Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien
Moderator: moderatorteam
- Dollie
- Actief
Vlooien
Twijfelachtig waar ik het neer moet zetten....... Dus maar voor Algemeen gekozen.
Het gaat om mijn hond Barber, een Dwerg Schnauzer van anderhalf. Sinds vorig jaar, eind v/d herfst heeft hij vlooien, ondanks dat wij maandelijks (preventief) zowel hem als onze kat ontvlooien met Advantage. Gelijk het hele huis behandeld, kussentjes, dekens en zijn mand gewassen en ontvlooit, met Advantage dus. De kat had nergens last van, wat op zich vreemd was, maar goed. Bij Barber gingen de vlooien niet weg. Procedure nogmaals herhaalt, nu Bolfo Gold ipv Advantage, hielp niks. Omdat hij eigenlijk maar een paar vlooien heeft telkens en we hoopten dat de vrieskou wel z'n werk zou doen, hebben we de twee keer (twee maand dus) daarop gewoon alleen weer Advantage gegeven, ons konijn was ernstig ziek en ik ook, dus als we nietin het ziekenhuis zaten, dan wel bij de dierenarts, hadden dus wel wat anders aan ons hoofd. Vreemd bleef wel dat Indy (konijn, niet (preventief) ontvlooit) in dezelfde ruimte leefde als Barber en Billy en zelfs in hun mand zat etc (hij liep gewoon los) geen vlooien had en ook Billy niet.
In januari de entingen, natuurlijk gevraagd, maar de dierenarts (geen fijne dierenarts, we zijn nu bij een andere, in eerste instantie vanwege het konijn, maar ook van honden leek ze niet echt verstand te hebben, waarvan wel zou ik ook niet weten) had er niet echt een verklaring of een oplossing voor. We konden proberen hem te wassen met speciaal spul. Wederom hele huis behandeld, tegelijkertijd hond gewassen, daarna hem en kat ontvlooit, wederom met Advantage. Loste wéér niks op....... Kortgeleden hebben we hem en kat ontwormt. Nu hebben we Prac-Tic gebruikt, op aanraden van de dierenartsassistente.
Konijn Indy is inmiddels overleden, maar mijn hond is nu veel buiten en ook mijn buitenkonijnen zijn nog steeds vlovrij, mijn kat ook. Er zijn nog zat andere vlooienmiddelen op de markt natuurlijk, maar om nu wéér wat te kopen en de helft weg te kunnen gooien omdat het niet werkt.. Liever niet. Heeft iemand tips??
Oh, weet niet of het uitmaakt, maar Barber wordt elke 10 weken getrimt. Zijn vacht is meestal dus netjes kort.
Het gaat om mijn hond Barber, een Dwerg Schnauzer van anderhalf. Sinds vorig jaar, eind v/d herfst heeft hij vlooien, ondanks dat wij maandelijks (preventief) zowel hem als onze kat ontvlooien met Advantage. Gelijk het hele huis behandeld, kussentjes, dekens en zijn mand gewassen en ontvlooit, met Advantage dus. De kat had nergens last van, wat op zich vreemd was, maar goed. Bij Barber gingen de vlooien niet weg. Procedure nogmaals herhaalt, nu Bolfo Gold ipv Advantage, hielp niks. Omdat hij eigenlijk maar een paar vlooien heeft telkens en we hoopten dat de vrieskou wel z'n werk zou doen, hebben we de twee keer (twee maand dus) daarop gewoon alleen weer Advantage gegeven, ons konijn was ernstig ziek en ik ook, dus als we nietin het ziekenhuis zaten, dan wel bij de dierenarts, hadden dus wel wat anders aan ons hoofd. Vreemd bleef wel dat Indy (konijn, niet (preventief) ontvlooit) in dezelfde ruimte leefde als Barber en Billy en zelfs in hun mand zat etc (hij liep gewoon los) geen vlooien had en ook Billy niet.
