Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Arwen schreef:
Mijn hond was met de MPS aan een zielig hoopje ellende. Wilde niet meer opstaan, bleef heel zielig liggen als ze hem aanhad... Dus zijn ook honden die het echt niet prettig vinden.
Ik overweeg ook een hondenluier voor Sara, maar gezien mijn ervaring met de MPS sta ik er wat huiverig tegenover.
Daarom zei ook "de meeste" honden, inmiddels heb ik er een stuk of 60-75 in de "paskamer" gehad en bij 4 honden incl onze eigen Kerry (had een maatje te klein aan kwamen we achter ) was er een minder positieve reactie, het lijkt mij dan wel de moeite van het proberen waard.
@ Bonnie: Schiet me ook nog te binnen... in de flap van het MPS kan je volgens mij ook een inlegkruisje/luier doen, ik zal ff kijken als ik vanavond op de zaak ben.
nathalie schreef:Wij bestellen ze in de winkel altijd voor een vrouw met een Sint Bernard. Ze is er laaiend over en anders moest de arme prul ook op de grond slapen
een sint bernard in bed? Begrijp ik dat goed?
ieder zijn ding natuurlijk
Arwen schreef:
@ Bonnie: Schiet me ook nog te binnen... in de flap van het MPS kan je volgens mij ook een inlegkruisje/luier doen, ik zal ff kijken als ik vanavond op de zaak ben.
Ja ik zag het al op die site, thanks
Ik vrees alleen dat een inlegkruisje niet bestand is tegen een RR plasje :N: Luier zou wel werken denk ik, gat er in voor de staart en dat die MPS het op zijn plaats houdt.
Volgens mij heb je ook iets dat lijkt op de mps alleen dan minder warm, van gaas, ook iets medisch. Dat vind ik wel een voordeel van enkel een luier. Maar goed, als ze die uit doen...
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!
Wij hebben de oplossing gevonden...
Een pamper (met gaatje in), broekje erover, daarover een bodyke en daar geraakt hij dus NIET uit
Gelukkig maar, alles blijft ook redelijk goed zitten.
Al heeft hij sinds we dat gebruiken geen enkel ongelukije meer gehad.
Miss heeft het meer met de warmte te maken of eht feit dat hij er niet meer aan kan likken.
In elk geval, voor ons werkt dit.
Ik zit eigenlijk met stijgende verbazing te lezen. Voor incontinente teven bestaat gewoon prima medicatie wat de blaassluitspier weer doet aansterken. Incontinentie is een bekend probleem bij gecastreerde teven. Doordat de hormonen wegvallen wordt de sluitspier van de blaas slapper en kan de teef tijdens het slapen urine verliezen.
Ik persoonlijk vind een tabletje wat vriendelijker dan een luier om je gat.
De medicatie helpt vaak erg goed en is voor de hond dus een stuk prettiger.
Bons schreef:De luier heeft ons inmiddels 2x gered, een enkele keer zakt ie af maar meestal blijft hij wel zitten. Meisje slaapt dus lekker nog bij ons
Ah, dat is goed nieuws, dan ga ik er ook maar eentje bestellen.
Eline* schreef:Ik zit eigenlijk met stijgende verbazing te lezen. Voor incontinente teven bestaat gewoon prima medicatie wat de blaassluitspier weer doet aansterken. Incontinentie is een bekend probleem bij gecastreerde teven. Doordat de hormonen wegvallen wordt de sluitspier van de blaas slapper en kan de teef tijdens het slapen urine verliezen.
Sara heeft zowel propalin als incurin gehad en dit hielp niet.
Nu gister overlegd met de DA en het laatste redmiddel Enurace wordt nu ingezet, maar de DA denkt niet dat dit zal helpen aangezien de nieuwere middelen ook niet helpen.
Een oplossing zou dan zijn om siliconen in de sluitspier te laten spuiten, ik moest daar maar eens overna denken. Ik vind dit een vrij heftige oplossing en neig dan eerder naar een luier
Ben het helemaal met je eens dat ik bij een luier ook geen goed gevoel heb, maar zolang Sara's ongelukjes niet iedere nacht voorkomen en ik het al kan voorspellen wanneer het mis gaat zou ze die luier maar eens in de twee weken aan hoeven. Voor mij een betere oplossing dan een operatie van siliconen inspuiten.
Eline* schreef:Ik zit eigenlijk met stijgende verbazing te lezen. Voor incontinente teven bestaat gewoon prima medicatie wat de blaassluitspier weer doet aansterken. Incontinentie is een bekend probleem bij gecastreerde teven. Doordat de hormonen wegvallen wordt de sluitspier van de blaas slapper en kan de teef tijdens het slapen urine verliezen.
Misschien eerst even vragen hoe het zit en wat er geprobeerd is e/o gegeven wordt.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!
Laat je verbazing maar weer zakken.... Rustig aan, er worden alleen ervaring uitgewisseld over luiers. Even voor mijzelf sprekend, in Ella d'r geval is er niets mis met haar blaassluitspier, maar heeft ze oude hersens . Zo lees ik in dit topic nog een geval die in deze categorie kan vallen... Als mijn hond in de categorie zou vallen die jij schetst, ja, kom maar op met die pillen.
En dan nog, onvriendelijk vind ik die luier persoonlijk niet en Ella vindt die luier niet onprettig (een pil in d'r bek overigens wel )