Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Furminator resultaten foto topic

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Re: Furminator resultaten foto topic

Ongelezen bericht door linda1985 »

Heeft die kat nog wel haren over :smile:
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

linda1985 schreef:Heeft die kat nog wel haren over :smile:
Helaas wel :ugh:
ze dwarrelen nog steeds door de kamer heen :roll:
linda1985
Zeer actief

En er is al zo'n berg vanaf gekomen
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

linda1985 schreef:Oke ik denk misschien heeft ze ooit wat gehad ofzo omdat daar weinig haar staat, maar dat heeft ze altijd gehad dus :ok:
Komt vast door de Furminator, denk dat de pruik gewoon van haar nek af komt.... :mrgreen:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb de shed stopper..
ik kon geen verschil vinden tussen die en de furminator..
ja de prijs.. :oohja:
12 euro ex verzend.
en hij werkt super.
op mijn golden..jack russel... :E:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

krullie schreef:ik heb de shed stopper..
ik kon geen verschil vinden tussen die en de furminator..
ja de prijs.. :oohja:
12 euro ex verzend.
en hij werkt super.
op mijn golden..jack russel... :E:
ja heb hem gezien voor 12,00 op een stand op de paasshow, maar ook de echte furminator en die was maar 16,95!
wat werkt dat super zeg, chico heeft heeeeel veel haren verloren, echt een verschil met een gewone borstel!
heb helaas geen foto kunnen maken maar ik denk dat de helft van zn haren er wel af zijn gekomen, hij is nu erg zacht en minder pluizig. maar wat een haar joh, daar is een naakthond jarloers op ;) ;)
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Mwah, het heeft denk ik heel erg te maken wat voor soort haar je huisdier heeft.
Bij Cento (duitse herder) kwam er wel haar af, maar niet noemenswaardig veel meer dan met het gewone herderharkje.
Voor Perry is ie een maatje te groot, maar kwam er ook niet noemenswaardig veel af.
Bij mijn paard komt er wel redelijk wat haar af maar met de hand plukken geeft nog veel meer haar, bij de schimmel van een stalgenootje echter, daar vliegt het haar eraf.

Ben zelf niet heel erg enthousiast op 3 verschillende vachten. Mikey (mechel) moet ik nog uit proberen, maar dat zal wel lange termijn worden want de furminator ligt nu op stal.
Gr. Aniek

Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Chicoahua schreef:via hondenschop vindt ik ook wel een verschil..op mp staan goedkopere.
ik heb ook geen creditcard :boos: :boos: , ken ook niemand met credit card...
misschien kan iemand hem bestellen met cc, dan maak ik het zo over naar diegene???
naja anders bestel ik hem wel via mp... chico heeft heel veel jeuk, maar kan geen vlo vinden (heb hem wel vlooiendruppels gegeven) dus ik denk dat hij last heeft van veel losse haren, vind ook regelmatig pruiken op de grond :D
Voor paypal heb je geen creditcard nodig ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tjee nu ik al die bossen haren zie denk ik... :hmmm: misschien ook wat voor mij...
Mn zus vind het een onding (is trimster) en daarom heb ik hem nooit gekocht.
Hoorde dat de vachten ervan kapot gaan is dat niet zo dan? En is de haaruitval echt minder daarna??? Als ik haar nu kam komt er ook een hoop vanaf maar gaat lekker verder met ruien...
Laatst gewijzigd door lianne05 op 08 apr 2010 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Lianne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Budkes schreef:Ik heb `m net binnen. Had hem besteld voor het paard.
Ik heb er 17 euro voor betaald inclusief verzendkosten en binnen 5 dagen thuis.
Ik ben benieuwd hoe het bij een paard werkt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

lianne05 schreef:Tjee nu ik al die bossen haren zie denk ik... :hmmm: misschien ook wat voor mij...
Hoorde dat de vachten ervan kapot gaan is dat niet zo dan? En is de haaruitval echt minder daarna??? Als ik haar nu kam komt er ook een hoop vanaf maar gaat lekker verder met ruien...
Bij Jan werkt ie super, bij Gina een stuk minder, denk dat het erg van de vacht afhangt.
En inderdaad is de rui bij Jandeman een heel stuk sneller over na een paar behandelingen met de furminator dan daarvoor toen ik nog gewoon het herderharkje gebruikte.
Oh en zn vacht is niet kapot hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

mijn trimmer zei dat ik hem beter niet kon gebruiken ivm haar afbreuk en dan kan ze later een lelijke bos haar krijgen.. ik kon beter gaan uit dunnen zei ze of plukken...