In januari de entingen, natuurlijk gevraagd, maar de dierenarts (geen fijne dierenarts, we zijn nu bij een andere, in eerste instantie vanwege het konijn, maar ook van honden leek ze niet echt verstand te hebben, waarvan wel zou ik ook niet weten) had er niet echt een verklaring of een oplossing voor. We konden proberen hem te wassen met speciaal spul. Wederom hele huis behandeld, tegelijkertijd hond gewassen, daarna hem en kat ontvlooit, wederom met Advantage. Loste wéér niks op....... Kortgeleden hebben we hem en kat ontwormt. Nu hebben we Prac-Tic gebruikt, op aanraden van de dierenartsassistente.
Konijn Indy is inmiddels overleden, maar mijn hond is nu veel buiten en ook mijn buitenkonijnen zijn nog steeds vlovrij, mijn kat ook. Er zijn nog zat andere vlooienmiddelen op de markt natuurlijk, maar om nu wéér wat te kopen en de helft weg te kunnen gooien omdat het niet werkt.. Liever niet. Heeft iemand tips??
Oh, weet niet of het uitmaakt, maar Barber wordt elke 10 weken getrimt. Zijn vacht is meestal dus netjes kort.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: Vlooien
Maar de vlooien die op je hond zitten, kunnen toch gewoon buiten bijvoorbeeld opgelopen zijn? Die gaan vanzelf dood als ze je hond bijten toch?

- Dollie
- Actief
Nee, dat gaan ze dus niet.. We controleren hem regelmatig, op willekeurige momenten, de vacht tussen zijn achterpoten is een stuk dunner, daar kun je er af en toe wel eentje tussen vinden. En geloof me, die zijn echt nog springlevend, onze kat kwam hier barstendsvol vlooien, gelijk ontvlooit maar zelfs enkele dagen daarna kwam je nog verdoofde vlooien tegen, dat zijn deze absoluut niet. Hij krabt en bijt ook vrij veel.
Sowieso, ik snap wel dat vlooien in huis de winter wel overleven, maar vlooien buiten toch niet? Dus deze winter kon hij ze niet buiten opgelopen hebben.. Maar hij had ze wel..
Sowieso, ik snap wel dat vlooien in huis de winter wel overleven, maar vlooien buiten toch niet? Dus deze winter kon hij ze niet buiten opgelopen hebben.. Maar hij had ze wel..
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En je gebruikt wel voor het goede gewicht? Uit je stuk haal ik ook even de ontworming aan. Wormen en vlooien gaan vaak samen. Bij smetting van vlooien ontworm ik dus ook altijd! Ook al is het minder dan 3 maanden geleden(wat ik normaliter ontworm). Verder als ik vlooien geconstateerd heb, worden de konijnen ook preventief behandeld (let op, konijnen zijn gevoelig en hebben speciale behandeling nodig, niet gewoon die van hond of kat gebruiken). Zijn er geen vlooien, dan worden de konijnen niet behandeld.
Verder ben ik vrij streng in me stofzuigbeleid. Zak gaat dan na een keer stofzuigen in een dubbelafgesloten vuilniszak weg. Dit 2 a 3 dagen na behandeling. Bij besmetting herhaal ik een behandeling na 2 weken, net zo lang tot het over is.
Alles wat gewassen kan worden, gaat op minimaal 60 graden in de wasmachine. Ik dweil in de weken zo minimaal mogelijk (en dan niet met dweil maar met wegwerp doekjes) Vlooien zijn namelijk dol op een vochtige omgeving! Na het wassen spuit ik dan nog in met omgevingsspray (en ook de dingen die niet gewassen kunnen worden)
Het kan soms even duren voor een vlooienplaag onder controle is, zeker omdat je niet alleen met de levende vlooien zit maar met vlooien in verschillende stadia van de cyclus (dus ook de eitjes e.d die nog niet actief zijn en wachten op het juiste moment van uitkomen) Soms duurt het dus maanden voor een vlooienplaag echt over is. Niet dat je hond in die tijd continue last heeft van vlooien, maar omdat je dus nog eitjes hebt die uit moeten komen.
Hopelijk kan je hier nog wat mee?
