Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor borstel?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Re: wat voor borstel?

Ongelezen bericht door Moyodo »

Ik moest op de kat van mijn buruvrouw passen en heb hem daar ook op getest. Toen ze terug kwam van vakantie had ze nog maar een halve kat....heb het haar voor haar apart gelegd zodat ze het zelf kon zien. Mijn eigen kat heeft een dikkere vacht en vind het iest minder leuk.
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik gebruik 'm ook voor kortharige katten in de trimsalon! :E:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik kan op Ebay alleen met creditkaart betalen, klopt dat?

Komt er dus op neer dat ik niet via Ebay een furminator kan kopen.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

doggy schreef:Ik kan op Ebay alleen met creditkaart betalen, klopt dat?

Komt er dus op neer dat ik niet via Ebay een furminator kan kopen.
je kunt ookPay Pal aktiveren en daarmee betalen
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Bij hondenshop.nl zijn de furminators nu in de aanbieding voor de helft van de normale prijs.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
doggy

Sita schreef:Bij hondenshop.nl zijn de furminators nu in de aanbieding voor de helft van de normale prijs.
Bedankt, ik heb een Furminator besteld.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Moyodo schreef:De Furminator lijkt op een tondeusekop, maar dan zonder mesjes, korte penne, dus als je niet drukt maar zachtjes eroverheen trekt, kom je haast niet op de huid. Hij is vrij zwaar en zo gebogen dat het eigenlijk vanzelf gaat en je niet eens hoeft te drukken.
Volgens mij heeft de Furminator wel een mesje?
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Als dat zo was dan hadden die beestjes hier al geen haar meer moeten hebben. Heb vandaag mij kater ermee gedaan en er kwam juist veel ondervacht vanaf. Als er een mes is zit dan gaat op een gegeven moment alle haar er toch af ? Dan ben je het haar alleen aan het uitdunnen net als ze bij een kapper ook wel eens doen. Een mesje is denk ik niet selectief dat het alleen de ondervacht weg scheert.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

*Evie* schreef:Op de shows verkopen ze ze ook altijd en kan je hem even testen!!

Nu heb ik geen hond met ondervacht dus tja, was voor mij niks te proberen :mrgreen:
Ik gebruik het ook voor het fransje hier hoor en die hebben ook geen ondervacht. Werkt als een trein, alleen moet je wel voorzichtig zijn. Je haalt zo de huid open als je niet oplet. De mopsen en brabancons doe ik er ook mee :cheer: :cheer: En daarna even doorkammen met een fijne kam. Voor de Griffon belge's gebruik ik een fijne kam, een pennenborstel en incidenteel een coatking voor ik ze pluk.
Afbeelding
doggy

De Furminator werkt op Diezel en Beike prima.
Zie ander topic bij Verzorging.
Daar staan ook de foto's van Beike in.

Hij is idd wel een beetje scherp, want ik heb me eraan gesneden, toen ik de kam bijna liet vallen en hem nog net op kon vangen ( ging wel heel hard hoor).
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Net effen gekeken bij op hondenschop.nl. De Furminator is pas terug verkrijgbaar vanaf 22 april ek.

Dan effen gaan checken bij Zooplus. Die beschikken over de gepatenteerde FURminator (33, 99 euro voor een 6,5 cm) én over de voor de helft goedkopere Perfect Care Furmaster (15,99 euro). Zijn beide kammen gelijkwaardig of is er wel degelijk een verschil die de meerprijs van de Furminator verantwoordt ?

Noot : dit berichtje heb ik ook geplaatst onder "Furminator resulataten Foto topic" ...
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Waarom al die vachtvernielers als je gewoon met een kam de onderwol uit je hond kunt halen ?
Ik gebruik altijd gewoon de zwarte kam fijn en dezelfde variant middel voor alle honden zoals je hier op de link kunt zien http://www.jetty.nl/shop/36-kammen__borstels/310.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat gaat prima, een ondervacht die er niet uit komt is gewoon nog niet klaar om er uit te komen !
Alleen op een verwaarloosde vacht die vol met klitten zit zal ik een coatking gebruiken om de klitten door te snijden maar anders altijd de kam, dat kost misschien wat meer moeite maar is zeker beter voor de vacht !
Sandra
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik geloof dat ik zo een trimsalon kan beginnen zoveel borstels en kammen heb ik maar ik pak eigenlijk bijna altijd de shedder, ideaal ding :ok:
Alleen voor mijn langhaar werkt die niet daar pak ik meestal een herderharkje voor.

De furminator komt er hier niet in :neenee:
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

die heb ik ook voor alle honden
jeetje wat ben ik tevreden zeg
echt een super kam
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”