzoeken.

Suzanne
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Juliee schreef:
dan zou ik maar een andere zoeken
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Paracetamol is slecht, al is h het niet altijd dodelijk: het is gewoon gif, net als chocola in feite...

http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl ... _hond.html

of

http://www.dapwalcheren.nl/faq/43/

Kies maar 's een ander DA... een die WEL weet waar het over gaat...

Suzanne
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Juliee schreef:Bedankt voor de positieve reacties mensen.
Ik zal heel eerlijk zijn dat ik het niet ruim heb, maar er wel altijd alles aan zou doen om me puppy te helpen.
Het is een hij, hij heet Butcher. Hij is echt heel erg opgeknapt en hij rent weer vrolijk en volledig happy rond.
Ik vind de reacties die ik nu nog steeds krijg een beetje overdreven, hij is toch beter?
En ik vroeg om hulp in de zin van wat kan ik tegen diaree doen, ieder mens kan zich wel bedenken dat je met een puppy die ziek is naar de DA moet, zo geldt dat t zelfde voor een mens die naar de dokter moet.
Hij was tegen alles ingent dus ik maakte me niet echt zorgen over parvo of wat dan ook.
Ik heb gister wat foto's van 'm gemaakt.

Afbeelding
De DA zei dat ze nog nooit zown gezonde puppy had gezien :)
Mooie hond :I:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Muk schreef:En zelf medicatie toedienen (zoals paracetamol) is echt een absolute :neenee: , zeker ook omdat (en dat blijkt wel uit het feit dat je paracetamol geeft) je nog onvoldoende verstand hebt van honden.
En dan te bedenken dat mij dat vroeger door mijn toenmalige dierenarts werd aangeraden :roll:
Niet dat het vaak gebeurde,maar mijn vorige hond heeft toch een aantal keren een halve paracetamol voor volwassenen gehad.Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Welkom op het forum ! :mrgreen: :mrgreen:

En hoe gaat het nou, gaat alles weer goed?
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Juliee
geregistreerd lid

Dankjewel !
Het gaat weer helemaal goed met 'm ! Hij is weer helemaal de oude.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Prachtige hond is Butcher, zeg! :I:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”