Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkar achter de fiets

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Hondenkar achter de fiets

Ongelezen bericht door Sjoera »

Wie heeft er hier ervaring met een hondenfietskar?
Ik zie regelmatig mensen met hondenkarrejes achter hun fiets voorbij komen.
Nu vraag ik me af of het wel veilig in het verkeer is? En kan je hond er makkelijk uit springen? Moet er niet aan denken als dat op straat zou gebeuren.

In het begin had ik een hondenmandje achterop mijn fiets. Dacht dat het wel leuk zou zijn om met Shinji lekker te gaan fietsen. Shinji dacht daar heel anders over. Hij was ontzettend bang. En sprong eruit. Gelukkig zat hij vast, maar daardoor hing hij zichzelf bijna op :ugh:
Dus dat hondenmandje heb ik meteen weer weg gedaan.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Hondenkar achter de fiets

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon van dit forum heeft een hondenkar achter de fiets.
En er zijn er waarschijnlijk wel meer. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sjoera schreef:Wie heeft er hier ervaring met een hondenfietskar?
Nu vraag ik me af of het wel veilig in het verkeer is? En kan je hond er makkelijk uit springen? Moet er niet aan denken als dat op straat zou gebeuren.

In het begin had ik een hondenmandje achterop mijn fiets. Dacht dat het wel leuk zou zijn om met Shinji lekker te gaan fietsen. Shinji dacht daar heel anders over. Hij was ontzettend bang. En sprong eruit. Gelukkig zat hij vast, maar daardoor hing hij zichzelf bijna op :ugh:
Doe je dat met alle dingen die niet in 1x goed gaan? Misschien had je wat kunnen oefenen en trainen en zo je hond leren dat het heel leuk is?
wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wita-lap »

Ik had er ook al eens aan gedacht om een karretje te nemen, maar het lijkt me best zwaar fietsen, met drie honden erin.
Een college van mij doet het wel, maar haar hond, een soort van boomer geval, vrat meteen een gat in de voorkant, zodat zijn kop eruit stak, en toen vond ie het wel heel leuk.
Daarvoor zat hij heel erg te blaffen en te piepen, maar toen hij om zich heen kon kijken, was het goed.
Wel een heel grappig gezicht, als je ze ziet fietsen, met die kop eruit :D
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wij hebben de doggyride

buster vind het heel fijn tegen de tijd dat hij er uit wil klimmen mag hij weer gaan lopen :mrgreen:
wel heeft hij een tuig om wat vastgezet wordt dat is bij hem wel nodig
mijn vriendin fietst met haar hond gewoon los

Afbeelding
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sjoera
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Sjoera schreef:Wie heeft er hier ervaring met een hondenfietskar?

Doe je dat met alle dingen die niet in 1x goed gaan? Misschien had je wat kunnen oefenen en trainen en zo je hond leren dat het heel leuk is?
Dit gebeurde tijdens het oefenen. Shinji had er een trauma aan overgehouden. Telkens als hij dat ding zag begon hij te beven en liep met zijn staart tussen zijn benen snel weg. Het mandje had ik gekocht voor hem, om samen lekker weg te kunnen.
Waarschijnlijk dat hij zo'n fietskar wel leuk zal vinden. En nu is hij niet alleen. Dat maakt ook een verschil. Ik denk dat Taiko het geweldig zou vinden.
Afbeelding
Sjoera
Zeer actief

fenneke schreef:wij hebben de doggyride

buster vind het heel fijn tegen de tijd dat hij er uit wil klimmen mag hij weer gaan lopen :mrgreen:
wel heeft hij een tuig om wat vastgezet wordt dat is bij hem wel nodig
mijn vriendin fietst met haar hond gewoon los