Verder ben ik vrij streng in me stofzuigbeleid. Zak gaat dan na een keer stofzuigen in een dubbelafgesloten vuilniszak weg. Dit 2 a 3 dagen na behandeling. Bij besmetting herhaal ik een behandeling na 2 weken, net zo lang tot het over is.
Alles wat gewassen kan worden, gaat op minimaal 60 graden in de wasmachine. Ik dweil in de weken zo minimaal mogelijk (en dan niet met dweil maar met wegwerp doekjes) Vlooien zijn namelijk dol op een vochtige omgeving! Na het wassen spuit ik dan nog in met omgevingsspray (en ook de dingen die niet gewassen kunnen worden)
Het kan soms even duren voor een vlooienplaag onder controle is, zeker omdat je niet alleen met de levende vlooien zit maar met vlooien in verschillende stadia van de cyclus (dus ook de eitjes e.d die nog niet actief zijn en wachten op het juiste moment van uitkomen) Soms duurt het dus maanden voor een vlooienplaag echt over is. Niet dat je hond in die tijd continue last heeft van vlooien, maar omdat je dus nog eitjes hebt die uit moeten komen.
Hopelijk kan je hier nog wat mee?

- gyanty
- Zeer actief
Maar heeft Barber niet veel contact met andere honden die ze bij zich dragen? Of jij misschien (een vlo kan namelijk 48 uur op een mens overleven en je kan ze dus bijvoorbeeld ook meenemen)

-
Fin
- Zeer actief
Zwemt je hond veel? Want dat was afgelopen zomer bij Chris het probleem.
- Dollie
- Actief
Hij heeft een hekel aan zwemmen haha.
Konijnen ontvlooi ik met Stronghold Kitten (als ze zélf vlooien hebben, wat één keer voorgekomen is dankzij onze kat) we hebben er met Indy bewust voor gekozen dat niet preventief te doen ondanks dat hij in huis woonde bij Barber, hij was op dat moment absoluut niet gezond meer (ernstige blaasproblemen, darmproblemen door de antibiotica voor de blaasproblemen, bovendien droeg hij E. cuniculi bij zich die al eens actief is geweest) en ik ben er toch geen voorstander tegen om zulke troep (gezond is het niet) te gebruiken bij een dier met zo'n zwakke weerstand als het niet nodig is. Dierenarts (zowel van de eerste kliniek als van de second opinion x'D) was het hier wel mee eens. De buitenkonijnen heb ik ook nog niet ontvlooit, maar zij hebben ook geen vlooien, dus is dat ook wel zinvol? (Ik heb nog Stronghold kitten hier liggen, kan ze zo ontvlooien..)
Barber weegt 9,5 kg, van Advantage gebruiken we tot 10 kg en van Prac-Tic was het tussen de 5,5 en 11 geloof ik, dus dat zou wel goed moeten zitten. Ontwormen doen we drie/vier keer per jaar, we hebben gelijk ontwormt toen Barber vlooien had (eind herfst dus) en kortgeleden dus ook weer. Raad je aan om nu weer te ontvlooien én ontwormen? Hoe lang het precies geleden is zou ik even na moeten zoeken, natuurlijk wel genoteerd. (Ik denk dat ik daarvoor eerst even contact met de dierenarts opneem haha, de vorige keer ontwormen eindigde in een dagje dierenarts voor de kat.. Mijn moeder heeft per ongeluk het pilletje voor de hond aan de kat gegeven toen..)
Wat bedoel je trouwens met bij besmetting herhaal ik behandeling na twee weken, dat we ze nu moeten ontvlooien en na twee weken nogmaals? En/of nogmaals het hele huis?
Konijnen ontvlooi ik met Stronghold Kitten (als ze zélf vlooien hebben, wat één keer voorgekomen is dankzij onze kat) we hebben er met Indy bewust voor gekozen dat niet preventief te doen ondanks dat hij in huis woonde bij Barber, hij was op dat moment absoluut niet gezond meer (ernstige blaasproblemen, darmproblemen door de antibiotica voor de blaasproblemen, bovendien droeg hij E. cuniculi bij zich die al eens actief is geweest) en ik ben er toch geen voorstander tegen om zulke troep (gezond is het niet) te gebruiken bij een dier met zo'n zwakke weerstand als het niet nodig is. Dierenarts (zowel van de eerste kliniek als van de second opinion x'D) was het hier wel mee eens. De buitenkonijnen heb ik ook nog niet ontvlooit, maar zij hebben ook geen vlooien, dus is dat ook wel zinvol? (Ik heb nog Stronghold kitten hier liggen, kan ze zo ontvlooien..)
