Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ketting-kopel handig of juist niet?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Helen87
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): De mooiste westpointers die er bestaan :-)
Contacteer:

Ketting-kopel handig of juist niet?

Ongelezen bericht door Helen87 »

Wat vinden jullie van een ketting-koppel? Is dit juist handig, je hebt weer een hand vrij. Maar hoe is het voor je hond? Ze moeten gedwongen bij elkaar blijven. Niet dat ze niet samen kunnen. Maar wat als de een rustig zijn behoefte doet en de ander een konijntje ziet die hij wel eens van dichtbij wil bekijken, ik noem maar iets.

Ervaringen?

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... jnen/27624
Afbeelding
De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan - Mahatma Gandhi
Porsche
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chinese Crested Dogs

Re: Ketting-kopel handig of juist niet?

Ongelezen bericht door Porsche »

Ik vond het echt mega onhandig... maar dat is mijn ervaring.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn ouders hebben zo'n ding in het leer voor hun 2 honden. Anders is er niet in 1 keer mee te lopen. Wij gebruiken hem eigenlijk alleen voor het kleine stukje naar het bos toe. Niet om echte wandelingen mee te maken. Daarvoor is hij prima geschikt :)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb er eentje gehad toen ik nog twee hondjes van gelijk formaat had, en ik vond het helemaal niks. Heb je honden die allebei niet snuffelen, niet willen markeren, en alleen maar meehobbelen, ja, dan lijkt het me best handig. Maar ik had toen een reutje erbij, en die wilde dus nog weleens opeens even opzij gaan lopen omdat hij iets rook. Dan werd mijn teefje er achteraan getrokken. Vond ik wat sneu :mrgreen:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb zoiets zelf gemaakt voor als ik met beiden ga fietsen. Dan is het super handig, maar met wandelen gebruik ik het niet. Dan gewoon twee jachtlijnen, anders krijg je idd de situatie die Moos schetst.

Mijn tussenstuk bestaat uit een stuk koord van 50 cm, met aan de ene kant een ring en aan de andere kant een musketon. Tessa gaat aan de riem en Luuk aan het koppelstuk. Op stukken waar ze niet los mogen, maar wel de ruimte hebben, laat ik het tussenstuk lang. Op straat gaat het kort (dubbel). Maar let wel, ik gebruik het alleen met fietsen, waarbij ze netjes naast me moeten lopen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Helen87 schreef:Wat vinden jullie van een ketting-koppel? Is dit juist handig, je hebt weer een hand vrij. Maar hoe is het voor je hond? Ze moeten gedwongen bij elkaar blijven. Niet dat ze niet samen kunnen. Maar wat als de een rustig zijn behoefte doet en de ander een konijntje ziet die hij wel eens van dichtbij wil bekijken, ik noem maar iets.

Ervaringen?

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... jnen/27624
Lijkt me niets. Ze zitten toch wel heel dicht op elkaar hiermee. Maar goed, ik heb altijd een hand vrij. Ik heb 2 jachtlijnen (van 1.20 ofzo) in 1 hand. Maar ze kunnen dus wel 2.40 uit elkaar, en dat vind ik toch wel het minimum.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Dat vind ik dus superlink !!
Stel (ik ga altijd uit van het slechtste) je honden krijgen ruzie, onderling of met een andere hond, dan kun je ze dus nooit 'even' uit elkaar halen..........
Nee, hoor doe mij maar gewoon 2 losse lijnen dat lijkt me wel zo veilig. Overigens kom ik hier op omdat hier veel meutes geshowd worden en die zitten dan ook met zijn zessen aan één lijn en als het ruzie wordt hebben zij dus een probleem. Officiëel mag het geloof ik ook niet meer maar je ziet het nog steeds.
Sandra
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

