Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit gedrag corrigeren of niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

zus
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador

Dit gedrag corrigeren of niet?

Ongelezen bericht door zus »

Ik heb dus een lieve bruine lab, ze is onlangs geholpen, maar ze is en blijft favoriet bij een paar reuen op ons hondenveld.

Nu vinden ze haar dus er leuk en willen graag snuffelen enzo (en vaak ook meer, maar soms ook gewoon alleen snuffelen of spelen)

Maar bij bepaalde reuen (de intacte) reageert ze dan heel snauwerig en bijt ze behoorlijk van zich af, dit ziet er naar uit, lijkt wel alsof ik een valse hond heb .
De meeste reuen nemen haar dus niet echt serieus en komen gewoon na 2 seconden weer en begint het snauwen weer op nieuw.
Verder speelt ze met teefjes en niet-intacte teuen erg gezellig, wel dominant tijdens het spelen met bekende honden, waar ze er mee weg kan komen.

Moet ik dit gedrag corrigeren of niet, omdat ze doet het ook bij jonge reuen onder een jaar en soms bijt ze echt door, 1 maal een gaatje bij een andere reu.

Ik weet het niet, want ze is ip erg onderdanig tegen onbekende honden en doet alleen zo bij 'opdringere reuen'.

Wie heeft raad?
zus
geregistreerd lid

Re: Dit gedrag corrigeren of niet?

Ik zie nu dat dit bericht niet in de juiste pijler staat.

Wie kan mij vertellen hoe ik hem kan verplaatsen?
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

zus schreef:Ik zie nu dat dit bericht niet in de juiste pijler staat.

Wie kan mij vertellen hoe ik hem kan verplaatsen?
Heb ik voor je gedaan. :wink:
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

O hier ook eentje die aardig in trek is bij de reutjes hier.
En nee, ik straf haar niet omdat zij van zich afbijt/gromt/snauwt. Daar heeft ze recht op toch.

En als er dan een gaatje komt, tja.. dan is het aan die andere eigenaar om zijn hond bij zich te houden toch.
(Overigens is die van mij niet geholpen, dus ik moet er niet aan denken dat mevrouw niet van zich afsnauwt of gaat zitten als ze loops is)
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ja het ligt er eigenlijk een beetje aan, zijn ze echt opdringerig en vervelend dan mag het van mij best, maar als ze bij elke hond die maar even snel snuffelt zo zou doen zo ik er misschien toch wat aan doen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waarom zorgen jullie niet gewoon dat het niet zo uit de hand loopt? Als er zelfs gaatjes vallen, lijkt me dat er iets mis is gegaan. Reu wegroepen, teef wegroepen en alletwee iets anders doen. Ik vind overigens wel dat een teef van zich af mag snauwen. Maar als Bram constant een teef hinderlijk achtervolgt, doe ik daar iets aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou tegen die baas van de reu zeggen dat ze dit niet pikt, en dat als zijn reu maar door en door blijft gaan ze flink snauwt en misschien ook hapt. En of hij zijn reu misschien even wil roepen.
Dan mag die baas lekker zijn reu bij zich houden, en zo niet, tja, dan kan ie uiteindelijk misschien een gehapt neusje hebben.
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Mijn reu mag sowieso geen teven lastig vallen.
Maar je hebt altijd van die mensen die zeggen "laat haar maar snauwen hoor dan leert hij het tenminste" :hmmm: :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Joera schreef:Mijn reu mag sowieso geen teven lastig vallen.
Maar je hebt altijd van die mensen die zeggen "laat haar maar snauwen hoor dan leert hij het tenminste" :hmmm: :roll:
Ja, van die mensen die dan 'de schuld' bij jouw teef gaan leggen "tja, als ze niet snauwt leert hij het nooit" :roll: :mrgreen:
Nog leuker zijn de mensen die vinden dat ze jouw teef omhoog moeten gaan trekken als ze plat gaat liggen voor een nogal dominerende geile reu. Meestal met de kreet erbij "is een teefje zeker he?", en "ga eens staan joh, zo lok je hem alleen maar uit!".

Verder geen frustraties hierover van mijn kant hoor :engel: :smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou het teefje beschermen en uiteindelijk zelf de reu wegjagen voor zij het gaat doen. Dan hoef je haar niet te corrigeren :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Moos schreef: Nog leuker zijn de mensen die vinden dat ze jouw teef omhoog moeten gaan trekken als ze plat gaat liggen voor een nogal dominerende geile reu. Meestal met de kreet erbij "is een teefje zeker he?", en "ga eens staan joh, zo lok je hem alleen maar uit!".
:eek: wat erg.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Joera
Zeer actief

Nou inderdaad, daar zou ik toch ff flink pissig om worden denk ik :ugh: Nooit meegemaakt gelukkig.

Wel meegemaakt het voorbeeld dat ik hierboven al noemde.
Mijn teef werd vorige week continu lastig gevallen door een reu. Die man stond erbij en keek ernaar. "Oooh moet je ze nou leuk zien spelen" en "laat haar maar hem ff flink afsnauwen dan leert hij het wel". Mijn eigen reu was ook not amused. Later die dag kwam die reu weer bij ons zitplaats(in het bos) buurten zonder baas en toen had mijn reu hem bijna gepakt. Maar ik moest daar niet gaan zitten met mijn agressieve hond. :piew: Dat mijn reu het niet zo'n goed idee vond dat zijn teef lastig gevallen werd dat kwam niet in hem op. Maargoed. :19:
Afbeelding
zus
geregistreerd lid

Ik vind het gewoon lastig, het is een hondenspeelplaats bij een bos en daar komen eigenlijk iedere avond dezelfde honden en bazen, waarvan merendeel het superleuk gaat, je voelt je gewoon ongemakkelijk omdat je teef zo lelijk doet, maar aan de andere kant de reutjes worden niet echt gecorrigeerd, de ene baas zegt, je hond corrigeert zelf wel en de andere is bang dat zijn hond schade oploopt, maar ja ik kan haar moeilijk vies laten ruiken ofzo.

De reuen nemen haar ook niet serieus en door frustratie wordt ze veel feller, want ze was bijv. net lekker aan het spelen.
Lastig, ik wil ook dat ze gewoon lekker met d'r andere hondenvrienden kan spelen.
Joera
Zeer actief

Ik zou zelf als reu eigenaar dan weggaan, ik vind het toch de verantwoordelijkheid van de reu eigenaar eigenlijk. Maar als jij je er niet goed bij voelt en je teef ook niet en niemand anders doet het, zal je toch zelf moeten weggaan, vrees ik. :ugh:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

zus schreef:Ik vind het gewoon lastig, het is een hondenspeelplaats bij een bos en daar komen eigenlijk iedere avond dezelfde honden en bazen, waarvan merendeel het superleuk gaat, je voelt je gewoon ongemakkelijk omdat je teef zo lelijk doet, maar aan de andere kant de reutjes worden niet echt gecorrigeerd, de ene baas zegt, je hond corrigeert zelf wel en de andere is bang dat zijn hond schade oploopt, maar ja ik kan haar moeilijk vies laten ruiken ofzo.

De reuen nemen haar ook niet serieus en door frustratie wordt ze veel feller, want ze was bijv. net lekker aan het spelen.
Lastig, ik wil ook dat ze gewoon lekker met d'r andere hondenvrienden kan spelen.
Ja, dat is ook lastig. Maar goed, gaatjes veroorzaken is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik zou dus dan toch maar zelf weg gaan, als ik jou was. En eventueel op zoek naar meer bekendere hondenvrienden die wel leuk spelen met jouw hond, waarvan je dus weet dat het goed gaat.

Mijn teef is ook een felle tante en kan niet zo maar met alle vreemde honden goed overweg. Het is dus aan mij om dat in goede banen te leiden. Ik laat ze het best allemaal zelf uitzoeken hoor maar niet als er gewonden kunnen vallen.
Moos
Zeer actief

Maar even hoor, over wat voor gaten hebben we het nu, en hoe vaak komt dat voor? Ik lees dat er 1 keer een gaatje was, en ik vraag me dan af of dat echt een goed gat was, of meer een 'putje' van een geschampte tand ofzo. En dan ook pas nadat zo'n reu maar door en door en door heeft kunnen blijven gaan? Of komt zo'n reu snuffelen en ramt ze er meteen op los? Zo lees ik het namelijk niet, maar ik kan het mis hebben :wink:

Ik vind het namelijk nogal een verschil of je een teef hebt die regelmatig gaatjes in reuen bijt (die moet je niet zomaar losgooien in zo'n groep nee), of dat je een teef hebt die snauwt naar opdringerige reuen, en ooit 1 keertje een gaatje gebeten heeft in een reu die maar door en door en door bleef etterbakken bij d;r :wink: Tuurlijk is dat laatste ook niet de bedoeling, maar dat is met wat opletten door beide partijen gewoon te voorkomen, en dan kan ze ook gewoon los meespelen in zo'n groep.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Ah ja, ik ging er vanuit dat het niet zo maar een snauwtje is als een reu opdringerig is. Tenminste dat haal ik uit de woorden van TS als:
"je voelt je gewoon ongemakkelijk omdat je teef zo lelijk doet", en "door frustratie wordt ze veel feller".