maar het ziet er wel werk zaam uit denk dat ik het is bij de herder van mijn ouders ga doen.. die zit altijd met heel veel ondervacht
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik gebruik de furminator alleen voor de losse geklitte onderwol in de broek en onderkant flanken en dan nog zo min mogelijk. Het breekt wel degelijk dekharen af en dat vind ik zonde. Voor de rest gebruik ik het vertrouwde harkje :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

alm@ schreef:Ik gebruik de furminator alleen voor de losse geklitte onderwol in de broek en onderkant flanken en dan nog zo min mogelijk. Het breekt wel degelijk dekharen af en dat vind ik zonde. Voor de rest gebruik ik het vertrouwde harkje :wink:
Grappig want juist die broek van Gina wil niet met de furminator :?
Jan heeft echt geen afgebroken dekharen hoor, maar die heeft wel een heel ander soort vacht dan Gina
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

renee-uk schreef:
alm@ schreef:Ik gebruik de furminator alleen voor de losse geklitte onderwol in de broek en onderkant flanken en dan nog zo min mogelijk. Het breekt wel degelijk dekharen af en dat vind ik zonde. Voor de rest gebruik ik het vertrouwde harkje :wink:
Grappig want juist die broek van Gina wil niet met de furminator :?
Jan heeft echt geen afgebroken dekharen hoor, maar die heeft wel een heel ander soort vacht dan Gina
Reina heeft hele dikke, vrij harde dekharen bovenop, dat breekt de furminator toch wel af. Rock heeft zachtere dekharen dus minder last van afbreken :wink:
Afbeelding
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Net effen gekeken bij op hondenschop.nl. De Furminator is pas terug verkrijgbaar vanaf 22 april ek.

Dan effen gaan checken bij Zooplus. Die beschikken over de gepatenteerde FURminator (33, 99 euro voor een 6,5 cm) én over de voor de helft goedkopere Perfect Care Furmaster (15,99 euro). Zijn beide kammen gelijkwaardig of is er wel degelijk een verschil die de meerprijs van de Furminator verantwoordt ?
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Gittje schreef:Net effen gekeken bij op hondenschop.nl. De Furminator is pas terug verkrijgbaar vanaf 22 april ek.

Dan effen gaan checken bij Zooplus. Die beschikken over de gepatenteerde FURminator (33, 99 euro voor een 6,5 cm) én over de voor de helft goedkopere Perfect Care Furmaster (15,99 euro). Zijn beide kammen gelijkwaardig of is er wel degelijk een verschil die de meerprijs van de Furminator verantwoordt ?
op ebay ben je 9.02 euro kwijt incl. verzenden voor de furminator
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je zus woont ver weg zeker? Want gewoon iedere zes weken in bad en fors uitblazen is de beste remedie. Geen overborsteling, geen afbrekend haar.

Wel frappant he, dat de meeste trimmers niet bepaald gecharmeerd zijn van dit apparaat. Misschien is het effect op de lange termijn toch wel niet je dat. Ook mijn boodschap is; wees voorzichtig en weet wat je doet als je dergelijk gereedschap hanteert.
lianne05 schreef:Tjee nu ik al die bossen haren zie denk ik... :hmmm: misschien ook wat voor mij...
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Volgens mij was die van mij maar 7 euro :engel:
Gebruik hem alleen op Nora om toch die onderwol er uit te krijgen. Het lijkt zachter te werken dan de coatking, maar dat is ook wel prettig denk ik. Op Nilo durf ik hem niet te gebruiken hoor.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

haaa mijn furminator is binnen, eerst even goed wakker worden en dan ga ik hem proberen
uiteraard met voor en na foto's
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

even een minuut of 20 bezig geweest, nog lang niet klaar dus maar ik ben nu moe

voor (zodat je kan zien dat ie niet kaal is geplukt)
Afbeelding

na
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Super ding die furminator.
Hier kunnen jullie zien hoeveel haar ik van Dex af gehaald heb.
Dex had zelf geen zin om te blijven zitten ....

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ze adviseren om de Furminator 1X per maand te gebruiken ( liever niet vaker) en je moet hem ook op een bepaalde manier gebruiken.
Je moet met de haargroei mee kammen en er heel voorzichtig overheen gaan, niet hard rossen.
Maar dat spreekt voorzich denk ik :D
Dat stond in de gebruiksaanwijzing die erbij zat.