Afbeelding
Wat een mooie foto! En wat heeft hij een lief koppie :I:
Kan je er ook twee honden in vast zetten?
Afbeelding
fenneke
Zeer actief

er zitten aan beide kanten een oog dus er kunnen wel 2 vast gezet maar handig lijkt mij het niet :mrgreen:

kleinere honden moeten het dan wel zijn
Fenneke en Baloe
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik heb sinds afgelopen donderdag een doggyride. Gisteren voor het eerst met Daan op pad geweest. Daan vond het eerst nog wel wat spannend en stond aan het gaas te krabben maar al snel zat hij lekker om zich heen te kijken. Ik vind het fietsen niet veel zwaarder dan zonder doggyride zolang je maar niet berg op gaat en helaas moet ik hier veel bergop. Daan heb ik niet vastzitten erin en heel veel de boodschappen passen er ook bij in. Vanaf juli moet Daan hem gaan delen met de pup, de pup ga ik wel vastzetten.
Tot nu toe ben ik er heel blij mee, vooral omdat Daan nu weer mee kan naar mijn paard ed. Het doel is nu om de zomer door te komen zonder auto.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lijkt me wel handig een karretje, maar ik wil zelf met haar naast de fiets gaan lopen!!
Voor een pup of een oudje :E:
Mijn vorige hondje kukelde ook uit het fietsmandje, gelukkig had ze een tuigje aan is wel handig :D .
Maar ze moest wel gelijk de fiets weer op, later liep ze ernaast en was ze moe dan kon ze in het mandje.
Ik vindt een Tibetaanse Terrier wel groot voor zo'n mandje??? :denken:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb er een voor Nilo. Het was even lastig want het is er eigenlijk een voor kinderen. De sluiting is dus van klittenband in plaats van een rits, die hij natuurlijk zo open kreeg. Nu zit er wel een soort gordel aan de achterwant, die kan ik vastklikken aan zijn halsband. Zo heeft hij genoeg ruimte om te gaan liggen, maar kan niet helemaal voorin komen om de kar open te maken. Ik vind hem heel handig :ok:
fenneke
Zeer actief

Lillith schreef:Lijkt me wel handig een karretje, maar ik wil zelf met haar naast de fiets gaan lopen!!
Voor een pup of een oudje :E:
het grootste gedeelte loopt buster ook mee hoor

maar wij gebruiken deze alleen in de vakanties voor langere tochten dan kan hij af en toe uitrusten en fietsen wij toch door
en als het te warm is om lang te lopen :wink:

hier bij huis gebruiken we hem nooit
Fenneke en Baloe
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb een hondenfietskar "in de aanbieding"... er passen 3 shelties in kennelijk ;-) maar zover zijn wij nooit gekomen. In de praktijk gebruik ik 'm niet al leek het me handig. Ik fiets eigenlijk niet meer ;-(

Hij is te koop en staat in Kaatsheuvel.

Suzanne
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Ik heb er eentje voor onze Lukas, vorig jaar gekocht toen-ie nog een halfwassen pup was.
Ging aanvankelijk niet van een leien dakje! Krabben en bijten in het gaas, piepen, eruit willen springen etc.. (gelukkig kan je hem met z'n tuigje vastklikken)
Ga dit deze zomer zeker voortzetten, hij is nu wat rustiger dus heb goede hoop.
Erg handig is een achteruitkijk spiegel zodat je hem tijdens het fietsen een beetje in de gaten kan houden.
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik had ook een doggyride. Mijn honden vonden het vreselijk en ik heb hem daarom weer weggedaan.

Bo raakte zo in paniek dat het niet te doen was en Kaya ging nog wel, maar die huilde de hele boel bij elkaar. Hij is er ook een keer uitgesprongen toen alle ritsen dichtzaten dus ik kan ook niet zeggen dat het hond-proof is. Je kan ze er geloof ik wel in vastzetten. Als wandelkar vonden ze het allebei overigens prima, maar achter de fiets was dus drama...
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik vind ze ideaal.
Ik heb 3 honden en ze zitten er regelmatig alle 3 in. Geen van allen heb ik ooit vast gezet in de doggyride, ook niet als pup. Ze liggen er rustig in.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb ook een doggyride. Ik gebruik hem eigenlijk niet meer, maar toen ik nog geen auto had gebruikte ik de kar dagelijks en het beviel prima.
Afbeelding
Sjoera
Zeer actief

Nog een vraag, worden die karren snel/makkelijk gejat?
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sjoera schreef:Nog een vraag, worden die karren snel/makkelijk gejat?
Tja, het kán wel natuurlijk. Gewoon een kwestie van loskoppelen. Daarom ben ik wel blij met mijn kar die eigenlijk voor kinderen is bedoelt, die is een stuk groter (en zwaarder). Ik zet hem in het bos wel op de parkeerplaats en laat hem dan achter de fiets, fiets op slot. Heb ook wel eens gedacht aan een hangslot maar dat is er nog niet van gekomen. En als we bijvoorbeeld bij iemand op bezoek gaan zorg ik dat ik de kar achterthuis mag zetten waar niemand anders bij kan.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb een doggyride. Gebruik hem eigenlijk maar weinig omdat ik hem dan de kelder uit moet sjouwen, op moet zetten enz. en dan is de auto eigenlijk toch wel makkelijker :engel: Maar ze vonden het wel heel leuk alle 3 :ok:

Ik zette hem hier wel altijd vast met een kabelslot aan mijn fiets. Ga hier het risico niet nemen :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Die van mij zit met een slotje vast aan de fiets, hij kan dus niet zomaar afgekoppeld worden. Daarnaast leg ik hem met een hangslot vast aan een paaltje als ik hem parkeer op het rozendaalse veld.
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik heb Mi-Lan het eerste jaar een paar keer per week meegenomen naar mijn werk in een doggyride. Hij zat dan vast met een tuigje. Hij vond het altijd erg leuk en zat mooi om zich heen te kijken vanuit zijn karretje :wink: Ik heb het wel opgebouwd, dus eerst kar in de tuin en af en toe koekjes erin leggen, daarna achter de fiets allemaal koekjes erin gegooid en een heel klein stukje bewegen, enz.
Nu gebruik ik hem vrijwel nooit meer, hij gaat niet meer mee naar mijn werk en als we gaan fietsen loopt hij naast de fiets.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik heb ook een doggyride. maar met 40 kg. hond in de doggyride wordt het fietsen toch wel minder aantrekkelijk :ugh:

en ik ging ermee naar het bos(je), maar daar loopt iemand waar ik het niet mee kan rooien. dus daar ga ik niet meer heen. langere stukken fietsen met 40 kg. hond zie ik niet zo zitten.ha,ha.

maar wie weet, ga ik hem deze zomer weer gebruiken. in de winter lopen we alles, maar in de zomer krijgt Buster het te snel warm. dan is een doggyride wel makkelijk :wink: en dan gaan we naar het meer fietsen,misschien. of toch met de auto :mrgreen:

hij gaat met een tuig vast aan de lussen in de kar.(met een riem).
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Yes! Vanavond de honderkar tevoorschijn gehaald en weer echt een flink stukkie gereden, (+/- 10KM), eerste keer dit jaar.
Eerst naar mn ouweluitjes, slechts 1 KM en dat ging heel goed, hij zat netjes op z'n kontje rond te kijken.
Daarna de dijk op, stukje uiterwaarden, daar ff uitgelaten en stukje gewandeld. Toen terug op huis aan, maar Lukas werd opeens erg wild in de kar, wilde er persé uit. Toen heb ik hem een stukje naast de fiets laten meelopen in z'n eigen tempo, dat ging perfect! Ben reuze trots op mn manneke.
Toen hij moe begon te worden weer de kar in gedaan, en nog ff langs vrienden in het dorp gefietst. (Zie foto)
Afbeelding
Nu weer thuis, ligt-ie heelijk in z'n mandje te pitten.
Het ging duizendmaal beter dan vorig jaar. :E:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

denk ook dat het het makkelijkste is als je het gaat aanwennen als je hondje moe is, dan merkt hij vanzelf dat hij er lekker in kan liggen.
En af en toe lekker naast de fiets en dan er weer in is mooi.. lekker afwisselend.
Als ik over een tijdje Bowie alleen heb wil ik er ook wel 1 , kan ik haar toch wat makkelijker meenemen naar wandelstukken verder dan dat ik nu ga, vooral in de zomer als het echt warm is kan ik met haar naar het meer en het hondenstrandje...
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Mijn ouders hebben zo'n karretje voor hun 2 jackrussels. Die zitten gewoon vast aan hun riem, en zitten gewoon lekker naar buiten te kijken. Voor hun echt een uitkomst, de hondjes gaan namelijk altijd mee op vakantie en zo hoeven ze niet alleen te blijven als mijn ouders een stuk gaan fietsen maar kunnen ze lekker mee
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Heb al vaker mensen gezien met een fietskar. Ziet er leuk uit.
Ik heb zelf een mandje aan het stuur hangen met daarop een soort "kooi" zodat onze hond er niet uit kan springen. Ze vind het super!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”