Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in de buurt van Groningen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Wandelen in de buurt van Groningen

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bij de stad Groningen achter de wijk Beijum is een stuk bos aangelegd waar je lekker met de hond kunt wandelen. Het begint bij het Spakenpad. Je hebt daar verharde paden, geen verkeer op hooguit wat fietsers na en je hebt goed overzicht. Er zijn geen drukke wegen in de buurt. Ook kunnen honden daar zwemmen en je kunt er prima een uurtje of twee wandelen. Het staat nog niet op de plattegronden die ik tot nu toe kon vinden. Het is dus een jong bos, maar het is de moeite waard, want voor honden is het erg leuk!

Mocht er iemand zin hebben een keer af te spreken, ik heb een gecastreerde reu van bijna 2. Met reuen gaat het meestal wel, maar niet altijd goed, en teefjes en pups gaan altijd prima.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Wandelen in de buurt van Groningen

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hey, dat klinkt wel gaaf! Had er nog niet van gehoord, maar dat is wel een goeie tip :ok: . Ik ben helaas wel bang dat 't met Hades en Rhodin (nog) niet helemaal lekker zal lopen, aangezien Hades wel een klein beetje stoerder begint te worden inmiddels. Maar wie weet, ooit :mrgreen:?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Frederiek schreef:Hey, dat klinkt wel gaaf! Had er nog niet van gehoord, maar dat is wel een goeie tip :ok: . Ik ben helaas wel bang dat 't met Hades en Rhodin (nog) niet helemaal lekker zal lopen, aangezien Hades wel een klein beetje stoerder begint te worden inmiddels. Maar wie weet, ooit :mrgreen:?
Wist je dat echt niet joh? :denken: Dan heb je wat gemist! :mrgreen: Maar het is als je het lopend of fietsend doet bij de Kardingebult naar achteren door de weilanden en dan naar links achter Beijum. Zo'n half uur lopen vanaf de Kardingebult denk ik. Kan niet missen en super om te wandelen. ;) Ik wil het best nog wel eens proberen met Hades en Rhodin als ze wat ouder zijn, ben bang dat het nu nog niet zo lekker gaat... Vind ik echt jammer! Had me heel gezellig geleken.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

-Gaby- schreef: Wist je dat echt niet joh? :denken: Dan heb je wat gemist! :mrgreen: Maar het is als je het lopend of fietsend doet bij de Kardingebult naar achteren door de weilanden en dan naar links achter Beijum. Zo'n half uur lopen vanaf de Kardingebult denk ik. Kan niet missen en super om te wandelen. ;) Ik wil het best nog wel eens proberen met Hades en Rhodin als ze wat ouder zijn, ben bang dat het nu nog niet zo lekker gaat... Vind ik echt jammer! Had me heel gezellig geleken.
Ik vind het ook wel echt jammer ja, stomme kerels ook altijd :tongue: . 't Klinkt wel als een hele tocht trouwens, van hier naar de Kardingebult is al wel ruim een half uur te voet. Misschien kan ik dan beter een busje pakken. Ik zal binnenkort wel eens een ontdekkingstocht gaan houden :ok:. Hades is met een balletje in 't spel tegenwoordig trouwens veel en véél minder aandachtig naar andere honden, maar goed. Het komt vast ooit een keer!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Het is ook wel een aardige tocht, maar we fietsen veel met hem en dan is het goed te doen of ik trek er een middag voor uit. ;) Volgens mij ligt het ook niet echt aan Hades, maar Rhodin heeft op de één of andere manier de pik op hem. :denken: Als we nog net wat verder zijn en ze iets meer volwassen zijn dat gaat het vast stukken beter. En als je het een keer wilt proberen, stuur dan maar een pb o.i.d.! :ok:
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ow haha zei het net in het ander topic.. maar ik zou ook wel eens in omgeving Groningen kunnen.. kom er vaak (heb er laatst ook een jaar gewoond :lol1: ) dus moeten we ff afspreken..
-Gaby-
Zeer actief

Ellen. schreef:Ow haha zei het net in het ander topic.. maar ik zou ook wel eens in omgeving Groningen kunnen.. kom er vaak (heb er laatst ook een jaar gewoond :lol1: ) dus moeten we ff afspreken..
Haha, ja dat moeten we doen! Zie het andere topic! :mrgreen:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

*schopje*
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is rustig in het noorden he? ;) Was graag komen wandelen, maar ben bang dat Kay niet goed op Rhodin gaat reageren. Vandaag gekeken hoe hij reageert op 1 jarige boerboel van vrienden, geen succes tot nu toe. Anders had het met erg leuk geleken hoor!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

gyanty schreef:Het is rustig in het noorden he? ;) Was graag komen wandelen, maar ben bang dat Kay niet goed op Rhodin gaat reageren. Vandaag gekeken hoe hij reageert op 1 jarige boerboel van vrienden, geen succes tot nu toe. Anders had het met erg leuk geleken hoor!
Haha, ja, erg rustig. Al die nuchtere noorderlingen houden niet van geteut op een forum. :mrgreen:
Ik denk niet dat Rhodin en Kay het echt goed met elkaar gaan vinden, we zullen ze er vast geen plezier mee doen. Ik merk nog steeds wel veel vooruitgang, waar Rhodin eeder de uitdaging heel graag aan ging, gaat hij ze nu steeds meer uit de weg, hij heeft in geen tijden meer gevochten. Hij loopt steeds vaker met een boog om herrieschoppers heen. Ook zendt hij beetje bij beetje meer kalmerende signalen uit en ik kan er ontzettend van genieten dat te zien.
Wel jammer, anders had ik graag eens af willen spreken. Misschien eens een keer in een groepswandeling waar een aantal teefjes mee gaan. En wie weet dat als ze wat ouder zijn, het wel gaat. :wink:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

