Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aankomend hondenbeztter
Moderator: moderatorteam
- mamalou
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cairnterriër Yuna, geborenop 16-05-2010
Aankomend hondenbeztter
Hallo,
Ik ben hier al een tijdje wat info aan het lezen. We zijn nog geen hondenbezitters. We staan op de lijst om een cairnterrier-pup aan te schaffen. Dit weekend naar fokker geweest en als het goed is, is het drachtige teefje rond 20 mei uitgerekend.We moeten onze voorkeur nog opgeven, maar dat vind ik echt lastig.
Er zijn voor- en nadelen aan een teefje en ook aan een reutje. Het loops worden en schijnzwanger zijn is natuurlijk te verhelpen, en voor de gezondheid is het ook wel beter schijnt het. Een cairnreutje schijnt wat aanhankelijker te zijn, maar reutjes kunnen ook weer wat dominanter zijn. Vrouwjtes weer pinniger, en ga zo maar door.
Qua uiterlijk heb ik wat meer met mannetjes, wat stoerder en groter/grover. Het markeren wat mij lastig lijkt, is volgens iedereen ook weer af te leren.
Als het nest uit reutjes en teefjes bestaat, denk ik dat het maar aan mijn indruk moet overlaten.
Voor ons de eerste keer een hondje, dus blijft lastig hierover te beslissen
Ik ben hier al een tijdje wat info aan het lezen. We zijn nog geen hondenbezitters. We staan op de lijst om een cairnterrier-pup aan te schaffen. Dit weekend naar fokker geweest en als het goed is, is het drachtige teefje rond 20 mei uitgerekend.We moeten onze voorkeur nog opgeven, maar dat vind ik echt lastig.
Er zijn voor- en nadelen aan een teefje en ook aan een reutje. Het loops worden en schijnzwanger zijn is natuurlijk te verhelpen, en voor de gezondheid is het ook wel beter schijnt het. Een cairnreutje schijnt wat aanhankelijker te zijn, maar reutjes kunnen ook weer wat dominanter zijn. Vrouwjtes weer pinniger, en ga zo maar door.
Qua uiterlijk heb ik wat meer met mannetjes, wat stoerder en groter/grover. Het markeren wat mij lastig lijkt, is volgens iedereen ook weer af te leren.
Als het nest uit reutjes en teefjes bestaat, denk ik dat het maar aan mijn indruk moet overlaten.
Voor ons de eerste keer een hondje, dus blijft lastig hierover te beslissen
- It's Me!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
- Contacteer:
Re: Aankomend hondenbeztter
Ik zou voor een reutje gaan dan. Die hoeft tenminste niet "geholpen" te worden.
Grtz. Jo
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Welkom!
Hartstikke leuk een Cairn, daar zul je beslist geen spijt van krijgen
Ik ben opgegroeid met twee Cairns en we hebben nu ruim een jaar onze eerste "eigen" Cairn. Wij hebben gekozen voor een reu, vanuit een gevoel moet ik zeggen. Bij Cairns zijn de reutjes vaak wat leuker met kinderen en inderdaad wat aanhankelijker, teefjes kunnen wat pinniger zijn zoals je zelf ook al schreef.
Wat het markeren betreft, ik heb me vanaf het begin echt heel stellig aangenomen om dit niet toe te staan maar dat is echt onbegonnen werk, hij plast hier niet tegen de heggen en tuinen van de buren en op shows niet tegen prullenbakken áls ik er op let tenminste, als ie los loopt pakt ie vrolijk alles mee!
Ben je ook op de clubmatch geweest? HIER staan er nog foto's van mocht je het leuk vinden
Hartstikke leuk een Cairn, daar zul je beslist geen spijt van krijgen
Ik ben opgegroeid met twee Cairns en we hebben nu ruim een jaar onze eerste "eigen" Cairn. Wij hebben gekozen voor een reu, vanuit een gevoel moet ik zeggen. Bij Cairns zijn de reutjes vaak wat leuker met kinderen en inderdaad wat aanhankelijker, teefjes kunnen wat pinniger zijn zoals je zelf ook al schreef.
Wat het markeren betreft, ik heb me vanaf het begin echt heel stellig aangenomen om dit niet toe te staan maar dat is echt onbegonnen werk, hij plast hier niet tegen de heggen en tuinen van de buren en op shows niet tegen prullenbakken áls ik er op let tenminste, als ie los loopt pakt ie vrolijk alles mee!
Ben je ook op de clubmatch geweest? HIER staan er nog foto's van mocht je het leuk vinden
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Welkom. 

