Ik zou haar daarvoor absoluut niet corrigeren, gaten maken doet ze niet en dat mag natuurlijk ook niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit gedrag corrigeren of niet?
Moderator: moderatorteam
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Re: Dit gedrag corrigeren of niet?
Lola mag van mij gerust opdringerige reuen afsnauwen want sommige hebben echt een plaat voor de kop.
Ik zou haar daarvoor absoluut niet corrigeren, gaten maken doet ze niet en dat mag natuurlijk ook niet.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja het is een samenspel. Ik heb ook een groepje hier in het bos met zowel teven als reuen lopen. Als mijn reu maar de neiging heeft te gaan rijden, dan zeg ik hem met 4 poten op de grond te blijven staan (kay laag). Hier reageerd hij in de regel goed op. Ik weet dat als Kay namelijk eenmaal erop zit, hij zichzelf totaal verliest in zijn rij gedrag. Als hij eenmaal aan het rijden is, is hij er moeilijker af te krijgen dus moet ik er ook wel eens heen lopen om hem eraf te halen. Blijft hij pogingen ondernemen krijgt hij ook echt wel even te horen dat ik dat zo niet wil hebben. Kay bind dan in. Maar er is hier in bos ook een ongeveer evenoude reu, die ze zijn gang laten gaan. Ook die reu verliest zichzelf helemaal in zijn rijgedrag. Je ziet dat teven er helemaal hor- en- dol van worden en dat het spanningen in de groep geeft. Als die hond naast met staat trek ik hem er dus ook vanaf (weet ook dat de rest van groep het niet leuk vind dat die hond zo rijd). Overigens als ik buiten bereik ben en iemand anders haalt mijn reu van hun hond af of voorkomen dat hij erop springt, vind ik dat prima.

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Als een hond, reu of teef, duidelijk niet gediend is van Hades zijn aanwezigheid en hij schijnt dat zelf niet zo door te hebben, dan haal ik 'm daar zelf wel weg. Genoeg andere hondjes op de wereld. Ik heb vorig jaar, toen hij nog wat jonger was, een keer een kwartier een verschrikkelijk irritante Sheltie achter ons aan gehad, die cónstant op Hades wou rijden. Hij was toen ook nog niet in staat om aan te geven dat hij dat écht niet wou (behalve wegrennen) maar de baasjes van de Sheltie hadden ook totaal niet de neiging hun hond terug te roepen
. 'Dat moet hij leren, van zich af snauwen!' werd er geroepen. Nou nee, kalf, dat is niet aan jullie om te bepalen. Hou gewoon je hond bij je als hij niet normaal kan doen? Nou ja, ik weet dus hoe gruwelijk irritant sommige honden/bazen kunnen zijn, dus hou ik daar rekening mee met Hades.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Jaap* schreef:Ja precies.Moos schreef:Maar even hoor, over wat voor gaten hebben we het nu, en hoe vaak komt dat voor? Ik lees dat er 1 keer een gaatje was, en ik vraag me dan af of dat echt een goed gat was, of meer een 'putje' van een geschampte tand ofzo. En dan ook pas nadat zo'n reu maar door en door en door heeft kunnen blijven gaan? Of komt zo'n reu snuffelen en ramt ze er meteen op los? Zo lees ik het namelijk niet, maar ik kan het mis hebben![]()
Ik vind het namelijk nogal een verschil of je een teef hebt die regelmatig gaatjes in reuen bijt (die moet je niet zomaar losgooien in zo'n groep nee), of dat je een teef hebt die snauwt naar opdringerige reuen, en ooit 1 keertje een gaatje gebeten heeft in een reu die maar door en door en door bleef etterbakken bij d;rTuurlijk is dat laatste ook niet de bedoeling, maar dat is met wat opletten door beide partijen gewoon te voorkomen, en dan kan ze ook gewoon los meespelen in zo'n groep.
En ik snap bijvoorbeeld het verhaaltje van Joera wel, maar ik loop zelf ook niet op een dusdanige manier rond dat ik van elke hond weet tot welke eventuele roedel die behoort. Ik volg dat allemaal niet. Ik wil alleen mijn eigen hond terug kunnen roepen als dat nodig is![]()
Ik kan, en wil, niet constant met álles en iedereen rekening houden. De één is net geopereerd, de ander is bang, die ene oefent controle uit over z'n teef. Het zal allemaal wel maar gooi het maar in mijn hoge hoed![]()
Ik kom gewoon lekker wandelen, we komen andere honden tegen, en dan zien we wel. Als het me niet aanstaat ga ik weer verder.
En overigens, sommige jonge teven moeten echt wel in de gaten krijgen dat ze een reu ook gewoon weg kunnen jagen. Sommige moeten dat écht leren![]()
En dan hebben ze het geleerd en dan vinden anderen dat je je hond moet gaan corrigeren omdat ze uitvalt
Ik ken het "probleem".
Bij Ita is het niet anders.
En omdat er nogal wat mensen lijken te zijn die vinden dat je dan een agressieve teef hebt krijg je vanzelf een slechte naam......................
Ik vind dat ze het recht heeft een opdringerige reu af te snauwen.
Het is wel rustig lopen, dat wel
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Mijn oudere teef is ook beslist niet van opdringerige reuen gediend, als een reu opdringerig wordt, ga ik weg. Maar ik heb ook meermalen gehad dat de reu-eigenaar dan aangaf 'dan moet ze maar grauwen'. Nou, dat doet ze voldoende, laat maar.
Ik kies trouwens zelf wel eieren voor mijn geld, en loop altijd door. Mijn ervaring is idd dat ALS ze dan een keer grauwt, je meteen een nare opmerking aan je broek krijgt, ik heb er gewoon helemaal geen zin meer in. Wandelen doe ik lekker alleen met de meiden, daar hebben ze geen reu voor nodig.
Overigens geeft dit artikel in mijn ogen heel precies aan wat er gebeurt.
http://flyingdogpress.com/content/view/42/97/" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens geeft dit artikel in mijn ogen heel precies aan wat er gebeurt.
http://flyingdogpress.com/content/view/42/97/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Wauw, wat een beauty. Ik snap wel wat de Weimaraner in haar zag.Martijn schreef: