Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Silken Windhounds stellen zich voor
Moderator: moderatorteam
-
bon-zoiz
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Silken Windhound & Barsoi
Silken Windhounds stellen zich voor
Hallo, mijn naam is Conja Soenveld en ik ben mijn leven lang al hondengek. In 1966 zag ik het logo van de schoenenfabriek Swift en de vloeiende lijnen van die rennende Barsoi betoverden me volledig, dat was MIJN ras!
In 1992 kwam de eerste, Carina, die helaas maar 3 jaar werd (hartstilstand), gevolgd door Rostania (bijna 13), haar neef Vjertilo (bijna 11) en nu Dutchie (i.m. 6jr). In 1998 heb ik Francie Stull in Duitsland ontmoet, zij had enkele van haar Silken Windhounds bij zich. Dus toen ik in 2004 naar Amerika ging om Dutchie op te halen, heb ik Francie gevraagd om een Silken Windhound pup. Zo kwam Kristull Jasmyn at Bon Zoi'z naar Nederland. Met haar heb ik het allemaal voor het eerst gedaan: als echte windhond was ze gek op het haas, ze heeft ook haar "haas-vast" verklaring gehaald, ze sloot 2x een gehoorzaamheidscursus af met hoge punten ( 1x 3e van 20+ examenhonden, 1x 1e van 5), had veel plezier tijdens de behendigheidstraining en verwierf de titel Sloveens schoonheidskampioen omdat Slovenië als énige land te wereld het ras op nationaal niveau erkent. In 2006 was ze het onderwerp van een artikel van Alice van Kempen in de Hondenwereld. In 2007 is ze gedekt maar helaas, een klemzittende dode pup heeft haar, en de 2e pup, vergiftigd zodat ik aan het eind van de dag met lege handen stond... Ik had al geregeld dat ik 3 weken later een andere Silkenpup op zou gaan halen, nu zat Dutchie niet lang alleen. Omdat ik toch graag wilde fokken ben ik in september 2007 wéér terug naar de US gegaan en het teefje wat ik ophaalde heeft in november 2007 voor het eerste Silken Windhound nest in Nederland gezorgd, 3 reuen en 4 teven. Daarvan zijn er 4 in het land gebleven, 1 bij mij, de anderen bij vrienden. In 2009 heb ik nog eens de oversteek gewaagd en ben met een teefje teruggekomen zodat het NL bestand nu uit 8 Silken Windhounds bestaat. Allemaal hebben ze met goed gevolg hun Elementaire Gehoorzaamheids diploma gehaald (behalve de jongste, die deed het prima op puppycursus), 3 hebben laten zien dat ook zij gráág coursen en de renbaan is eveneens populair...
In 1992 kwam de eerste, Carina, die helaas maar 3 jaar werd (hartstilstand), gevolgd door Rostania (bijna 13), haar neef Vjertilo (bijna 11) en nu Dutchie (i.m. 6jr). In 1998 heb ik Francie Stull in Duitsland ontmoet, zij had enkele van haar Silken Windhounds bij zich. Dus toen ik in 2004 naar Amerika ging om Dutchie op te halen, heb ik Francie gevraagd om een Silken Windhound pup. Zo kwam Kristull Jasmyn at Bon Zoi'z naar Nederland. Met haar heb ik het allemaal voor het eerst gedaan: als echte windhond was ze gek op het haas, ze heeft ook haar "haas-vast" verklaring gehaald, ze sloot 2x een gehoorzaamheidscursus af met hoge punten ( 1x 3e van 20+ examenhonden, 1x 1e van 5), had veel plezier tijdens de behendigheidstraining en verwierf de titel Sloveens schoonheidskampioen omdat Slovenië als énige land te wereld het ras op nationaal niveau erkent. In 2006 was ze het onderwerp van een artikel van Alice van Kempen in de Hondenwereld. In 2007 is ze gedekt maar helaas, een klemzittende dode pup heeft haar, en de 2e pup, vergiftigd zodat ik aan het eind van de dag met lege handen stond... Ik had al geregeld dat ik 3 weken later een andere Silkenpup op zou gaan halen, nu zat Dutchie niet lang alleen. Omdat ik toch graag wilde fokken ben ik in september 2007 wéér terug naar de US gegaan en het teefje wat ik ophaalde heeft in november 2007 voor het eerste Silken Windhound nest in Nederland gezorgd, 3 reuen en 4 teven. Daarvan zijn er 4 in het land gebleven, 1 bij mij, de anderen bij vrienden. In 2009 heb ik nog eens de oversteek gewaagd en ben met een teefje teruggekomen zodat het NL bestand nu uit 8 Silken Windhounds bestaat. Allemaal hebben ze met goed gevolg hun Elementaire Gehoorzaamheids diploma gehaald (behalve de jongste, die deed het prima op puppycursus), 3 hebben laten zien dat ook zij gráág coursen en de renbaan is eveneens populair...
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Silken Windhounds stellen zich voor
Welkom op het forum!
Ik ben zelf ook liefhebber van windhonden. We hebben vroeger barsois gehad waar ik ook mee showde.
Veel plezier hier!
Ik ben zelf ook liefhebber van windhonden. We hebben vroeger barsois gehad waar ik ook mee showde.
Veel plezier hier!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
bon-zoiz
- nieuw lid
Bedankt Ingrid! Van welke kennel waren jouw Barsois?? Ik ben im 20 jaar lid van de NBC dus ik ken heel veel honden, van vroeger en nu...
- asani
- Zeer actief
welkom op het forum.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
bon-zoiz
- nieuw lid
Bedankt Rian, zo te zien hebben jouw RR's het net zo goed naar hun zin op het strand als mijn Silkens!
- asani
- Zeer actief
Wij wonen in Zeeland dus zijn vaak daar te vinden kunnen ze heerlijk uit hun dak gaan.
Moet wel de foto eens aanpassen want de jongste is inmiddels alweer bijna 3 jaar oud.
Moet wel de foto eens aanpassen want de jongste is inmiddels alweer bijna 3 jaar oud.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Van de kennel "v.Troybhiko" van mw. Matheeuwsen. Dus dat is al een hele tijd geledenbon-zoiz schreef:Bedankt Ingrid! Van welke kennel waren jouw Barsois?? Ik ben im 20 jaar lid van de NBC dus ik ken heel veel honden, van vroeger en nu...
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
willekebarens
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ierse wolfshond en Silken windhound
hé daar ben je dan! we zitten al op je te wachten bij het onderwerp Silken windhound, onder Hondenrassen... hopelijk werkt het nu allemaal zodat jij daar ook mee kunt praten!
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Welkom! Leuk, een echte windhondfan! 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
bon-zoiz
- nieuw lid
Ja Yvette en al zowat mijn leven lang! Hoewel andere rassen beslist hun voordelen hebben blijf ik bij de windhonden, die passen gewoon het beste bij mijn levensstijl.... Het zegt misschien wat als ik vertel met katten te zijn begonnen?
- deesjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
- Aantal honden: 3
- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
veel lees en schrijfplezier!

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010