Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een koelmat of halsband?
Moderator: moderatorteam
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
een koelmat of halsband?
Ik heb een benner senner van 7 jaar oud. Nu heeft hij het in de zomer natuurlijk heel warm. In huis hou ik het zo koel mogelijk voor hem en als het heel heet is een klein rondje met hem lopen. Hij durft absoluut niet te zwemmen! En natmaken vind ie vreselijk.
Nu vroeg ik me af of die koelmatten/ halsbanden werken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Nu vroeg ik me af of die koelmatten/ halsbanden werken?
Heeft iemand hier ervaring mee?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: een koelmat of halsband?
Ik heb voor Max een koelhalsband en die werkt goed
Wat ik hoor en lees van die matten is dat honden daar vaak precies naast gaan liggen.Daarbij vind ik ze heel duur.
Wat ik hoor en lees van die matten is dat honden daar vaak precies naast gaan liggen.Daarbij vind ik ze heel duur.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Wij hebben ook die koelband en Magic is er heel blij mee

Iedere dag feest!
- bekooij
- Zeer actief
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Hier ook een halsband naar alle tevredenheid 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij hebben een koelmat en als we op vakantie gaan naar een warm land is Ean er bij wijze van spreken niet af te slaan. Aisha daarentegen moet er helemaal niets van hebben, die gaat er inderdaad naast liggen.
Wat prijziger, maar zeker een aanrader vind ik voor zwarte honden zoals Ean en ook jouw hond, is de Swamp Cooler (zo heet dat ding geloof ik). Het is een soort van uitgebreide koelband, maar dan in de vorm van een dekje. Ean is er erg blij mee in de zomer en ik heb hem de afgelopen weken bij enigszins mooi weer ook al gebruikt bij mijn ouwe Golden die niet zo goed meer tegen de warmte kan.
Wat prijziger, maar zeker een aanrader vind ik voor zwarte honden zoals Ean en ook jouw hond, is de Swamp Cooler (zo heet dat ding geloof ik). Het is een soort van uitgebreide koelband, maar dan in de vorm van een dekje. Ean is er erg blij mee in de zomer en ik heb hem de afgelopen weken bij enigszins mooi weer ook al gebruikt bij mijn ouwe Golden die niet zo goed meer tegen de warmte kan.
- bekooij
- Zeer actief
Oh helemaal top! Ik zal is kijken of ik die ergens kan vinden. Ik heb deze hond pas sinds 2 maanden. Ken hem wel al heel lang. Dus moet wat dingen voor hem gaan verzinnen om het hem naar zijn zin te maken en van de zomer gaat ie mee naar texel dus zal hij het ook wel nodig hebben.
Thnx voor de tip
Thnx voor de tip

- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Die Swamp Cooler kun je kopen bij Natte Neuzen, http://www.natteneuzen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.natteneuzen.nl/products/Koel ... ooler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kost je wel een rib uit je lijf voor maatje Berner, maar hoor er veel goeie verhalen over!
http://www.natteneuzen.nl/products/Koel ... ooler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kost je wel een rib uit je lijf voor maatje Berner, maar hoor er veel goeie verhalen over!

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
-
Kamy
- Actief
Ik heb alleen ervaring met de koelmatten.
Ik gebruik ze in de benches zowel in als buiten de auto als het erg warm weer of op vakantie.
Mijn honden zijn er erg blij mee.
De koelmatten zijn duur maar ze gaan lang mee; ik heb ze al een paar jaar en ben er nog steeds tevreden over.
Ik gebruik ze in de benches zowel in als buiten de auto als het erg warm weer of op vakantie.
Mijn honden zijn er erg blij mee.
De koelmatten zijn duur maar ze gaan lang mee; ik heb ze al een paar jaar en ben er nog steeds tevreden over.
- Staff-Love
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Wat ook een ideale oplossing is zijn de koeltuigen: Body-Cooler

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart
Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Jacintha schreef:Die Swamp Cooler kun je kopen bij Natte Neuzen, http://www.natteneuzen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
zit geen prijs verschil in het ding is gewoon in alle maten dezelfde prijs dus je boft als je een grote nodig hebt
ik heb zelf de halsband cooler en die bevalt prima
Fenneke en Baloe

- bekooij
- Zeer actief
Ik ben vanmiddag gelijk naar de dierenwinkel gegaan en heb eerst maar een halsband aangeschaft. Die heb ik net in het water gelegt en ligt nu te drogen. Morgen maar is proberen als het een beetje warm is.
Eerst maar eens kijken hoe hij dat vind.
Heel erg bedankt voor jullie reactie's
Eerst maar eens kijken hoe hij dat vind.
Heel erg bedankt voor jullie reactie's

- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
je kan ook thuis natte handdoeken in je bench leggen.
scheelt je weer een cooldeken.
de band werkt hier wel wat maar geen lange wandels zowiezo met vwarm weer.
succes.
scheelt je weer een cooldeken.
de band werkt hier wel wat maar geen lange wandels zowiezo met vwarm weer.
succes.

groetjes van ons.
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Is zo'n koelhalsband gewoon in een dieren winkel te koop.????