Billy is heel charmant naar teven maar probeert ook wel eens wat :wink: en als hij een snauw of grauw krijgt dan is er - wat mij betreft - echt niets aan de hand. Hij taait vanzelf af. Zou hij dat niet doen, dan ging ik me er wel mee bemoeien.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Moos schreef:Maar even hoor, over wat voor gaten hebben we het nu, en hoe vaak komt dat voor? Ik lees dat er 1 keer een gaatje was, en ik vraag me dan af of dat echt een goed gat was, of meer een 'putje' van een geschampte tand ofzo. En dan ook pas nadat zo'n reu maar door en door en door heeft kunnen blijven gaan? Of komt zo'n reu snuffelen en ramt ze er meteen op los? Zo lees ik het namelijk niet, maar ik kan het mis hebben :wink:

Ik vind het namelijk nogal een verschil of je een teef hebt die regelmatig gaatjes in reuen bijt (die moet je niet zomaar losgooien in zo'n groep nee), of dat je een teef hebt die snauwt naar opdringerige reuen, en ooit 1 keertje een gaatje gebeten heeft in een reu die maar door en door en door bleef etterbakken bij d;r :wink: Tuurlijk is dat laatste ook niet de bedoeling, maar dat is met wat opletten door beide partijen gewoon te voorkomen, en dan kan ze ook gewoon los meespelen in zo'n groep.
Ja precies.
En ik snap bijvoorbeeld het verhaaltje van Joera wel, maar ik loop zelf ook niet op een dusdanige manier rond dat ik van elke hond weet tot welke eventuele roedel die behoort. Ik volg dat allemaal niet. Ik wil alleen mijn eigen hond terug kunnen roepen als dat nodig is :wink:
Ik kan, en wil, niet constant met álles en iedereen rekening houden. De één is net geopereerd, de ander is bang, die ene oefent controle uit over z'n teef. Het zal allemaal wel maar gooi het maar in mijn hoge hoed :ugh:
Ik kom gewoon lekker wandelen, we komen andere honden tegen, en dan zien we wel. Als het me niet aanstaat ga ik weer verder.
En overigens, sommige jonge teven moeten echt wel in de gaten krijgen dat ze een reu ook gewoon weg kunnen jagen. Sommige moeten dat écht leren :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Ah ja, ik ging er vanuit dat het niet zo maar een snauwtje is als een reu opdringerig is. Tenminste dat haal ik uit de woorden van TS als:
"je voelt je gewoon ongemakkelijk omdat je teef zo lelijk doet", en "door frustratie wordt ze veel feller".

Billy is heel charmant naar teven maar probeert ook wel eens wat :wink: en als hij een snauw of grauw krijgt dan is er - wat mij betreft - echt niets aan de hand. Hij taait vanzelf af. Zou hij dat niet doen, dan ging ik me er wel mee bemoeien.
Ik haal uit de openingspost dat ze meestal gewoon snauwt en grauwt, en ooit 1 keer een gaatje gebeten heeft. Dan vraag ik me dus af of dat een serieus gat was, of een schampschotje bij een hond die maar bleef rijden en doen op d'r bijvoorbeeld :wink:

In een groep wordt een snauwende hond al snel gezien als "naar en vals" e.d, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Zo las ik de zin die jij quote stiekem een beetje. Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor :N:

Als ze echt serieus gaten in reuen loopt te bijten, nee dan kan ze niet zomaar lekker los met alles 'spelen', vind ik ook :wink: Maar als ze gewoon fel snauwt en ooit 1 keer een superopdringerig irritant type een gaatje in zijn neus heeft gehapt, dan vind ik het alweer anders worden. :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mensen snappen niks van honden en dus moet je dat uitleggen.
Dus je zegt: Als ik word lastiggevallen en iets zeggen helpt niet, mep ik er ook op los.

Of in Joera's geval: Als jij de buurvrouw lastigvalt, mept de buurman je toch ook op je gezicht?

Orpa heeft ook de pest aan dat soort reuen en ik geef haar groot gelijk (al mag ze niet happen).
Ik zelf zeg meestal iets als: Luister, mijn teef is heel duidelijk, dus ik zou die reu meenemen voor het fout gaat, want hij heeft een bord voor zijn kop. :19:

Uiteraard wel als de baas in de buurt is.
Als dat niet zo is jaag ik de reu weg en als ie daarvoor een mep op zijn kont moet krijgen met een riem, dat doe ik dat.
Neuzen af van mijn meisjes. :pffff: :klaar:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Rami schreef:Ah ja, ik ging er vanuit dat het niet zo maar een snauwtje is als een reu opdringerig is. Tenminste dat haal ik uit de woorden van TS als:

Ik haal uit de openingspost dat ze meestal gewoon snauwt en grauwt, en ooit 1 keer een gaatje gebeten heeft. Dan vraag ik me dus af of dat een serieus gat was, of een schampschotje bij een hond die maar bleef rijden en doen op d'r bijvoorbeeld :wink:

In een groep wordt een snauwende hond al snel gezien als "naar en vals" e.d, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Zo las ik de zin die jij quote stiekem een beetje. Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor :N:

Als ze echt serieus gaten in reuen loopt te bijten, nee dan kan ze niet zomaar lekker los met alles 'spelen', vind ik ook :wink: Maar als ze gewoon fel snauwt en ooit 1 keer een superopdringerig irritant type een gaatje in zijn neus heeft gehapt, dan vind ik het alweer anders worden. :wink:
Vind ik ook hoor.
Verder zit ik zelf eigenlijk helemaal niet zo met snauw-partijtjes, maar ik weet wel dat sommige honden-eigenaren dat heel anders zien. Ik heb al een keer meegemaakt dat de dierenarts hier 'op' het dorp, (ik ken haar toevallig goed) het had over een krasje, oppvervlakkig wondje, terwijl de eigenaar in kwestie het had over hele gaten. Natuurlijk heb ik het wel goed gemaakt, met kluifjes voor de schrik, omdat ik me wel kan voorstellen dat mensen niet houden van snauwen en grauwen. :wink:
Aan de andere kant weet ik dat Silka bijvoorbeeld wel fel uit de hoek kan komen en neem ik zelf graag mijn maatregelen. Billy is wat dat betreft wel anders. Die mag van mij snauwen en grauwen, er vallen toch geen gewonden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:
Vind ik ook hoor.
Verder zit ik zelf eigenlijk helemaal niet zo met snauw-partijtjes, maar ik weet wel dat sommige honden-eigenaren dat heel anders zien. Ik heb al een keer meegemaakt dat de dierenarts hier 'op' het dorp, (ik ken haar toevallig goed) het had over een krasje, oppvervlakkig wondje, terwijl de eigenaar in kwestie het had over hele gaten. Natuurlijk heb ik het wel goed gemaakt, met kluifjes voor de schrik, omdat ik me wel kan voorstellen dat mensen niet houden van snauwen en grauwen. :wink:
Aan de andere kant weet ik dat Silka bijvoorbeeld wel fel uit de hoek kan komen en neem ik zelf graag mijn maatregelen. Billy is wat dat betreft wel anders. Die mag van mij snauwen en grauwen, er vallen toch geen gewonden.
Ik vind het ook erg aan de omstandigheden liggen, en daar ben ik van TS ook wel benieuwd naar :wink: Een hond die al fel wordt als een andere hond, reu in dit geval, even snel langs komt snuffelen, vind ik wat anders dan een hond die uiteindelijk heel fel uithaalt nadat ze al tig keer heeft gesnauwd en de reu in kwestie haar ondertussen al rijdend bijna tegen de grond gewerkt heeft. Bijvoorbeeld :mrgreen:
Voor mijzelf, met mijn eigen honden, vind ik de omstandigheden ook erg uitmaken. Een vreemde hond die mijn honden bij de eerste ontmoeting meteen tegen de grond mept, dan heb ik zoiets van "zeg, moet dat nou?". Terwijl Moos bijvoorbeeld weleens heel fors is gecorrigeerd door een reu waarbij hij heel irritant aan de piemel liep te likken. Dan ben ik ook de eerste om te roepen "eigen schuld, dikke bult" :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Ik vind het ook erg aan de omstandigheden liggen, en daar ben ik van TS ook wel benieuwd naar :wink: Een hond die al fel wordt als een andere hond, reu in dit geval, even snel langs komt snuffelen, vind ik wat anders dan een hond die uiteindelijk heel fel uithaalt nadat ze al tig keer heeft gesnauwd en de reu in kwestie haar ondertussen al rijdend bijna tegen de grond gewerkt heeft. Bijvoorbeeld :mrgreen:
Voor mijzelf, met mijn eigen honden, vind ik de omstandigheden ook erg uitmaken. Een vreemde hond die mijn honden bij de eerste ontmoeting meteen tegen de grond mept, dan heb ik zoiets van "zeg, moet dat nou?". Terwijl Moos bijvoorbeeld weleens heel fors is gecorrigeerd door een reu waarbij hij heel irritant aan de piemel liep te likken. Dan ben ik ook de eerste om te roepen "eigen schuld, dikke bult" :mrgreen: :wink:
Ja, omstandigheden tellen zeker ook mee. Eigen schuld, dikke bult roep ik ook wel eens (als het om mijn eigen honden gaat :wink: ). Maar, zoals ik al schreef, ik ken ook de andere kant. Als Silka een toch al bange hond achterna wil gaan, sta ik dat niet toe. Gaat het om zo'n lompe reu zoals jij beschrijft dan gaat ze haar goddelijk gang maar met haar felle gedoe. :S:
Afbeelding
zus
geregistreerd lid

