Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorstellen en advies..

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

voorstellen en advies..

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Hallo allemaal,
Ik zal me even netjes voorstellen, ik ben Marjolein 28 jaar en woon samen met Sandy, een Amerikaanse Stafford puppy van 10 weken (een teefje). Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik met wat vragen zit, en iedereen geeft me ander advies dus ik wil de mening van de "proffessionals" ook nog wel horen.

Verder gaan we snel beginnen met puppy-cursus, zo wil het beste uit m'n hondje halen. Echter de
cursus waar ik me voor wilde aanmelden zit al vol, dus ik ben nog op zoek naar een andere puppy-klas.

Literatuur-tips zijn van harte welkom, zo kan ik alvast aan de slag voordat ik en Sandy naar school gaan.

Ze is een lief meisje, op de puppy-beetjes na :N: ze reageert al op haar naam, 's nachts blijft ze droog

en nu het onweert slaapt ze heeerlijk verder :slaap:

Ik merk dat ik (nog?) niet kan schrijven in de andere onderwerpen maar k wil wel graag advies:

Hier mijn gedrags-vraag: als ik met Sandy op straat loop rent ze soms ineens heel hard, ndat ze wat rustig aachter me aan liep en dan ineens rent ze naar m'n been grijpt me been gaat rechtop staan en begint dan te rijen.. Ik heb hierover nu verschillende verhalen gehoord maar k weet nog steeds niet precies wat het is en wat ik moet doen.

1 Bij de dierenwinkel had met het over nest hormonen
2 op internet staat ook iets over dominantie, wat ik niet denk dat het is want ze geeft zich juist snel over door op haar rug te draaien naar andere honden
3 dat ze vermoeit zou zijn en niet meer weet wat te doen

ik loop een 5 keer per dag 5 minuten met haar. Als ze dan gaat zitten til ik haar verder. Maar wat zal het zijn en hoe moet k het aanpakken. De een zegt negeren de ander zet haar op de grond en zeg NEE (dat doe k nu want een rijende pup aan m'n broek kan ik moeilijk negeren. :denken:
Heeft hier iemand ervaring hiermee? wanneer gaaat dit over en wat betekent het? en het is een teefje :19:

Groetjes Marjolein en een pootje van Sandy
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 08 jun 2010 18:02, 3 keer totaal gewijzigd.
29996D

Re: Me and Sandy

Ongelezen bericht door 29996D »

Welkom, en succes met je pupje!
Me_and_Sandy
Zeer actief

Re: Me and Sandy

dank u :ok:
Me_and_Sandy
Zeer actief

Re: voorstellen en advies..

is iedereen er stil van??
ben ik de enige die dit meemaakt?!
:roll:
ienepiens
Actief
Mijn ras(sen): x stabij

Ongelezen bericht door ienepiens »

In ieder geval welkom op dit forum..
Hoop dat er mensen zijn die je tips kunnen geven..
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

welkom, is dit je eerste hondje?
Waar komt je pupje vandaan en waarom heb je voor dit ras gekozen, daar ben ik altijd benieuwd naar....
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Welkom.
Als je je even aanmeldt bij de andere gebruikersgroep kun je je vraag in de afdeling Gedrag stellen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Sandy komt uit een huiskamer-nestje. Ik heb voor een Amerikaanse Stafford gekozen omdat:

1) Ik vind het hele mooie honden, ze zien er stoer uit maar ze zijn zoo lief.
2) ik wil een hond waar ik mee kan sporten, dus fietsen hardlopen
3) ik wil een hond die me een veiligheid gevoel geeft (ben op straat neergeslagen een
paar maanden terug)
4) ik wil een hond met korthaar
5) niet te groot
6) maar ook zeker niet te klein
7) ik hou van honden met pit

ik kan nog heel wat redenen bedenken. Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan, ik heb hier lang over nagedacht.
ik wilde altijd al een hond en nu heb ik de tijd om een pup op te voeden gezien ik de komende 3 maanden of misschien nog langer thuis ben

Dit is mijn eerste eigen hond maar k heb vaak op andermans honden gepast. Een vriend van me heeft een Am Staff reu ik heb op deze hond een half jaar opgepast (nonstop, hij was 5 dagen per week bij mij in huis) omdat die jongen fulltime moest werken en de hond kon niet te lang alleen zijn omdat die toen ook pas 4 maanden was. Inmiddels kan deze hond halve dagen alleen zijn dus oppassen is niet meer zo vaak nodig

Ik miste het lopen en het gezelschap heel erg, naar het park gaan en nadat hij 1 jaar was lekker fietsen.