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Ik flikker hem gewoon de plomp in. Of de tuinslang gaat erop.
Maar meestal is hij me zelf al voor. Hij is dan ook gek van water. Ga ook pas 's avonds wandelen als het wat afgekoeld is. Lopen we 1-1,5 uur. Mag hij ook grootste gedeelte lekker los. (losloopplaats). Duikt hij zelf ook nog even de vijver in voor verkoeling. Overdag ligt hij lekker binnen. Op de koele laminaatvloer. En als hij er uit moet geeft hij het zelf aan. Doen we even een snel rondje.
Vind al die modegrillen toch flauwekul. Dekje hier, kussentje daar. Maar als iemand er een hoop geld voor uit wil geven, prima. Ik pas de dagindeling gewoon op de temperatuur aan. Is gratis.

Maar meestal is hij me zelf al voor. Hij is dan ook gek van water. Ga ook pas 's avonds wandelen als het wat afgekoeld is. Lopen we 1-1,5 uur. Mag hij ook grootste gedeelte lekker los. (losloopplaats). Duikt hij zelf ook nog even de vijver in voor verkoeling. Overdag ligt hij lekker binnen. Op de koele laminaatvloer. En als hij er uit moet geeft hij het zelf aan. Doen we even een snel rondje.
Vind al die modegrillen toch flauwekul. Dekje hier, kussentje daar. Maar als iemand er een hoop geld voor uit wil geven, prima. Ik pas de dagindeling gewoon op de temperatuur aan. Is gratis.

Geval apart.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Heb zowel de halsband als de mat en moet zeggen dat mijn honden het vreselijk vinden. Op de mat krijg ik ze niet omdat deze nat is.
Halsband gaat wel maar heb niet het idee dat dit wat af doet. Beide hebben behoorlijke vacht
Halsband gaat wel maar heb niet het idee dat dit wat af doet. Beide hebben behoorlijke vacht
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- bekooij
- Zeer actief
Als mijn hond zou zwemmen zou ik hem ook zeker laten zwemmen. Helaas kan hij niet zwemmen. Raakt volledig in paniek en zingt als een baksteen. Zijn vorige baas heeft er al een keer achter aan kunnen springen om dat hij in het water lag en niet kon zwemmen. Ik hou er ook rekening mee met de tijden dat ik met hem ga lopen. Maar van de zomer gaat hij ook mee op vakantie en heb nu de halsband in de hoop dat het wat helpt. En anders moet ik hem misschien toch laten trimmen.
Ik weet bij hem alleen niet goed of het de warmte is of zijn conditie die gewoon slecht is. Zijn vorige baas was een kettingroker en daar heeft hij 7 jaar bij in huis gewoont. Zijn longen hebben dus ook wel wat mee gekregen. Zijn conditie is al heel wat verbeterd. Maar zodra hij een klein stukje loopt, is meneer al aan het hijgen.
De band maar een tijdje uitproberen.
Ik weet bij hem alleen niet goed of het de warmte is of zijn conditie die gewoon slecht is. Zijn vorige baas was een kettingroker en daar heeft hij 7 jaar bij in huis gewoont. Zijn longen hebben dus ook wel wat mee gekregen. Zijn conditie is al heel wat verbeterd. Maar zodra hij een klein stukje loopt, is meneer al aan het hijgen.
De band maar een tijdje uitproberen.

-
wen
- Zeer actief
Ik heb sinds vorig jaar ook zo een halsband voor Fan en het bevalt goed.
Nu zwemt ze wel graag dus dat mag ze dan doen zoveel als ze wil maar voor in huis is die halsband een uitkomst
Ik heb nog zitten twijfelen over de mat maar ik denk niet dat ze daar vrijwillig gebruik van had gemaakt
Nu zwemt ze wel graag dus dat mag ze dan doen zoveel als ze wil maar voor in huis is die halsband een uitkomst
Ik heb nog zitten twijfelen over de mat maar ik denk niet dat ze daar vrijwillig gebruik van had gemaakt
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat het weinig nut zal hebben bij een berner, met zijn dikke vacht.
Je kan honden beter een beetje in water laten spelen of liefst zwemmen en op het heetst van de dag uit zon blijven. Daar hebben ze meer dan genoeg aan. Ze kunnen best tegen wat warmte, zelfs berners. (even ervan uitgaande dat er geen medische problemen zijn)
Je kan honden beter een beetje in water laten spelen of liefst zwemmen en op het heetst van de dag uit zon blijven. Daar hebben ze meer dan genoeg aan. Ze kunnen best tegen wat warmte, zelfs berners. (even ervan uitgaande dat er geen medische problemen zijn)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
storm heeft de coolband.. het helpt best goed..
ik doe af en toe ook gewoon koude lappen op hem leggen..
storm zwemt ook niet graag
ik doe af en toe ook gewoon koude lappen op hem leggen..
storm zwemt ook niet graag
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- bekooij
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
____________________________________________________________________________fenneke schreef:ja hoor daar heb ik hem ook gekocht
Dank je wel Fenneke voor het antwoordt.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.