Hallo, had even een RL.

Het is zoals Moos zegt, snauwen en grauwen en dat ziet er gewoon voor bepaalde honden eigenaren erg naar uit en daardoor voell ik mij weer ongemakkkelijk, ze heeft 1 keer een hapje uit een oor genomen, dus een schaafwond op het oor.

Ik heb het nu even heel erg druk maar kom morgen zeker terug om nog op wat dingen in te gaan.

Bedankt iig alvast!
zus
geregistreerd lid

Ik ben trouwens niet van plan weg te gaan want mijn inziens ligt het niet aan mijn teef, de (bepaalde) reuen nemen haar gewoon niet serieus en blijven opdringerig.
Ik vroeg mij alleen of of ik dit gedrag moet corrigeren, ik corrigeer wel als ze mijn inziens te fel reageert, maar dan komt dezelfde hond, tegen wie ze te fel reageerde bijwijs van direct weer aangerend om zijn kans te grijpen.

Maar ik ga het niet bijvoorbaat vermijden, daarvoor is het veel te gezeliig, voor baas en hond X-D
Moos
Zeer actief

zus schreef:Hallo, had even een RL.

Het is zoals Moos zegt, snauwen en grauwen en dat ziet er gewoon voor bepaalde honden eigenaren erg naar uit en daardoor voell ik mij weer ongemakkkelijk, ze heeft 1 keer een hapje uit een oor genomen, dus een schaafwond op het oor.

Ik heb het nu even heel erg druk maar kom morgen zeker terug om nog op wat dingen in te gaan.

Bedankt iig alvast!
Een schaafwond is geen hapje. Dat bedoel ik een beetje, wat is het nou? :wink: Was er een hap uit het oor genomen zodat de hond nu met een stukje oor minder door het leven gaat, of was het een wondje/plekje op het oor en meer niet? Dat laatste zou ik niet verontrustend vinden als de hond die bij dat oor hoorde daarvoor al langdurig jouw teef liep te sarren.
Afbeelding
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Gebeurd hier ook, als het me te lang gaat duren, laat ik de baas van de reu wel weten, dat mijn hond het niet leuk vind en ik ondertussen ook niet meer.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Als ik het te ver vind gaan neem ik mijn teef in bescherming en roep ik eerst naar de baas of ze hun hond willen halen.. zo niet zal ik maatregelen treffen om de desbetreffende reu bij mijn teef vandaan te houden.. hetzij zelf een grote mond optrekken naar die reu, hetzij bij zijn halsband pakken en een metertje verder trekken bij mijn teef vandaan, hetzij mijn teef aanlijnen
Dus ik zou niet jouw eigen hond corrigeren, maar je teef juist in bescherming nemen
Afbeelding
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

Ik zou je hond niet corrigeren, want zoals ik het lees, doet ze niks verkeerd! Ze geeft duidelijk aan wat ze niet wil van de andere hond, en als die hond niet luisterd dan moet die maar voelen of het baasje moet er iets aan doen..
Maar kan me wel voorstellen dat jij je er ietwat lullig onder voelt, aangezien niet iedereen zo denkt..
zus
geregistreerd lid

Bedankt voor alle antwoorden, ik vind zelf ook dat ik niet moet corrigeren, maar soms ga je twijfelen he, vooral als de baasjes van de reu zo 'voorzichtig' zijn.

Ik ga gewoon mijn hoond beschermen als ik vind dat het te lang duurt, ze geeft het goed aan, dat ze er niet van gediend is, jammer genoeg maakt ze geen indruk :(
Dus dan moet ik maar indruk maken :mep:
(is een grapje hé!)

Ik kom wel verder schrijven hoe het gaat, maar de komende week ga ik nog niet met ze spelen ivm met een coldwatertail, arme teef, ze loopt helemaal scheef erdoor.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”