Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over tuigen...

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Vraag over tuigen...

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Aangezien Timber (golden retriever) de laatste tijd wat last heeft van zijn keel wil ik graag ipv een halsband een tuig kopen voor `m.

Heb een lederen borst tuig van mijn exzwager gekregen omdat zijn hond die toch nooit draagt alleen zakt dat tuig de hele tijd scheef en vind ik dus niet prettig.
Magic heeft een mooi tuig gekregen vorig jaar alleen die zal Timber niet staan en hij schuurt bij magic ook wat dus die is ook niet prettig voor lange stukken te dragen.
ik denk dus dat een tuig met fleece het fijnste is. Alleen weet ik dat niet zeker natuurlijk.

Ik heb dit tuig gevonden op internet:
Afbeelding

Deze is dus gevoerd met fleece en vraag me af hoe dit zit bij een hond met lang haar.
Ik wil natuurlijk niet dat het tuig zijn vacht kapot schuurt.
En eigenlijk wil ik ook geen tuig wat telkens scheef zakt omdat timber dan ook scheef gaat lopen wat op de lange duur natuurlijk niet goed kan zijn voor zijn gewrichten.
Dus wie heeft ervaringen met dit (soort) tuig?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ytuig op de borst omdat die volgens mij minder snel scheef zakken.
En de bevestigingsring voor de riem netjes bovenop de rug blijven liggen.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Re: Vraag over tuigen...

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kaiou heeft een Furkatuig.
Is op maat gemaakt, heeft 2 steekgespen waardoor er niet een poot door een lus hoeft bij het aandoen.
En het draait niet zoals je op de foto kunt zien. Ik ben er erg tevreden over :ok:
Afbeelding
Afbeelding
*Jolanda*

Ik vind het geen probleem om een poot op te moeten tillen aangezien ik bij een eerder tuig hem al aangeleerd heb om er zelf in te stappen. (en ik denk hoeminder gespen hoe beter het zit lijkt me??!)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Zo'n fleecetuig heb ik voor Taro, de stabij. Ik vind het een heerlijk tuig en heb ook het idee dat Taro het fijn vind. Zakt ook niet naar één kant, voordeel van twee gespen vind ik dat er geen poot door heen hoeft. Tuigje over de kop schuiven, gespjes vastklikken en klaar :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
*Jolanda*

moet wel eerlijk zijn vind €40 euro ex verzendkosten wel veel voor een tuig.

Het tuig wat ik gevonden was was €15,- ex verzenkosten.
Dus vraag me af of die ook prettig zitten...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

*Jolanda* schreef:moet wel eerlijk zijn vind €40 euro ex verzendkosten wel veel voor een tuig.

Het tuig wat ik gevonden was was €15,- ex verzenkosten.
Dus vraag me af of die ook prettig zitten...
das heel erg duur hoor... hier in de winkel zijn die tuigjes van het merk greyhound maar 19 euro...
ik heb het tuigje voor Bowie, het fijne vind ik dat het geen instapmodel is, dat de gespjes op slot kunnen en dat de schouders heel mooi vrij blijven.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb een tuigje van Dog's & Kids. Gekocht op een show. Is ook met fleece gevoerd. Kostte 20 euro ofzo. Zit goed, schuift en schuurt niet!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik heb voor Kyra ook een tuig van Furka, ik vind het super.
Heb al heel wat tuigen gehad, oa Hurtta en powerdogs, maar deze Furka vind ik nog het fijnste. Ik gebruik het voornamelijk met fietsen en wilde daarom ook een tuig met fleece wat niet gaat schuren.

Je kunt bij hun kiezen, met een gesp (zodat je de poot moet op tillen) of met 2. Wij hebben er een met twee gespen, vind ik wel zo makkelijk.

Ik vond het tuig eigenlijk helemaal niet zo duur in vergelijking met Powerdogs (en die vind ik kwalitatief een heel stuk slechter) en vergelijkbaar met Hurtta. Daarbij wordt hij bij Furka op maat gemaakt en de service is echt perfect.
Wij hebben het voordeel dat we in de buurt wonen, dus we hebben het opgehaald. Kyra "moest" mee zodat het helemaal werd aangemeten.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb voor Shib ook een Furka tuig, nu al bijna 4 jaar. wel met 1 gesp, want ik vind 2 gespen dus weer helemaal niet handig. :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
*Jolanda*

Veronique & Kyra schreef:Ik heb voor Kyra ook een tuig van Furka, ik vind het super.
Heb al heel wat tuigen gehad, oa Hurtta en powerdogs, maar deze Furka vind ik nog het fijnste. Ik gebruik het voornamelijk met fietsen en wilde daarom ook een tuig met fleece wat niet gaat schuren.

Je kunt bij hun kiezen, met een gesp (zodat je de poot moet op tillen) of met 2. Wij hebben er een met twee gespen, vind ik wel zo makkelijk.

Ik vond het tuig eigenlijk helemaal niet zo duur in vergelijking met Powerdogs (en die vind ik kwalitatief een heel stuk slechter) en vergelijkbaar met Hurtta. Daarbij wordt hij bij Furka op maat gemaakt en de service is echt perfect.
Wij hebben het voordeel dat we in de buurt wonen, dus we hebben het opgehaald. Kyra "moest" mee zodat het helemaal werd aangemeten.
alleen is het wel de bedoeling dat beide honden er eentje krijgen. Dus ben ik bijna €100,- kwijt aan twee tuigjes. En helaas groeit dat geld boompje nog niet echt hard.
Vind de honden super lief en ze zijn mijn alles maar €100,- wordt me een beetje gek.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

*Jolanda* schreef:
alleen is het wel de bedoeling dat beide honden er eentje krijgen. Dus ben ik bijna €100,- kwijt aan twee tuigjes. En helaas groeit dat geld boompje nog niet echt hard.
Vind de honden super lief en ze zijn mijn alles maar €100,- wordt me een beetje gek.
Dan is het wel veel in 1x inderdaad, had niet door dat je er twee moest hebben, sorry.
Hopelijk vind je een ander merk tuig zodat je ze alletwee in het nieuw kunt steken :mrgreen:
*Jolanda*

Veronique & Kyra schreef:
*Jolanda* schreef:
Dan is het wel veel in 1x inderdaad, had niet door dat je er twee moest hebben, sorry.
Hopelijk vind je een ander merk tuig zodat je ze alletwee in het nieuw kunt steken :mrgreen:
klopt had toen magic nog alleen was al een tuig van powerdogs voor haar gekocht in het camouflage roze. Super mooi tuig alleen schuurt haar achter de poten dus kan ze niet bij lange wandelingen aan. Wil dus eerst eentje kopen voor Timber en als dat tuig goed bevalt dan ook eentje voor magic aanschaffen dus betaal dan 2x verzendkosten :W:

en die x-back tuigen in het eerste bericht zagen er wel comfortabel uit maar wil niet dat het scheef zakt tijdens het wandelen.
Sita
Zeer actief

*Jolanda* schreef:
Veronique & Kyra schreef:
*Jolanda* schreef:
klopt had toen magic nog alleen was al een tuig van powerdogs voor haar gekocht in het camouflage roze. Super mooi tuig alleen schuurt haar achter de poten dus kan ze niet bij lange wandelingen aan. Wil dus eerst eentje kopen voor Timber en als dat tuig goed bevalt dan ook eentje voor magic aanschaffen dus betaal dan 2x verzendkosten :W:

en die x-back tuigen in het eerste bericht zagen er wel comfortabel uit maar wil niet dat het scheef zakt tijdens het wandelen.
Deze tuigen zijn ook vaak gewoon via de dierenwinkel te koop. Ik heb die voor Taro bij Caspers vandaan en zag hem laatst ook hangen bij de dierenwinkel. Ik ben er erg tevreden over zeker voor dat geld :ok:

Afbeelding
*Jolanda*

Sita schreef:Deze tuigen zijn ook vaak gewoon via de dierenwinkel te koop. Ik heb die voor Taro bij Caspers vandaan en zag hem laatst ook hangen bij de dierenwinkel. Ik ben er erg tevreden over zeker voor dat geld :ok:
kan ze hier nergens vinden bij de dierenwinkels.
Maar jij hebt die met de x rug ook?
dacht dat je reageerde op de furka tuig van Kaiou.

ach denk dat ik `m maar gewoon bestel ik zie wel hoe het zit bij `m...
*Jolanda*

heb je ook een foto van taro met tuig?
Heb je geen last van zijn lange haar met dat tuig?
Sita
Zeer actief

Heb geen last met zijn haren. Juist omdat de banden wat breder zijn, zit het prima.