-Gaby- schreef:
gyanty schreef:Het is rustig in het noorden he? ;) Was graag komen wandelen, maar ben bang dat Kay niet goed op Rhodin gaat reageren. Vandaag gekeken hoe hij reageert op 1 jarige boerboel van vrienden, geen succes tot nu toe. Anders had het met erg leuk geleken hoor!
Haha, ja, erg rustig. Al die nuchtere noorderlingen houden niet van geteut op een forum. :mrgreen:
Ik denk niet dat Rhodin en Kay het echt goed met elkaar gaan vinden, we zullen ze er vast geen plezier mee doen. Ik merk nog steeds wel veel vooruitgang, waar Rhodin eeder de uitdaging heel graag aan ging, gaat hij ze nu steeds meer uit de weg, hij heeft in geen tijden meer gevochten. Hij loopt steeds vaker met een boog om herrieschoppers heen. Ook zendt hij beetje bij beetje meer kalmerende signalen uit en ik kan er ontzettend van genieten dat te zien.
Wel jammer, anders had ik graag eens af willen spreken. Misschien eens een keer in een groepswandeling waar een aantal teefjes mee gaan. En wie weet dat als ze wat ouder zijn, het wel gaat. :wink:
Bij Kay is het nog heel wisselend. In de regel erg sociaal hoor, maar ben iets te weinig molosserer en groottypige honden tegen gekomen denk ik. Hij moet soms echt laten zien dat het een man is. Ik merk wel dat er soms wat gaten in zijn gedrag vallen, waardoor ik hem steeds beter door dergelijke situaties kan leiden, maar enkel 1 op 1 wandelen is misschien nog wel heel erg veel (alhoewel onbekend terrein in de regel wel wonderen doet hoor). Misschien zie ik je nog wel eens toevallig lopen in Groningen (studeer er nog)
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

gyanty schreef: Bij Kay is het nog heel wisselend. In de regel erg sociaal hoor, maar ben iets te weinig molosserer en groottypige honden tegen gekomen denk ik. Hij moet soms echt laten zien dat het een man is. Ik merk wel dat er soms wat gaten in zijn gedrag vallen, waardoor ik hem steeds beter door dergelijke situaties kan leiden, maar enkel 1 op 1 wandelen is misschien nog wel heel erg veel (alhoewel onbekend terrein in de regel wel wonderen doet hoor). Misschien zie ik je nog wel eens toevallig lopen in Groningen (studeer er nog)
Die kans is behoorlijk groot dat je ons nog een keer tegen komt, want we moeten vaak met hem de stad door om ergens te komen. ;) Waar/wat studeer je? En ik wil het best een keer proberen hoor met de twee kerels. Zetten we gewoon meteen de pas er in en dan kijken we wel hoe het gaat. Rhodin is niet echt van het molosser achtige type, hij weegt nog geen 30 kilo kwamen we van de week achter. Echt een ukkepukkie vind ik hem nu. :mrgreen:
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Uhm... durf je het aan een keer met ons... ? Zoek in de buurt van Groningen nog leuke wandelgebieden, maar vind het allemaal zo tegen vallen :cry:

Ben in het bezit van twee Shiba's. Ze kunnen beiden loslopen, maar liever niet bij wegen in de buurt (blijven jagers, als ze wat zien... dan wordt het wachten tot ze terug komen). De ene is 14 maand (teef) en de ander reu pup (9 1/2 week)
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

shibashira schreef:Uhm... durf je het aan een keer met ons... ? Zoek in de buurt van Groningen nog leuke wandelgebieden, maar vind het allemaal zo tegen vallen :cry:

Ben in het bezit van twee Shiba's. Ze kunnen beiden loslopen, maar liever niet bij wegen in de buurt (blijven jagers, als ze wat zien... dan wordt het wachten tot ze terug komen). De ene is 14 maand (teef) en de ander reu pup (9 1/2 week)
Ja hoor! Gezellig! We kunnen wel naar het aangelegde bosje achter Beijum. Daar zitten wel vogels, wat eenden, futen en zwanen, maar geen ander wild. Ook is de eerste weg een end verder op en die is ook nog relatief rustig.

Er zijn trouwens niet veel Shiba's, was jij toevallig op de puppyavond bij het dierenziekenhuis aan de Vechtstraat? Daar heb ik een black and tan reutje gezien van die leeftijd. ;)
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat was mijn Taro ;) Was jij die meid die later binnenkwam en daar ook les geeft? En leuk, dan gaan we daar een keer wandelen, zien of ze elkaar leuk vinden :P
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

shibashira schreef:Ja, dat was mijn Taro ;) Was jij die meid die later binnenkwam en daar ook les geeft? En leuk, dan gaan we daar een keer wandelen, zien of ze elkaar leuk vinden :P
Haha, ja klopt, dat was ik. ;) Ik zat bij de dierenarts voor een ander dier, maar hoorde dat de puppyavond druk aan de gang was, dus wilde nog even kijken! Leuk hondje is Taro!
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

ben je er morgenavond ook :mrgreen: ???

En laat maar weten wanneer je een keer wilt lopen.. heb er zin aan
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

shibashira schreef:ben je er morgenavond ook :mrgreen: ???

En laat maar weten wanneer je een keer wilt lopen.. heb er zin aan
Jazeker! Ik zal je even pb-en. ;)
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ben elke dag in Kardinge het is echt een heel mooi gebied om te wandelen
En de hondjes kunnen er heerlijk zwemmen met deze hitte
Afbeelding
Plaats reactie