Toen heb ik er nog een tijd over nagedacht en nadat ik werd neergeslagen van m'n fiets had ik echt zoiets ik wil gezelschap (en dan niet van een vent). Dus vandaar

Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag :19:
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 10 jun 2010 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Me_and_Sandy
Zeer actief

dankje marjoleine..
ik dacht dat ik dit al had gedaan en begreep maar niet waarom
ik nog niet kon schrijven maar ik had niet bevestigd blijkt nu..

nou dan ga ik m'n vraag daar maar nog een keer stellen als dat mag :W:
Lemony
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lemony »

Hallo Marjolein,

Een pupje in het nest die speelt met zijn/haar nestgenoten en de hierarchie wordt in het nest dus spelenderwijs bepaalt dat gaat er af en toe ook niet altijd zachtzinnig aan toe.

Nu gaat het pupje verhuizen en dan gaat het pupje meteen zijn grenzen verkennen en verleggen. Wij mensen gaan vaak de fout in door fout gedrag als speelsigheid af te doen terwijl het voor de pup serieus is, die is wat ik eerder schreef zijn grenzen aan het opzoeken.

Gedrag wat jij niet wilt moet je niet toestaan zo ook het rijden tegen je been aan, niet alleen reutjes kunnen rijden ook teefjes kunnen dat doen. Jij bent de baas !!! In dit geval denk ik aan dominantie verhouding juist omdat ze nog jong is en haar grenzen aan het verleggen en opzoeken is bij JOU. Je hebt ook pupjes die op speeltjes gaan rijden haal dan het speeltje weg, tolereer het rijden niet zo ook niet tegen je been.

Dat ze op haar rug gaat liggen voor andere ietwat oudere en oudere honden is normaal gedrag ze is nog onderdanig aan hen ( je hebt ook puppen die het op het lopen zetten nml.) maar over een paar weken cq maanden kan het dus zijn dat jouw pup van vier a vijf maanden over een ander klein pupje staat etc. etc.

Maar goed ze is dus aan het kijken hoever ze bij jou kan gaan (als je een gezin hebt dan pikt het pupje een kind uit en probeert zo hoger in hierarchie te komen) en als roedelleider moet je ingrijpen en het heel consequent verbieden.

Hoe je tot haar kunt doordringen dat ze niet op je been mag rijden dat verschilt per pup maar wat het handigste is dat je de fokker opbelt voor advies die heeft het pupje 8 weekjes meegemaakt en kent nml. het karakter van de moederhond en misschien heeft de fokker ook wel de vaderhond in zijn/haar huis dus dan weet ze zijn karakter ook.

Maw besef ook dat wat je later niet wilt dat de hond doet het nu consequent niet toestaat.
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Lemony , dankjewel voor je antwoord
ik heb je een pb-tje gestuurd

allemaal bedankt voor de reacties..
Botervrouwtje
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Botervrouwtje »

Van harte welkom hier en veel lees- en schrijfplezier. Kan je helaas geen advies geven, maar hoop dat er anderen zijn die dat wel kunnen (en ik weet dat die er zijn :D) en dat je er ook wat aan hebt.
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Welkom!
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

welkom :D
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Hallo allemaal bedankt voor de welkomswoorden :mrgreen:
ik kom even melden dat het al beter gaat. Ik kreeg de tip om haar tijdens het lopen overdreven :cheer: :ok: :balon: te belonen (zoals je met pups doet) als ze gewoon naast me loopt zodat ze beter weet wat de bedoeling is. En het werkt tot nu toe, vandaag en gister heeft ZE niet meer tegen me gereden. :engel:
Ook heb ik de eerste paar dagen teveel met haar lopen slepen. Steeds 5 minuten lopen maar ff hier naar toe ff daaar naartoe puppie laten zien :D . Dan droeg ik haar wel maar in de auto of bij visite sliep ze steeds een kwartiertje en dan gingen we weer op huis aan. Ondertussen zitten we samen al meer in een ritme en ze slaapt heerlijk uren lang achter elkaar.
5 minuten lopen blijkt ook al te lang. Ik loop nu met haar naar het pleintje ze poept, plast, ruikt ff en we gaan weer naar huis. Duurt ook 5 minuten maar is niet als doelgericht lopen op straat. Ze is meer bezig met ruiken en verkennen. :mrgreen:

Ze reageert goed op de koekjes (kleine trainertjes door de helft) en ze krijgt allemaal lekkers in haar bench. Ze weet al GOED ZO, NEEEE, SANDY, ZIT in 1 week :cheer:

En volgende week beginnen we met puppy-les. WE zijn aangemeld en we hebben er zin in :E:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

superrr om te lezen dat het zo goed gaat. :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Binkie
Actief

Ongelezen bericht door Binkie »

welkom
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”