empyree schreef:Dat vind ik dus superlink !!
Stel (ik ga altijd uit van het slechtste) je honden krijgen ruzie, onderling of met een andere hond, dan kun je ze dus nooit 'even' uit elkaar halen..........
Nee, hoor doe mij maar gewoon 2 losse lijnen dat lijkt me wel zo veilig. Overigens
En dan klikken de musketonhaken van de losse lijnen in elkaar.... Laatst meegemaakt met een andere hond, wordt je ook niet vrolijk van :F:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb iets dergelijks, maar dan van leer.
Ik vind het heeeeeel makkelijk en gebruik het voor de shelties samen best regelmatig. Ze moeten er even aan wennen dat ze maximaal 1 meter uit elkaar kunnen lopen, maar dat lukt prima hoor....

Suzanne
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik gebruik ze soms,maar ik vind het helemaal niks.
Ik was zo slim om een reutje en teefje samen mee te nemen.
Simba piste lekker tegen bonita aan haha,ze moest blijven staan,want ze kon niet weg :smile:
Ook blijven ze staan en kijken van:zullen we weer en dan moet je het geluk hebben dat ze allebei gaan lopen,gaat er 1 lopen dan word de 2e meegetrokken hihi
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Ik vind het niks,als de ene hond moest poepen trok hij de andere mee ,nee 2 riemen gewoon los van elkaar :wink:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Als ik de hond van mijn zus meeneem, klik ik ze allebei aan één lange politielijn. Dan heb je toch over beide honden controle omdat de ene hond niet aan de andere hond trekt, maar aan jou. Ze lopen dan wel veel los, dus met poepen heb ik geen last. Ook wordt er niet geplast als ik ze aan de lijn heb, dat mogen ze weer doen als ze los lopen. Als ze altijd of veel aan de lijn zitten, dan neem ik twee losse lijnen.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Helen87
Vaste gebruiker
Contacteer:

mmh, ik denk dat ik ook maar voor 2 lijnen ga. Lijkt me vooral voor de honden zelf toch prettiger. :)
Afbeelding
De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan - Mahatma Gandhi
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

ja en ook voor je zelf haha
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Helen87
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nu nog de question halsband, half-check of slip. Maar daarover ben ik druk aan het sporen bij de desbetreffende onderwerpen :)

Het is wat als je vanaf Curacao naar Nederland komt met 2 honden en ze ineens echt gaat uitlaten. Hier is het hooguit een stukkie van de auto naar het strand :)
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Helen87 schreef:Nu nog de question halsband, half-check of slip. Maar daarover ben ik druk aan het sporen bij de desbetreffende onderwerpen :)

Het is wat als je vanaf Curacao naar Nederland komt met 2 honden en ze ineens echt gaat uitlaten. Hier is het hooguit een stukkie van de auto naar het strand :)
Och, ook in Nederland kan het een kwestie zijn van ff in je auto stappen, hangt er van af waar je gaat wonen.

Voor het fietsen gebruik ik een half-check, voor het wandelen een jachtlijn. Maar goed, ze lopen maar heel kort aan de riem, meesten tijds lopen ze los.

Helen87
Vaste gebruiker
Contacteer:

Haha. Ja afhakelijk van waar je woont inderdaad. Lijkt me heerlijk om met ze naar het bos te gaan! Verheug ik me echt op :ok:

Maar goed, in NL ga je ze ook uitlaten een paar keer per dag. En dat doe je hier niet. Dus daarvoor ben ik opzoek naar welke spullen mij het beste lijken! :)
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik vond het echt drama met mijn duo.
Toen de ene nog wat jonger was hobbelde die wel met de ander mee maar na een tijdje had ie zoiets van hey ik wil de andere kant op.
Waardoor een dus steeds een ander meesleurt en zo werden ze kribbig naar mekaar.

