Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is een goede betaalbare hondentondeuse

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Wat is een goede betaalbare hondentondeuse

Ongelezen bericht door blacky »

Ik ben opzoek naar een goede betaalbare tondeuse. Ik wil onze Laika zelf gaan knippen en scheren. Ik vind het heerlijk om met mijn hondjes bezig te zijn en hun vacht verzorging wil ik ook graag zelf doen. Laika heeft een zachte pluizige vacht. Spikey wordt niet geknipt of geschoren. En weet iemand of het wel werkt met opzet kammen?
Afbeelding
gevni havanezers
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Wat is een goede betaalbare hondentondeuse

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

350 euro ofzo? Opzetkammen werken alleen op een schone uitgeföhnde vacht.
blacky
Zeer actief

Hallo Rosita. die 350 euro is wat aan de prijzige kant maar als er niets anders is zal het daar wel op uit draaien. Heb de esculaap gezien. Maar zoek toch iets goedkopers. Het is maar voor 1 hondje en ik heb de tijd. De volgorde die ik nu hanteer is: eerst goed uitkammen. Dan wassen, drogen, en tijdens het drogen borstelen. Dan met kam en schaar bij knippen. Gaat ook wel hoor maar ben dan bijna een hele dag bezig. Nu dacht ik als ik een tondeuse heb met de grootste opzet kam moet het toch sneller gaan. Vandaar mijn vraag. Zoek iets van rond de 100 euro.
Afbeelding
gevni havanezers
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik heb om Kai in leeuwtoilet te zetten de Moser Arco, meerdere leeuwhondje mensen gebruiken deze, daardoor ik hem ook heb aangekocht tijd geleden. Ik gebruik hem ook om Lotjes vacht kort te houden. Er zitten opzetkammen bij. Maar inderdaad die werken pas echt goed na het wassen van de vacht en droog blazen goed luchtig maken. Normaal worden zo'n tondeuses niet verkocht om een hond volledig te scheren, maar het werkt perfect voor Lotje. Ik gebruik hem nu al 3 jaar, ik heb wel na 1 jaar een nieuwe gekocht want ik had hem laten vallen :Q:

Is deze:
http://particulier.velapet.com/tondeuse ... co-wm-1854" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik scheer Lotje niet compleet, het hoofd en de poten werk ik bij met de schaar. In dit modelletje loopt ze nu rond:
Afbeelding

Lotjes vacht is half pluizig half niet pluizig. Kai heeft wel een heel erg pluizige vacht, maar die scheer ik dus gewoon zonder opzetkammen. Mijn ouders hun hond, broer van Lotje, heeft heel erg pluizig haar (puppyvacht-achtig) en die hond scheer ik ook met de moser arco. Het duurt wel wat langer dan bij Lotje, maar het lukt wel.
blacky
Zeer actief

Linsey schreef:Ik heb om Kai in leeuwtoilet te zetten de Moser Arco, meerdere leeuwhondje mensen gebruiken deze, daardoor ik hem ook heb aangekocht tijd geleden. Ik gebruik hem ook om Lotjes vacht kort te houden. Er zitten opzetkammen bij. Maar inderdaad die werken pas echt goed na het wassen van de vacht en droog blazen goed luchtig maken. Normaal worden zo'n tondeuses niet verkocht om een hond volledig te scheren, maar het werkt perfect voor Lotje. Ik gebruik hem nu al 3 jaar, ik heb wel na 1 jaar een nieuwe gekocht want ik had hem laten vallen :Q:

Is deze:
http://particulier.velapet.com/tondeuse ... co-wm-1854" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik scheer Lotje niet compleet, het hoofd en de poten werk ik bij met de schaar. In dit modelletje loopt ze nu rond:
Afbeelding

Lotjes vacht is half pluizig half niet pluizig. Kai heeft wel een heel erg pluizige vacht, maar die scheer ik dus gewoon zonder opzetkammen. Mijn ouders hun hond, broer van Lotje, heeft heel erg pluizig haar (puppyvacht-achtig) en die hond scheer ik ook met de moser arco. Het duurt wel wat langer dan bij Lotje, maar het lukt wel.
Dank je wel voor je antwoord dit is precies wat ik zoek. Ook het modelletje waar lotje mee loopt. Laika heeft ook nog haar puppen vacht en of ze die ooit kwijt raakt vraag ik me af ze is daar voor tevroeg gecastreerd denk ik.
Afbeelding
gevni havanezers
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Een Moser Max? Iets duurder, maar je zou een tweede handse kunnen overwegen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
avianflu
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador/cocker spaniel mix en een vuilnisbak

Ongelezen bericht door avianflu »

Ik heb een beetje een misschien domme vraag.

Maar moet je eigelijk perse een hondentondeuse gebruiken?
Mijn man heeft bijv van dat dikke kroeshaar, dat dus met de tondeuse wordt kort gehouden.
Kan je daar de hond dan niet mee scheren?

Sorry, heb nog nooit een hond gehad die geschoren moet worden. Dit is de eerste keer, wil mijn hond graag scheren als het hier weer warmer wordt, omdat hij het soms veelte warm heeft.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

avianflu schreef:Ik heb een beetje een misschien domme vraag.

Mijn man heeft bijv van dat dikke kroeshaar, dat dus met de tondeuse wordt kort gehouden.

Sorry, heb nog nooit een hond gehad die geschoren moet worden. Dit is de eerste keer, wil mijn hond graag scheren als het hier weer warmer wordt, omdat hij het soms veelte warm heeft.
Nee dat gaat je niet lukken. Ook de echte goedkope hondentondeuses vind ik een ramp. Dan zou ik eerder helemaal knippen.

blacky
Zeer actief

Lysette schreef:
avianflu schreef:Ik heb een beetje een misschien domme vraag.

Nee dat gaat je niet lukken. Ook de echte goedkope hondentondeuses vind ik een ramp. Dan zou ik eerder helemaal knippen.
Dat is niet helemaal waar. Voor onze Blacky gebruikte ik een Babyliss. Die werkte prima. Was een oplaadbare met opzet kammen. Hij werkte op Laika ook goed maar ik ben de oplader kwijt. Ik heb voor mijn man en kinderen een Philips tondeuse en deze wil helemaal niet. Zelfs zonder opzet kammen niet. Ik denk dat het een beetje te maken heeft met de afstand van de metalen tanden. (en dan was die van babyliss er een van 15 euro). Ik heb nu een Wahl bij Pets Place gekocht en dat ging echt heel erg goed. De opzet kammen van mijn oude Babyliss passen er ook op dus ik heb nu 8 opzet kammen van 3mm tot 22mm.
Afbeelding
gevni havanezers
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

In de trimsalon gebruik ik een Andis, deze zijn ook niet supe duur, en scheren echt super, zie http://www.trim.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ;)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb ooit 1 van 35 euro's gekocht. Door de vacht van onze ontplofte Schotse Collie kwam ik niet (nou ja gedeeltelijk en dat duurder erg lang!), maar hij werkt wel weer prima voor het opscheren van de benen en voetjes voor Kay.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Wat ik vooral belangrijk vind aan een tondeuse, is dat de tandjes van de messen (dat verschilt nog al eens per merk) niet te ver uiteen staan. Met de Moser arco bijvoorbeeld kan ik nooit in de huid scheren, zelfs niet in de liezen of tussen de tenen, de tandjes (van het mes, niet van de opzetkam) staan daarvoor te dicht opeen en dat vind ik wel heel fijn. Ik heb ook een tondeuse van Oster met verschillende messen, maar bij de messen van Oster staan de tandjes te ver uiteen voor mij, de huid aan de lies en tussen de tenen bijvoorbeeld kan daar makkelijk tussen geraken. Ik had die tondeuse gekocht toen Kai nog niet hier was, als voorbereiding op zijn komst, maar is een miskoop gebleken, want hij ligt maar in de kast al 3 jaar zonder echt te gebruiken. Heb hem 1 maal gebruikt toen ik de Moser arco had laten vallen en Kai half geschoren was, toen moest ik wel. Zo heb ik ook een wahl pocket tondeuse die ik nooit gebruik omdat die dan weer te kort scheert voor de teentjes (waar ik hem voor gekocht had). Ik doe echt alles met de moser arco: Kai in leeuwtoilet zetten plus zijn tenen/voetzooltjes scheren en andere honden scheren in verschillende modellen bijvoorbeeld zoals Lotje.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb zelf een Moser Max. Kost nu iets minder dan 200 euro. En je hebt de Moser Max, kost 110 euro ofzo.

