Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dani stelt zich voor

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
hollyfield
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising

Dani stelt zich voor

Ongelezen bericht door hollyfield »

Hallo allemaal.

Mijn baasje heeft zich aangemeld op dit forum en had gevraagd of ik me even voor wilde stellen. Nou vooruit omdat mijn baasje het zo lief vroeg doe ik het dan maar.

Ik ben Dani, een teefje van 4 Jaar. Ik ben een kruising waarvan het niet helemaal duidelijk met wat voor rassen. Mijn baasje denkt dat ik een combinatie ben van 3 rassen. Een Teckel omdat ik zo lang en klein ben, een Kooiker omdat ik net zo'n maskertje heb en een Jack russel omdat ik altijd zo druk ben (dat valt best mee vind ik).

Ongeveer 2,5 jaar geleden zat ik nog in Spanje in een heel akelig asiel. Het rook er naar dood en iedereen was bang. Volgens mijn baasje was dit een dodings station. Daar ben ik door hele lieve mensen samen met nog een paar honden vandaan gehaald. Daarna moest ik nog een klein tijdje in een opvang asiel zitten. Dat was ook niet zo leuk maar daar waren de mensen wel lief voor me.

Op een dag werd ik in een grote bench gezet met nog 2 andere hondjes en werden we met in totaal een stuk of 8 benchen in de auto gezet. We kregen pilletjes waar we heel moe van werden en werden toen in een heeeele grote vogel gezet. We vlogen van Spanje naar België toe en daar heb ik mijn baasje leren kennen.

Afbeelding
Afbeelding

Onze eerste ontmoeting was best bijzonder. Er was nog nooit iemand zo blij geweest om mij te zien. Ik mocht eerst een stukje wandelen en toen gingen we de auto in. Het was een erg lange rit van ongeveer 4 uur met af en toe een stop zodat ik even mijn benen kon strekken.
We moesten van België naar bijn bovenin Nederland. Volgens mij noemt mijn baas de plaats altijd Assen.

Eenmaal daar aangekomen bleek dat ik een vriendinnetje kreeg. Ze was een Golden retriever en veel ouder dan ik. Toch dacht ik haar de baas te zijn en was eigenlijk best gemeen tegen haar. Mijn baasje zag haar wegkwijnen en besloot dat toen ze op zichzelf ging wonen dat ik alleen mee mocht en dat de golden retriever beter bij haar moeder kon blijven. Daar zouden we allebei gelukkiger van worden.

Nu leef ik een luizenleventje. Ik ben wel vaak alleen omdat mijn baasje moet werken. Maar ik mag dan savond's wel altijd mee als ze naar de paarden toe gaat. We gaan dan vaak samen met de paarden het bos in waar ik me helemaal uit kan leven en als ik moe ben mag ik bij mijn baasje op het paard.

Ik heb het mijn baasje niet altijd even makkelijk gemaakt. Ik bijt altijd als ze mij in mijn nekvel grijpt wanneer ik iets stouts gedaan heb. En ik blaf heel erg veel maar volgens mij heeft ze zich daar nu wel bij neer gelegd. Verder ben ik nog steeds niet zindelijk. Mijn baasje heeft echt van alles geprobeerd maar ik doe het gewoon in mijn bench en ga er zelf ook in liggen. Hierdoor moet ze mij vaak onder de douche doen en moet ze elke dag mijn bench schoonmaken. Volgens mij heeft ze daar wel veel moeite mee en weet ze eigenlijk niet zo goed wat ze daar nog aan kan doen. Maar gelukkig laat ze me nooit meer gaan omdat ze me niet meer kan missen en omdat ze heel veel van me houd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja mijn baasje heet trouwens Ramona en is 24 jaar oud. Ze woont nu sinds een jaar samen met mij en haar vriend in een huisje in Assen.

Zo dat was het weer voor nu. Tot mijn volgend avontuur !!!!!
Doe wat je wil, praten doen ze toch wel.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Dani stelt zich voor

Ongelezen bericht door Maylala »

Welkom! :) Wat een leukerdje, echt een Spanjooltje.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Die heeft nu echt een leuk hondenleven!
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ahh wat een leuk hondje :I:
annelies661
Actief

Ongelezen bericht door annelies661 »

Welkom en wat een leuk hondje! Ik ben aan het wachten op een hondje uit Roemenie!
Eigenaar van 2 schatten van honden: Een rottweiler en een bastaardje..
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

een superr leuk hondje. echt superrrr

en welkom trouwens :D
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Welkom en een leuk hondje heb je hoor :ok:

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

welkom op het forum :D :D

wat een leuk hondje
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Afbeelding

Super dat je een hondje uit een asiel een kans geeft! :ok:

Ze is een mooi hondje.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
hollyfield
geregistreerd lid

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Ik zie hier ook al een heleboel leuke honden voorbij komen in de onderschriften !! :D
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eerst effe stoppen om namens je hond te praten, want ik vind dat echt kromme tenengedoe. En niet meer in de nek grijpen bij een onzekere hond, dat helpt ook vast al tegen het stress-poepen en piesen.

Verder vind ik het een ontzaglijk leuk en mooi hondje, heerlijk pretbekkie!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Runa »

Welkom
Afbeelding
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hanneke2 schreef:Eerst effe stoppen om namens je hond te praten, want ik vind dat echt kromme tenengedoe.
Mijn idee!
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Welkom!

En je moet je hond idd niet in zn nekvel grijpen als hij iets verkeerds doet.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
hollyfield
geregistreerd lid

Hoe lossen jullie het dan op als ze een eind weg loopt en je haar roept maar ze niet komt ?
Ik roep meestal 2 keer en als ze dan nog niet komt, kom ik haar halen en pak haar dan dus ook in haar nekvel. Daarna komt ze na 1 keer roepen en word daar dan ook flink om beloond.

Het in haar nekvel pakken pas ik niet toe wanneer ze in de bench heeft geplast. Ik blijf wel nog steeds belonen als ze het buiten doet.
mon
Zeer actief

Ongelezen bericht door mon »

leuke spanjaard ik heb er ook twee uit spanje .
je hond altijd belonen als die komt niet in zijn nekvel dan komt die niet meer bang dat ze op zijn donder krijg en je weet niet wat hij mee heeft gemaakt in spanje .
belonen daar berijk je het meeste mee .
en ze lijkt op een hondje bij mijn uit de buurt en die komt ook uit spanje . :mrgreen:
groetjes monique en een lik van samra en lahloub

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

hollyfield schreef:Hoe lossen jullie het dan op als ze een eind weg loopt en je haar roept maar ze niet komt ?
Ik roep meestal 2 keer en als ze dan nog niet komt, kom ik haar halen en pak haar dan dus ook in haar nekvel. Daarna komt ze na 1 keer roepen en word daar dan ook flink om beloond.

Het in haar nekvel pakken pas ik niet toe wanneer ze in de bench heeft geplast. Ik blijf wel nog steeds belonen als ze het buiten doet.
In het nekvel pakken is een hele bedreigende toestand en een veels te harde correctie voor effe niet luisteren. En het resulteert vaak in honden die helemaal niet meer komen als je roept.

Gewoon heel veel belonen als ze wel komt, en jezelf heel erg leuk maken met speeltjes en gek doen en allemaal lekkers.

En als ze in de bench plast inderdaad zeker niet straffen. Hoe lang zit ze per dag in?
hollyfield
geregistreerd lid

ik werk van 8 tot 5 maar ik kom om de 1,5 uur een half uur thuis. Ik weet dat het verre van ideaal is maar ben allang blij dat ik niet de volle 8 uur van huis ben.
Hanneke2
Zeer actief

hollyfield schreef:ik werk van 8 tot 5 maar ik kom om de 1,5 uur een half uur thuis. Ik weet dat het verre van ideaal is maar ben allang blij dat ik niet de volle 8 uur van huis ben.
Kan je niet minder vaak thuiskomen en al met al korter van huis? Dus 1 keer tussen door een uurtje naar huis, lekker een eindje lopen, en dan weer een paar uur weg? Dit lijkt me dodelijk vermoeiend voor jou en de hond.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”