Hallo,
Wij hebben een pup van 12 weken het is een petit brabancon het lijkt sprekend op een mops,kan iemand
ons raad geven of wij voor dit ras een tuigje moeten aanschaffen of gewoon een riem.
Mvg John
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tuigje of riem
Moderator: moderatorteam
-
john1957
-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: tuigje of riem
Je kan kiezen tussen een halsband en een tuigje.. Ik ken het ras niet zo goed maar voor een mops zou ik voor een tuigje gaan. Dit omdat een mops vaak al vrij zwakke luchtwegen heeft door zijn snuit en een halsband bij verkeerde belasting of onverwachte rukken zijn nek (en luchtwegen) zeker geen goed zullen doen.
Qua riem heb je natuurlijk de keuze tussen een vaste lijn van een bepaalde lengte of een flex.
Flexi lijnen geven je hond meer ruimte, maar leren hem ook trekken. Een vaste riem is beter voor het leren netjes naast te lopen maar door de beperkte lengte moet hij ook steeds bij je in de buurt blijven. Als hij regelmatig lekker los kan lopen is dat natuurlijk geen probleem.
Veel plezier met je hondje!
Karen
Qua riem heb je natuurlijk de keuze tussen een vaste lijn van een bepaalde lengte of een flex.
Flexi lijnen geven je hond meer ruimte, maar leren hem ook trekken. Een vaste riem is beter voor het leren netjes naast te lopen maar door de beperkte lengte moet hij ook steeds bij je in de buurt blijven. Als hij regelmatig lekker los kan lopen is dat natuurlijk geen probleem.
Veel plezier met je hondje!
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: tuigje of riem
Ik zou kiezen voor een tuigje, is voor een kleinere hond toch veel prettiger en makkelijker, kan je er een flex-lijn aandoen zodat je hind iets meer ruimte heeft qua lopen of een normale lijn, dat moet jezelf weten net wat je makkelijk vind... het fijne van een tuig vind dat mochten ze een keertje trekken ze geen klap in hun nek krijgen.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer: