Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in Schiedam

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Wandelen in Schiedam

Ongelezen bericht door roording »

Hoi,

Ik zelf woon in Schiedam en ben benieuwd of er nog meer mensen in Schiedam wonen en waar jullie altijd gaan wandelen met je hond(en).
Ik loop heel vaak in het recreatie park achter kethel en in de polder bij de harreweg.

Misschien dat iemand nog een goede tip heeft om ergens te wandelen?
roording
Actief

Re: Wandelen in Schiedam

Woont er eigenlijk wel iemand op het forum in Schiedam????? :scratch:
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Vlaardingen ook goed?

Ga vaak op de dijk wandelen (tussen Schiedam en Vlaardingen, waar een snelweg gaat komen.
Daar, aan de overkant van de tennisvereniging in Schiedam is ook een watertje waar Joy graag in zwemt (modderbaden :wink: ).

Meestal ga ik met de auto naar de overkant van de Vaart in Vld, de Broekpolder in of wandelen/zwemmen langs de Vaart.

Ik meen me te herinneren dat er nog iemand hier uit Schiedam komt maar weet even haar naam niet meer.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb in schiedam gewoond en wandelde ook altijd bij kethel. (ben zelfs nog daar in het kerkje getrouwd). Verder wandelende ik ook wel in het beatrixpark. Ik kwam ook wel in dat gebied waar de snelweg nog aangelegd moet worden, maar kwam daar vaak een uitlaatservice tegen en daar hou ik niet zo van.
roording
Actief

Eindelijk mensen uit de buurt, bijna dan haha. Die dijk waar de snelweg op moet komen begint toch in de Oostveenseweg? Of beginnen jullie precies aan de andere kant? Ik heb er eigenlijk nog nooit gelopen.
Maar als er inderdaad veel uitlaat services lopen dan hoeft het van mij ook niet echt haha.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Vroeger wandelde ik altijd op 'de Dijk' tussen Vlaardingen en Schiedam, maar Borg kan niet met andere honden dus loop ik tegenwoordig altijd in het Middendelfland bij de plas aan de Kandelaarweg. Daar bij die aftopte molen.

Kom je vanavond (donderdag) nog naar de informatieavond over het nieuwe hondenbeleid?
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Sjalot schreef:Vroeger wandelde ik altijd op 'de Dijk' tussen Vlaardingen en Schiedam, maar Borg kan niet met andere honden dus loop ik tegenwoordig altijd in het Middendelfland bij de plas aan de Kandelaarweg. Daar bij die aftopte molen.

Kom je vanavond (donderdag) nog naar de informatieavond over het nieuwe hondenbeleid?
Over vijf minuten ga ik de deur uit :wink:
Ik ben erg benieuwd wat de gemeente te 'bieden' heeft :ugh: :hmmm: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

(van een nieuwsgierige ex-inwoner van Schiedam):

Wat wil de gemeente gaan veranderen aan het hondenbeleid?

En dat gebied langs de kandelaar mogen de honden toch officieel ook niet los? Ik hoorde zelfs dat ze bij het strandje helemaal niet meer mochten komen?
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Moon schreef:
Sjalot schreef:Vroeger wandelde ik altijd op 'de Dijk' tussen Vlaardingen en Schiedam, maar Borg kan niet met andere honden dus loop ik tegenwoordig altijd in het Middendelfland bij de plas aan de Kandelaarweg. Daar bij die aftopte molen.

Over vijf minuten ga ik de deur uit :wink:
Ik ben erg benieuwd wat de gemeente te 'bieden' heeft :ugh: :hmmm: :wink:
Aha, was jij er ook! Nou als de gemeente gaat luisteren komen die achterlijke hondentoiletten er niet maar meer losloopgebieden, uitlaatstroken en afvalbakken!
Groetjes van Charlotte
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

josefientje schreef:(van een nieuwsgierige ex-inwoner van Schiedam):

Wat wil de gemeente gaan veranderen aan het hondenbeleid?

En dat gebied langs de kandelaar mogen de honden toch officieel ook niet los? Ik hoorde zelfs dat ze bij het strandje helemaal niet meer mochten komen?
Ja, daar mogen ze wel los behalve in de zomer mogen ze niet op de ligweide en aan het strandje komen.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 28 mei 2010 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Sjalot schreef:
Aha, was jij er ook! Nou als de gemeente gaat luisteren komen die achterlijke hondentoiletten er niet maar meer losloopgebieden, uitlaatstroken en afvalbakken!
Ik hoop dat we krijgen waar we om gevraagd hebben :hmmm:

Ik heb nu wel bevestiging van een vermoeden wat ik al had. Namelijk dat het 'hondenpoepprobleem' en het loslopen op één hoop (letterlijk :mrgreen: ) gegooid worden :roll: . Ik heb namelijk gevraagd of ze kon aangeven hoeveel klachten er zijn sec over het loslopen (dus niet over hondenpoep). Ze moest (schoorvoetend) toegeven dat daar haast geen klachten over waren :lees: . Op mijn opmerking dat ik dan niet begreep waarom er zo moeilijk over het loslopen wordt gedaan, zei ze dat als honden loslopen je de poep niet op kunt ruimen :piew: .
Nou ja, ik ga van de week nog maar een mooie brief in elkaar draaien om de argumenten nog wat nader aan te duiden. We zullen zien :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Ik noem het altijd 'de 1e dijk' en 'de 2e dijk'.
Het, voor mij, eerste gedeelte is dat recht toe recht aan stuk, een kortere dijk (start vlak bij de toyota dealer Schiedam) en de 2e is die met een zandkuil waar je heel ver kunt wandelen. Bij die 2e dijk zet ik de auto bij een flat in Vlaardingen (geen idee hoe het daar heet, zal wel een vogelnaam zijn) en start dan bij het punt waar de tram tussen de 2e dijken doorrijd (volgens mij halte over de dammen).

Ik kom bij beide eigenlijk nooit de hondenuitlaatservice tegen.
Ik de broekpolder daarentegen wel regelmatig.
Afbeelding
roording
Actief

Ik kon helaas niet komen naar de bijeenkomst. Maar ik vind inderdaad wel dat er wat gedaan moet worden aan de "faciliteiten" voor honden. Je betaald je eigen helemaal scheel aan hondenbelasting maar er is helemaal niks!
Ik loop ook heel vaak bij dat molen "woonhuis" haha en dan loop ik helemaal door naar achter steek de weg over en dan ga je een volgend recreatie gebiedje in.
En ik heb er ook helemaal niks op tegen dat honden los lopen maar wel als ze andere lastig vallen en dat maak ik zowat nog elke dag mee helaas.
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

roording schreef: Ik loop ook heel vaak bij dat molen "woonhuis" haha en dan loop ik helemaal door naar achter steek de weg over en dan ga je een volgend recreatie gebiedje in.
Ja, dan kan je helemaal rondlopen tot aan de 'waterbakken'. Zo loop ik ook vaak maar dan begin ik bij de waterbakken. Voor Borg mijn Bulldog is dat rondje lang zat. Hij heeft spondylose en artrose dus hij kan niet zoveel meer. Ik eindig dan bij de Poldervaart dan kan hij nog even zwemmen.

Gisteren op de informatieavond klaagde iemand dat je nergens meer je hond mag loslaten. Dat is niet waar, want heel het Middendelfland gebied is in principe losloopgebied behalve daar waar de schaapskudde loopt en de ligweide en strandje bij de plas.
Groetjes van Charlotte
Sjalot
Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

ff offtopic...de gemeente Schiedam maakt het nu wel erg bont!

Tot 2008 betaalden we hier het kenneltarief van 436 euro per jaar.
Na het overlijden van Soraya heb ik het omgezet in het tarief van 2 honden: ongeveer 330 euro
Liggen er vandaag 2 aanslagen op de mat. Of we nog even het kenneltarief van 2009 en 2010 willen betalen! :lees: :oohja:

Nou dat wordt maandag weer bellen met de gemeente! :M:
Groetjes van Charlotte
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”