Barber weegt 9,5 kg, van Advantage gebruiken we tot 10 kg en van Prac-Tic was het tussen de 5,5 en 11 geloof ik, dus dat zou wel goed moeten zitten. Ontwormen doen we drie/vier keer per jaar, we hebben gelijk ontwormt toen Barber vlooien had (eind herfst dus) en kortgeleden dus ook weer. Raad je aan om nu weer te ontvlooien én ontwormen? Hoe lang het precies geleden is zou ik even na moeten zoeken, natuurlijk wel genoteerd. (Ik denk dat ik daarvoor eerst even contact met de dierenarts opneem haha, de vorige keer ontwormen eindigde in een dagje dierenarts voor de kat.. Mijn moeder heeft per ongeluk het pilletje voor de hond aan de kat gegeven toen..)
We kregen van iemand de tip een opengeknipt pipetje (na gebruik dan hè) in de stofzuiger te doen.. Sowieso hebben we een stofzuiger zonder zak als ik me niet ergis en die gaat leeg nadat er gestofzogen is. Dweilen gebeurt hier amper maandelijks..Verder ben ik vrij streng in me stofzuigbeleid. Zak gaat dan na een keer stofzuigen in een dubbelafgesloten vuilniszak weg. Dit 2 a 3 dagen na behandeling. Bij besmetting herhaal ik een behandeling na 2 weken, net zo lang tot het over is.
Wat bedoel je trouwens met bij besmetting herhaal ik behandeling na twee weken, dat we ze nu moeten ontvlooien en na twee weken nogmaals? En/of nogmaals het hele huis?
- Dollie
- Actief
Ik heb hier wel over na gedacht, Barber komt wel eens een hond tegen bij het wandelen natuurlijk maar echt veel contact.. Nee.. Maar onze buren hebben twee hondjes en de manier waarop zij daar mee omspringen.. Laat ik daar maar niet te veel op in gaan verder, als ik het topic over waaromwel/niet fokken zo lees (heel duidelijk geschreven trouwens! Echt super!) denk ik dat de meeste mensen hier het wel met me eens zijn. In elk geval, ik zou er niet van op kijken als die beestjes vlooien hebben. Alleen worden zen iet uitgelaten dus rechtstreeks contact heeft Barber eigenlijk nooit met ze, hooguit als ze tegelijk in de achtertuin zijn,m aar er zit nog altijd een schutting tussen onze tuinen.gyanty schreef:Maar heeft Barber niet veel contact met andere honden die ze bij zich dragen? Of jij misschien (een vlo kan namelijk 48 uur op een mens overleven en je kan ze dus bijvoorbeeld ook meenemen)
Ik doe vrijwilligerswerk in een konijnenopvang, maar daar zijn voor zover ik weet ook geen vlooien. Heel veel contact met andere dieren heb ik niet, tenminste, niet regelmatig.
- gyanty
- Zeer actief
bij besmetting herhaal ik in ieder geval het pipetje na twee weken (14 dagen), dus de ontvlooing van de hond. Maar aangezien ik dan toch maar weer grondig bezig wil gaan(better safe then sorry), doe ik gewoon het hele riedeltje. Dus stofzuigen, omgevingsspray(wel eerst stofzuigen en dan pas de spray), alles wassen en bij erge besmetting gaat ook de ontworming nog een keer over. Net zo lang tot ik idee heb dat er geen levende vlo mee is en dan ga ik weer gewoon over op 4 weken (en geen dag langer). Maar waar gooi je de inhoud van stofzuiger dan in? Ik doe stofzuigerzak dus luchtdicht weg, dubbel geknoopt in zakken, er kan niks in en niks uit. En dta zo 2 a 3 dagen na behandeling. (dan weer over op normale gang van zaken). Ik zou niet het pipetje in de stofzuiger doen, maar dan na schoonmaken de omgevingsspray erin (eigenlijk zou je een poeder moeten opzuigen). Omdat het pipetje in combinatie lichaamswarmte hond werkt enzo.
En tja het kan natuurlijk dor de schutting heen die besmetting. Dan zit er niks anders op dan zelf goed te ontvlooen (en stiekem de hond van de buren ook eens in zoveel tijd met pipetje van de kruidvat behandelen ofzo (zijn niet zo duur, vandaar).
Oh ja konijnen behandel ik onder normale omstandigheden ook niet, maar bij een dergelijke besmetting zou ik wel behandelen(ook al vind je op hen geen vlooien nu). Ik heb 1 keer vroeger een vlooienbesmetting via mijn konijn waargenomen, die had er 1. Dus toch de hele boel bij deze besmetting nu wel behandelen, want anders kom je er nooit van af. Als alles over is met paar maanden, stop je gewoon weer met de konijnen. Waarschijnlijk is je hond erg lekker, maar als die dus net behandeld is, kunnen ze wel even tijdelijk bij het konijn overbruggen, die misschien minder lekker is, maar wel voldoende.
Verder zou je tijdelijk knoflook kunnen bijvoeren aan je hond. Dit maakt de hond ook onaantrekkelijker voor vlooien. Je hebt schapenvetbonbons met knoflook van volgens mij ecostyle?(kay vond ze eerst niet echt lekker, maar uiteindelijk at hij ze wel op.). Verder misschien ook nog dubbelbehandelen met vlooienanticonceptie (de hond neemt hiervoor vaak een tabletje, vlooien kunnen zich niet voortplanten). Verder zou je kunnen denken aan de pil of is het nu een pipetje? die je bij dierenarts kan krijgen (weet naam even niet) die ontvlooit, ontwormd, mijten tegen gaat en alles tegelijk dus.
En tja het kan natuurlijk dor de schutting heen die besmetting. Dan zit er niks anders op dan zelf goed te ontvlooen (en stiekem de hond van de buren ook eens in zoveel tijd met pipetje van de kruidvat behandelen ofzo (zijn niet zo duur, vandaar).
Oh ja konijnen behandel ik onder normale omstandigheden ook niet, maar bij een dergelijke besmetting zou ik wel behandelen(ook al vind je op hen geen vlooien nu). Ik heb 1 keer vroeger een vlooienbesmetting via mijn konijn waargenomen, die had er 1. Dus toch de hele boel bij deze besmetting nu wel behandelen, want anders kom je er nooit van af. Als alles over is met paar maanden, stop je gewoon weer met de konijnen. Waarschijnlijk is je hond erg lekker, maar als die dus net behandeld is, kunnen ze wel even tijdelijk bij het konijn overbruggen, die misschien minder lekker is, maar wel voldoende.
Verder zou je tijdelijk knoflook kunnen bijvoeren aan je hond. Dit maakt de hond ook onaantrekkelijker voor vlooien. Je hebt schapenvetbonbons met knoflook van volgens mij ecostyle?(kay vond ze eerst niet echt lekker, maar uiteindelijk at hij ze wel op.). Verder misschien ook nog dubbelbehandelen met vlooienanticonceptie (de hond neemt hiervoor vaak een tabletje, vlooien kunnen zich niet voortplanten). Verder zou je kunnen denken aan de pil of is het nu een pipetje? die je bij dierenarts kan krijgen (weet naam even niet) die ontvlooit, ontwormd, mijten tegen gaat en alles tegelijk dus.

- Dollie
- Actief
Goed, we hebben hem vorig weekend ontvlooit, dus dat herhalen we dan dit weekend nog een keer en dan zal ik de kamer etc ook weer doen. Op 26 maart hebben we ontwormt.
Ik denk dat Stronghold ook tegen mijt etc is? Konijnen geef je ook Stronghold bij mijt in elk geval. Zal het bij de entingen (van de konijnen) even overleggen met de dierenarts, preventief ontvlooien bij konijnen vind ik eigenlijk drie keer niks. Ze moeten dan ook uit elkaar enzo.. Maar goed, als er niks anders op zit.
Sowieso overleg ik eerst even met mijn dierenarts, we zijn er toch kind aan huis.. :') Niet vervelend bedoelt hoor, maar voor ik m'n hond knoflook ga geven. :p Bedankt voor de adviezen verder!
Ik denk dat Stronghold ook tegen mijt etc is? Konijnen geef je ook Stronghold bij mijt in elk geval. Zal het bij de entingen (van de konijnen) even overleggen met de dierenarts, preventief ontvlooien bij konijnen vind ik eigenlijk drie keer niks. Ze moeten dan ook uit elkaar enzo.. Maar goed, als er niks anders op zit.
Sowieso overleg ik eerst even met mijn dierenarts, we zijn er toch kind aan huis.. :') Niet vervelend bedoelt hoor, maar voor ik m'n hond knoflook ga geven. :p Bedankt voor de adviezen verder!
- Joera
- Zeer actief
Lijkt me ook niet echt goed om je hond zó vaak te ontvlooien?
Sowieso kan een beetje knoflook geven geen kwaad.

- Dollie
- Actief
Hoezo zo vaak? Tot nu toe hebben we hem elke vier weken behandeld. Dat doen jullie ook, mag ik toch aan nemen.
- Dollie
- Actief
Maar onze buurhonden kunnen echt de oorzaak zijn? Dan wordt het wellicht toch tijd voor een gesprekje......
Serieus, zoals die mensen met hun honden omgaan..
Serieus, zoals die mensen met hun honden omgaan..
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
5% van de aanwezige vlooien zitten op je hond.
De rest zit in de omgeving, in diverse stadia van ontwikkeling.
Daar zou ik dus eerst eens kijken.
Met ontwormen zou ik niet zo scheutig zijn.
Aan dat gif zijn al meer dan één hond overleden.
Ik ontworm nooit, tenzij ik wormen ZIE.
Zoek maar even hier naar ontwormen.
Over vlooien is ook wel een en ander te vinden, maar je trimmer zou je ook goed moeten kunnen adviseren hierin.
De rest zit in de omgeving, in diverse stadia van ontwikkeling.
Daar zou ik dus eerst eens kijken.
Met ontwormen zou ik niet zo scheutig zijn.
Aan dat gif zijn al meer dan één hond overleden.
Ik ontworm nooit, tenzij ik wormen ZIE.
Zoek maar even hier naar ontwormen.
Over vlooien is ook wel een en ander te vinden, maar je trimmer zou je ook goed moeten kunnen adviseren hierin.
- Dollie
- Actief
De laatste keer dat ik ontwormt heb (26 maart) móest het wel, mijn kat had wormen, heb ze gezien. 't Was ook wel weer tijd. Met ontwormen passen we zeker op, helemaal na het avontuurtje van laatst.. Ik had het pilletje voor Barber klaargelegt, mijn moeder zou het 's ochtends geven.. Ze was alleen vergeten wat ik precies gezegt had (Billy heeft wormen, dus Barber ook maar ontwormen dan) en heeft dus het pilletje aan de kat gegeven, bedacht zich dat gelijk daarna en stond om half acht naast m'n bed.. Alleen ze moest weg voor ik de dierenarts kon bellen. Dus nog geen uur later zit ik bijna brakend in de wachtkamer van de dierenarts omdat ik zo hard gefietst had met Billy..
Op zich geen probleem voor een gezonde 17jarige, behalve dan als je niet gezond bent hè. Ze hebben hem narcose middel gegeven om hem te laten braken. Geloof dat DA zei dat een overdosis van dat spul best voor nier en leverschade kan zorgen, zal voor een hond niet veel anders zijn. We zijn sowieso altijd voorzichtig met dat soort dingen, maar nu dus helemáál!
De trimmer had niet echt tips.. Is ook niet echt een trimmer, maar de fokker. Heeft volgens mij geen opleiding ofzo gedaan verder, trimt alleen Schnauzers.
De trimmer had niet echt tips.. Is ook niet echt een trimmer, maar de fokker. Heeft volgens mij geen opleiding ofzo gedaan verder, trimt alleen Schnauzers.
- Joera
- Zeer actief
Dollie schreef:Hoezo zo vaak? Tot nu toe hebben we hem elke vier weken behandeld. Dat doen jullie ook, mag ik toch aan nemen.
Hier reageerde ik voornamelijk op. 2 weekenden na elkaar ontvlooien?Dollie schreef:Goed, we hebben hem vorig weekend ontvlooit, dus dat herhalen we dan dit weekend nog een keer en dan zal ik de kamer etc ook weer doen. Op 26 maart hebben we ontwormt
Ik heb sowieso spul waarbij ze eens in de 12wkn moeten. En ik houd ook een winterstop met ontvlooien.

- Dollie
- Actief
Hmm.. Dat klopt technisch gezien niet helemaal inderdaad (mijn zin) ik bedoelde niet het weekend dat we net gehad hebben, maar het weekend daarvoor. 4 april. Maar dan heb je wel gelijk dat is wel heel vaak.Joera schreef:Dollie schreef:Hoezo zo vaak? Tot nu toe hebben we hem elke vier weken behandeld. Dat doen jullie ook, mag ik toch aan nemen.Hier reageerde ik voornamelijk op. 2 weekenden na elkaar ontvlooien?Dollie schreef:Goed, we hebben hem vorig weekend ontvlooit, dus dat herhalen we dan dit weekend nog een keer en dan zal ik de kamer etc ook weer doen. Op 26 maart hebben we ontwormt
Ik heb sowieso spul waarbij ze eens in de 12wkn moeten. En ik houd ook een winterstop met ontvlooien.
Normaal hebben wij ook een winterstop, maar dat zat er deze winter dus niet in, want de vlooien gingen maar niet weg.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien dan eens bij iemand vragen die er wel wat van weet?Dollie schreef:De trimmer had niet echt tips.. Is ook niet echt een trimmer, maar de fokker. Heeft volgens mij geen opleiding ofzo gedaan verder, trimt alleen Schnauzers.
Ik zei al: 5% zit op de hond.
De rest zit dus in de omgeving.
Als je niet goed ontvlooit kom je er niet af.
Zo simpel is dat.
Dus:
Eerst stofzuigen en dweilen.
Dan de omgeving goed inspuiten met anti-vlooien spray.
Deuren en ramen dicht, een paar uur weggaan.
Dan een aantal dagen NIET stofzuigen.
De hond(en) ontvlooien, de ligplaatsen schoonmaken, kleden wassen, manden soppen, enzovoorts.
Nogmaals: als je er niet afkomt ligt dat aan je methode. Je doet iets niet goed.
Het ligt niet aan het middel, echt niet.
- Dollie
- Actief
Eerst stofzuigen en dweilen.
Check..
Check..
Check..
Check.. (Fijn met een verharende kat :p)
De hond(en) ontvlooien, de ligplaatsen schoonmaken, kleden wassen, manden soppen, enzovoorts.
Hond en kat ontvlooit, ALLE plaids, kussens, kleedjes, dingetjes die in de was kunnen in de was. Mandje in de was gedaan.. Wasbaar speelgoed gewassen..
En dit hebben we dus al DRIE keer gedaan..
ALS het de omgeving is, waarom heeft mijn kat dan geen vlooien, en mijn konijn die überhaupt geen vlooienmiddel heeft gehad? (Dat is een serieuze vraag, bedoel het niet verontwaardigt ofzo hoor! Wil er graag vanaf komen, 't is wel duidelijk dat er iets fout gaat, maar de dingen die jij opnoemt zijn het gewoon niet.. Heb complete bussen van dat spul leeggespoten, ALLES gewassen dat er te wassen viel.. We hebben zelfs een nieuw kleed! (Dat omdat een konijn met ernstige blaasproblemen nogal eens ongelukjes heeft, anders was het misschien wat drastisch..))
Check..
Check..
Check..