Wij verkopen in de winkel ook een tondeuse van 35 euro. Gaat een jaar of 2 mee en dan issie dood :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef: Dat is niet helemaal waar. Voor onze Blacky gebruikte ik een Babyliss. Die werkte prima. Was een oplaadbare met opzet kammen. Hij werkte op Laika ook goed maar ik ben de oplader kwijt. Ik heb voor mijn man en kinderen een Philips tondeuse en deze wil helemaal niet. Zelfs zonder opzet kammen niet. Ik denk dat het een beetje te maken heeft met de afstand van de metalen tanden. (en dan was die van babyliss er een van 15 euro). Ik heb nu een Wahl bij Pets Place gekocht en dat ging echt heel erg goed. De opzet kammen van mijn oude Babyliss passen er ook op dus ik heb nu 8 opzet kammen van 3mm tot 22mm.
Ik heb ook ooit eentje gehad maar dat was echt een ramp. Maar ze zijn er dus wel die het kunnen, blijkt :ok: Ik heb ook een hondentondeuse van Princes gehad. Ging wel, maar als je dan een goede in je hand hebt gehad wil je dat echt niet meer. Daarom heb ik nu zelf een Aesculap met een zwik koppen. De koppen heb ik in de loop der tijd gespaard. Echt een top apparaat. Ze gaan eigenlijk nooit meer naar de trimmer. Maar valt niet helemaal binnen de 100 euro :mrgreen: Maar ik heb hem al dubbel en dwars terug verdient :ok:

blacky
Zeer actief

Lysette schreef:
blacky schreef: Dat is niet helemaal waar. Voor onze Blacky gebruikte ik een Babyliss. Die werkte prima. Was een oplaadbare met opzet kammen. Hij werkte op Laika ook goed maar ik ben de oplader kwijt. Ik heb voor mijn man en kinderen een Philips tondeuse en deze wil helemaal niet. Zelfs zonder opzet kammen niet. Ik denk dat het een beetje te maken heeft met de afstand van de metalen tanden. (en dan was die van babyliss er een van 15 euro). Ik heb nu een Wahl bij Pets Place gekocht en dat ging echt heel erg goed. De opzet kammen van mijn oude Babyliss passen er ook op dus ik heb nu 8 opzet kammen van 3mm tot 22mm.
Ik heb ook ooit eentje gehad maar dat was echt een ramp. Maar ze zijn er dus wel die het kunnen, blijkt :ok: Ik heb ook een hondentondeuse van Princes gehad. Ging wel, maar als je dan een goede in je hand hebt gehad wil je dat echt niet meer. Daarom heb ik nu zelf een Aesculap met een zwik koppen. De koppen heb ik in de loop der tijd gespaard. Echt een top apparaat. Ze gaan eigenlijk nooit meer naar de trimmer. Maar valt niet helemaal binnen de 100 euro :mrgreen: Maar ik heb hem al dubbel en dwars terug verdient :ok:
Ik denk dat ik ook voor een esculaap ga sparen. Voor nu is onze Laika mooi kort (en loopt niet voor gek) En kan ik nu mooi spaaren voor een echt goede. Het liefst met verschillende scheer koppen. Maar daar heb ik zoals het er nu uit ziet 2 jaar de tijd voor. Overigens doe ik Laika 1 keer per jaar. In de winter is het straks weer mooi lang en knip dan bij met de schaar.
Afbeelding
gevni havanezers
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik zweer bij de aesculaap. Het is even een uitgave maar dan heb je ook wat :lol1: .
Met een goedkope machine kom ik echt niet door die krullenvachten en mijn honden zitten echt niet in de klit. :wink:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”