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- mamalou
- Vaste gebruiker
Hoi,
Ja we zijn op de clubmatch geweest om te kijken wat voor verschillende cairntjes er zijn. Zoon twijfelt nog steeds; vindt een jack russell ruwhaar ook erg leuk/stoer. Daar een beetje "huiverig" voor. heb veel mensen met een jr gesproken die zeggen erg pittig, druk en voor een eerste hondje kan heftig zijn. En een reutje tja vind het maatje groter wel leuk en het macho-achtige. Dochter vanmiddag weer dat ze het "goor" vindt dat je die ballen en slurf ziet pffff. Onze buren hebben een golden retriever reu en die zei al dat je dat amper ziet met langharige hondjes en dat de honden zichzelf prima schoonhouden. Fokker vroeg ook of ze meer reutjes of teefjes hadden bij ons, tja weet ik toch niet ben ik nooit zo mee bezig geweest. Aan de overkant een JR die gecastreerd is, en op de hoek dus de golden reu.
We zullen zien wat het teefje over een paar dagen doet en wat erbij zit. We zijn de 2e op de lijst en andere potentiële koper maakte het niet uit. En wat kleur betreft kun je er niets van zeggen, blijven toverballen.
Ja we zijn op de clubmatch geweest om te kijken wat voor verschillende cairntjes er zijn. Zoon twijfelt nog steeds; vindt een jack russell ruwhaar ook erg leuk/stoer. Daar een beetje "huiverig" voor. heb veel mensen met een jr gesproken die zeggen erg pittig, druk en voor een eerste hondje kan heftig zijn. En een reutje tja vind het maatje groter wel leuk en het macho-achtige. Dochter vanmiddag weer dat ze het "goor" vindt dat je die ballen en slurf ziet pffff. Onze buren hebben een golden retriever reu en die zei al dat je dat amper ziet met langharige hondjes en dat de honden zichzelf prima schoonhouden. Fokker vroeg ook of ze meer reutjes of teefjes hadden bij ons, tja weet ik toch niet ben ik nooit zo mee bezig geweest. Aan de overkant een JR die gecastreerd is, en op de hoek dus de golden reu.
We zullen zien wat het teefje over een paar dagen doet en wat erbij zit. We zijn de 2e op de lijst en andere potentiële koper maakte het niet uit. En wat kleur betreft kun je er niets van zeggen, blijven toverballen.

Yuna Miley, 16-05-2010
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ach en al zou je dat kunnen, ik wilde graag een blonde en we hebben er nu een die over een paar jaar hoogstwaarschijnlijk bijna zwart is
En dat terwijl er ook twee blonde reuen en een licht gestroomde reu in het nest waren én wij ook nog eens eerste keus hadden, ik vind persoonlijk een klik veel belangrijker dan een kleur. Die klik heb ik absoluut nog steeds met hem en de kleur vind ik inmiddels ook mooi
De ballen zie je idd bijna niet bij een hond met meer haar en gelukkig is een loopse teef verder ook niet "goor"
Welke fokker heb je contact mee?
Iig alvast veel plezier met de voorpret, we zien de foto's wel verschijnen!
De ballen zie je idd bijna niet bij een hond met meer haar en gelukkig is een loopse teef verder ook niet "goor"
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ach neemamalou schreef:Hoi,
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mits je die dus aangelijnd wil houden he, als hij loopse teefjes ruikt. Ik denk dat reuen ook knap vervelend kan zijn daardoor.It's Me! schreef:Ik zou voor een reutje gaan dan. Die hoeft tenminste niet "geholpen" te worden.
Persoonlijk zou ik nog geen voorkeur aangeven (als dat mag) en voor de pup gaan die het best bij jullie past qua karakter. Vele malen belangrijker
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:

Heel veel plezier gewenst binnenkort met je nieuwe aanwinst!