Ik ben er tevreden over.
Wat ik wel appart vind is dat het bij de ene hond wel werkt en bij de andere hond niet.
Beike is een castraat en iemand anders die ook een castraat Stabij heeft, daar werkt het weer minder goed bij.
Voor Beike en Diezel werkt deze kam erg goed.
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

Afbeelding

Ik ben dus heel tevreden over de furminator :ok:
Ik heb ook al van trimmers gehoord dat het niet goed zou zijn maarja zij moeten hun inkomen natuurlijk wel veilig stellen, ales iedereen gaat furminaten verliezen zij veel klanten lijkt me zo.
Het mooie is dat dit ding alleen werkt als Dina ook echt in de rui in, buiten die periodes krijg ik er niks af en in de rui periode verwijderd ie mooi de onderwol.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Morgaine schreef:

Ik heb ook al van trimmers gehoord dat het niet goed zou zijn maarja zij moeten hun inkomen natuurlijk wel veilig stellen, ales iedereen gaat furminaten verliezen zij veel klanten lijkt me zo.
Ja, jammer is dit, misschien wel begrijpelijk hoor, dat jij zo denkt. Dan zal ik je in ieder geval vertellen dat mijn agenda tot eind mei vol zit en die van collega's veelal ook. Ik kán de mensen met verhaarhonden op dit moment niet eens helpen. Ik probeer ze telefonisch wel van advies te voorzien en daar hoort de aanschaf van een furminator niet bij :ok:

Je hebt in ieder geval een prachtige foto gemaakt, de vogeltjes zullen je dankbaar zijn.
linda1985
Zeer actief

Is de furminator slecht voor de vacht? Ik heb in mn trimopleiding bv geleerd dat de coatking ook alleen maar op slecht en/of foutieve vachten gebruikt mag worden, deze geeft veelal hetzelfde effect als de furminator
Afbeelding
daphneK
Actief
Mijn ras(sen): 2 langharige teckels en een leverkleurige flatcoated retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door daphneK »

Ik vind het wel grappig te lezen dat de prijzen zo ontzettend verschillen.

de ECHTE furminator is namelijk niet zo goedkoop, maar gaat wel langer mee.
de kwaliteit van de furminator via e-bay is niet zo goed, je kunt een paar keer mee kammen, en dan wordt het kammetje al steeds botter. In mijn vriendenkring hebben meerdere mensen dit via e-bay of andere webshop gedaan, en stuk voor stuk hoor ik ze steen en been klagen, over dat het de eerste paar keren prima werkt, maar daarna steeds minder wordt.

over het haar afbreuk, denk ik dat het wel mee valt, er valt niets af te breken, het wordt niet gesneden of wat dan ook.

over een paar weken krijgen wij onze pup, en ook wij zullen de furminator aanschaffen, maar dan wel de echte, want tja hier blijkt goedkoop is dan toch uiteindelijk duurkoop, en je hebt er minder lang plezier van
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

daphneK schreef:Ik vind het wel grappig te lezen dat de prijzen zo ontzettend verschillen.

de kwaliteit van de furminator via e-bay is niet zo goed, je kunt een paar keer mee kammen, en dan wordt het kammetje al steeds botter. In mijn vriendenkring hebben meerdere mensen dit via e-bay of andere webshop gedaan, en stuk voor stuk hoor ik ze steen en been klagen, over dat het de eerste paar keren prima werkt, maar daarna steeds minder wordt.

over het haar afbreuk, denk ik dat het wel mee valt, er valt niets af te breken, het wordt niet gesneden of wat dan ook.

over een paar weken krijgen wij onze pup, en ook wij zullen de furminator aanschaffen, maar dan wel de echte, want tja hier blijkt goedkoop is dan toch uiteindelijk duurkoop, en je hebt er minder lang plezier van
ik heb toch echt het idee dat mijn furminator via ebay gewoon een originele is hoor
originele verpakking, volledig dicht, en de adverteerder heeft honderden reacties gekregen op zijn advertentie waarbij er niks negatiefs bij staat over dat het niet origineel zou zijn of snel bot wordt
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

daphneK schreef:Ik vind het wel grappig te lezen dat de prijzen zo ontzettend verschillen.

Ok, een furminator moet scherp zijn maar je kunt er niet mee snijden. Vat ik jouw tekst zo goed samen?
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

xSuzannex schreef:

ik heb toch echt het idee dat mijn furminator via ebay gewoon een originele is hoor
originele verpakking, volledig dicht, en de adverteerder heeft honderden reacties gekregen op zijn advertentie waarbij er niks negatiefs bij staat over dat het niet origineel zou zijn of snel bot wordt
Precies..!
Hier hetzelfde.
Ochja: Jealousy is a bitch he ;)
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”