Check.. (Fijn met een verharende kat :p)
Hond en kat ontvlooit, ALLE plaids, kussens, kleedjes, dingetjes die in de was kunnen in de was. Mandje in de was gedaan.. Wasbaar speelgoed gewassen..
En dit hebben we dus al DRIE keer gedaan..
ALS het de omgeving is, waarom heeft mijn kat dan geen vlooien, en mijn konijn die überhaupt geen vlooienmiddel heeft gehad? (Dat is een serieuze vraag, bedoel het niet verontwaardigt ofzo hoor! Wil er graag vanaf komen, 't is wel duidelijk dat er iets fout gaat, maar de dingen die jij opnoemt zijn het gewoon niet.. Heb complete bussen van dat spul leeggespoten, ALLES gewassen dat er te wassen viel.. We hebben zelfs een nieuw kleed! (Dat omdat een konijn met ernstige blaasproblemen nogal eens ongelukjes heeft, anders was het misschien wat drastisch..))
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik advies inwinnen bij een GOEDE trimmer.
- Dollie
- Actief
Zal morgen de vorige trimster even bellen.. Zij is wel 'proffesioneel', alleen heeft ze Barber destijds wel geknipt ipv geplukt..
een andere zou ik echter ook n iet weten. En de dierenarts bel ik ook even.
- Dollie
- Actief
Die trimster kon me ook niet veel meer vertellen dan het standaard riedeltje.. Ontvlooien (gebruikten we soms Frontline? Nee, al jaren niet meer) en ook het hele huis doen. Dus dat gaan we doen, vrijdag. Nog even extra spul halen voor het huis, maakt het daarin nog uit welke je neemt? We hebben tot nu toe Exil gebruikt.
-
annika163
- Zeer actief
denk je ook aan de auto mee te nemen als je die hebt?? daarnaast misschien gordijnen en vitrage?
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Zijn het wel vlooien??
Ik hoorde laatst van iemand diens hond had luizen (en die schijnen gastheerspecifiek te zijn)
Ik hoorde laatst van iemand diens hond had luizen (en die schijnen gastheerspecifiek te zijn)
En de groeten van de mannen 

- Dollie
- Actief
Da's een goeie! Auto!annika163 schreef:denk je ook aan de auto mee te nemen als je die hebt?? daarnaast misschien gordijnen en vitrage?
Aan die optie heb ik ook al gedacht, maar mijn moeder zegt dat het écht vlooien zijn. Ik zou het zelf echt niet weten. Ze lijken er op maar ik ben niet bepaald een expert.
Maar we vonden vanmiddag twee dode vlooien in zijn vacht. Hij bijt en krabt echter nog wel heel veel. We gaan straks nog even grondig kijken en als we niks (levends) vinden, dan gaan we eerst even langs de dierenarts voor we wéér het hele riedeltje herhalen. Hoewel het logisch is dat ie krabt door de vlooien, zou het natuurlijk ook zo maar kunnen dat er nog een tweede (huid)probleem is, of dat het bijten een gewoonte is geworden (tenminste, dit zie je bij konijnen wel?) of dat de huid misschien stuk/geirriteerd is ofzo, door het bijten.. Misschien dat het verstandiger is eerst andere problemen uit te sluiten als we nu echt geen vlooien meer kunnen vinden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee nooit in principe alleen als ze een vlo zouden hebben.... en dat hebben ze niet.Dollie schreef:Hoezo zo vaak? Tot nu toe hebben we hem elke vier weken behandeld. Dat doen jullie ook, mag ik toch aan nemen.
Ontwormen ook nooit of ze moeten wormen hebben....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dollie
- Actief
Dat zou eventueel wel kunnen maar dat verklaart nog niet waarom we er niet vanaf komen..
Vrijdag wordt hij weer getrimt en volgende week gaan we toch even langs de dierenarts.
Mijn moeder wil intussentijd nog een vlooienbandje proberen, ik eigenlijk niet, daar zijn we nog niet helemaal uit.
Vrijdag wordt hij weer getrimt en volgende week gaan we toch even langs de dierenarts.
Mijn moeder wil intussentijd nog een vlooienbandje proberen, ik eigenlijk niet, daar zijn we nog niet helemaal uit.