Neey hier was het dus geen succes
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ik vind ze ideaal voor kleine stukjes met 4 honden, maarja mijn honden mogen niet snuffelen en hun behoefte doen aan de lijn. We lopen altijd naar een losloopgebied waar ze dat allemaal mogen doen :mrgreen:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik gebruik het (maar dan in nylon-uitvoering) ook alleen voor aan de fiets.Dan is het wel zo handig dat ik niet met twee maar met 1 lijn in mijn hand fiets. Voor de gewone wandeling vind ik het knap onhandig..
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lijkt mij niets, te weinig bewegingsvrijheid voor de honden.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
larissa85
Actief
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa85 »

ik heb er ook een en ik vind het wel handig. mijn honden zijn even groot dus dan kan het wel en ze lopen ook samen netjes aan de lijn. het ding is vrij lang dus ze hebben voldoende bewegingsvrijheid. het is alleen dus als ze een andere hond zien. dan trekken ze wel allebei aan een hand! en zelfs als de een niet wil trekken en de ander wel, dan wordt die gewoon meegetrokken. Het is dus handig als je honden verder goed luisteren.
AfbeeldingAfbeelding
Dondersteen
Zeer actief

Is die regel(wet) er nog dat het verboden is om met 2 honden te fietsen?
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moniek B. schreef:Ik gebruik het (maar dan in nylon-uitvoering) ook alleen voor aan de fiets.Dan is het wel zo handig dat ik niet met twee maar met 1 lijn in mijn hand fiets. Voor de gewone wandeling vind ik het knap onhandig..
Hier hetzelfde. Met steppen en fietsen vind ik het erg handig. Maar dan moeten ze ook gewoon meelopen en wordt er niet gestopt om te snuffelen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Dondersteen schreef:Is die regel(wet) er nog dat het verboden is om met 2 honden te fietsen?
Geen flauw idee, nooit geweten dat die bestond trouwens. :denken:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik heb het geprobeerd maar vond het totaal niet handig, Milo loopt rustig, Jolie loopt sneller en dan trekken ze elkaar mee.

Wat ik nu heb is een verstelbare riem waar dus 2 musketonhaken aanzitten, hier zitten ze dan beiden aan vast en dan hou ik hem in het midden vast. Ze hebben allebei een meter ofzo, soms heeft Jolie meer ruimte omdat Milo vlak bij mij loopt.

Maar ik gebruik het niet voor lange stukken lopen, echt 10 min naar de bos toe en terug.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Voor korte stukjes vind ik het ideaal, maar het is zeker niet bedoeld om hele wandelingen mee te maken. Daarvoor hebben ze op deze manier toch te weinig bewegingsvrijheid vind ik.
Ik wil hem straks ook gaan gebruiken aan de fiets, maar heb dat nu nog niet geprobeerd omdat Sira daar nog te jong voor is. Volgens mij mag je officieel idd maar 1 hond naast de fiets hebben. :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ik heb er een dan van nylon, ik vind het maar niets.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Liesbeth
Zeer actief

Moniek B. schreef:
Dondersteen schreef:Is die regel(wet) er nog dat het verboden is om met 2 honden te fietsen?
Geen flauw idee, nooit geweten dat die bestond trouwens. :denken:
Ik ook niet.
Er zijn genoeg agenten die mij en het span hebben zien fietsen, maar ik ben er nog nooit op aangesproken. Waarom zouden ze ook als je ziet hoe netjes Luuk en Tessa naasr elkaar lopen. Sterker nog ik kan beter met die twee gaan fietsen dan met Tessa alleen, ze gedraagt zich naast Lukk veel beter :D .
Daarnaast, waarom mag ik wel met een hond van 70 kilo fietsen en niet met twee honden die samen net de helft wegen :19: ?
Stel dat ik een bekeuring zou krijgen, dan laat ik het wel voor komen. Maar ik denk dat de politie zelf niet eens weet of het wel of niet mag..

Dondersteen
Zeer actief

Ik zou het ook erg vinden als ze je daar voor gaan bekeuren,maar ik had het ooit eens ergens gelezen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”