Hallo allemaal.
Mijn naam is Edith en de naam van onze hond is Kyra. Kyra is 5 jaar oud. Wij hebben haar nu sinds 4 jaar.
Kyra heeft een slechte start gehad. Wij waren al haar 4e baasje. Dat was te merken, want Kyra heeft een ontzettend sterke eigen wil.
Na diverse hondencursussen en gedragsdeskundigen zijn we nu op een punt dat het in en rondom huis prima gaat.
Alleen het uitlaten is weer een probleem. Al eerder hebben we met gedragsdeskundigen gekeken hoe we het op kunnen lossen dat Kyra niet meer alles en iedereen die voorbij komt of maar enigzins in zicht is aan wil vallen. We krijgen dit telkens een periode opgelost maar dit gedrag blijft terug komen.
Het trekken, wat ook heel lang een probleem is geweest, is wel opgelost. Dankzij de gentle leader.
Maar het probleem van uitvallen naar alles en iedereen als we aan het wandelen zijn is een echt probleem. Mijn man heeft er mnder moeite mee, maar ik loop er ontzettend tegenaan. Ik raak er gefrustreerd van.
Van diverse gedragsdeskundigen en cursusleiders van trainingen heb ik al te horen gekregen dat ik een te zachte stem hem voor Kyra. Ik krijg geen overwicht op haar. Maar ja, je stem verander je niet zo maar.
Al met al hoop ik op dit forum tips en adviezen te krijgen hoe ik het probleem van uitlaten op kan lossen.
Groetjes Edith
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Edith en Kyra stellen zich voor
Moderator: moderatorteam
-
Edith met Kyra
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): kruising labrador/hollandse herder
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Edith en Kyra stellen zich voor
welkom hier. en ik hoop dat er goede tips komen voor jullie

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- J-J&Demy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
-
wita-lap
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog