Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haaruitval

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Baron
Actief
Mijn ras(sen): Kortharige dwergteckels
Aantal honden: 2

Haaruitval

Ongelezen bericht door Baron »

Baron heeft nu al zeker 2,5 maand last van haaruitval. Dacht eerst dat het aan de rui periode lag maar het duurt nu wel heel lang.. Het is ook echt veel haar, als je aan zn vacht ''trekt'' heb je gelijk allemaal haren in je hand plus het geeft veel af op het textiel.

We zijn niet van voeding geswitched en borstelen heeft niet echt veel zin heb ik het idee :denken:

Waar komt het vandaan en hoe komen we er van af ??
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: Haaruitval

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tsja Laika is ook veel in de rui maar eigenlijk is ze altijd in de rui (helaas zo'n CV hond) Ik trek er ook hele plukken af...Ik kan bij haar echt niet zeggen dat ze netjes 2x per jaar verhaard, wel zijn er periodes dat het minder is...
Natuurlijk kan het misschien ook medisch zijn maar als je hondje verder niks mankeerd zou ik me geen zorgen maken...
Groetjes Lianne
Baron
Actief

Nee maar het was voorheen nooit.. en tis een kortharige teckel dus verwacht niet dat hij het hele jaar door verhaart.. Vind het toch vreemd.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Hoe oud is je hond? De eerste rui kan erg hevig zijn. Maar mijn honden ruien ook wel lang. Met twee maanden zijn ze niet door hun rui heen.
Mijn collie ruit (raar woord...) minder dan mijn wolfhond, heb ik het idee. Hij verliest het hele jaar wel haar. Meestal begint het in maart en gaat het de hele zomer door....zucht.

Dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken. Als hij verder vrolijk is en goed eet is er niet veel aan de hand. :wink:

*edit: ik zie dat jouw hond ongeveer 13 maanden oud is. Dan gaat hij voor het eerst goed in de rui. Wat ik al zei is deze rui het hevigst, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Hij gooit nu zijn puppyvacht er uit om plaats te maken voor zijn volwassen vacht. Ook veranderd zijn hormoonhuishouding langzaam aan naar volwassen. Dat heeft ook invloed op de vacht.
Even doorbijten dus :wink:
En het verharen gaat het hele jaar wel door. Niet constant zo hevig, maar je vindt altijd wel losse haren.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Baron
Actief

Oke thanks! Ik had er nog niet bij stil gestaan dat het zijn eerste rui is en het dan heviger kan zijn.. nu is hij al officieel geen puppy meer en dus ook geen puppyvacht meer :cry: haha, niet dat daar nog iets van te merken was..

We kijken het nog maar aan dan!
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

James is nu ook voor het eerst in de rui, en flink ook! Toevallig zei de fokker dat ze voor een rui toch wel 3 maanden rekenen, 6 weken haar eruit en 6 weken aangroeien, voordat de vacht weer in optimale conditie is. Weet niet of je dat kan vergelijken met een kortharige vacht, maargoed :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”