Afbeelding

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

*Jolanda* schreef:
Sita schreef:Deze tuigen zijn ook vaak gewoon via de dierenwinkel te koop. Ik heb die voor Taro bij Caspers vandaan en zag hem laatst ook hangen bij de dierenwinkel. Ik ben er erg tevreden over zeker voor dat geld :ok:

weet niet waar je woont maar hier zijn ze 19 euro en op een hondeshow zag ik ze ook voor die prijs...
ik vind wel dat ze een soort van "uitlopen"dus ze worden ( vooral bij vaak zwemmen) iets ruimer, ik doe elke week de schuifjes iets verschuiven en dan zit die weer goed, Bowie is overigens een gladharige hond.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Taro zwemt niet, dus daar heb ik tot nu toe geen last van gehad. Tuigje één keer op maat gemaakt en nooit meer wat aan gedaan.

Afbeelding
*Jolanda*

ik wil absoluut niet dat Timber zwemt met zijn tuig om aangezien hij me een keer toen hij 6 maand was met een ander tuig om onderwater is blijven hangen en toen bijna verdronken is. Dus alles gaat af voordat hij het water in mag.

Hij zit bij taro best mooi dus zal hij bij timmie ook wel goed staan bestel `m eerst voor Timber en dan kijk ik wel even hoe hij bevalt als hij echt niet schuurt achter de poten dan koop ik `m ook voor Magic.
jacq1970 schreef:
*Jolanda* schreef:

weet niet waar je woont maar hier zijn ze 19 euro en op een hondeshow zag ik ze ook voor die prijs...
ik vind wel dat ze een soort van "uitlopen"dus ze worden ( vooral bij vaak zwemmen) iets ruimer, ik doe elke week de schuifjes iets verschuiven en dan zit die weer goed, Bowie is overigens een gladharige hond.
Ik woon in Klazienaveen vlak bij Emmen.

Bij bowie schuurt hij niet achter de voorpoten? magic heeft nogal een gevoelig huidje en daar zit uiteraard geen fleece...
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Bowie is half galgo dus heeft achter de voorpoten weinig tot geen haar.. na het zwemmen is het wel eens wat rood, en dat komt omdat het tuig dan nat wordt en toch een soort van schuurt, maar verder heeft ze er geen last van.
zou toch eens vragen of ze niet van een ander merk kunnen bestellen... ff hierheen komen om een tuigje tekopen is ook weer zo een eind rijden haha.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Deze lijken er ook wel op toch?

http://www.kebo-nederland.nl/nederlands ... ond.nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
*Jolanda*

Valerie schreef:Deze lijken er ook wel op toch?

http://www.kebo-nederland.nl/nederlands ... ond.nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Klopt...
*Jolanda*

jacq1970 schreef:Bowie is half galgo dus heeft achter de voorpoten weinig tot geen haar.. na het zwemmen is het wel eens wat rood, en dat komt omdat het tuig dan nat wordt en toch een soort van schuurt, maar verder heeft ze er geen last van.
zou toch eens vragen of ze niet van een ander merk kunnen bestellen... ff hierheen komen om een tuigje tekopen is ook weer zo een eind rijden haha.
inderdaad. Alleen erg jammer dat ik momenteel nergens heen kan met de honden aangezien ik even tijdelijk door een blessure geen auto mag rijden.
En we alleen een pets place hebben in het dorp die eigenlijk niks extra's besteld.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

*Jolanda* schreef:
jacq1970 schreef:Bowie is half galgo dus heeft achter de voorpoten weinig tot geen haar.. na het zwemmen is het wel eens wat rood, en dat komt omdat het tuig dan nat wordt en toch een soort van schuurt, maar verder heeft ze er geen last van.
inderdaad. Alleen erg jammer dat ik momenteel nergens heen kan met de honden aangezien ik even tijdelijk door een blessure geen auto mag rijden.
En we alleen een pets place hebben in het dorp die eigenlijk niks extra's besteld.
das echt balen zeg... heb je een blessure en moet je nog veel geld betalen ook :(
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb voor Tsuki en Stellar een Ezydog tuig. Had het al in de XS uitvoering voor Tsuki en heb nu de M gekocht voor Stellar.
Afbeelding
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Hier ook zo'n tuigje gekocht ivm keelproblemen. Geen probleem met langere haren, het heeft geen klitten opgeleverd.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”