Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Witte 'teken'?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: Witte 'teken'?

Ongelezen bericht door Podenji »

DjockPuck schreef:
Podenji schreef:fijn trouwens dat op diverse links over teken middelen staan aanbevolen met permethrin, permethrin zit ook in een heel klein percentage in houtwormbestijdingsmiddelen, waar duidelijk op staat dat de huisdieren uit de kamer moeten als je het hout gaat behandelen en dat het zeer giftig is voor honden en in speciaal voor katten, en er komen gewoon anti teken middelen op de markt waar permethrin in een veel hoger percentage inzit en dat spul mag je rechtstreeks op je hond smeren, nou nee bedankt :wink:
Oh dit lees ik dus te laat......
Dat wist ik niet.
Ga dus geen shampoo en spray kopen. :mrgreen:
Gewoon vaak controleren.
ik weet niet of er in de middelen die jij hebt gekocht permethrin zit, moet wel op de verpakking staan :wink: maar hoe dan ook blijven het chemicalien en dat lijkt me zoizo niet gezond, ik gebruik het enkel als ze vlooien hebben, of het met de teken echt té erg wordt en dan een middel zonder permethrin, gelukkig kan ik de teken op mijn 3 witte honden van te voren al zien lopen als we uit het bos komen bij de tekencheck :mrgreen: op de anderen zie ik ze ook wel lopen maar dat is wel meer zoekwerk :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Podenji schreef:
DjockPuck schreef:
Podenji schreef:fijn trouwens dat op diverse links over teken middelen staan aanbevolen met permethrin, permethrin zit ook in een heel klein percentage in houtwormbestijdingsmiddelen, waar duidelijk op staat dat de huisdieren uit de kamer moeten als je het hout gaat behandelen en dat het zeer giftig is voor honden en in speciaal voor katten, en er komen gewoon anti teken middelen op de markt waar permethrin in een veel hoger percentage inzit en dat spul mag je rechtstreeks op je hond smeren, nou nee bedankt :wink:
Oh dit lees ik dus te laat......
Dat wist ik niet.
Ga dus geen shampoo en spray kopen. :mrgreen:
Gewoon vaak controleren.
ik weet niet of er in de middelen die jij hebt gekocht permethrin zit, moet wel op de verpakking staan :wink: maar hoe dan ook blijven het chemicalien en dat lijkt me zoizo niet gezond, ik gebruik het enkel als ze vlooien hebben, of het met de teken echt té erg wordt en dan een middel zonder permethrin, gelukkig kan ik de teken op mijn 3 witte honden van te voren al zien lopen als we uit het bos komen bij de tekencheck :mrgreen: op de anderen zie ik ze ook wel lopen maar dat is wel meer zoekwerk :lol1:
Ik had nog niets gekocht hoor.
Ik controleer eigenlijk alleen maar.
Mijn witte Jack heeft nog maar een teek gehad .Op haar neus en die zag ik lopen.
Mijn andere Jack (langharig, en niet wit) vinden ze heel lekker blijkbaar want die heeft er in de vakantie altijd genoeg.
Scalibor band kan hij niet tegen dus blijft over controleren.
Vreemd he dat de ene hond wel teken krijgt en de andere niet.
Mijn vorige Jack ( ook een witte) had ook altijd teken.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn ouders hadden scalibor banden voor hun basenjis, maar die waren er vreselijk allergisch voor :N:
ik denk overigens dat "wit"op de een of andere manier teken aantrekt :U:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gatverdamme, ben je lekker me die rotdingen :oeps:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik pak ze altijd voorzichtig met een wc papiertje vast, gaat best goed :mrgreen: daarna check ik wel altijd of alle pootjes mee zijn gekomen.

in het begin van het seizoen hadden allebei de honden wat teken maar afgelopen weken gaat het goed en zijn ze teekvrij...ff afkloppen
ik ga pas gif gebruiken als het weer erger wordt.
Afbeelding
Loontje
Actief
Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed

Ongelezen bericht door Loontje »

Wij hebben hier ook een record verbroken: Gisteravond na de boswandeling een stuk of 10... maar vanmorgen 15!!! Er zaten er dan nog twee vast!! :evil: Morgen eerst maar eens langs de dierenarts om een ander middel te halen en het wordt even niet meer losrennen in het bos!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”