Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krullen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Krullen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Zomaar even iets wat me opviel. Ik heb beide honden vandaag eens goed geborsteld (dat doe ik niet vaak). Bram lijkt dan wel een permanentje te krijgen, z'n vacht krult enorm. Bij Izzie had ik dat ook verwacht, maar daar trokken de haren juist recht. Ze heeft nauwelijks meer slag op haar kont (daar is het altijd wat krullerig).

Hoe kan het effect van borstelen bij de een nou zo anders zijn dan bij de ander?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Krullen

Ongelezen bericht door suzan25 »

Dat komt omdat Bram een veel sterkere krul heeft dan Izzie. Bij Izzie is het meer een slag in de vacht en die zou je met wassen en blazen vrijwel weg kunnen krijgen. Bij Bram is zijn krul veel sterker en kan je die denk ik ook niet wegwassen/blazen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

suzan25 schreef:Dat komt omdat Bram een veel sterkere krul heeft dan Izzie. Bij Izzie is het meer een slag in de vacht en die zou je met wassen en blazen vrijwel weg kunnen krijgen. Bij Bram is zijn krul veel sterker en kan je die denk ik ook niet wegwassen/blazen.
Dus voor een show is het wassen en blazen bij Izzie :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Zoek stok! schreef:
suzan25 schreef:Dat komt omdat Bram een veel sterkere krul heeft dan Izzie. Bij Izzie is het meer een slag in de vacht en die zou je met wassen en blazen vrijwel weg kunnen krijgen. Bij Bram is zijn krul veel sterker en kan je die denk ik ook niet wegwassen/blazen.
Dus voor een show is het wassen en blazen bij Izzie :wink:
Dat zou je kunnen doen, ik weet alleen niet of Izzie daar nou zo gelukkig van wordt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”