Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oostenrijk... Hutten lopen waar aan te denken!
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Oostenrijk... Hutten lopen waar aan te denken!
Vorig jaar italie geweest maar daar was het veeeeeeels te warm voor storm. (en voor mij)
dus dit jaar gaan we naar oostenrijk.. daar is het ook wel warm maar anders warm niet zo benauwd..
en nu willen we dit jaar ook naar wat hutten gaan lopen.
we hebben dit wel is gedaan maar dat was maar een weekje en niet zulke verre hutten..
de tochten die we gaan maken zullen gemiddeld 3 heen en 3 erug zijn..
nu lopen we al best veel met ze.
en we zijn nu inmiddels begonnen met fietsen om nog meer conditie op te bouwen..
storm heeft zoals eerder genoemd snel last van warmte ik hoop dat dit in oostenrijk niet zo snel is..
anders gaan we gewoon niet zo ver lopen... we hebben vorig jaar zon koelhalsdoek gebruikt... maar ik heb het idee
dat dit niet echt helpt.. we gaan ook al vroeg in de ochtend lopen...heeft iemand anders hier nog tips voor..
we willen tussen het lopen door een uur zitten zodat ze ff kunnen uit rusten.. de heen en de terug weg en als we bij de hut zijn blijven we natuurlijjk ook een paar uur zitten om te rusten en te genieten...
op de loop dagen zal ik ze meer gaan voeren.. kan ik dit beter tussen door gaan doen bij de hut stop of gewoon avonds en ochtends meer...
roxy zal los lopen (of aan de flex indien nodig)
en storm komt deels aan een jogging riem met extension (zodat mijn vriend zijn handen vrij heeft) en mag los als er genoeg overzicht is..
heeft iemand nog tips, dingen waar ik aan moet denken
dus dit jaar gaan we naar oostenrijk.. daar is het ook wel warm maar anders warm niet zo benauwd..
en nu willen we dit jaar ook naar wat hutten gaan lopen.
we hebben dit wel is gedaan maar dat was maar een weekje en niet zulke verre hutten..
de tochten die we gaan maken zullen gemiddeld 3 heen en 3 erug zijn..
nu lopen we al best veel met ze.
en we zijn nu inmiddels begonnen met fietsen om nog meer conditie op te bouwen..
storm heeft zoals eerder genoemd snel last van warmte ik hoop dat dit in oostenrijk niet zo snel is..
anders gaan we gewoon niet zo ver lopen... we hebben vorig jaar zon koelhalsdoek gebruikt... maar ik heb het idee
dat dit niet echt helpt.. we gaan ook al vroeg in de ochtend lopen...heeft iemand anders hier nog tips voor..
we willen tussen het lopen door een uur zitten zodat ze ff kunnen uit rusten.. de heen en de terug weg en als we bij de hut zijn blijven we natuurlijjk ook een paar uur zitten om te rusten en te genieten...
op de loop dagen zal ik ze meer gaan voeren.. kan ik dit beter tussen door gaan doen bij de hut stop of gewoon avonds en ochtends meer...
roxy zal los lopen (of aan de flex indien nodig)
en storm komt deels aan een jogging riem met extension (zodat mijn vriend zijn handen vrij heeft) en mag los als er genoeg overzicht is..
heeft iemand nog tips, dingen waar ik aan moet denken
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- StormenRoxy
- Zeer actief
Re: Oostenrijk... Hutten lopen waar aan te denken!
ojha en muilkorf is standaard accessoire in de loop tas dus die hebben we ook bij ons

- Mark-Tinny
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
- Aantal honden: 2
De laatste keer dat ik in Oostenrijk was liep de temperatuur op richting een drukkende 35gr., zeker dus er voor zorgen dat er voldoende water bij handen is en dan best ook om de 30 minuutjes een drinkpauze inlassen.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
- StormenRoxy
- Zeer actief
we hebben idd altijd genoeg water bij ons.. zelf waterzak en voor de honden ook genoeg en idd water krijgen ze genoegMark-Tinny schreef:De laatste keer dat ik in Oostenrijk was liep de temperatuur op richting een drukkende 35gr., zeker dus er voor zorgen dat er voldoende water bij handen is en dan best ook om de 30 minuutjes een drinkpauze inlassen.

- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
je zegt dat je extra veel wilt gaan voeren.. dat kan wel.. maar doe dit niet NET voordat je gaat wandelen. de kans op een maagkanteling wordt dan groter.. en dat wil je niet hebben!

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn ervaring met het wandelen in de Oostenrijkse bergen is dat je door ook water voor de honden mee te nemen extra zwaar beladen bent en dat dit meestal helemaal niet nodig is, vanwege de vele beekjes, watervallen en watertjes waar je langs loopt. Waar wij altijd wandelen, daar neem ik geen apart water meer mee voor de honden.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel vast veel plezier wensen. Klinkt als een heerlijke vakantie! 
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Als je de route niet kent zou ik altijd extra water meenemen. Al verschillende keren gehad dat het erg tegenviel wat wateraanbod betreft, of dat er niet bij te komen was. Zeker als je wat hoger komt kan het erg tegenvallen. Meestal kan je bij een hut nog wat bijtanken. Ook wel eens gehad dat de hut waar we op gerekend hadden "nicht bewirtschafted" was, op die dag of net buiten het seizoen. Dus ik ben erg voor een goede voorbereiding.Mijn ervaring met het wandelen in de Oostenrijkse bergen is dat je door ook water voor de honden mee te nemen extra zwaar beladen bent en dat dit meestal helemaal niet nodig is, vanwege de vele beekjes, watervallen en watertjes waar je langs loopt. Waar wij altijd wandelen, daar neem ik geen apart water meer mee voor de honden.
Wat voeren betreft, ik weet niet wat je honden gewend zijn. Als je normaal één keer per dag voert zou ik nu de portie gewoon wat groter maken. Anders alle porties gewoon wat groter. En bij de hut en onderweg wat kleins en energierijks, schapevetblokje of zo? Ik zou ze op de loopdagen niet heel veel meer gaan geven, zou ik liever op de rustdagen doen.
Even naar de richting van de route kijken ivm de zon kan ook wel helpen, als het mogelijk is om dat te plannen. Dus beboste stukken of delen van de route aan de noordkant (schaduw van de berg zelf) liever in de middag en de kalere stukken, zuidwanden liever in de ochtend pakken.
Waar in Oostenrijk ga je lopen?
Laatst gewijzigd door falkje op 28 apr 2010 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Oostenrijk kán best warm zijn, zeker in de dalen. Heel erg warm.. Maar blijf je hoger en in de bossen is het erg aangenaam.
- StormenRoxy
- Zeer actief
we zitten zowiezo in een hoog dorpjeLéonieHonden schreef:Oostenrijk kán best warm zijn, zeker in de dalen. Heel erg warm.. Maar blijf je hoger en in de bossen is het erg aangenaam.