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Welkom, heel veel succes met je nieuwe aanwinst, ik heb altijd teefjes gehad en ga nu binnenkort voor een reu.
Dat wel om andere reden dan het is leuker of groter, maar volgens mij maakt het niet veel uit, je hebt idd van beide voor en nadelen, maar het voornaamste is dat ze gezond zijn en dat de klik er is, de rest is bijzaak
Groetjes Kristel
Dat wel om andere reden dan het is leuker of groter, maar volgens mij maakt het niet veel uit, je hebt idd van beide voor en nadelen, maar het voornaamste is dat ze gezond zijn en dat de klik er is, de rest is bijzaak
Groetjes Kristel

- mamalou
- Vaste gebruiker
Nee hoor is ook zo. Er zijn lieve reutjes en teefjes. Hoor zoveel verschillende berichten. De een heeft een reu die voor geen meter luistert en wegloopt en de ander heeft dat met het teefje.
Had ook bericht gekregen van een fokker over de puppycursus, dat kan prima met 9 weken gelijk beginnen, en de ander zegt met 15 weken, dat soort dingen brrrrrrrrr.
Zij hebben zelf nu een reutje van een halfjaar en is hun eerste, en gaat prima. dus overal heb je wel wat joh.
Kan best dat we voor het nestje staan en een leuk teefje zien...
Had ook bericht gekregen van een fokker over de puppycursus, dat kan prima met 9 weken gelijk beginnen, en de ander zegt met 15 weken, dat soort dingen brrrrrrrrr.
Zij hebben zelf nu een reutje van een halfjaar en is hun eerste, en gaat prima. dus overal heb je wel wat joh.
Kan best dat we voor het nestje staan en een leuk teefje zien...

Yuna Miley, 16-05-2010
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Tuurlijk, dat kan allemaal, ik wens je in elk geval enorm veel succes met je zoektocht, en hoop dat je er een leuk gezinslid bijkrijgt 

- mamalou
- Vaste gebruiker
Hoi,YvetteJ schreef:Ach en al zou je dat kunnen, ik wilde graag een blonde en we hebben er nu een die over een paar jaar hoogstwaarschijnlijk bijna zwart isEn dat terwijl er ook twee blonde reuen en een licht gestroomde reu in het nest waren én wij ook nog eens eerste keus hadden, ik vind persoonlijk een klik veel belangrijker dan een kleur. Die klik heb ik absoluut nog steeds met hem en de kleur vind ik inmiddels ook mooi
![]()
De ballen zie je idd bijna niet bij een hond met meer haar en gelukkig is een loopse teef verder ook niet "goor"![]()
![]()
Heb veel fokkers aangeschreven en eigenlijk allemaal hele aardige berichten terug. We zijn naar Caupona Canis van Helga Swart geweest. Erg leuk bezoekje en niet veel nestjes. Deze teef 2 jaar geleden met dezelfde combi een nestje gehad.
Ik lees veel over cairns en blijft me aanstaan dit rasje. Over teef/reu om gek van te worden.
Net langs cairntje geweest die mijn dochter weleens uitlaat en met de eigenaar gesproken. Die hebben Saartje, teefje dus.
Die zeiden dat teefje hen beter bevalt dan een reu. Hiervoor hadden ze reuteckel. Overal markeren, als ze loops teefje ruiken, zijn ze weg. Tja, kom er gewoon niet uit. Vind reucairn gigastoer en imposanter qua uiterlijk en ben meer een mannenmens. Vrouwtjes wat pittiger, kattiger en blaffen wat sneller als het hen niet aanstaat, vooral van de kleinere rassen. En alles is op te voeden, reu ook leren niet overal te markeren.
Bij wie hebbben jullie cairntje vandaan?

Yuna Miley, 16-05-2010